Vrzání loketní opěrky - návod na opravu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Vrzání loketní opěrky - návod na opravu

Příspěvek od amat » ned bře 15, 2015 22:18

Interiér L3 je zpracovaný opravdu skvěle. Výborné jsou i použité materiály. Ostatně recenze L3 v českých médiích při uvedení vozidla na trh hovořily jako o prémiové kvalitě. Do velké míry to platí i po stovkách tisíc najetých km. Existuje však několik trochu méně či hůře dořešených míst, které trápí uživatele vrzáním či drnčením. Jedním z nich je i loketní opěrka. Problém je daný tím, že loketní opěrka je složena ze dvou částí, které spolu drží plastovými zámky po svém obvodu. Rozebrání tedy probíhá tak, že se vloží plochý šroubovák mezi obě části a postupně se páčí po celém obvodu - opatrně! Zámky mohou prasknout. Samotné zámky však problémem nejsou, aby se loketní opěrka nepropadla pod tíhou vašeho loktu, obsahuje z vnitřní strany plastové sloupky, které přímo doléhají na její spodní část a tím drží tvar. Problém je však, že tyto mosty si po čase ve svém protikusu prodřou plošky což se projevuje velmi nepříjemným a prakticky neustálým vrzáním.

Problematické sloupky, které jsou zdrojem vrzání jsou zakroužkované:
Obrázek

Spodní strana a tedy protikus sloupků. Vydřené plošky jsou zakroužkované:
Obrázek

Řešením je podlepení konců sloupků (styčných ploch) samolepícím filcem. Já použil tenké pásky, ale lepším řešením budou filcové samolepící kolečka na nábytek (třeba z ikei). Na plastové zámky jsem pro jistotu namazal tuk proti vrzání (myslím, že stejný výsledek bude s použitím vazelíny).
Obrázek

Protikus jsem opatřil filcovými nálepkami na místech styku se sloupky a opět natřel plastové zámky tukem proti vrzání.
Obrázek

Po složení je s vrzáním konec. Zatím nikde nic. Otázka jak dlouho to vydrží než se ty tenké filcy prodřou. Myslím, že lepším řešením budou skutečně ty nábytkářské filcy - jsou silnější.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

B.F.G.
Advanced member
Příspěvky: 365
Registrován: sob bře 05, 2011 07:43

Re: Vrzání loketní opěrky - návod na opravu

Příspěvek od B.F.G. » sob kvě 09, 2015 13:31

Trochu bych dal pozor při podkládání na tloušťku. Filc na nábytek má sice skvělou výdrž, ale je velmi tlustý. Časem se může se projevit vrzání jinde a může se zničit nějaký systém zámků. Pokud jsou vydřené plošky, tak není dostatečné centrování dílů, měl tam být asi protikus (tvar), který by nedovolil posunu. Pokud je filc na obou stranách tak to asi vydrží dost a opětovného vydření bych se nebál. Ještě bacha na vazelíny, ne všechny si rozumí s plastem, hlavně z dlouhodobého hlediska by mohl plast časem degradovat. Nikdy neuděláte chybu s http://www.bechem.co.za/berusoft-15
EX: Bílá Laguna III 2.0 Expression, Phase II Obrázek

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Vrzání loketní opěrky - návod na opravu

Příspěvek od Single » ned úno 11, 2018 17:53

Prosím tě vybavíš si jak šel ten vrchní kryt dolů? Koukal jsem dneska zběžně na to a nebyl jsem z toho moc moudrej, můžeš mě nasměrovat, díky moc

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzání loketní opěrky - návod na opravu

Příspěvek od amat » ned úno 11, 2018 20:48

Mrkni se na foto kde jsou ty plastové zámky - v těchto místech vlož plochý šroubovák mezi loketku a její spodní kryt a vypač to - opatrně.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Vrzání loketní opěrky - návod na opravu

Příspěvek od Single » ned úno 11, 2018 22:06

Jo, to jsem pobral, ale jak tu vrchní část (ještě v celku) dostat z auta :-) (blbě jsem se vyjádřil :-( ) myslím celý ten horní díl (všechno co máš nafoceno výše :-) )

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Vrzání loketní opěrky - návod na opravu

Příspěvek od Single » čtv bře 29, 2018 18:30

Tak jsem to před chvílí složil. Odpověď na mou otázku: celou tu vrchní část není vůbec nutné z auta vytahovat, stačí jen vzít šroubovák, vyloupnout jeden záme a pak vzít třeba CDčko a objet s tím tu mezeru celou kolem dokola, a spodní kryt spadne prakticky sám. Akorát já osobně jsem ještě dával filcy na styčné plochy, kde se dotýká horní kryt té středové části při zavřené poloze, tam mi to taky vrzalo a byly vidět místa kde se to dotýká. Ty byly vlastně víc otlačené než ty vnitřní plochy na spodním krytu!

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů