EGR
Moderátor: Moderators General
- strycek krokous
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: stř lis 28, 2012 13:51
- Bydliště: Sulice
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
ahoj,
tak i my jsme po "deFAPizaci" , jeste jsem zaslepil EGR ventil (mimochodem ta podtlakova hadicka moc nefunguje, musi se to zaslepit na prirube u toho husiho krku) no a konecne je spotreba o dost nizsi. Trochu jsem s tim experimentoval a vypada to asi tak, ze FAP mel vliv na spotrebu cca 1l nahoru a EGR cca 0,3 - 0,5l nahoru. Takze suma sumarum to ted jezdi o cca 1,5l niz nez predtim. Take se zlepsil spodek (docela vyrazne). Spotreba se ted tedy pohybuje od 5,5 - 6,4l/100km. Ted kdyz bude teplo by to mohlo byt jeste lepsi, dost si to bere nez se auto zahreje.
tak i my jsme po "deFAPizaci" , jeste jsem zaslepil EGR ventil (mimochodem ta podtlakova hadicka moc nefunguje, musi se to zaslepit na prirube u toho husiho krku) no a konecne je spotreba o dost nizsi. Trochu jsem s tim experimentoval a vypada to asi tak, ze FAP mel vliv na spotrebu cca 1l nahoru a EGR cca 0,3 - 0,5l nahoru. Takze suma sumarum to ted jezdi o cca 1,5l niz nez predtim. Take se zlepsil spodek (docela vyrazne). Spotreba se ted tedy pohybuje od 5,5 - 6,4l/100km. Ted kdyz bude teplo by to mohlo byt jeste lepsi, dost si to bere nez se auto zahreje.
clio II 1,5dci 60kW, laguna III 2,0dci 110kW
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Hadička nefunguje? Proč? Já jsem na motor čučel s baterkou a připadalo mi, že to funguje tak jak to tu bylo již jednou popsáno:
takže by to fungovat mělo.....Gorak164 píše:Jo už vim co myslíš... jj máš pravdu, v systému sání u škrtící klapky je ještě jeden ventil, který pouští zpětné spaliny do motoru dle potřeby... ano ano, máš pravdu, ten funguje elektricky, ale vyřadit jejho funkci je dost složité a bylo by třeba zásah do ŘJ, kde nejspíš půjde vypnout. To je ale dle mého názoru o dost složitější způsob (skoro bych řekl zbytečný)... pokud ale vyřadíme spodní ventil (podtlakový) celý okruh se uzavře a ŘJ nepotřebuje nijak programovat, prostě si ventil v sání otevírá jen tak naprázdno. Vše je stejně v jedné cestě a je jedno, zda se zaslepí celý systém mechanicky, nebo se uzavře jeden z ventilů, ať už je to podtlakový před chlazením/ohřevem, nebo přímo v systému sání. Ale máš pravdu, že tu je.
Ale ještě jednou pro upřesnění... snad jsem už bystrý dost ...
zpět až k systému sání vede jen jedna cesta (potrubí), která vede takto...
výfuk » husí krk zadní » klapka (podtlaková) » smyčka chlazení/ohřev » husí krk přední » ventil v systému sání
Takže cesta vede vždy přes systém chlazení/ohřevu a nikudy jinudy... Smyčka napojená na systém chlazení je zde samozřejmě z důvodu lepšího ohřevu motoru, ale také pro ochlazení plynů, které se vracejí z výfuku zpět do motoru.
Tak snad jsem na nic nezapomněl
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP . Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP
- strycek krokous
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: stř lis 28, 2012 13:51
- Bydliště: Sulice
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
...vtip je v tom, ze ta hadicka je rizena podtlakem a ten se zveda s vyssimi otackami motoru, takze cast rizeni EGR (okruhu recirkulace spalin) je sice vypnuta, ale ne vzdy kdy je potreba. V zasade je nejlepsi, aby tam recirkulace fyzicky vubec neprobihala. Mirne vlevo, u Laguny 2,0dci (z pohledu zpredu proti autu) je pod EGR ventilem takovy kovovy husi krk. Je napojeny na prirubu smerem k EGR dvema srouby M6. Kdyz se to rozmontuje a mezi tu prirubu se vlozi zaslepka z plechu (napr 2mm AL nebo treba i tenci nerez) a pak se to opet stahne tak, aby to dobre tesnilo, tak je uzavren kompletni privod z vyfuku do sani (pres EGR samozrejme). Jinymi slovy vse bude fungovat tak jak ma, auto nic nepozna, vsechny funkce jsou zachovane, ale sani se bude udrzovat ciste a nebude obsahovat nic co uz jednou proslo skrz valce.
Po precteni nekolika prispevku tady na forech, jsem s tim dost experimentoval (na dvou autech) a musim rict, ze mi to funguje bez problemu uz nekolik desitek tisic km. Nedavno jsem pro kontrolu vyndal EGR u starsiho clia 1,5dci (take se zaslepkou) a ventil byl uplne cisty, pouze trochu mastny od oleje jak tlaci turbo (ale to je u starsich aut v normalu). To clio mimochodem jezdi s prumernou kombinovanou spotrebou 3,5 - 4l/100 (zalezi na rocnim obdobi) a to ho nijak extra nesetrim.
Mimochodem to zaslepeni EGR u Laguny 2,0dci mi trvalo i s vyrobou te zaslepky max 1h...
...ale jak rikam, me funguje dobre toto reseni, ale kazdy at si to upravi po svem
Po precteni nekolika prispevku tady na forech, jsem s tim dost experimentoval (na dvou autech) a musim rict, ze mi to funguje bez problemu uz nekolik desitek tisic km. Nedavno jsem pro kontrolu vyndal EGR u starsiho clia 1,5dci (take se zaslepkou) a ventil byl uplne cisty, pouze trochu mastny od oleje jak tlaci turbo (ale to je u starsich aut v normalu). To clio mimochodem jezdi s prumernou kombinovanou spotrebou 3,5 - 4l/100 (zalezi na rocnim obdobi) a to ho nijak extra nesetrim.
Mimochodem to zaslepeni EGR u Laguny 2,0dci mi trvalo i s vyrobou te zaslepky max 1h...
...ale jak rikam, me funguje dobre toto reseni, ale kazdy at si to upravi po svem
clio II 1,5dci 60kW, laguna III 2,0dci 110kW
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
U turbo nafťáků je v sání tlak, ne podtlak, takže podtlak je vytvářený vývěvou a jeho hodnota je +- stejná. I proto má turbo nafťák vyšší účinnost brzdového posilovače i ve volnoběhu (atmosféra má vyšší účinnost ve vyšších otáčkách).strycek krokous píše:...vtip je v tom, ze ta hadicka je rizena podtlakem a ten se zveda s vyssimi otackami motoru,
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Já nechci polemizovat, zda je lepší to, nebo to, ale chtěl jsem jen aby někdo fundovaný, kdo má povědomí o tomto motoru a funkci jednotlivých částí, se sem vyjádřil jak teda funguje celý systém návratu spalin do sání motoru. Připadá mi divné, že by po cestě spalin byla nejprve klapka ovládaná podtlakem (a ta tam opravdu je) a pak ještě druhá ovládaná elektricky (samotný EGR ventil), nechápu důvod proč by tomu mělo tak být. U jiných motorů, pokud vím, je jen elektrický EGR ventil ovládaný el. jednotkou motoru (např. Fiat JTD ve fiatech a oplech atd.).... Přece jen je jednodušší odpojit hadičku a někde ji zaaretovat, než dělat záslepku do potrubí, takže pokud by to mělo mít stejný efekt, tak volba je jasná. Teď jen zjistit zda to stejný efekt má, nebo nemá.... Já jsem odpojil hadičku a nijak výrazný rozdíl jsem nepocítil, jen možná v nízkých otáčkách při rozjezdu se to méně dusí. Zatím jsem s touto úpravou najel jen cca 80 km, takže ještě testuju.
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP . Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP
- strycek krokous
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: stř lis 28, 2012 13:51
- Bydliště: Sulice
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
...stejne to bohuzel neni, kdyz nam ladili mapu jednotky pri odstranovani FAP, tak jsem zkousel jak verzi s hadickou, tak i verzi ze zaslepkou.
a) verze s odpojenou a zaslepenou hadickou (jinak vse original - bez zaslepky u husiho krku) - vysledek byl, ze cidla ve vyfuku hlasili znecisteni systemu resp: "check ignition" prip "check antipolution system"- tedy jinymi slovy spalena smes nemela dobre parametry
b) hadicka normalne pripojena a ucpavka v prirube pod EGR u husiho krku - zadna chybova hlaska, dodnes to funguje bez problemu, navic oproti bodu a) se snizila spotreba o cca 0,3 - 0,5l/100km
Jinak co se tyka EGR ventilu u laguny III 2,0dci, tak ten je daleko slozitejsi nez u stareho 1,5 dci motoru, tedy jinymi slovy novy EGR ventil je daleko komplexnejsi zarizeni, rizene nejen cidly, ale i tim podtlakem a dalsimi parametry, ktere vyhodnocuje ECU - tedy dle meho nazoru je nejspolehlivejsi to proste cele zaslepit a je klid. EGR si pak otevira a zavira podle potreby, ale nic pres nej neproudi, nic se neucpava a je po problemu...
a) verze s odpojenou a zaslepenou hadickou (jinak vse original - bez zaslepky u husiho krku) - vysledek byl, ze cidla ve vyfuku hlasili znecisteni systemu resp: "check ignition" prip "check antipolution system"- tedy jinymi slovy spalena smes nemela dobre parametry
b) hadicka normalne pripojena a ucpavka v prirube pod EGR u husiho krku - zadna chybova hlaska, dodnes to funguje bez problemu, navic oproti bodu a) se snizila spotreba o cca 0,3 - 0,5l/100km
Jinak co se tyka EGR ventilu u laguny III 2,0dci, tak ten je daleko slozitejsi nez u stareho 1,5 dci motoru, tedy jinymi slovy novy EGR ventil je daleko komplexnejsi zarizeni, rizene nejen cidly, ale i tim podtlakem a dalsimi parametry, ktere vyhodnocuje ECU - tedy dle meho nazoru je nejspolehlivejsi to proste cele zaslepit a je klid. EGR si pak otevira a zavira podle potreby, ale nic pres nej neproudi, nic se neucpava a je po problemu...
clio II 1,5dci 60kW, laguna III 2,0dci 110kW
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Ahoj nešlo by vložit, nebo poslat foto, kde jsi tu záslepku dal, jestli pod spodní přírubu, nebo boční.
Díky
Díky
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Děkuji za podrobné vysvětlení, a připojuji se k prosbě o vložení fota
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP . Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP
- strycek krokous
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: stř lis 28, 2012 13:51
- Bydliště: Sulice
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
OK, vkladam obrazek http://strycek-krokous.rajce.idnes.cz/l ... podEGR.jpg, jinak postup praci je asi takovyto:
1. sundat plastovy kryt motoru (za studena prosim )
2. pomoci male goly s nastavcem a orechem 10 (pokud si dobre pamatuju) povolit horni a dolni sroub priruby - opatrne, at vam sroubky nespadnou do motoru!!! - pokud mate teleskopicky magnet, je to skvely pomocnik)
3. vyndat sroubky
4. ustrihnete si kousek tvrdsiho papiru nebo kartonu
5. vlozte papir/karton mezi prirubu a obdisknete si tvar a oznacte kde jsou diry na srouby (treba pomoci tech sroubu z priruby)
6. z plechu napr AL 2-3mm nebo neco tvrdsiho treba nerez (muze byt tenci) vyrobte z plechu zaslepku dle predlohy z kartonu (bude to chtit trochu trpelivosti a zkouseni)
7. nasadte zaslepku a lehce nasroubujte horni sroub (zatim nedotahovat)
8. nasroubujte spodni sroub a postupnym dotahovani vse dobre usadte (aby to nefoukalo a tesnilo)
9. vyzkousejte tesnost pomoci nastartovaneho motoru
10. nasadte zpet plastovy kryt motoru
PS: toto je postup, ktery fungoval me na nasem aute, at si to kazdy prebere po svem
1. sundat plastovy kryt motoru (za studena prosim )
2. pomoci male goly s nastavcem a orechem 10 (pokud si dobre pamatuju) povolit horni a dolni sroub priruby - opatrne, at vam sroubky nespadnou do motoru!!! - pokud mate teleskopicky magnet, je to skvely pomocnik)
3. vyndat sroubky
4. ustrihnete si kousek tvrdsiho papiru nebo kartonu
5. vlozte papir/karton mezi prirubu a obdisknete si tvar a oznacte kde jsou diry na srouby (treba pomoci tech sroubu z priruby)
6. z plechu napr AL 2-3mm nebo neco tvrdsiho treba nerez (muze byt tenci) vyrobte z plechu zaslepku dle predlohy z kartonu (bude to chtit trochu trpelivosti a zkouseni)
7. nasadte zaslepku a lehce nasroubujte horni sroub (zatim nedotahovat)
8. nasroubujte spodni sroub a postupnym dotahovani vse dobre usadte (aby to nefoukalo a tesnilo)
9. vyzkousejte tesnost pomoci nastartovaneho motoru
10. nasadte zpet plastovy kryt motoru
PS: toto je postup, ktery fungoval me na nasem aute, at si to kazdy prebere po svem
clio II 1,5dci 60kW, laguna III 2,0dci 110kW
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Tak záslepka hotová
http://img833.imageshack.us/img833/6120/p4280126w.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/4159/p4280127.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/913/p4280128.jpg
http://img547.imageshack.us/img547/2431/p4280129.jpg
http://img833.imageshack.us/img833/6120/p4280126w.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/4159/p4280127.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/913/p4280128.jpg
http://img547.imageshack.us/img547/2431/p4280129.jpg
Naposledy upravil(a) kolobeh dne pát kvě 03, 2013 14:29, celkem upraveno 2 x.
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Menší fotky už nemáš?
- strycek krokous
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: stř lis 28, 2012 13:51
- Bydliště: Sulice
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
...no bezva, vypada to dobre, me se teda celej EGR nechtelo vymontovavat, tak jsem to udelal na aute
clio II 1,5dci 60kW, laguna III 2,0dci 110kW
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Tak jsem se dnes vrhnul na výrobu a instalaci záslepky EGR. Hrabal jsem se v tom asi půl hodiny a nepodařilo se mi vůbec povolit šrouby příruby, neboť tam prostě není vůbec místo ani na golu, ani na očko, otevřeným klíčem se to nedalo povolit.... S vědomím vlastní neschopnosti jsem si pak sedl k noťasu a zkontroloval jsem forum. Zjistil jsem, že v mém motoru je to trochu jinak. Ten hranatý útvar, na který přisedá příruba vrapované trubky v prodstatě proti směru jízda tam nemám. Místo toho je tam válec zn. Valeo, před kterým je podtlakový ventil na něj příruba vrapované trubky přisedá, ale směrem k pravému přednímu kolu z prohledu řidiče, proto se tam prostě nemůžu dostat, je tam trubka přívoru vzduchu od chladiče. Tu jsem povolil a odklonil, pak trubka s chladící kapalinou, trubka nalévacího otvoru na mot. olej, nějaké kabely.... prostě to nejde... Musel bych asi vymontovat chladič abych se na to dostal . Tak jsem znovu odpojil a zaslepil hadičku od podtlakového ventilu...
http://stormy666.rajce.idnes.cz/EGR
http://stormy666.rajce.idnes.cz/EGR
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP . Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Nevim jak se to chova na 2.0dCi, ale na 1.9dCi jsem zaslepeni EGRu po vyzkouseni a delsim testovani zamitl. Motor se docela rapidne zneklidni, zacne mit zvuk jako TDIcko (cili mnohem hrubsi) a zacnou se objevovat vibrace v otackach kdy pred zaslepenim nic nebylo. To je dano prebytkem kysliku v sani. Mensi spotreba je pouze blud vyvolany tim, ze motor zabira od nizsich otacek. To je dano tim, ze v sani je pouze kyslik (misto kysliku + spaliny), takze dochazi k dokonalejsimu spaleni nafty nez s aktivnim EGRem, z toho vyplyva ze motor ma vice sily v nizsich otackach. Ve vyssich otackach nemuze byt rozdil, nebot od cca 2000ot se EGR zavira (alespon u 1.9 dCi). Diky tomu, ze motor neni tolik nutne vytacet, toto se logicky priznive projevi na spotrebe v mestskem provozu (na dalnici by z podstaty veci nemel byt rozdil).
Nevyhody jsou tedy:
- neklidnejsi chod motoru: Horsi zvuk, Vetsi vibrace
- mnohem horsi emise NOx
Vyhody:
- zmena slozenu plynu v sani (prakticky pouze kyslik) vede k lepsimu spalovani - v rezimu kdy by mel byt EGR otevreny. Z toho vyplyva nizsi spotreba.
- Z lepsiho procesu spalovani vyplyva mensi kourivost (teoreticky setrnejsi pro FAP)
- z vyse popsaneho vyplyva, ze auto pojede mnohem lepe odspodu
Cista teorie:
- Z lepsiho procesu spalovani vyplyva, ze je vyvijen vetsi tlak na turbo v otackach kdy by mel byt EGR otevreny - typicky v mestskem provozu. V tomto rezimu provozovani vozidla je tedy vice namahano turbodmychadlo. Otazka vsak je, vzhledem ke slusne dimenzaci turba, jestli to vubec turbu vadi.
Ja osobne jezdim hodne dalnice, takze v mem pripade zaslepeni EGRu nic neprinasi. Navic chci mit hezky zvuk motoru a fungovat bez neprijemnych vibraci. Mam dCi a na parkovisti je rozdil oproti TDI sak*a znat (prestoze mam starou 1.9). A pak je tady ta moje obsese drzet auto v prisne originalnim stavu, tvurce ho vymyslel dobre, netreba jej domacimi upravami "vylepsovat".
Nevyhody jsou tedy:
- neklidnejsi chod motoru: Horsi zvuk, Vetsi vibrace
- mnohem horsi emise NOx
Vyhody:
- zmena slozenu plynu v sani (prakticky pouze kyslik) vede k lepsimu spalovani - v rezimu kdy by mel byt EGR otevreny. Z toho vyplyva nizsi spotreba.
- Z lepsiho procesu spalovani vyplyva mensi kourivost (teoreticky setrnejsi pro FAP)
- z vyse popsaneho vyplyva, ze auto pojede mnohem lepe odspodu
Cista teorie:
- Z lepsiho procesu spalovani vyplyva, ze je vyvijen vetsi tlak na turbo v otackach kdy by mel byt EGR otevreny - typicky v mestskem provozu. V tomto rezimu provozovani vozidla je tedy vice namahano turbodmychadlo. Otazka vsak je, vzhledem ke slusne dimenzaci turba, jestli to vubec turbu vadi.
Ja osobne jezdim hodne dalnice, takze v mem pripade zaslepeni EGRu nic neprinasi. Navic chci mit hezky zvuk motoru a fungovat bez neprijemnych vibraci. Mam dCi a na parkovisti je rozdil oproti TDI sak*a znat (prestoze mam starou 1.9). A pak je tady ta moje obsese drzet auto v prisne originalnim stavu, tvurce ho vymyslel dobre, netreba jej domacimi upravami "vylepsovat".
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: EGR
Zdarec,
uvazuji taky o zaslepeni, mam teda Lagunu II, ale predpokladam ze to bude stejne. Nepozoroval ste nekdo pred zaslepenim takove lehounke skubnuti pri zatahu cca ve 3000t/ot? Dnes sem si teho vsimnul poprve, kdyz sem roztahoval dvojku.
uvazuji taky o zaslepeni, mam teda Lagunu II, ale predpokladam ze to bude stejne. Nepozoroval ste nekdo pred zaslepenim takove lehounke skubnuti pri zatahu cca ve 3000t/ot? Dnes sem si teho vsimnul poprve, kdyz sem roztahoval dvojku.
Naposledy upravil(a) dj.pepino dne stř čer 19, 2013 20:11, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Téma EGR pro LII je tady : http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=14394 Tak proč to motáš sem ?
Důvod: Téma EGR pro LII je tady : http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=14394 Tak proč to motáš sem ?
Renault Laguna 2.0dci, 2005, spokojenych 205tkm
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
I čtyři válce stačí, když je Garrett tlačí
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Stormy píše:Tak jsem se dnes vrhnul na výrobu a instalaci záslepky EGR. Hrabal jsem se v tom asi půl hodiny a nepodařilo se mi vůbec povolit šrouby příruby, neboť tam prostě není vůbec místo ani na golu, ani na očko, otevřeným klíčem se to nedalo povolit.... S vědomím vlastní neschopnosti jsem si pak sedl k noťasu a zkontroloval jsem forum. Zjistil jsem, že v mém motoru je to trochu jinak. Ten hranatý útvar, na který přisedá příruba vrapované trubky v prodstatě proti směru jízda tam nemám. Místo toho je tam válec zn. Valeo, před kterým je podtlakový ventil na něj příruba vrapované trubky přisedá, ale směrem k pravému přednímu kolu z prohledu řidiče, proto se tam prostě nemůžu dostat, je tam trubka přívoru vzduchu od chladiče. Tu jsem povolil a odklonil, pak trubka s chladící kapalinou, trubka nalévacího otvoru na mot. olej, nějaké kabely.... prostě to nejde... Musel bych asi vymontovat chladič abych se na to dostal . Tak jsem znovu odpojil a zaslepil hadičku od podtlakového ventilu...
http://stormy666.rajce.idnes.cz/EGR
Stormy mam presne ten isty problem co ty, ze mame asi inak riesenie usporiadanie toho ekologickeho nepodarku. Co som ja na to pozeral tak to co si povoloval je vsetko uz za egr a ked pozries na pravu stranu motora tak privod bordelu by mal byt za ttou plechovou rurou od turba a za tym podtlakovym ventilom a tam by to trebalo zaslepit, lenze je ku tomu este horsi pristu nez sa zda.
Renault Laguna II Grandtour 2.0 dci 127 Kw 2007 Initiale Full vybava okrem pridavneho spalovania
VAZ 2101 44 Kw 1967 renovacia 1999
VAZ 2101 44 Kw 1967 renovacia 1999
Re: EGR
Ja som si precistil ten egr aj s tou privodovou trubkou.Mam nabehane 190tis podla tacha.Motor 2,0dci 110kw.Tankujem len premiove paliva.Kupil som ju ked mala 143tis km.Ventil som cely vymontoval.Najviac to bolo zaspinene kde sa spaja ta plechova trubka s egr ventilom.Aj egr bol dost spinavy z tej strany kde sa spaja s tou trubkou.Z druhej strany ten ventil celkom cisty.Motor ma teraz ostrejisi zvuk ked je studeny.A zda sa mi ze plynulejisie taha.
Re: EGR
tak mi na mojí 4a půl leteL III taky svítí chyba motoru. Po diagnostice ve značkovém renaultu mi řekli, že oprava je za cca 6.800,-Kč - výměna.Zasekl se v poloze otevřeno a to mám prý štěstí. Mám 2.0 110kw. Přemýšlím že se do toho pustím sám. Zmizí mi po zaslepení chybová hláška na palubní desce? Máte s tím někdo zkušenosti? Počítám samozřejmně s vymazním chybové hlášky z ŘJ.
Petr : R Chamade 1,7, Safrane V5 2,5 ,25V, Clio 1,4 automat, Grand Espace 2,2 1998, Grand Espace 3.0 V6 24v 2000, Laguna III 2.0 110kW a Grand Espace 2.0 127kW.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Kdybys měl zájem, mohl bych ti funkční EGR prodat. Je jako nový. Kdyby sis udělal cestu do Ostravy, tak ti ho i vyměním.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Jinak určitě bych EGR nezaslepoval. U 2.0dCi s ním nebývají problémy, takže bych ten systém nechal funkční, protože s ním motor počítá. Vyzkoušel jsem to na vlastním voze a po týdenním ježdění se zaslepeným jsem ho zase zpátky zprůchodnil. Rozdíl ve spotřebě minimální (spíše žádný), reakce motoru +/- stejné. Ovšem zvuk motoru zhrubnul a přibyly i vibrace.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Měl jsem možnost bavit se s nezávislým opravcem turbodmychadel, borec, který opravdu rozumí svému řemeslu. Varoval mě před zaslepováním EGRu. EGR se u našich motorů (a většiny moderních turbodieselů různých výrobců), které jsou poměrně dost nahoněné na výkonu používá mimo jiné k chlazení samotných výfukových spalin. Když se EGR zaslepí, motor tuto schopnost ztratí což vede k extrémnímu teplotnímu namáhání turbínové části (výfukové) turbodmýchadla a tím výraznému zkrácení jeho životnosti. Týpek říkal, že když takové mrtvé turbo následně očistí od spalin, tak turbína i oska na výfukové části bývají vyloženě zmodralé dlouhodobým působením žáru.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Experienced member
- Příspěvky: 712
- Registrován: ned srp 09, 2009 15:26
- Bydliště: Most
Re: EGR
Tak jsem se dnes vrhnul na čištění EGR a to překvapení když jsem zjistil že není co čistit. Vypadal jako novej. Tak jsem to dal zas dohromady a jsem nad míru spokojen že autíčko funguje na výbornou
Renault Megane II r.v.03 1.9Dci 88kw.
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Za běžných okolností (pokud jsou vstřiky v pořádku) se snad EGR u 2.0dCi ani nemůže zanést, je řešen naprosto jinak než u např. 1.9dCi a funguje naprosto spolehlivě.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů