Hlučné zamykání/odemykání? Na vině nemusí být zámky dveří!

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Hlučné zamykání/odemykání? Na vině nemusí být zámky dveří!

Příspěvek od amat » pon bře 30, 2015 03:28

Poslední dobou se mi čím dál tím více stávalo, že auto při odemknutí vydávalo velmi podivný zvuk:

https://www.youtube.com/watch?v=W1-__vgtkQU

Při samotném zamknutí se tento zvuk nikdy neprojevil, ale přesto byl tento proces hlučnější.

Už jsem se bál nejhoršího - problém se zámky dveří. Když odcházejí a praskne tam ozubený jezdec vydávají prakticky totožný zvuk (přestože nějaký čas ještě fungují bez problému). Oprava je v tomto případě možná a řešíme to zde v tomto vlákně. Jen je to trochu drbačka, zejména s rozebíráním zámku samotného.

Oběhl jsem auto a poslouchal od kterého zámku se zvuk line a bylo jasné, že na vině je zámek víka nádrže. Po jeho demontáži bylo jasné proč. Závora ze zámku vyjíždí přes hliníkovou objímku, která ač je chráněna plastovým nadkolím, schytává vlhkost z cesty. Hliník v kontaktu s vlhkostí a zejména v zimě i slaným roztokem zoxiduje a následně brání pohybu závory. Dokud vydává zvuky jako na videu, je to známka, že ten zámek ještě jakž takž chodí. Když se to v této fázi nevyřeší, jednoho dne to už tento zvuk neudělá a vy v tu nejméně vhodnou chvíli nebudete schopni otevřít víko nádrže, protože bude závora zaseknutá v zavřeném stavu.

Postup je jednoduchý:
1) sundání pravého zadního kola
2) sundání plastového nadkolí
3) celý zámek drží na jediné matce, která vede okolo závory
4) pravý tapec v zavazadlovém prostoru se nemusí sundávat, otvorem pro výměnu žárovky ve světle se dá nahmatat zámek (již odšroubovaný), který za konektor vytáhnete
5) rozborka zámku spočívá v odjištění plastových závlaček po obvodu
6) vyjmutí hliníkové příruby nic nebrání. Oxidace se zbavíte na povrchu ocelovým kartáčem. Klíčový je však otvor, který je zarostlý což brání chodu závory. Zde stačí otvor jednoduše převrtat příslušným vrtákem (číslo si už nepamatuju, ale na to každý přijde sám).
7) doporučuji všechny exponované části bohatě namazat vazelinou (já použil Mogul LA2)
8) zpětná montáž v opačném gardu.

Foto pro lepší představu:

Demontovaný zámek, hliníková příruba značně zoxidovaná:
Obrázek
Obrázek

Vyjmutá příruba před opravou, oxidace je markantní:
Obrázek
Obrázek

Příruba po opracování (drátěný kartáč na povrchu + vyvrtaný vnitřek):
Obrázek

Rozebraný, opravený a promazaný zámek (na fotce je závora otočena, nouzové ruční táhlo nemá směřovat do konektoru ale na druhou stranu):
Obrázek

Víko nádrže z druhé strany, je vidět, že hliníková objímka je vystavena vlivům z cesty. Plastové nadkolí nezachytí veškerou vlhkost:
Obrázek
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlučné zamykání/odemykání? Na vině nemusí být zámky dveř

Příspěvek od dj.pepino » pon bře 30, 2015 19:20

A nešlo by na tu přírubu dát nějaku prachovku ? :oops:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlučné zamykání/odemykání? Na vině nemusí být zámky dveř

Příspěvek od amat » pon bře 30, 2015 19:27

No bylo by to uplne idealni reseni. Je mi jasne, ze jsem nevyresil pricinu jen dusledek. Taky je jasne, ze se tento problem objevi po case znovu. Ta prachovka by se musela nejak nabastlit, nebo najit podobnou prachovku a nejak ji tam prichytit.

Kazdopadne to je super napad a az to budu delat podruhe tak to urcite takto udelam. Pak to zase nafotim a hodim sem.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

lubi
Junior member
Příspěvky: 184
Registrován: čtv říj 28, 2010 18:41

Re: Hlučné zamykání/odemykání? Na vině nemusí být zámky dveř

Příspěvek od lubi » sob dub 11, 2015 13:38

dík Amate za návod.

Včera se mi zámek zasekl na pumpě a musel použít nouzové táhlo z kufru.
Dneska opraveno podle tvého návodu, práce cca. 1hod.
Jen doplním tvůj návod:
- není zapotřebí sundávat celé plastové nadkolí stačí jen zadní polovina
- vrták 5,5 (vrtačku jsem nepotřeboval ) + jemné smirkové plátno na dočištění. Stačilo jen ručně vrták protáhnout skrz přírubu a otáčet, bordelu tam bylo víc než dost.
- jestli tobě šla příruba jednoduše stáhnout s toho plastového trnu, tak jsi měl velké štěstí. Já musel celý trn trochu zbrousit smirkem, abych ho dokázal protáhnout ven z příruby. Tady bych chtěl podotknout, že prevence je jednodušší, než pak násilím rvát plastový trn ven a nedejbože ho zlomit.
Naposledy upravil(a) lubi dne pon dub 27, 2015 07:26, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlučné zamykání/odemykání? Na vině nemusí být zámky dveř

Příspěvek od amat » pon dub 13, 2015 18:02

Děkuju za doplnění!

Já jsem právě dlouho nečekal a když jsem slyšel ty podivné zvuky (výše na videu) hned jsem to řešil. To bych doporučoval každému, protože ta plastová závora je dost tenká a myslím, že zlomit ji nebude žádný kumšt.

Opravdu to není složitá operace. Kdyby to někdo zanedbal a závora se ulomila, tak nový zámek víka nádrže vyjde na 1200Kč bez DPH.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Vlado Žiško
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 16, 2013 12:19

Re: Hlučné zamykání/odemykání? Na vině nemusí být zámky dveř

Příspěvek od Vlado Žiško » ned srp 02, 2015 18:40

Dík za podrobný návod na opravu zámku u nádrže. Já jsem to dělal u Scénika II r.v. 2004. U tohoto Scénika se po povolení matky dostanete k odpojení konektoru resp. k zámku právě přes pravý tapec - povolí se jen dva šrouby v plastu pod oknem a plast se vycvakne z držáků. Potom vznikne dostatek místa na vyndání zámku. V mém případě je zámek čistý bez koroze atd., el. proud do zámku jde, mechanika je čistá a v pořádku. Jen motorek nereaguje a je cítit spálením. Pokouším se sehnat samotný motorek, ale zatím se mi nedaří.

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů