EGR
Moderátor: Moderators General
- jack3r
- Starting member
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv čer 23, 2011 23:23
- Bydliště: vranov nad toplou
Re: EGR
Pls ma niekto fotku kde presne je egrko vo 127 kw motore.pozeral som na to ale neviem čo treb vymontovať ked ho chcem vyčistit.v L2 to bolo jednoduche.
Now:Laguna GrandTour III ph 2 2K11 127Kw Initiale Paris
Ex: Laguna GrandTour II ph 2 2K05 110Kw Initiale Paris
Ex: Laguna GrandTour II ph 2 2K05 110Kw Initiale Paris
Re: EGR
Mrkni sem: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 7#p1103057
Amat tam má v podpisu odkaz na fotoalbum, kde je to i nafocený.
Amat tam má v podpisu odkaz na fotoalbum, kde je to i nafocený.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: EGR
Taky mám v podpisu fotoalbum skrz všechny modely.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Junior member
- Příspěvky: 246
- Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
- Bydliště: Řesanice - Kasejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Zdravím vespolek. Nebude zakládat nové téma a budu zde pokračovat. Oč jde. Mám Lagunu lll 2.0dci 110kw, automat rv 2008. Začala se mi občas objevovat hláška Check Injection, až dneska svítila už pořád. Usoudil jsem i podle nějaké diag v jednom servisu cestou, že je něco s EGR. Auto netáhne a hláška svítí. Jak jsem vypnull motor a znovu pokračoval, tak hláška se objevovala jen pod plynem a netáhlo to, jak jsem dal nohu z plynu zhasla a tak pořád dookola. Napadla mně potom věc, že jsem zastavil, vypnul motor a odpojil elektriku od EGR, hláška zmizela, auto jelo normálně pod tahem, prostě jak to má být. Po příjezdu domů, vypnutí a po chvíli opětovném nastartování se objevila nová hláška Anti Polution System. Máte někdo nějaký tip co by to mohlo být a zda je nějaký problém, nebo hrozí něco, když nechám EGR odpojený od elektriky? Jo ještě jsem udělal komplet rozborku a vyčištění EGR dneska, ale výsledek stejný. Dnes jsem jel cca 400km. Díky za případné rady.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Check injection a Anti Polution System jsou obecné hlášky, které mohou znamenat snad všechno elektrického co je na motoru. Nikdy nezjistíš kde je problém, pokud se to nenapíchne na diagnostiku. Třeba to vůbec EGR být nemusí.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Junior member
- Příspěvky: 246
- Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
- Bydliště: Řesanice - Kasejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Jak píšu, diagnostika ukázala EGR. Jen nevím proč se přidal potom ještě ten Antipolution System. Potom mně napadá ještě dotaz, když jsem odpojil elektriku od EGR a auto přestalo ukazovat Check injection a jede normálně- mechanicky zůstává EGR jako by byl zaslepený, tudíž je zavřený, zůstává zavřený i při jízdě a pod plynem? Mají výfukové zplodiny takovou sílu, že si jej otevřou samy, nebo je to jen na tom elektromotorku co je v EGR? Ještě mně zajímá, zda se ví co v EGR odejde, když je to poruchová součástka, zda jen ten elektromotorek, nebo vlastně co, když po očištění na něm nevypadá nic špatně?
Re: EGR
Ahoj všichni, jen malý dotaz... dnes jsem odpojil konektor od elektronického řízení EGR... a nerozsvítila se mi žádná hláška... ani check, ani antip.. ani service... ani po vícekrátém nastartování a zhasnutí auta... (ani po uzamčení, když má ještě doklapávat)... Je to normální ..
Jinak řeším právě problém nízkého výkonu nad cca 2500ot... pak je to lenoch a sotva dejchá 170kmh...
Auto nově doma... Laguna GT Grandtour... 131kw / 2008...
Díky za postřehy... M.
Jinak řeším právě problém nízkého výkonu nad cca 2500ot... pak je to lenoch a sotva dejchá 170kmh...
Auto nově doma... Laguna GT Grandtour... 131kw / 2008...
Díky za postřehy... M.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Při odpojení EGRu se u 2.0dCi musí rozsvítit check injection. Takže tady bude něco špatně.
131kW je doslova trhač asfaltu, těch 170kmh tam musí byt prakticky hned a auto musí dál letět jak šíp až ke skoro 230kmh. Chtělo by to píchnout na diagnostiku a sledovat kde je chyba.
131kW je doslova trhač asfaltu, těch 170kmh tam musí byt prakticky hned a auto musí dál letět jak šíp až ke skoro 230kmh. Chtělo by to píchnout na diagnostiku a sledovat kde je chyba.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: EGR
V pořádku, už svítí ... jen jí to chvilku trvalo ...
jinak napíchnuto na clip... všechny snímače prověřeny... předtím byl vyměněn FAP... takže jsme se shodli, že bude závada nejspíš v katalyzátoru hned za turbem...
o víkendu kat vyndám a ozkouším... (už se těším)
jede to jak ucpaný... jelikož mám ještě jednu, senzory jsem postupně prohazoval a všechny jsou ok... ještě tedy zkusím teplotní čidla na výfuku a raději zkontroluji těsnosti na sání...
vstřiky taky v pořádku, turbo by mělo být také...
podtlaky v pořádku... drtžely perfektně.
palivo v pořádku, filtr vyměněn.
Samozřejmě, kdyby měl někdo nějaký nápad, sem s ním.
Doplňím, auto nejde od 2000-2500 pořádně do otáček... při nastartování je ale motor naprosto kultivovaný... jen trochu dunění od výfuku (syrovost gtčka je normální)
Díky M.
jinak napíchnuto na clip... všechny snímače prověřeny... předtím byl vyměněn FAP... takže jsme se shodli, že bude závada nejspíš v katalyzátoru hned za turbem...
o víkendu kat vyndám a ozkouším... (už se těším)
jede to jak ucpaný... jelikož mám ještě jednu, senzory jsem postupně prohazoval a všechny jsou ok... ještě tedy zkusím teplotní čidla na výfuku a raději zkontroluji těsnosti na sání...
vstřiky taky v pořádku, turbo by mělo být také...
podtlaky v pořádku... drtžely perfektně.
palivo v pořádku, filtr vyměněn.
Samozřejmě, kdyby měl někdo nějaký nápad, sem s ním.
Doplňím, auto nejde od 2000-2500 pořádně do otáček... při nastartování je ale motor naprosto kultivovaný... jen trochu dunění od výfuku (syrovost gtčka je normální)
Díky M.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Když se měnil FAP, dával se opravdu nový (kolik stál jen pro info)? Zkontroloval jsi hadičky ke komparačnímu čidlu? Když se měnil FAP (kolik má auto vlastně najeto??), byla provedena procedura po výměně FAPu v Clipu? Zjednodušeně řečeno, musíš autu říct, že máš nový FAP.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: EGR
auto najeto cca 250tkm...
typ FAP ... walker evo c - fakticky ověřeno - výroba 2016 dle vyražení na plechu, i opticky je vidět, že je tam chvilku.
hadičky nové...
Výmaz nevím, protože jsem ještě nebyl majitel.
Jinak stočeno, budíky mají 158tkm... s čímž jsem tak nějak počítal... Každopádně nevím zda srovna toto u laguny má vliv (i když, samozřejmě to jednotka může registrovat tak, že nerozumí údajům o km.. a může tam dojít k nesmyslům v logu, ale tím si jak říkám u laguny nejsem jist)..
typ FAP ... walker evo c - fakticky ověřeno - výroba 2016 dle vyražení na plechu, i opticky je vidět, že je tam chvilku.
hadičky nové...
Výmaz nevím, protože jsem ještě nebyl majitel.
Jinak stočeno, budíky mají 158tkm... s čímž jsem tak nějak počítal... Každopádně nevím zda srovna toto u laguny má vliv (i když, samozřejmě to jednotka může registrovat tak, že nerozumí údajům o km.. a může tam dojít k nesmyslům v logu, ale tím si jak říkám u laguny nejsem jist)..
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Coze? Walker? OMFG! To je neoriginalni druhovyrobni FAP... Neverim, ze tohle bude nekdy fungovat spolehlive. V druhovyrobe se ty FAPy neuveritelne ojebavaji, v plechovem pouzdre je treba jen pul vlozky atd. Nekde to v mediich rozebirali a fotili. To pak ma pochopitelne vliv na hodnoty tlaku pred a za filtrem, takze to jednotce vlastne lze a ta kvuli toho muze vyhazovat chybu vstrikovani, nebo emisniho systemu. Kdyz ne rovnou chybu, tak se to urcite podili na tom, ze auto nejede.
Obavam se, ze tady pomuze jen vyhodit walkera do pr*ele a zajet koupit do Renaultu original.
Obavam se, ze tady pomuze jen vyhodit walkera do pr*ele a zajet koupit do Renaultu original.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Zacal bych tedy nejprve tim, ze se mrkni do clipu na jednotku vstrikovani a odecti hodnotu ujeta vzdalenost po vymene filtru. Melo by tam byt opravdu nizke cislo.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: EGR
No já ho tam nedal )... ale souhlas, že ta druhovýroba je naprd.. ale snad to půjde i s tím walkerem... zvedák mám, takže to půjde snadno ven.. příruba už tam je, takže nemusím nic řezat jen to rozšrobuji a zkontroluji... uvidíme, pak napíšu jak vypadá druhovýroba po chvilce provozu...
Můžu mít novej cca za 5-6000 origoš od známého z francie, ale potřebuji mu dát špatnej origo starej... inu snad ho někde seženu.
Clip teď nemám (známej odjel na dovču)... mám jen wurth nebo delphi... u těch si teď nejsem jist, zda to umí.
Ju a začnu tedy tím katem, udělám teplotní zkoužku hoření... ohřát -- stříknu čistič a musí zářit... když né, je u samotného vinetoua ...
Můžu mít novej cca za 5-6000 origoš od známého z francie, ale potřebuji mu dát špatnej origo starej... inu snad ho někde seženu.
Clip teď nemám (známej odjel na dovču)... mám jen wurth nebo delphi... u těch si teď nejsem jist, zda to umí.
Ju a začnu tedy tím katem, udělám teplotní zkoužku hoření... ohřát -- stříknu čistič a musí zářit... když né, je u samotného vinetoua ...
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Je to spíše varování pro ostatní. Druhovýrobní FAPy nikdy! Může to naprosto změnit fungování motoru, jednotka si filtr průběžně analyzuje a pokud neodpovídá továrnímu stavu tak pak dochází k tomu, že motor prostě nejede jak by měl.
Na oxidační katalyzátor se vyprdni, tam problém nebude. Kdyby byl špatný, tak vůbec nezažehne směs pro vypálení FAPu a to bys už dávno věděl - hláška check antipolution system.
Na oxidační katalyzátor se vyprdni, tam problém nebude. Kdyby byl špatný, tak vůbec nezažehne směs pro vypálení FAPu a to bys už dávno věděl - hláška check antipolution system.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: EGR
FAP souhlas jen origo...
ale mě se právě objevuje jak chceck inj... tak antip... (to původní bylo jen dotaz k tomu egr ventilu)... to jsem měl samozřejmě doplnit hned.
akorát včera,.. jel jsem to projet, podle spotřeby započala regenerace, ale rozhodně nedoběhla, zhruba po 5km při vypalování, napsalo check inj... a antip... tudíž to bude buďto FAP, nebo KAT... jedna z těchto věcí...
Vše jsem již konzultoval s několika zkušenými lidmi co dělají renaulty (jeden hlavně laguny) a všichni mi řekli defakto to samé. Pokud někdo měnil fap před rokem, a dělá to už nyní (a je jedno, že je to druhovýroba i ten musí alespoň 2-3 roky vydržet), tak to bude s největší pravděpodobností KAT, protože pokud nefunguje správně, ucpe se jakýkoliv FAP který následně nahradím. Pokud nefunguje oxidační hoření v KATu... ve FAPU prostě nic neshoří. (nezvýší se teplota na potřebné maximum)
Další věc je, že když už KAT nefunguje jak má, nebo je sám již z větší části zanesen, čidla od fapu (teplota, tlak) neukazují správné hodnoty vůči spálené směsi (prostě to hlasí hovadiny, i když jsou v naprostém pořádku)... Největší průs.r je vlastně to, že KAT vlastně není nijak hlídaný, řídící jednotka o něm neví a neumí s ním pracovat.. ví to sice teoreticky, ale rozhodně není schopna zkontrolovat jeho faktickou funkčnost.
Takže proto budu kontrolovat i ten KAT...
ale mě se právě objevuje jak chceck inj... tak antip... (to původní bylo jen dotaz k tomu egr ventilu)... to jsem měl samozřejmě doplnit hned.
akorát včera,.. jel jsem to projet, podle spotřeby započala regenerace, ale rozhodně nedoběhla, zhruba po 5km při vypalování, napsalo check inj... a antip... tudíž to bude buďto FAP, nebo KAT... jedna z těchto věcí...
Vše jsem již konzultoval s několika zkušenými lidmi co dělají renaulty (jeden hlavně laguny) a všichni mi řekli defakto to samé. Pokud někdo měnil fap před rokem, a dělá to už nyní (a je jedno, že je to druhovýroba i ten musí alespoň 2-3 roky vydržet), tak to bude s největší pravděpodobností KAT, protože pokud nefunguje správně, ucpe se jakýkoliv FAP který následně nahradím. Pokud nefunguje oxidační hoření v KATu... ve FAPU prostě nic neshoří. (nezvýší se teplota na potřebné maximum)
Další věc je, že když už KAT nefunguje jak má, nebo je sám již z větší části zanesen, čidla od fapu (teplota, tlak) neukazují správné hodnoty vůči spálené směsi (prostě to hlasí hovadiny, i když jsou v naprostém pořádku)... Největší průs.r je vlastně to, že KAT vlastně není nijak hlídaný, řídící jednotka o něm neví a neumí s ním pracovat.. ví to sice teoreticky, ale rozhodně není schopna zkontrolovat jeho faktickou funkčnost.
Takže proto budu kontrolovat i ten KAT...
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
To je pravda. Tak urcite napis v jakem stavu ten kat byl.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: EGR
Funkčnost katalyzátoru vidíš právě při spuštění regenerace tak, že se zvýší teplota před fapem. Tím se ověří, že katalyzátor funguje správně. Zvýšení teploty není třeba jen o 50 stupňů, viděl jsem rozdíl teploty před zahájením regenerace a po fázi přípravy, kdy se rozehříval kat, a rozdíl byl i 750°C. A to už prostě poznáš, že něco není ok, když se teplota nezvýší. Ta hláška, kterou dostáváš, může taky pocházet z "ucpaného" fapu právě proto, že je to neoriginál a ve fapu vzniká velký protitlak. Řj pak regeneraci přeruší.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: EGR
Tak včera jsem to měl kompletně venku (můžu všem doporučit pokud se opravdu nudí, vyndat jej ven je téměř nemožné ... hlavně ty zkur.ený spony co jej drží na motoru).
Při první pohledu bylo jádro krásně bílé (opálené)... ale při testu na hoření (jak jsem již psal ohřát na cca 200 - 250oC) se jádro vůbec nerozžhavilo, takže opticky sice vypadá v pořádku ale nechce se mu hořet. Ještě to samozřejmě nehážu do žita. Dovnitř přeci jen nikdo nevidí, nevím zda nemůže být vložka uvnitř puklá, propálená, nebo jen životnost oxidační složky prostě skončila... taky může být úplně v pořádku, jen jsem nesplnil podmínky pro hoření jako takov (ale to se mi úplně nezdá) toť k samotnému katu.
Fap byl z jedné strany úplně bílý z druhé klasicky od sazí, zpředu to nevypadalo nějak urputně zadělaně, ale to samořejmě neznamená že není ucpaný (osobně bych řekl, že je ale zkusím zkontrolovat ještě jednou tlaky)...
Teď tedy dotaz, nevíte jaké má mít tento motor (defakto FAP u GT dci) hodnoty tlaků v mbar (čistý vs zanesený)... to samé platí o g sazí?... ať to můžu porovnat přes diagnostiku, eventuelně bych udělal ještě jednu regeneraci, ale jak jsem psal, regenerace ani nedoběhla... a opět měnit olej se mi nechce ...
Zatím M.
Při první pohledu bylo jádro krásně bílé (opálené)... ale při testu na hoření (jak jsem již psal ohřát na cca 200 - 250oC) se jádro vůbec nerozžhavilo, takže opticky sice vypadá v pořádku ale nechce se mu hořet. Ještě to samozřejmě nehážu do žita. Dovnitř přeci jen nikdo nevidí, nevím zda nemůže být vložka uvnitř puklá, propálená, nebo jen životnost oxidační složky prostě skončila... taky může být úplně v pořádku, jen jsem nesplnil podmínky pro hoření jako takov (ale to se mi úplně nezdá) toť k samotnému katu.
Fap byl z jedné strany úplně bílý z druhé klasicky od sazí, zpředu to nevypadalo nějak urputně zadělaně, ale to samořejmě neznamená že není ucpaný (osobně bych řekl, že je ale zkusím zkontrolovat ještě jednou tlaky)...
Teď tedy dotaz, nevíte jaké má mít tento motor (defakto FAP u GT dci) hodnoty tlaků v mbar (čistý vs zanesený)... to samé platí o g sazí?... ať to můžu porovnat přes diagnostiku, eventuelně bych udělal ještě jednu regeneraci, ale jak jsem psal, regenerace ani nedoběhla... a opět měnit olej se mi nechce ...
Zatím M.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: EGR
Jak jsi dělal ten test hoření? Podle mě je ohřátí na 200-250°C málo. Pracovní teplota katalyzátoru bude nad 600°C. Po ohřátí se musí do katalyzátoru vstříknout obsah HC, aby vůbec mělo co hořet. Na samotné vložce nic k hoření není. Katalyzátor právě funguje tak, že se zahřeje na pracovní teplotu a následně se do něj pouští vyšší obsah HC, který způsobí to, že se to začne zahřívat ještě více. Ale bez vyššího obsahu HC to asi nic dělat nebude.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: EGR
Souhlas, že jsem to nejspíš neohřál dokonale, proto říkám, že to ještě nehážu do žita.
Jinak jsem vyčetl ještě tlaky v DPF a jsou následující:
volnoběžné otáčky: 20
1500 ot./min: 50
2000 ot./min: 70
vypočtený obsah popílku 36g
což by dle dohledaných informací znamenalo, že je filtr pevných částic z cca 50% zaplněn (pokud se tedy nepletu)... ale nemám přesné informace, kolik se do FAPU vejde. Nevíte někdo?
dále nevíte kolik má tlačit turbo mbar max? jestli není přidřená regulace... jinak chyby ŘJ nehlásí samozřejmě.
opět díky za nápady M.
Jinak jsem vyčetl ještě tlaky v DPF a jsou následující:
volnoběžné otáčky: 20
1500 ot./min: 50
2000 ot./min: 70
vypočtený obsah popílku 36g
což by dle dohledaných informací znamenalo, že je filtr pevných částic z cca 50% zaplněn (pokud se tedy nepletu)... ale nemám přesné informace, kolik se do FAPU vejde. Nevíte někdo?
dále nevíte kolik má tlačit turbo mbar max? jestli není přidřená regulace... jinak chyby ŘJ nehlásí samozřejmě.
opět díky za nápady M.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR
Schválně ti změřím jaké hodnoty to ukazuje u mě. Já mám myslím popílek někde na 10g co si pamatuju - to mi přijde jako naprosto neuvěřitelné když uvážím, že mám nalítáno už 300 000km.
To se vždy musím smát když čtu, že životnost DPF u VW je tak 150 000km
To se vždy musím smát když čtu, že životnost DPF u VW je tak 150 000km
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: EGR
Tak chlapi, vše jsem vyřešil vrácením vozu, jelikož mi to nedalo a ještě více jsem šťoural... ucpaný fap rok starý (divný)...
Změřil jsem nakonec korekce na vstřikovačích a asi je to jasné. Korekce byly v rozmezí -8mg/+6mg (muselo to uvnitř hulit jak fabrika a to s největší pravděpodobností totálně ucpávalo filtr, až za mez únosnosti).. když se přidá skutečních 250.000 najeto místo 150.000, tak je to víc než jasné. Přidejme ještě nachipování a výsledek je na místě..
Dá se tedy říci, že vlastně úplně vše bylo dle diagnostiky v pořádku, motor ještě pořád zvládal tak nějak jet v režimu tolerancí, ale ve výsledku ŘJ už nedokázala z opotřebením pracovat a nastaly popsané komplikace.. Kouřivost, nízký výkon, vysoká spotřeba, ucpávání.
Takže toť pro nyní závěr.
Jinak už mám doma jinou GT... tentokrát origo kilometry, origo renault servis, origo faktury od oprav, celou historii... najeto 162.000... vstřikovače korekce od -1mg/+1mg (což si myslím, že je super)... protitlak na volnoběh FAP 5, jen popílek je cca 27... ale s tím asi nic neudělám. Auto normálně vypaluje a jede jak má.
Zatím M.
Změřil jsem nakonec korekce na vstřikovačích a asi je to jasné. Korekce byly v rozmezí -8mg/+6mg (muselo to uvnitř hulit jak fabrika a to s největší pravděpodobností totálně ucpávalo filtr, až za mez únosnosti).. když se přidá skutečních 250.000 najeto místo 150.000, tak je to víc než jasné. Přidejme ještě nachipování a výsledek je na místě..
Dá se tedy říci, že vlastně úplně vše bylo dle diagnostiky v pořádku, motor ještě pořád zvládal tak nějak jet v režimu tolerancí, ale ve výsledku ŘJ už nedokázala z opotřebením pracovat a nastaly popsané komplikace.. Kouřivost, nízký výkon, vysoká spotřeba, ucpávání.
Takže toť pro nyní závěr.
Jinak už mám doma jinou GT... tentokrát origo kilometry, origo renault servis, origo faktury od oprav, celou historii... najeto 162.000... vstřikovače korekce od -1mg/+1mg (což si myslím, že je super)... protitlak na volnoběh FAP 5, jen popílek je cca 27... ale s tím asi nic neudělám. Auto normálně vypaluje a jede jak má.
Zatím M.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů