Tak jsem se u naši L3 1.5dci (K9K 780) rozhodl poprvé očistit EGR. Bylo znát, že se autu moc nechce odspodu (nic hrozného, laik by to nepozoroval). Taky mě zajímalo jak je na tom motor po skoro pěti letech provozu a 85 000km převážně v městském provozu. Auto jede bezvadně, spotřeba nízká (dlouhodobý průměr po městě je 6,3l, dálku není problém jet za pětilitrovou spotřebu), kouřivost je minimální skoro žádná. Přesto v poslední době při plné akceleraci vypustila menší obláček (ale opět žádná hrůza). Po sundání krytu motoru mě překvapilo rozsáhlejší zaolejování prakticky na každém spoji na sacím okruhu. Je to logické, protože u motoru K9K je odsávaní olejových par řešeno dvěma režimy, lišícími se podle zatížení motoru. V případě, že je motor v zátěži, olej do sání proudí malým (kalibrovaným) otvorem. Při malé zátěži jde do sání oleje podstatně více.
To bohužel odpovídá naší situaci, kdy se motor provozuje v režimu nízkého zatížení. Výsledek zaolejování lze vidět níže:
Výstup z turba je mířen nahoru, kde je na hadici do IC poměrně nedostatečné těsnění
Výsledkem je kompletně zaolejované turbo
Těsnění na spoji výstupu z turba a hadice do IC
Olej protéká i skrz těsnění odsávání olejových par do hadice sání
Další průnik je kolem spoje hadice z IC na chcípací klapku
Přestože se zdá ztráta oleje masivní, není tomu tak. Je to konstrukční vlastnost motoru K9K a ač by to jeden nečekal, olej se neztrácí, není nutné jej dolévat. Co však zamrzí je poměrně nedostatečná dimenzace těsnění na sacím okruhu. Vždy tvrdím, že kde proniká ze sání olej, tam je netěsnost (a tedy ztráta výkonu apod.) v tomto případě to zcela neplatí a olej naštěstí nikde neohrožuje kabeláž. Co zamrzí ještě víc, že renault neprodává těsnění jako náhradní díl. Pokud bych potřeboval těsnění na trubku napojenou na výstup turba, musím koupit celou hadici za 7000Kč bez DPH. Tomu se mi skoro až nechce věřit a doufám, že je to jen tím, že nemám aktuální dialogys a když se zeptám v renaultu, budou to těsnění mít. Ikdyž je to spíše zbožné přání než pravděpodobná situace. Řešení tohoto spoje u turba je o to horší, že to není možné vyřešit ani větším odtáhnutím stahovacího pásku. Hadice je totiž na turbo nacvaknutá pomocí pružinové svorky. Zatím jsem tedy všechny spoje vyčistil a budu sledovat kdy se průniky oleje ze sání objeví zase, pak se to budu snažit nějak vyřešit. Jak jste na tom s průniky oleje ze sání vy?
Co se týče samotného EGRu, čekal bych, že bude po 85 000km v daleko horším stavu. Jeho demontáž byla zcela bezproblémová, drží na třech šroubech v modulu vodního chladiče spalin. Dostupnost je výborná a pro jeho demontáž se nemusí na motoru nic složitě rozebírat. Stačí pouze odšroubovat dva šrouby na hadici co vede z turba do IC. U turba se pouze vycvakne pružinová svorka. Auto máme od novosti, 85 000km je tedy poctivých, vstřikovače jsou ve stavu nových, což vysvětluje nízkou kouřivost a tím pádem i výborný stav EGRu.
Stav EGRu po 85 000km:
Technické provedení EGRu, dá se očekávat, že bude velmi spolehlivý. Spaliny se do motorku prakticky nemohou dostat:
Plastový kryt EGRu zevnitř obsahuje kromě průchozích konektorů i snímač polohy EGRu:
Vyčištěný EGR:
Auto po vyčištění EGRu jede o poznání lépe. Možná je to jen zdání, ale motor běží měkčeji a motor se sbírá z nižších otáček výrazně ochotněji. Reakce na plyn je také rychlejší. Protože s autem denně nejezdím, tak jsem zvědavý jaké poznatky bude mít otec, který auto používá denně.
Když už jsem byl v montážním drajvu, sundal jsem i hadici sání z filtrboxu do turba, abych mrknul na lopatky, osku a její vůle a byl jsem opravdu mile překvapen. Turbo nemá posekané lopatky od nečistot, na tom se velkou mírou podílí i to, že vzduchový filtr se mění vždy spolu s olejem při 15 000Km. Turbo nemá absolutně žádné vůle - rukometricky. Ani axiální ani radiální, to jsem ještě nezažil, protože ikdyž jsem kupoval na L2 1.9dCi nové turbo tak i to mělo nepatrnou axiální vůli. Dokonce i moje 2.0dCi má po 240 000km trochu vůle na osce. Zde u 1.5dCi vůbec nic.
1.5dCi: EGR - problémy, návody, čištění
Moderátor: Moderators General
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
1.5dCi: EGR - problémy, návody, čištění
Naposledy upravil(a) amat dne úte bře 17, 2015 03:46, celkem upraveno 1 x.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- fyluta
- Advanced member
- Příspěvky: 414
- Registrován: stř bře 28, 2012 18:12
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Re: 1.5dCi: EGR - problémy, návody, čištění
jakékoliv těsnění vyrabí v Hořicích.. stačí mít obrázek a na jakou kapalinu má být odolný...
až bude čas, mrknu na své EGR při 300 000km
až bude čas, mrknu na své EGR při 300 000km
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5dCi: EGR - problémy, návody, čištění
Tak to jsem velmi zvědavý! Určitě to nezapomeň fotit! Jsem zvědavý v jakém stavu to bude po 300 000km. Přístup je k EGRu u 1.5dCi výborný a demontáž je opravdu jednoduchá (pokud není zapečený).
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: 1.5dCi: EGR - problémy, návody, čištění
A cim si cistil ten egr?Benzinom?
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Používám na to tento roztok: http://www.wesco.pl/cz/produkty-2/kosme ... yti-motorubopol píše:Cim si cistil ten egr?
Vyloženě rozežírá saze, olej, apod. Doporučuju objednat, během let se mi ukázal jako neocenitelný pomocník při čištění čehokoliv na motoru.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: 1.5dCi: EGR - problémy, návody, čištění
Používám toto: http://www.carsshop.cz/nahradni-dily/ca ... oCElDw_wcB
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů