Deformace vzduchového potrubí.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Stormy
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 29, 2012 12:51
Bydliště: Göding

Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Stormy » sob bře 09, 2013 11:02

Při prohlídce motoru jsem po sundání horního krytu zjistil podivnou deformaci potrubí vedoucího vzduch od turba do chladiče, mohl by se někdo podívat na svůj motor, jestli to má taky tak, nebo je to problém mého auta ? :smile16:
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP :-). Obrázek Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od EfineSS » sob bře 09, 2013 14:44

Takhle to potrubí určitě vypadat nemá. Je od něčeho/někoho promáčklé.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
jozicoupe
Advanced member
Příspěvky: 455
Registrován: čtv črc 16, 2009 11:18
Bydliště: Levice

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od jozicoupe » sob bře 09, 2013 18:00

Ak sa dobre pametám tak je to v poriadku.Mám to tiež tak od novoty.Ale pre istotu sa zajtra mrknem.
Renault Megane III coupe 1,6 16v.81kW,čierna metalíza,Dynamique-PREDANE
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Davidak79 » sob bře 09, 2013 21:01

už jsem to taky viděl
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Stormy
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 29, 2012 12:51
Bydliště: Göding

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Stormy » sob bře 09, 2013 22:59

nedovedu si totiž představit proč, kdo a jak by to takto mohl zdeformovat..., na druhou stranu se tím zmenšuje průsvit trubky, snižuje průtok vzduchu, může to být příčina nějakého nestandardního víření vzduchu v trubce a tím pádem, třeba, se může motoru hůře dýchat , může víc papkat, hůř jet (skoro do dvou tis. se mu moc nechce)...
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP :-). Obrázek Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Davidak79 » ned bře 10, 2013 09:49

já tu trubku mám ještě teda plastovou a na vršku je taky zploštělá , jinak by tam neseděl kryt motoru. Vypadá to teda líp než tenhle snad kladivem zbouchnutej paskvil :lol:
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Zefek » ned bře 10, 2013 10:46

To je proto, aby se člověk, který náhodou sundá kryt, úlekem zděsil, že mu někdo promáčkl trubku sání, a okamžitě kontaktoval servis, který jak známo chce vyjít vstříct zákazníkovi v nejvyšší možné míře a trubku objedná novou. Při výměně se technik podiví, proč chce zákazník výměnit úplně normální trubku, ale protože je to zákazníkovo přání, tak ji prostě vymění. Zákazník zaplatí a odchází se spokojeným pocitem, že servis vše vyřešil. Kolotoč se rozjíždí nanovo, když zákazník znova sundá kryt motoru :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Kajman
Advanced member
Příspěvky: 265
Registrován: čtv bře 03, 2011 10:07

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Kajman » ned bře 10, 2013 11:11

trubku mám taky deformovanou :) už jsem se taky zděsil při prvním sundání deklu. Ale mám pocit, že moje deformace je o něco hezčí. Když si vzpomenu, tak taky udělam foto.
Poprvé mě napadlo, jestli do té relativně měkké trubky ustavičně netluče ten plastový kryt...a pomalu a jistě tam vyrábí tu plošku
Renault laguna III grandtour GT 2.0dci 131kw

Stormy
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 29, 2012 12:51
Bydliště: Göding

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Stormy » ned bře 10, 2013 19:40

Kdyby to byly ploška.... je to kráter :-)
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP :-). Obrázek Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP

Uživatelský avatar
adagio
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: čtv lis 25, 2010 12:18
Bydliště: Praha

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od adagio » ned bře 10, 2013 22:30

Třeba nějakej výstupní kontrolor trpí méněcenností. A tak na každým autě, co projde jeho rukama, chce zanechat alespoň svůj otisk. Tak si na každej motor sedne holou zadnicí a rychle to zakrytuje.
Obrázek Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od dj.pepino » pon bře 11, 2013 19:09

Tak jsem dnes koukal na svůj motor a trubku deformovanou nemám :wink: Sice mám LII, ale motor M9R
obr. : http://lagunapepino.rajce.idnes.cz/Trubka_turbo

Kdo má auto v záruce, tak bych navrhoval reklamaci té trubky :oops:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Davidak79 » pon bře 11, 2013 19:39

Pepíno vždyť tam ta plocha je taky sice trochu rovnější ale je tam :mrgreen:
A dokonce to má i Latitude
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Stormy
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 29, 2012 12:51
Bydliště: Göding

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Stormy » pon bře 11, 2013 21:28

To tak vypadá, že to někdo při finální montáži přizpůsobí kladivem aby se to vlezlo pro horní kryt, někdy do toho praští víc, někdy míň. To je úroveň.....
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP :-). Obrázek Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od dj.pepino » úte bře 12, 2013 00:02

Davidak79 píše:Pepíno vždyť tam ta plocha je taky sice trochu rovnější ale je tam :mrgreen:
A dokonce to má i Latitude
Nevím o jaké ploše mluvíš. Jestli myslíš podle toho obrázku, tak to je klam - trochu se to lesklo a tam kde to vypadá jako pomačkaná plocha - to tmavé místo, tak to je bohužel moje zaschlá krev, když jsem se kdysi pořezal o hadicovou sponku. Ta kovová trubka nemá vůbec žádnou prohlubeň (deformaci) a má pravidelný tvar po celé délce. :wink: Ještě se na to jednou podívám a vyfotím to z jiného úhlu. Nezkoušel jsem na to tedy šahat, protože to bylo horké :oops:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

efendiefendi
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: ned bře 29, 2009 17:49
Bydliště: praha

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od efendiefendi » úte bře 12, 2013 07:26

tak jsem si na vas vzpomnel.-))Kamarad prijel s lagunou,ctyricet tisic km,predvadeci z renaultu a trubka je promackla uplne stejne

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Zefek » úte bře 12, 2013 12:30

To je mazec, díval jsem se na trubku do dialogysu a nějaký prolis tam je, ale nevypadal tak, jako na první fotce :D Jisté je, že je to kvůli krytu, ale na té první fotce bych to fakt považoval za extrém.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od dj.pepino » úte bře 12, 2013 15:12

Tak jsem dnes znovu prohlédl tu trubku a udělal další snímky. U mě je ta trubka bez prolisu a je úplně rovná a hladká. Ty tmavé skvrny na trubce jsou pro mne neznámého původu - vypadá to jako vyžíhané. I v dialogysu pro můj vůz nemá trubka žádný prolis ! Mezi trubkou a krytem motoru je tak 1-1,5cm místa. Jestli tím Renault nedělá dva výkonové motory : 127kW má trubku rovnou a 110kW má promáčklou, aby šlo do motoru méně vzduchu a tím byl menší výkon :mrgreen: - berte mne s rezervou :rolling:

http://lagunapepino.rajce.idnes.cz/Trubka_turbo
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Stormy
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 29, 2012 12:51
Bydliště: Göding

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Stormy » stř bře 13, 2013 09:05

Tak nevím... poptám se tady v servisu a když tak zkusím sehnat nezdeformovanou trubku, abych měl taky 127 kW :twisted: (dělám si srandu). Docela by mě zajímalo jakou trubku tam má kolega, který s tím autem jezdí za 5 litrů :-)
Naposledy upravil(a) Stormy dne stř bře 13, 2013 13:47, celkem upraveno 1 x.
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP :-). Obrázek Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP

efendiefendi
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: ned bře 29, 2009 17:49
Bydliště: praha

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od efendiefendi » stř bře 13, 2013 09:10

trubku na pet litru?-)))....tu znam...ma dve oka na konci a staci jeste jedno auto s taznym a spotrebu dostanes i na min nez pet-))

Stormy
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 29, 2012 12:51
Bydliště: Göding

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Stormy » stř bře 13, 2013 13:47

No... tak 5.75 l/100, trochu jsem se upsal :-), nebo ještě jeden pod 7 s boxem na střeše... Nemyslím, že by se nechali někým tahat :-)
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP :-). Obrázek Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP

Kajman
Advanced member
Příspěvky: 265
Registrován: čtv bře 03, 2011 10:07

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Kajman » čtv bře 14, 2013 12:45

sakra, tak to já už asi nemam 131 kw, ale tim, že se mi promáčkla mi spadnul výkon na 110.....musim hned sehnat novou :)
Renault laguna III grandtour GT 2.0dci 131kw

Stormy
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 29, 2012 12:51
Bydliště: Göding

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Stormy » čtv bře 14, 2013 17:05

To jo, a když seženeš větší průměr, tak budeš mít třeba 150 kW :-)
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP :-). Obrázek Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP

Uživatelský avatar
adagio
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: čtv lis 25, 2010 12:18
Bydliště: Praha

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od adagio » čtv bře 14, 2013 18:29

Není to spíš opačně? Že zúžený místo vytváří onen turbo efekt / větší tlak proudění než u tlustý pravidelný trubky ?
Obrázek Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian

B.F.G.
Advanced member
Příspěvky: 365
Registrován: sob bře 05, 2011 07:43

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od B.F.G. » čtv bře 14, 2013 23:29

Ne rozhodne to tak neni. Muj osobni nazor na ty fotky je ten ze je trubka poskozena. Pokud by mela byt zplostela kvuli prostoru tak by urcite nevypadala ze ji poskakalo prase. Obecne je pro proudeni spatne kdyz ma trubka zuzeni. Sice dochazi k lokalnimu zrychleni proudeni ovsem v rozsireni dochazi opet ke zpomaleni. Navic dochazi k nehomogenimu proudeni vznika turbulentni proudeni a dalsimu. Vysledkem je vetsi ztrata nez u primeho konstantniho potrubi. A k veci vetsi prumer je lepsi ma mensi ztraty nebot v realu ma potrubi odpor a ztraty a ty rostou s tlakem a rychlosti proudeni. A ta je ve vetsim prumeru mensi. Zuzeni je zadouci az na vstupu do plneni motoru. Vse jeto hodne zjednodusene kdyztak se o termomechanice pripadne hydromechanice muzeme pobavit :)
EX: Bílá Laguna III 2.0 Expression, Phase II Obrázek

Stormy
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 29, 2012 12:51
Bydliště: Göding

Re: Deformace vzduchového potrubí.

Příspěvek od Stormy » pát bře 15, 2013 12:19

Pěkně popsáno a srozumitelně, právě na základě těchto úvah jsem toto vlákno založil.Tady je navíc deformace na konci ohybu trubky, takže tím spíše tam musí vznikat nějaké větší víření vzduchu a místnímu zvýšení tlaku = snížení průtoku vzduchu. Zkusím to časem pořešit v autorizovaném servisu, mám tam nějaké kontakty, tak uvidíme. Kolega má stejný motor v Laguně II, tak se kuknu ještě tam, pro porovnání, jak bude s autem v práci. Nicméně mě zaráží, že nejsem asi sám....
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP :-). Obrázek Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů