Deformace vzduchového potrubí.
Moderátor: Moderators General
Deformace vzduchového potrubí.
Při prohlídce motoru jsem po sundání horního krytu zjistil podivnou deformaci potrubí vedoucího vzduch od turba do chladiče, mohl by se někdo podívat na svůj motor, jestli to má taky tak, nebo je to problém mého auta ?
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP . Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP
Re: Deformace vzduchového potrubí.
Takhle to potrubí určitě vypadat nemá. Je od něčeho/někoho promáčklé.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Deformace vzduchového potrubí.
Ak sa dobre pametám tak je to v poriadku.Mám to tiež tak od novoty.Ale pre istotu sa zajtra mrknem.
Renault Megane III coupe 1,6 16v.81kW,čierna metalíza,Dynamique-PREDANE
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza
Re: Deformace vzduchového potrubí.
už jsem to taky viděl
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Re: Deformace vzduchového potrubí.
nedovedu si totiž představit proč, kdo a jak by to takto mohl zdeformovat..., na druhou stranu se tím zmenšuje průsvit trubky, snižuje průtok vzduchu, může to být příčina nějakého nestandardního víření vzduchu v trubce a tím pádem, třeba, se může motoru hůře dýchat , může víc papkat, hůř jet (skoro do dvou tis. se mu moc nechce)...
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP . Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP
Re: Deformace vzduchového potrubí.
já tu trubku mám ještě teda plastovou a na vršku je taky zploštělá , jinak by tam neseděl kryt motoru. Vypadá to teda líp než tenhle snad kladivem zbouchnutej paskvil
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Deformace vzduchového potrubí.
To je proto, aby se člověk, který náhodou sundá kryt, úlekem zděsil, že mu někdo promáčkl trubku sání, a okamžitě kontaktoval servis, který jak známo chce vyjít vstříct zákazníkovi v nejvyšší možné míře a trubku objedná novou. Při výměně se technik podiví, proč chce zákazník výměnit úplně normální trubku, ale protože je to zákazníkovo přání, tak ji prostě vymění. Zákazník zaplatí a odchází se spokojeným pocitem, že servis vše vyřešil. Kolotoč se rozjíždí nanovo, když zákazník znova sundá kryt motoru
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Deformace vzduchového potrubí.
trubku mám taky deformovanou už jsem se taky zděsil při prvním sundání deklu. Ale mám pocit, že moje deformace je o něco hezčí. Když si vzpomenu, tak taky udělam foto.
Poprvé mě napadlo, jestli do té relativně měkké trubky ustavičně netluče ten plastový kryt...a pomalu a jistě tam vyrábí tu plošku
Poprvé mě napadlo, jestli do té relativně měkké trubky ustavičně netluče ten plastový kryt...a pomalu a jistě tam vyrábí tu plošku
Renault laguna III grandtour GT 2.0dci 131kw
Re: Deformace vzduchového potrubí.
Kdyby to byly ploška.... je to kráter
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP . Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP
Re: Deformace vzduchového potrubí.
Třeba nějakej výstupní kontrolor trpí méněcenností. A tak na každým autě, co projde jeho rukama, chce zanechat alespoň svůj otisk. Tak si na každej motor sedne holou zadnicí a rychle to zakrytuje.
Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deformace vzduchového potrubí.
Tak jsem dnes koukal na svůj motor a trubku deformovanou nemám Sice mám LII, ale motor M9R
obr. : http://lagunapepino.rajce.idnes.cz/Trubka_turbo
Kdo má auto v záruce, tak bych navrhoval reklamaci té trubky
obr. : http://lagunapepino.rajce.idnes.cz/Trubka_turbo
Kdo má auto v záruce, tak bych navrhoval reklamaci té trubky
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
Re: Deformace vzduchového potrubí.
Pepíno vždyť tam ta plocha je taky sice trochu rovnější ale je tam
A dokonce to má i Latitude
A dokonce to má i Latitude
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Re: Deformace vzduchového potrubí.
To tak vypadá, že to někdo při finální montáži přizpůsobí kladivem aby se to vlezlo pro horní kryt, někdy do toho praští víc, někdy míň. To je úroveň.....
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP . Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deformace vzduchového potrubí.
Nevím o jaké ploše mluvíš. Jestli myslíš podle toho obrázku, tak to je klam - trochu se to lesklo a tam kde to vypadá jako pomačkaná plocha - to tmavé místo, tak to je bohužel moje zaschlá krev, když jsem se kdysi pořezal o hadicovou sponku. Ta kovová trubka nemá vůbec žádnou prohlubeň (deformaci) a má pravidelný tvar po celé délce. Ještě se na to jednou podívám a vyfotím to z jiného úhlu. Nezkoušel jsem na to tedy šahat, protože to bylo horkéDavidak79 píše:Pepíno vždyť tam ta plocha je taky sice trochu rovnější ale je tam
A dokonce to má i Latitude
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
-
- Junior member
- Příspěvky: 191
- Registrován: ned bře 29, 2009 17:49
- Bydliště: praha
Re: Deformace vzduchového potrubí.
tak jsem si na vas vzpomnel.-))Kamarad prijel s lagunou,ctyricet tisic km,predvadeci z renaultu a trubka je promackla uplne stejne
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Deformace vzduchového potrubí.
To je mazec, díval jsem se na trubku do dialogysu a nějaký prolis tam je, ale nevypadal tak, jako na první fotce Jisté je, že je to kvůli krytu, ale na té první fotce bych to fakt považoval za extrém.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deformace vzduchového potrubí.
Tak jsem dnes znovu prohlédl tu trubku a udělal další snímky. U mě je ta trubka bez prolisu a je úplně rovná a hladká. Ty tmavé skvrny na trubce jsou pro mne neznámého původu - vypadá to jako vyžíhané. I v dialogysu pro můj vůz nemá trubka žádný prolis ! Mezi trubkou a krytem motoru je tak 1-1,5cm místa. Jestli tím Renault nedělá dva výkonové motory : 127kW má trubku rovnou a 110kW má promáčklou, aby šlo do motoru méně vzduchu a tím byl menší výkon - berte mne s rezervou
http://lagunapepino.rajce.idnes.cz/Trubka_turbo
http://lagunapepino.rajce.idnes.cz/Trubka_turbo
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
Re: Deformace vzduchového potrubí.
Tak nevím... poptám se tady v servisu a když tak zkusím sehnat nezdeformovanou trubku, abych měl taky 127 kW (dělám si srandu). Docela by mě zajímalo jakou trubku tam má kolega, který s tím autem jezdí za 5 litrů
Naposledy upravil(a) Stormy dne stř bře 13, 2013 13:47, celkem upraveno 1 x.
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP . Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP
-
- Junior member
- Příspěvky: 191
- Registrován: ned bře 29, 2009 17:49
- Bydliště: praha
Re: Deformace vzduchového potrubí.
trubku na pet litru?-)))....tu znam...ma dve oka na konci a staci jeste jedno auto s taznym a spotrebu dostanes i na min nez pet-))
Re: Deformace vzduchového potrubí.
No... tak 5.75 l/100, trochu jsem se upsal , nebo ještě jeden pod 7 s boxem na střeše... Nemyslím, že by se nechali někým tahat
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP . Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP
Re: Deformace vzduchového potrubí.
sakra, tak to já už asi nemam 131 kw, ale tim, že se mi promáčkla mi spadnul výkon na 110.....musim hned sehnat novou
Renault laguna III grandtour GT 2.0dci 131kw
Re: Deformace vzduchového potrubí.
To jo, a když seženeš větší průměr, tak budeš mít třeba 150 kW
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP . Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP
Re: Deformace vzduchového potrubí.
Není to spíš opačně? Že zúžený místo vytváří onen turbo efekt / větší tlak proudění než u tlustý pravidelný trubky ?
Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian
Re: Deformace vzduchového potrubí.
Ne rozhodne to tak neni. Muj osobni nazor na ty fotky je ten ze je trubka poskozena. Pokud by mela byt zplostela kvuli prostoru tak by urcite nevypadala ze ji poskakalo prase. Obecne je pro proudeni spatne kdyz ma trubka zuzeni. Sice dochazi k lokalnimu zrychleni proudeni ovsem v rozsireni dochazi opet ke zpomaleni. Navic dochazi k nehomogenimu proudeni vznika turbulentni proudeni a dalsimu. Vysledkem je vetsi ztrata nez u primeho konstantniho potrubi. A k veci vetsi prumer je lepsi ma mensi ztraty nebot v realu ma potrubi odpor a ztraty a ty rostou s tlakem a rychlosti proudeni. A ta je ve vetsim prumeru mensi. Zuzeni je zadouci az na vstupu do plneni motoru. Vse jeto hodne zjednodusene kdyztak se o termomechanice pripadne hydromechanice muzeme pobavit
Re: Deformace vzduchového potrubí.
Pěkně popsáno a srozumitelně, právě na základě těchto úvah jsem toto vlákno založil.Tady je navíc deformace na konci ohybu trubky, takže tím spíše tam musí vznikat nějaké větší víření vzduchu a místnímu zvýšení tlaku = snížení průtoku vzduchu. Zkusím to časem pořešit v autorizovaném servisu, mám tam nějaké kontakty, tak uvidíme. Kolega má stejný motor v Laguně II, tak se kuknu ještě tam, pro porovnání, jak bude s autem v práci. Nicméně mě zaráží, že nejsem asi sám....
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP . Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů