2.0dCi na co si dát pozor - odsávání olejových par
Moderátor: Moderators General
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
2.0dCi na co si dát pozor - odsávání olejových par
Přátelé, před časem při čištění EGRu mě napadlo sundat dekl vstřikovačů a mrknout jestli se pod ním neděje nějaká neplecha. Dobře jsem udělal, protože jsem objevil místo, které by neměl vynechat žádný majitel, který se o motor/auto chce trochu více starat. Odsávání je zde řešeno diametrálně odlišně od mého předchozího 1.9dCi. Na krytu hlavy/ventilů sedí plastový kolektor, který olejové páry zachycuje a vrací je zpět do sání před turbo. Tento kolektor má své těsnění, které samozřejmě jako každé jiné těsnění, které přichází do styku s olejem degraduje rychleji. Následkem ztvrdlého těsnění je propouštění olejových par mimo kolektor, které kondenzují na krytu ventilů a následně zalévají vstřikovače. Vstřikovačům samotným toto nijak nevadí, naopak je to chrání před korozí, naprosto zásadní problém to představuje pro jejich kabeláž. Olej, který dlouhodobě působí na kabeláž je tichý zabiják motorů. V sekci Laguny 2 se tímto zabýváme v tomto vlákně http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=44&t=70227 .
V mém případě byl poměrně dost zalitý prostor vstřikovačů, kabeláž se zdála být na první pohled netknutá, nicméně v konektorech vstřikovačů samotných bylo poměrně velké množství oleje (i přes těsnění konektoru). Tento stav může představovat opravdu vážný problém, pokud se nevyřeší a následně nesleduje.
Naštěstí existuje sada tohoto těsnění, kterou vyrábí různí druhovýrobci. Já jsem sáhl po Elringu za cca 1 000Kč. Celý prostor jsem vyčistil, těsnění vyměnil a při příští údržbě motoru zkontroluju jak to vypadá.
Situace po sundání krytu vstřikovačů:
Původní těsnění na kolektoru:
Olejem zalitý vstřikovač:
Nové vs. staré těsnění. Kromě toho, že staré je ztvrdlé, je taky patrný rozdíl ve výšce (nové je vyšší):
Vyčištěné víko ventilů:
V mém případě byl poměrně dost zalitý prostor vstřikovačů, kabeláž se zdála být na první pohled netknutá, nicméně v konektorech vstřikovačů samotných bylo poměrně velké množství oleje (i přes těsnění konektoru). Tento stav může představovat opravdu vážný problém, pokud se nevyřeší a následně nesleduje.
Naštěstí existuje sada tohoto těsnění, kterou vyrábí různí druhovýrobci. Já jsem sáhl po Elringu za cca 1 000Kč. Celý prostor jsem vyčistil, těsnění vyměnil a při příští údržbě motoru zkontroluju jak to vypadá.
Situace po sundání krytu vstřikovačů:
Původní těsnění na kolektoru:
Olejem zalitý vstřikovač:
Nové vs. staré těsnění. Kromě toho, že staré je ztvrdlé, je taky patrný rozdíl ve výšce (nové je vyšší):
Vyčištěné víko ventilů:
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Starting member
- Příspěvky: 1
- Registrován: pát lis 21, 2014 01:20
Re: 2.0dCi na co si dát pozor - odsávání olejových par
Vďaka za upozornenie ,super napisane a nafotene.
-
- Starting member
- Příspěvky: 13
- Registrován: ned úno 01, 2015 21:11
Re: 2.0dCi na co si dát pozor - odsávání olejových par
Menil ste už niekto tieto tesnenia? Kde ste ich zohnali, nemožem ich nikde najst
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi na co si dát pozor - odsávání olejových par
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi na co si dát pozor - odsávání olejových par
Tak po cca dvou měsících (a minimálně 10 000km) zkontrolováno a hlava je stále čistá jako na mé poslední fotce. Určitě tedy doporučuju každému neotálet a těsnění vyměnit. Je to jednoduchý zákrok, který zvládne každý kdo někdy něco odšrouboval . Ovšem pozor na to, aby Vám nespadl šroubek do otvoru k vačce! Kdyby tam zapadl nešikovně, tak je docela možné, že bude muset hlava dolů a rozebrat. Takže opatrně.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: 2.0dCi na co si dát pozor - odsávání olejových par
Kontrolováno při 125000km r. v 2010 , nikde ani kapička ,těsnění nesmáčklé ,lze otočit .Vačky jako nové , všude minimum úsad ,tento motor tvoří málo karbonu a když se mění olej po 15000km ,není žádný problém. Mám nafoceno.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi na co si dát pozor - odsávání olejových par
Ve 125 000km nemůže vykazovat 2.0dCi sebemenší známky opotřebení, to je skutečně motor čerstvě po zajetí.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: 2.0dCi na co si dát pozor - odsávání olejových par
Mozte tu niekto upnut cislo dielu? Rad by som sa na to pozrel tak neh mam nove tesnenie kupene
Dakujem
Dakujem
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti