EGR

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
jack3r
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 23, 2011 23:23
Bydliště: vranov nad toplou

Re: EGR

Příspěvek od jack3r » pon říj 26, 2015 14:13

Pls ma niekto fotku kde presne je egrko vo 127 kw motore.pozeral som na to ale neviem čo treb vymontovať ked ho chcem vyčistit.v L2 to bolo jednoduche.
Now:Laguna GrandTour III ph 2 2K11 127Kw Initiale Paris
Ex: Laguna GrandTour II ph 2 2K05 110Kw Initiale Paris

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: EGR

Příspěvek od EfineSS » pon říj 26, 2015 14:18

Mrkni sem: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 7#p1103057

Amat tam má v podpisu odkaz na fotoalbum, kde je to i nafocený.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: EGR

Příspěvek od Zefek » pon říj 26, 2015 20:51

Taky mám v podpisu fotoalbum skrz všechny modely.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

lazak
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
Bydliště: Řesanice - Kasejovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od lazak » pát srp 12, 2016 22:19

Zdravím vespolek. Nebude zakládat nové téma a budu zde pokračovat. Oč jde. Mám Lagunu lll 2.0dci 110kw, automat rv 2008. Začala se mi občas objevovat hláška Check Injection, až dneska svítila už pořád. Usoudil jsem i podle nějaké diag v jednom servisu cestou, že je něco s EGR. Auto netáhne a hláška svítí. Jak jsem vypnull motor a znovu pokračoval, tak hláška se objevovala jen pod plynem a netáhlo to, jak jsem dal nohu z plynu zhasla a tak pořád dookola. Napadla mně potom věc, že jsem zastavil, vypnul motor a odpojil elektriku od EGR, hláška zmizela, auto jelo normálně pod tahem, prostě jak to má být. Po příjezdu domů, vypnutí a po chvíli opětovném nastartování se objevila nová hláška Anti Polution System. Máte někdo nějaký tip co by to mohlo být a zda je nějaký problém, nebo hrozí něco, když nechám EGR odpojený od elektriky? Jo ještě jsem udělal komplet rozborku a vyčištění EGR dneska, ale výsledek stejný. Dnes jsem jel cca 400km. Díky za případné rady.
Laguna lll Grandtour, 2.0DCI 110kW, Automat...

Grand Scénic fórum

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od amat » sob srp 13, 2016 03:42

Check injection a Anti Polution System jsou obecné hlášky, které mohou znamenat snad všechno elektrického co je na motoru. Nikdy nezjistíš kde je problém, pokud se to nenapíchne na diagnostiku. Třeba to vůbec EGR být nemusí.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

lazak
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
Bydliště: Řesanice - Kasejovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od lazak » sob srp 13, 2016 07:45

Jak píšu, diagnostika ukázala EGR. Jen nevím proč se přidal potom ještě ten Antipolution System. Potom mně napadá ještě dotaz, když jsem odpojil elektriku od EGR a auto přestalo ukazovat Check injection a jede normálně- mechanicky zůstává EGR jako by byl zaslepený, tudíž je zavřený, zůstává zavřený i při jízdě a pod plynem? Mají výfukové zplodiny takovou sílu, že si jej otevřou samy, nebo je to jen na tom elektromotorku co je v EGR? Ještě mně zajímá, zda se ví co v EGR odejde, když je to poruchová součástka, zda jen ten elektromotorek, nebo vlastně co, když po očištění na něm nevypadá nic špatně?
Laguna lll Grandtour, 2.0DCI 110kW, Automat...

Grand Scénic fórum

Gorak164
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: čtv črc 22, 2010 15:04

Re: EGR

Příspěvek od Gorak164 » čtv čer 08, 2017 10:25

Ahoj všichni, jen malý dotaz... dnes jsem odpojil konektor od elektronického řízení EGR... a nerozsvítila se mi žádná hláška... ani check, ani antip.. ani service... ani po vícekrátém nastartování a zhasnutí auta... (ani po uzamčení, když má ještě doklapávat)... Je to normální :shock: ..

Jinak řeším právě problém nízkého výkonu nad cca 2500ot... pak je to lenoch a sotva dejchá 170kmh...

Auto nově doma... Laguna GT Grandtour... 131kw / 2008...

Díky za postřehy... M.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od amat » čtv čer 08, 2017 12:48

Při odpojení EGRu se u 2.0dCi musí rozsvítit check injection. Takže tady bude něco špatně.

131kW je doslova trhač asfaltu, těch 170kmh tam musí byt prakticky hned a auto musí dál letět jak šíp až ke skoro 230kmh. Chtělo by to píchnout na diagnostiku a sledovat kde je chyba.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Gorak164
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: čtv črc 22, 2010 15:04

Re: EGR

Příspěvek od Gorak164 » čtv čer 08, 2017 22:22

V pořádku, už svítí :)... jen jí to chvilku trvalo ...

jinak napíchnuto na clip... všechny snímače prověřeny... předtím byl vyměněn FAP... takže jsme se shodli, že bude závada nejspíš v katalyzátoru hned za turbem...
o víkendu kat vyndám a ozkouším... (už se těším)

jede to jak ucpaný... jelikož mám ještě jednu, senzory jsem postupně prohazoval a všechny jsou ok... ještě tedy zkusím teplotní čidla na výfuku a raději zkontroluji těsnosti na sání...

vstřiky taky v pořádku, turbo by mělo být také...
podtlaky v pořádku... drtžely perfektně.
palivo v pořádku, filtr vyměněn.

Samozřejmě, kdyby měl někdo nějaký nápad, sem s ním.

Doplňím, auto nejde od 2000-2500 pořádně do otáček... při nastartování je ale motor naprosto kultivovaný... jen trochu dunění od výfuku (syrovost gtčka je normální)

Díky M.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od amat » pát čer 09, 2017 00:29

Když se měnil FAP, dával se opravdu nový (kolik stál jen pro info)? Zkontroloval jsi hadičky ke komparačnímu čidlu? Když se měnil FAP (kolik má auto vlastně najeto??), byla provedena procedura po výměně FAPu v Clipu? Zjednodušeně řečeno, musíš autu říct, že máš nový FAP.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Gorak164
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: čtv črc 22, 2010 15:04

Re: EGR

Příspěvek od Gorak164 » pát čer 09, 2017 06:07

auto najeto cca 250tkm...
typ FAP ... walker evo c - fakticky ověřeno - výroba 2016 dle vyražení na plechu, i opticky je vidět, že je tam chvilku.
hadičky nové...
Výmaz nevím, protože jsem ještě nebyl majitel.

Jinak stočeno, budíky mají 158tkm... s čímž jsem tak nějak počítal... Každopádně nevím zda srovna toto u laguny má vliv (i když, samozřejmě to jednotka může registrovat tak, že nerozumí údajům o km.. a může tam dojít k nesmyslům v logu, ale tím si jak říkám u laguny nejsem jist)..

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od amat » pát čer 09, 2017 09:23

Coze? Walker? OMFG! To je neoriginalni druhovyrobni FAP... Neverim, ze tohle bude nekdy fungovat spolehlive. V druhovyrobe se ty FAPy neuveritelne ojebavaji, v plechovem pouzdre je treba jen pul vlozky atd. Nekde to v mediich rozebirali a fotili. To pak ma pochopitelne vliv na hodnoty tlaku pred a za filtrem, takze to jednotce vlastne lze a ta kvuli toho muze vyhazovat chybu vstrikovani, nebo emisniho systemu. Kdyz ne rovnou chybu, tak se to urcite podili na tom, ze auto nejede.

Obavam se, ze tady pomuze jen vyhodit walkera do pr*ele a zajet koupit do Renaultu original.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od amat » pát čer 09, 2017 09:25

Zacal bych tedy nejprve tim, ze se mrkni do clipu na jednotku vstrikovani a odecti hodnotu ujeta vzdalenost po vymene filtru. Melo by tam byt opravdu nizke cislo.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Gorak164
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: čtv črc 22, 2010 15:04

Re: EGR

Příspěvek od Gorak164 » pát čer 09, 2017 10:02

No já ho tam nedal :))... ale souhlas, že ta druhovýroba je naprd.. ale snad to půjde i s tím walkerem... zvedák mám, takže to půjde snadno ven.. příruba už tam je, takže nemusím nic řezat jen to rozšrobuji a zkontroluji... uvidíme, pak napíšu jak vypadá druhovýroba po chvilce provozu...

Můžu mít novej cca za 5-6000 origoš od známého z francie, ale potřebuji mu dát špatnej origo starej... inu snad ho někde seženu.

Clip teď nemám (známej odjel na dovču)... mám jen wurth nebo delphi... u těch si teď nejsem jist, zda to umí.

Ju a začnu tedy tím katem, udělám teplotní zkoužku hoření... ohřát -- stříknu čistič a musí zářit... když né, je u samotného vinetoua :D...

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od amat » pát čer 09, 2017 11:32

Je to spíše varování pro ostatní. Druhovýrobní FAPy nikdy! Může to naprosto změnit fungování motoru, jednotka si filtr průběžně analyzuje a pokud neodpovídá továrnímu stavu tak pak dochází k tomu, že motor prostě nejede jak by měl.

Na oxidační katalyzátor se vyprdni, tam problém nebude. Kdyby byl špatný, tak vůbec nezažehne směs pro vypálení FAPu a to bys už dávno věděl - hláška check antipolution system.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Gorak164
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: čtv črc 22, 2010 15:04

Re: EGR

Příspěvek od Gorak164 » pát čer 09, 2017 13:06

FAP souhlas jen origo...

ale mě se právě objevuje jak chceck inj... tak antip... (to původní bylo jen dotaz k tomu egr ventilu)... to jsem měl samozřejmě doplnit hned.

akorát včera,.. jel jsem to projet, podle spotřeby započala regenerace, ale rozhodně nedoběhla, zhruba po 5km při vypalování, napsalo check inj... a antip... tudíž to bude buďto FAP, nebo KAT... jedna z těchto věcí...

Vše jsem již konzultoval s několika zkušenými lidmi co dělají renaulty (jeden hlavně laguny) a všichni mi řekli defakto to samé. Pokud někdo měnil fap před rokem, a dělá to už nyní (a je jedno, že je to druhovýroba i ten musí alespoň 2-3 roky vydržet), tak to bude s největší pravděpodobností KAT, protože pokud nefunguje správně, ucpe se jakýkoliv FAP který následně nahradím. Pokud nefunguje oxidační hoření v KATu... ve FAPU prostě nic neshoří. (nezvýší se teplota na potřebné maximum)

Další věc je, že když už KAT nefunguje jak má, nebo je sám již z větší části zanesen, čidla od fapu (teplota, tlak) neukazují správné hodnoty vůči spálené směsi (prostě to hlasí hovadiny, i když jsou v naprostém pořádku)... Největší průs.r je vlastně to, že KAT vlastně není nijak hlídaný, řídící jednotka o něm neví a neumí s ním pracovat.. ví to sice teoreticky, ale rozhodně není schopna zkontrolovat jeho faktickou funkčnost.

Takže proto budu kontrolovat i ten KAT...

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od amat » pát čer 09, 2017 13:15

To je pravda. Tak urcite napis v jakem stavu ten kat byl.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: EGR

Příspěvek od Zefek » pát čer 09, 2017 22:24

Funkčnost katalyzátoru vidíš právě při spuštění regenerace tak, že se zvýší teplota před fapem. Tím se ověří, že katalyzátor funguje správně. Zvýšení teploty není třeba jen o 50 stupňů, viděl jsem rozdíl teploty před zahájením regenerace a po fázi přípravy, kdy se rozehříval kat, a rozdíl byl i 750°C. A to už prostě poznáš, že něco není ok, když se teplota nezvýší. Ta hláška, kterou dostáváš, může taky pocházet z "ucpaného" fapu právě proto, že je to neoriginál a ve fapu vzniká velký protitlak. Řj pak regeneraci přeruší.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Gorak164
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: čtv črc 22, 2010 15:04

Re: EGR

Příspěvek od Gorak164 » úte čer 13, 2017 10:10

Tak včera jsem to měl kompletně venku (můžu všem doporučit pokud se opravdu nudí, vyndat jej ven je téměř nemožné :D... hlavně ty zkur.ený spony co jej drží na motoru).

Při první pohledu bylo jádro krásně bílé (opálené)... ale při testu na hoření (jak jsem již psal ohřát na cca 200 - 250oC) se jádro vůbec nerozžhavilo, takže opticky sice vypadá v pořádku ale nechce se mu hořet. Ještě to samozřejmě nehážu do žita. Dovnitř přeci jen nikdo nevidí, nevím zda nemůže být vložka uvnitř puklá, propálená, nebo jen životnost oxidační složky prostě skončila... taky může být úplně v pořádku, jen jsem nesplnil podmínky pro hoření jako takov (ale to se mi úplně nezdá) toť k samotnému katu.

Fap byl z jedné strany úplně bílý z druhé klasicky od sazí, zpředu to nevypadalo nějak urputně zadělaně, ale to samořejmě neznamená že není ucpaný (osobně bych řekl, že je ale zkusím zkontrolovat ještě jednou tlaky)...

Teď tedy dotaz, nevíte jaké má mít tento motor (defakto FAP u GT dci) hodnoty tlaků v mbar (čistý vs zanesený)... to samé platí o g sazí?... ať to můžu porovnat přes diagnostiku, eventuelně bych udělal ještě jednu regeneraci, ale jak jsem psal, regenerace ani nedoběhla... a opět měnit olej se mi nechce :(...

Zatím M.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: EGR

Příspěvek od Zefek » úte čer 13, 2017 21:55

Jak jsi dělal ten test hoření? Podle mě je ohřátí na 200-250°C málo. Pracovní teplota katalyzátoru bude nad 600°C. Po ohřátí se musí do katalyzátoru vstříknout obsah HC, aby vůbec mělo co hořet. Na samotné vložce nic k hoření není. Katalyzátor právě funguje tak, že se zahřeje na pracovní teplotu a následně se do něj pouští vyšší obsah HC, který způsobí to, že se to začne zahřívat ještě více. Ale bez vyššího obsahu HC to asi nic dělat nebude.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Gorak164
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: čtv črc 22, 2010 15:04

Re: EGR

Příspěvek od Gorak164 » stř čer 14, 2017 09:54

Souhlas, že jsem to nejspíš neohřál dokonale, proto říkám, že to ještě nehážu do žita.

Jinak jsem vyčetl ještě tlaky v DPF a jsou následující:

volnoběžné otáčky: 20
1500 ot./min: 50
2000 ot./min: 70
vypočtený obsah popílku 36g

což by dle dohledaných informací znamenalo, že je filtr pevných částic z cca 50% zaplněn (pokud se tedy nepletu)... ale nemám přesné informace, kolik se do FAPU vejde. Nevíte někdo?

dále nevíte kolik má tlačit turbo mbar max? jestli není přidřená regulace... jinak chyby ŘJ nehlásí samozřejmě.

opět díky za nápady M.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR

Příspěvek od amat » stř čer 14, 2017 20:28

Schválně ti změřím jaké hodnoty to ukazuje u mě. Já mám myslím popílek někde na 10g co si pamatuju - to mi přijde jako naprosto neuvěřitelné když uvážím, že mám nalítáno už 300 000km.

To se vždy musím smát když čtu, že životnost DPF u VW je tak 150 000km :-D :-D :-D :-D
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Gorak164
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: čtv črc 22, 2010 15:04

Re: EGR

Příspěvek od Gorak164 » pon čer 19, 2017 12:15

Tak chlapi, vše jsem vyřešil vrácením vozu, jelikož mi to nedalo a ještě více jsem šťoural... ucpaný fap rok starý (divný)...

Změřil jsem nakonec korekce na vstřikovačích a asi je to jasné. Korekce byly v rozmezí -8mg/+6mg (muselo to uvnitř hulit jak fabrika a to s největší pravděpodobností totálně ucpávalo filtr, až za mez únosnosti).. když se přidá skutečních 250.000 najeto místo 150.000, tak je to víc než jasné. Přidejme ještě nachipování a výsledek je na místě..

Dá se tedy říci, že vlastně úplně vše bylo dle diagnostiky v pořádku, motor ještě pořád zvládal tak nějak jet v režimu tolerancí, ale ve výsledku ŘJ už nedokázala z opotřebením pracovat a nastaly popsané komplikace.. Kouřivost, nízký výkon, vysoká spotřeba, ucpávání.

Takže toť pro nyní závěr.

Jinak už mám doma jinou GT... tentokrát origo kilometry, origo renault servis, origo faktury od oprav, celou historii... najeto 162.000... vstřikovače korekce od -1mg/+1mg (což si myslím, že je super)... protitlak na volnoběh FAP 5, jen popílek je cca 27... ale s tím asi nic neudělám. Auto normálně vypaluje a jede jak má. :)

Zatím M.

maxfli
Junior member
Příspěvky: 206
Registrován: ned dub 02, 2017 18:26

Re: EGR

Příspěvek od maxfli » čtv bře 14, 2019 06:41

Přidávám jen malé info k informaci od amata, že u 2.0 dci je EGR bezproblémový a jen tak se nezanese, bohužel zanese a to velmi viz můj vymontovaný EGR:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů