Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentblok)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

matts
Advanced member
Příspěvky: 391
Registrován: úte kvě 23, 2006 08:15

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od matts » úte bře 15, 2016 21:51

Chalani mam 175 tis a zacalo mi to tiez duniet a na volnobehu sem tam vybehnu otacky aj to duni otazka su to teda silenbloky na vyfuku ci dvojhmotak ci obe? :)
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od amat » úte bře 15, 2016 23:35

No jestli ti kolísají otáčky tak to nebude ani jedno z toho co zmiňuješ. Je to zvláštní problém, který bys měl upřesnit:

- v jakém rozsahu to kolísá
- kdy k tomu dochází
- zobrazuje PP nějaké chyby? (nemusí permanentně, stačí občas)
- je diagnostika čistá?

Aby bylo jasno co se tady myslí tím duněním, na volnoběh samozřejmě k žádnému dunění nedochází. Děje se to pouze pokud se otevřou páté dveře či zadní dveře. Když stojí auto do kopce je to intenzivnější. Na vině bude pravděpodobně tužší ukotvení výfuku, které pouští do karoserie vibrace motoru. Dělá to i u nového auta.

Kdybych měl obecně zrekapitulovat stav tvého auta. Pokud je 175tkm opravdu poctivých, tak:
- není nárok na opotřebené vstřikovače, piezovstřikovače za ideálních podmínek vydrží běžně 250 000km
- není nárok na opotřebenou dvouhmotu a spojku - životnost 250 - 300 000km
- uložení motoru není ani tak podmíněno kilometráží jako spíše stářím (gumový materiál lety degraduje - stárne), hlavní hydrosilentblok motoru vysychá a tvrdne zhruba při 250 000km/7-8let. První však vždy odchází záchyt momentu - podélné ramínko nad hydrosilentblokem - bývá utržené při cca 150 - 200 000km. Spodní záchyt momentu (motor - nápravnice) vydrží běžně 250 000km
- uložení výfuku (duplex) vykazuje znaky opotřebení při 200 - 250 000km.
- absolutně není nárok na přicpaný FAP - vydrží běžně 250 - 300 000km.
- absolutně není nárok na opotřebené turbodmychadlo - vydrží klidně 400 - 500 000km
- EGR se u 2.0dCi díky své konstrukci nemůže ucpat - pokud je motor v pořádku

To vše platí tehdy, pokud jsou kilometry poctivé, o auto je dobře postarané (olej max. při 15 000km), nejezdí s ním "prasátko" a tankuje se jen kvalitní nafta.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

matts
Advanced member
Příspěvky: 391
Registrován: úte kvě 23, 2006 08:15

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od matts » stř bře 16, 2016 15:43

Kilometre su prave tankujem shell a kazdu 3-4 vezmem ten vpower olej menim pri 15 tis. Zrejme to bude ked je studeny motor potom mi to uz nerobi idem vyradim rychlost otacky cca 1 potom nieco nad 1 a znova pod 1 ked napr rano dobrzdim do krizovatky stlacim spojku vyradim ( nezalezi ci vyradim ci nie) je to asi nejakym zohrievanim motora zrejme alebo sitic ak to take ma :)
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od amat » pát bře 18, 2016 15:00

Já si projev kolísání otáček představuju tak, že stojíš a na volnoběh skákají otáčky neustále nahoru a dolu. To co popisuješ může být běžný projev motoru. Za studena běží motor v režimu zvýšených otáček a až po ohřátí nad určitou úroveň (snad 60 - 70°C? - teď nevím) se otáčky sníží na běžný volnoběh. Samozřejmě když je motor studený tak po nastartování trvá pár sekund než se třeba aktivují termoplunžry (ohřívače vody), ty mají poměrně slušný odběr. Jejich aktivace se tedy 100% projeví na zakolísání otáček - alternátor skokově zvýší odběr, pár desetin sekundy trvá než ten výkyv jednotka vykompenzuje přidáním otáček. Podobné je to s ostatními spotřebiči. Stejně tak se občas stane, když se studeným motorem hned po rozjezdu třeba zabrzdím. V tu chvíli někdy spadnou otáčky dokonce pod volnoběžnou úroveň - motor se začne jakoby dusit. Stačí jen trochu vyšlápnout brzdu a vše se stabilizuje - pravděpodobně studeným motor hned po rozjetí nemá v okruhu dostatek vakua. Náhlým sešlápnutím brzd se spotřebuje hodně podtlaku, ten nezbude pro regulaci turba - to se trochu přivře. Možná to ale vidím naivně.

Každopádně taková zakolísání jak zmiňuji jsou naprosto v pořádku.

PS: jen tak pro zajímavost, volnoběžné otáčky 3.0V6 dCi jsou kolem 600ot. :-)
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

matts
Advanced member
Příspěvky: 391
Registrován: úte kvě 23, 2006 08:15

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od matts » sob bře 19, 2016 09:31

Dik amat tak to bude normalne studeny motor a odber
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black

jiho
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: úte kvě 10, 2016 15:06
Bydliště: Neratovice

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od jiho » úte kvě 10, 2016 16:21

Po koupi lag3 jsem byl překvapený ,že po nastartování studeného motoru a vyjetí z garáže ,vibruje do volantu a sedadla , totéž někdy při stání na semaforu .Je li vozidlo z mírného svahu nahoru nebo dolů a popojíždí ,tak když šlápnu na brzdu a zastavím ,tak vibrace klesnou o cca 75procent. Zkontrolováno podtakové vedení se zpět ventilem to je ok , učinek brzd je také ok , tak jedině unik přes posilovač? Svezl jsem se s GT 127 kw cca 120tkm najeto a ta tak vibrovala, že to u mojí 110kw nebudu řešit ,asi je to vlastnost:)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od amat » úte kvě 10, 2016 17:12

L3 s 2.0dCi na volnoběh prosté vibrují, je to fakt. Dělá to i naše nová L3. To, že pod brzdou se to zmírní je dáno tím, že když brzdíš, zvýší se odběr podtlaku z vývěvy - ta začne klást větší odpor což jednotka kompenzuje přidáním otáček. Otáčky se nepatrně zvednou a je po vibracích. Stejného efektu dosáhneš, když plynem zvedneš volnoběžné otáčky - lehoulince. Taky přestane vibrovat.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
izi
Advanced member
Příspěvky: 431
Registrován: ned srp 05, 2007 23:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od izi » stř kvě 11, 2016 08:58

ma niekto L3 s 2.0 dCi od novosti, ci mu to tiez vibrovalo od nova?
Megane II sedan SportWay 1.5 dCi 74 kW - 100 koní, 5st. 2005 R16 205/55 cca do 5l/100km
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané

Spolu takové 683 konové stádo :D

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od amat » stř kvě 11, 2016 10:53

L3 1.5dCi mame od novosti - vibrovala od pocatku
L3 2.0dCi ENERGY mame skladovku (stara cca 10mesicu, najeto 22 000km - to je pro me taky nove auto), vibruje taky, ikdyz mene a jemneji - energy ma jine vstrikovace, jinak spaluje a je tak nejak obecne tissi.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

jiho
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: úte kvě 10, 2016 15:06
Bydliště: Neratovice

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od jiho » pon kvě 16, 2016 12:14

Dnes venku +9 stupňů , a vibruje od nastartování , při sešlápnutí se vibrace nezmenšují ,motor běží asi při vyšším volnoběhu.
Po ohřátí je rozdíl při sešláplé brzdě .Když vůz sám z kopce popojíždí ,tak vibruje ,po sešlápnutí brzdy pedálu přestane .Při zatáhnutí ručky el. se to taky postatně změní asi brzdy tlumí vibrace do země.Zkusím s někým to zatížení vývěvy.

Uživatelský avatar
Slawall
Advanced member
Příspěvky: 410
Registrován: sob srp 16, 2008 13:19
Bydliště: Ostrava

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od Slawall » čtv zář 22, 2016 12:31

To bude jeden ze SB...mi to taky dela, kdyz se slapnu brzdu, lehce to polevi. Mam natrhnuty vrchni pravy..ve stredu ho jdu menit. Origos stoji cca 900Kc, vymena par stovek. Lepsi vymenit hned, nez to potrha i ty ostatni.
https://www.dropbox.com/s/2np35l0tjyout ... 5.jpg?dl=0
2.0dCi 110kW @ Laguna III Grandtour Obrázek
Ex 2.0 16V 99kW @ Megane II

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od amat » čtv zář 22, 2016 13:18

Ten horní silentblok co jsi vyfotil je tzv. záchyt točivého momentu. A paradoxně, když je přetržen, vibrace se sníží, protože se přetrhne spojení s karoserií. Hydrosilentblok (hlavní) dokáže vibrace odtlumit skoro 100%, do kabiny je přenáší hlavně tento horní záchyt a spodní tzv. kost, která spojuje motor s nápravnicí (proto se přenáší vibrace do volantu).

Pravdou ale je, že když je tento horní silentblok poškozen, klade to vyšší nároky právě na hlavní silentblok a ostatně i na spodní kost. Čistě jen z toho důvodu, že se motor může kývat v mnohem větším rozsahu než normálně. Nezřídka tak hlavní silentblok narazí na svůj doraz - což pokud se děje opakovaně je špatně.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Slawall
Advanced member
Příspěvky: 410
Registrován: sob srp 16, 2008 13:19
Bydliště: Ostrava

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od Slawall » pát zář 23, 2016 08:10

No nejspise mas recht, ale duni to jinak nez by melo no. :) A chci to vymenit drive, nez to roztrha prave dalsi SB. Radsi ted vymenim jeden, nez za rok vsechny tri najednou, jako jsem to delal ted na meganu.
2.0dCi 110kW @ Laguna III Grandtour Obrázek
Ex 2.0 16V 99kW @ Megane II

Uživatelský avatar
Slawall
Advanced member
Příspěvky: 410
Registrován: sob srp 16, 2008 13:19
Bydliště: Ostrava

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od Slawall » stř zář 28, 2016 13:08

Nechybí mi šroub v tom místě, kde je ta žlutá značka?
https://www.dropbox.com/s/cqb4yxtcdvfjs ... 8.jpg?dl=0
2.0dCi 110kW @ Laguna III Grandtour Obrázek
Ex 2.0 16V 99kW @ Megane II

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od amat » stř zář 28, 2016 13:27

Nechybi. Nektere verze tam maji jeste takovou kovovou tycinku, ktera spojuje toto misto se silentblokem nad tim. Je to vsak zcela zbytecne, tak od toho renault upustil.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Slawall
Advanced member
Příspěvky: 410
Registrován: sob srp 16, 2008 13:19
Bydliště: Ostrava

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od Slawall » stř zář 28, 2016 18:04

Uf, ok, dik..Sehnal jsem teda primo origo SB Renault do prvovyroby zitra to jdu menit...posledni tyden se to celkem zhorsilo.
2.0dCi 110kW @ Laguna III Grandtour Obrázek
Ex 2.0 16V 99kW @ Megane II

Uživatelský avatar
Slawall
Advanced member
Příspěvky: 410
Registrován: sob srp 16, 2008 13:19
Bydliště: Ostrava

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od Slawall » čtv zář 29, 2016 10:13

Ta vymeneno...
2.0dCi 110kW @ Laguna III Grandtour Obrázek
Ex 2.0 16V 99kW @ Megane II

Akinor
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: ned čer 26, 2011 20:53

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od Akinor » ned kvě 14, 2017 22:11

Ahoj, pořídil jsem Lagunu III 2.0dCi 127kw automat a občas se mě stává, že mě kolísají otáčky, když s autem stojím na místě jak na brzdě tak s neutrálem na volnoběh (800otacek). Při jízdě je to absolutně v pořádku a kolísá to zhruba mezi 750-850 cca 4x a pak je to OK. Přijde mě jako by se to dusilo. Mám hledat závadu v automatu?
Renault Megane II 2002 1.9 dCi 88kW (chip 102kW) 275 000km

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od EfineSS » pon kvě 15, 2017 08:31

Kde tankuješ? Pro začátek bych zkusil natankovat plnou nádrž nafty bez biosložky od Eurooilu a přidal aditivum VIF.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Akinor
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: ned čer 26, 2011 20:53

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od Akinor » pon kvě 15, 2017 10:15

Beru Vervu na Benzině. Dělá to náhodně zaznamenal jsem to teď asi už po třetí. Myslíš, že to bude spíš problém ve vstřikovací soustavě?
Renault Megane II 2002 1.9 dCi 88kW (chip 102kW) 275 000km

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od EfineSS » pon kvě 15, 2017 11:21

Mě to kolísalo krátce po studeným startu. Po zahřátí už to bylo v pohodě. Od té doby, co jsem začal tankovat naftu bez biosložky u Eurooil to nedělá. A motor se celkově dost zklidnil a ztichnul. Jinde už netankuju.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Akinor
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: ned čer 26, 2011 20:53

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb

Příspěvek od Akinor » pon kvě 15, 2017 18:49

Zkusím to natočit až to udělá jak se chová motor. Jinak ještě mě auto dělá jednu věc, když jedu zhruba 110-120km tak je slyšet chvílemi pravidelný chvilema nepravidelný hučení. To bude nejspíš ložisko v převodovce?
Renault Megane II 2002 1.9 dCi 88kW (chip 102kW) 275 000km

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentblok)

Příspěvek od amat » úte črc 11, 2017 03:24

Jedna z možných příčin nestandardních vibrací na volnoběh (drobnější vibrace jsou v normě) může být v opotřebeném hlavním silentbloku. Tady jsem natočil jak vypadal můj po 270 000km, byl v podstatě ztvrdlý dost přenášel vibrace do karoserie:

https://www.youtube.com/watch?v=GyeSWuoAHsg
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Kašpy
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: pát srp 28, 2009 09:41

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentblok)

Příspěvek od Kašpy » úte srp 22, 2017 23:15

Tak se také přidám.
Na volnoběh vibrace a dunění.Stačí sešlápnout brzdu a dunění téměř zmizí.Překvapilo mě,že stačí i použít ruční brzdu a účinek je stejný.Horní záchyt jsem měl také prasklý,ten už jsem vyměnil a změna žádná.
Jak píše amat ,asi by to tedy chtělo vyměnit hlavní silentblok i ten na převodovce,případně dolní záchyt...?
Musí se při tom motor nějak přizvedávat?
A jak je složité vyměnit sb na převodovce?
Díky za rady.
Renault 6TL,Renault 16TL,Renault 16TX,Renault 25 2.2,Renault 25 2.2 fl,Laguna II Grandtour 1.9dCi,facelift Laguna II Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0dCi-4C.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentblok)

Příspěvek od amat » stř srp 23, 2017 01:10

Vibrace na volnoběhu právě zhoršuje to, když jsou oba záchyty v pořádku. Když se ten horní utrhne, tak se přeruší spojení motoru a karoserie a vibrace se paradoxně sníží. Největší problém 2.0dCi je však přenos vibrací do řízení. Když na volnoběh pustíte volant, zjistíte, že interiér prakticky nevibruje. 90% vibrací se přenáší jen do volantu. Způsobuje to spodní silentblok - tzv. kost. Zde to však žádná kost není, ale masivní hliníkový spletenec, jehož části od sebe spojuje guma podobné konstrukce jako u horního záchytu - jen masivnější. Oba tyto záchyty jak horní tak spodní neumožňují pohyb motoru skoro ani o milimetr. To je hlavní problém přenosu vibrací do karoserie. Když se záchyty opotřebí či prasknou, umožní motoru větší volnost v pohybu a vibrace poklesnou.

Hlavní silentbloky jsou olejové - jak ten na převodovce tak ten na motoru. Ty díky olejové podušce jsou opravdu účinné a motor se na nich v podstatě vznáší. Vibrace skoro nepřenáší. Oproti záchytům zde dochází při stárnutí k opačnému efektu - když guma postupně ztvrdne a olejová složka se časem vytratí, vibrace se budou přenášet stále víc a víc.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti