Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentblok)
Moderátor: Moderators General
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
2 amat: Jestli máš nějaký fotky, budu vděčný. Už vytažení toho EGR ventilu mi přijde dost složitá.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Mrkni se do mého alba oprav, hážu tam vše co na autě dělám. Je tam i vše co mám kolem EGRu.
Samotná demontáž není složitá, je to kupodivu velmi jednoduché. Daleko horší je to třeba u 1.9dCi, kde velký díl práce spočívá v páčení zapečeného EGRu, což v extrémních případech už ani nelze. U 2.0dCi nic takového nehrozí. Když zalovím v paměti, tak jsem na to šel asi takto:
- sundal jsem trubku z turba do IC (ta co vede vrchem - deformovaná, stačí ji odpojit z turba, odšroubovat matku vepředu a celou ji vykroutit o 90° a posunout směrem dopředu
- sundat hadici z IC do chcípací klapky a odhrnout ji mimo pracovní prostor - jde to zle, bez násilí to nepůjde, ale plastová trubka je odolnější než se zdá.
- vyšrouboval jsem dva šrouby držáku hrdla nálevky oleje (s měrkou)
- teď je krásný přístup k celému kolektoru před sáním (chcípací klapka, tunel se snímačem tlaku a EGR)
- nalevo tohoto celku stačí odšroubovat tři šrouby (nikoliv u chcípací klapky, ale na plechu který ji drží k hlavě)
- napravo odšroubovat tři šrouby které drží EGR u samotného kolektoru sání
- zbývá vyšroubovat dva šrouby které drží vedení spalin mezi chladičem spalin a EGRem (šrouby vyšroubovat na straně chladiče)
- nyní se podaří celý tunel s klapkou, průchodkou a EGRem vytáhnout. Je to trochu ježek v kleci, ale jde to.
- pak už nezbývá než demontovat vytažený celek odšroubováním tří dlouhých průchozích šroubů
- tím dojde k rozpadnutí všech tří dílů a EGR můžeme krásně vyčistit (ještě před tím demontovat vedení spalin z chladiče od EGRu)
Tento postup nemusí být zcela přesný, lovil jsem v paměti. Měl by platit výhradně pro 2.0dCi 127kW (M9R 800). Existuje několik provedení sání, které se liší.
Samotná demontáž není složitá, je to kupodivu velmi jednoduché. Daleko horší je to třeba u 1.9dCi, kde velký díl práce spočívá v páčení zapečeného EGRu, což v extrémních případech už ani nelze. U 2.0dCi nic takového nehrozí. Když zalovím v paměti, tak jsem na to šel asi takto:
- sundal jsem trubku z turba do IC (ta co vede vrchem - deformovaná, stačí ji odpojit z turba, odšroubovat matku vepředu a celou ji vykroutit o 90° a posunout směrem dopředu
- sundat hadici z IC do chcípací klapky a odhrnout ji mimo pracovní prostor - jde to zle, bez násilí to nepůjde, ale plastová trubka je odolnější než se zdá.
- vyšrouboval jsem dva šrouby držáku hrdla nálevky oleje (s měrkou)
- teď je krásný přístup k celému kolektoru před sáním (chcípací klapka, tunel se snímačem tlaku a EGR)
- nalevo tohoto celku stačí odšroubovat tři šrouby (nikoliv u chcípací klapky, ale na plechu který ji drží k hlavě)
- napravo odšroubovat tři šrouby které drží EGR u samotného kolektoru sání
- zbývá vyšroubovat dva šrouby které drží vedení spalin mezi chladičem spalin a EGRem (šrouby vyšroubovat na straně chladiče)
- nyní se podaří celý tunel s klapkou, průchodkou a EGRem vytáhnout. Je to trochu ježek v kleci, ale jde to.
- pak už nezbývá než demontovat vytažený celek odšroubováním tří dlouhých průchozích šroubů
- tím dojde k rozpadnutí všech tří dílů a EGR můžeme krásně vyčistit (ještě před tím demontovat vedení spalin z chladiče od EGRu)
Tento postup nemusí být zcela přesný, lovil jsem v paměti. Měl by platit výhradně pro 2.0dCi 127kW (M9R 800). Existuje několik provedení sání, které se liší.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
A tady je hlavní důvod té nákladné operace:
https://www.youtube.com/watch?v=Ty6CCgKyNqg
To vrzání při manipulaci s pedálem jde na vrub botě. Problémem je valivý zvuk při vyšlápnuté spojce (a pohybu s pedálem). V pedálu jsou cítit i jemné (ale opravdu jemné) vibrace. Bohužel video není příliš kvalitní, zejména po zvukové stránce. Ve skutečnosti je zvuk velmi hlasitý. Prakticky během jízdy téměř neslyším motor, ale toto otravné bzučení.
https://www.youtube.com/watch?v=Ty6CCgKyNqg
To vrzání při manipulaci s pedálem jde na vrub botě. Problémem je valivý zvuk při vyšlápnuté spojce (a pohybu s pedálem). V pedálu jsou cítit i jemné (ale opravdu jemné) vibrace. Bohužel video není příliš kvalitní, zejména po zvukové stránce. Ve skutečnosti je zvuk velmi hlasitý. Prakticky během jízdy téměř neslyším motor, ale toto otravné bzučení.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Takže, mám po opravě. Samozřejmě jsem nabitý zajímavými poznatky. Mám fotky i videa.
Izi: abych odpověděl na tvou otázku při založení tohoto vlákna. Problém s vibracemi je způsoben vadným dvouhmoťákem, nikoliv silentblokem. Když silentblok vyměníš, dost možná to bude vibrovat ještě více. Mám vyměněný dvouhmoťák a auto prosté nevibruje. Jakože vůbec! Staré díly jsem si nechal vrátit, takže jsem je vyfotil a natočil (zejména DMF). Původní stav byl takový, že na volnoběh byly vibrace hodně patrné, sice to netřáslo autem tak jako špatný dvouhmoťák u 1.9dCi L2, ale celé auto tak jemně vibrovalo. Bylo to velmi nepříjemné. Když se motor dostal do režimu zvýšeného volnoběhu byla situace lepší a skoro bez vibrací. Musím říct, že jsem byl velmi překvapený v jak žalostném stavu ten dvouhmoťák byl. Nahodím na YT videa obou DMF, starého i nového ať je srovnání.
Izi: abych odpověděl na tvou otázku při založení tohoto vlákna. Problém s vibracemi je způsoben vadným dvouhmoťákem, nikoliv silentblokem. Když silentblok vyměníš, dost možná to bude vibrovat ještě více. Mám vyměněný dvouhmoťák a auto prosté nevibruje. Jakože vůbec! Staré díly jsem si nechal vrátit, takže jsem je vyfotil a natočil (zejména DMF). Původní stav byl takový, že na volnoběh byly vibrace hodně patrné, sice to netřáslo autem tak jako špatný dvouhmoťák u 1.9dCi L2, ale celé auto tak jemně vibrovalo. Bylo to velmi nepříjemné. Když se motor dostal do režimu zvýšeného volnoběhu byla situace lepší a skoro bez vibrací. Musím říct, že jsem byl velmi překvapený v jak žalostném stavu ten dvouhmoťák byl. Nahodím na YT videa obou DMF, starého i nového ať je srovnání.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Zde je video zachycující stav původního dvouhmoťáku po ujetí 230 000km:
https://www.youtube.com/watch?v=fuZsjlHOo9A
Patrná je jednak veliká vůle (mrtvá oblast) v klopení, rozhodně větší než jsem čekal z míry spíše drobnějších vibrací (u L2 1.9dCi měl původní dvouhmoťák zhruba poloviční vůli v klopení a doslova to třáslo na volnoběh celou karoserií). Zarážející je také značná radiální vůle (tu třeba DMF u L2 neměl vůbec žádnou). To jen svědčí o tom, jak je 2.0dCi sám o sobě nesmírně kultivovaný motor, do jisté míry i díky vyvažovacím hřídelím.
Zde je video které zachycuje nový dvouhmoťák:
https://www.youtube.com/watch?v=4g9mOFzhMj8
Byť je taky patrná jistá mrtvá oblast, tu má ostatně každý DMF, tak není větší než pár mm. Radiální vůle je absolutně žádná.
https://www.youtube.com/watch?v=fuZsjlHOo9A
Patrná je jednak veliká vůle (mrtvá oblast) v klopení, rozhodně větší než jsem čekal z míry spíše drobnějších vibrací (u L2 1.9dCi měl původní dvouhmoťák zhruba poloviční vůli v klopení a doslova to třáslo na volnoběh celou karoserií). Zarážející je také značná radiální vůle (tu třeba DMF u L2 neměl vůbec žádnou). To jen svědčí o tom, jak je 2.0dCi sám o sobě nesmírně kultivovaný motor, do jisté míry i díky vyvažovacím hřídelím.
Zde je video které zachycuje nový dvouhmoťák:
https://www.youtube.com/watch?v=4g9mOFzhMj8
Byť je taky patrná jistá mrtvá oblast, tu má ostatně každý DMF, tak není větší než pár mm. Radiální vůle je absolutně žádná.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Ještě bych rád zmínil, že spojka samotná byla v bezvadném stavu. Určitě by snesla minimálně dalších 100 000km (tímto prohlašuji, že je u mě k mání kdyby někdo chtěl - vč. přítlačáku za 1000Kč - foto mám).
Sice jsem dělal celou akci kvůli spojkovému ložisku, ale až teď při jízdě s novou sadou je mi jasné kolik zla působil při jízdě mrtvý dvouhmoťák. Po zkušenostech ať už vlastních, vyčtených či vyslechnutých můžu prohlásit, že napříč motory, značkami, výrobci je životnost dvouhmoťáku 200 000km (max. 250 000km). Po výměně je komfort jízdy naprosto jiný než býval. Když to člověk zažije na vlastní kůži tak mi prostě neuvěří.
Shrnu všechny neplechy, které mi způsoboval DMF:
- vibrace na volnoběh
- při brzdění motorem z vyšších otáček (cca 3000ot) se okolo 2200ot najednou začalo celé auto třepat (masivní vibrace), řešil jsem to vyhýbání se této činnosti a když už tak kolem dvou tisíc jsem vyšlápl spojku
- zvuk motoru měl takový trochu rachotivý charakter. Tohle ale poznal pouze člověk, který s tímto motorem už měl něco najeto a měl to tedy tzv. v uchu. Laik neměl šanci tyhle nuance slyšet.
- při vytáčení motoru se kolem 2000 ot. a výš poměrně nečekaně zvýšila hlučnost motoru právě o tyto rachotivé pazvuky
- při plné akceleraci pod zátěží (plné auto či kufr) se auto mělo tendenci rozvibrovat.
- při otevření pátých dveří na volnoběhu se autem rozléhalo dunění od do výfuku přenesených vibrací motoru
- při změnách stavu plynového pedálu (akcelerace/brzdění motorem) se ozývaly velmi tiché a jemné pazvuky od motoru
- při popojíždění se ozývaly tyto jemné pazvuky taky + jemné vibrace
Nic z toho teď není. Jakost jízdy je o dvě třídy výš. Motor, resp. jeho projev se dramaticky ztišil a zkultivoval (jak po akustické tak po stránce vibrací).
Závěrem bych rád vyvrátil jeden omyl, kterým vás odbydou ve většině servisů. Při dotazu: "Nemůže ty vibrace způsobovat vadný dvoumoťák?" vám většinou odpoví otázkou jestli to klepe nebo kovově bouchne při vypnutí motoru... Tímto se nedá diagnostikovat DMF (možná když se naprosto vysype tak ano, ale to poznáte taky podle odtahovky, která právě nakládá vaše auto:-) ). Na mém videu výše můžete vidět hodně zničený DMF a přitom při chcípání motoru ani jednou za celých těch 50 000km (co jsem s tím najel) neklepnul. Ani drobné cinknutí, nic.
Sice jsem dělal celou akci kvůli spojkovému ložisku, ale až teď při jízdě s novou sadou je mi jasné kolik zla působil při jízdě mrtvý dvouhmoťák. Po zkušenostech ať už vlastních, vyčtených či vyslechnutých můžu prohlásit, že napříč motory, značkami, výrobci je životnost dvouhmoťáku 200 000km (max. 250 000km). Po výměně je komfort jízdy naprosto jiný než býval. Když to člověk zažije na vlastní kůži tak mi prostě neuvěří.
Shrnu všechny neplechy, které mi způsoboval DMF:
- vibrace na volnoběh
- při brzdění motorem z vyšších otáček (cca 3000ot) se okolo 2200ot najednou začalo celé auto třepat (masivní vibrace), řešil jsem to vyhýbání se této činnosti a když už tak kolem dvou tisíc jsem vyšlápl spojku
- zvuk motoru měl takový trochu rachotivý charakter. Tohle ale poznal pouze člověk, který s tímto motorem už měl něco najeto a měl to tedy tzv. v uchu. Laik neměl šanci tyhle nuance slyšet.
- při vytáčení motoru se kolem 2000 ot. a výš poměrně nečekaně zvýšila hlučnost motoru právě o tyto rachotivé pazvuky
- při plné akceleraci pod zátěží (plné auto či kufr) se auto mělo tendenci rozvibrovat.
- při otevření pátých dveří na volnoběhu se autem rozléhalo dunění od do výfuku přenesených vibrací motoru
- při změnách stavu plynového pedálu (akcelerace/brzdění motorem) se ozývaly velmi tiché a jemné pazvuky od motoru
- při popojíždění se ozývaly tyto jemné pazvuky taky + jemné vibrace
Nic z toho teď není. Jakost jízdy je o dvě třídy výš. Motor, resp. jeho projev se dramaticky ztišil a zkultivoval (jak po akustické tak po stránce vibrací).
Závěrem bych rád vyvrátil jeden omyl, kterým vás odbydou ve většině servisů. Při dotazu: "Nemůže ty vibrace způsobovat vadný dvoumoťák?" vám většinou odpoví otázkou jestli to klepe nebo kovově bouchne při vypnutí motoru... Tímto se nedá diagnostikovat DMF (možná když se naprosto vysype tak ano, ale to poznáte taky podle odtahovky, která právě nakládá vaše auto:-) ). Na mém videu výše můžete vidět hodně zničený DMF a přitom při chcípání motoru ani jednou za celých těch 50 000km (co jsem s tím najel) neklepnul. Ani drobné cinknutí, nic.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Len mi nesedi par veci, moje auto ma 140t km nie cez 200t, mne nevibruje cele auto (ked tak len velmi jemne coho si ani nevsimam) ale palubovka hrka.
Ked je auto v tahu v akychkolvek otackach ide motor podla mna kludne ani nic nevibruje ani ho skoro nepocujem, pneu ho prehlusia hlavne zimne. Par krat sa mi stalo v meste, mal som 5-6 rychlostny stupen a zistil som to az ked som chcel pridat ze to nejde tak to ide ticho, ziadne dunenie atd.
To by si sa musel natom prejst (chcelo by to stretko ), to auto ide normalne az na volnobech. Duni to len ked stojim a odvorim dvere.
Ked je auto v tahu v akychkolvek otackach ide motor podla mna kludne ani nic nevibruje ani ho skoro nepocujem, pneu ho prehlusia hlavne zimne. Par krat sa mi stalo v meste, mal som 5-6 rychlostny stupen a zistil som to az ked som chcel pridat ze to nejde tak to ide ticho, ziadne dunenie atd.
To by si sa musel natom prejst (chcelo by to stretko ), to auto ide normalne az na volnobech. Duni to len ked stojim a odvorim dvere.
Megane II sedan SportWay 1.5 dCi 74 kW - 100 koní, 5st. 2005 R16 205/55 cca do 5l/100km
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Jsi si na 100% jistý těmi 140tkm? Na daný r.v. se mi tomu až nechce věřit, ale nemožné to není. Palubovka resp. interiér L3 má pár zrádných míst, které vyluzují drnčení. Uvažuju, že to sepíšu, protože jsem to už řešil a vcelku úspěšně vyřešil.
Tady toto dunění na volnoběh při otevření dveří mi bohužel taky způsoboval vadný DMF...
Jinak jsem pro sraz, vůbec se tomu nebráním v GTčku se toužím svézt už dlouho! Jsem z Brna, takže bychom se mohli sejit někde v půli cesty.
Tady toto dunění na volnoběh při otevření dveří mi bohužel taky způsoboval vadný DMF...
Jinak jsem pro sraz, vůbec se tomu nebráním v GTčku se toužím svézt už dlouho! Jsem z Brna, takže bychom se mohli sejit někde v půli cesty.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Ahoj, k tomu dunění a drnčení. Taky mi to dělá jen na volnoběh a ozývá se palubovka, najeto necelých 80tkm. Četl jsem někde na fóru, že stačí odloupnout kryt A sloupku a nějak to tam pořešit. Mě se prozatím osvědčilo použití trsátek, které jsou mezi palubkou a A sloupkem Uznávám, že to není příliš profi, ale na druhou stranu nemusím rvát kryt, čehož se děsně bojím. Nejspíš to vrže od nova.
Pokud by byl Laguna sraz v Brně, tak se mnou počítejte
Pokud by byl Laguna sraz v Brně, tak se mnou počítejte
Megane II Grandtour, 1,9dci 88kW, 2004 - killed by snow :-/
Laguna III GT Grandtour, 2.0dci 131kw, 2011
Laguna III GT Grandtour, 2.0dci 131kw, 2011
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Spoj obložení A-sloupku a palubní desky je bolavé místo každé L3. Stačí obložení sundat, spoj podlepit ideálně samolepícím filcem a problém je vyřešený.
Bez servisních manuálů se však do demontáže nepouštět! Je to trochu sadomaso práce, obložení nechce jít dolů, takže se musí postupně vylamovat, ale zase tak ať se nezlomí plastové zámky... No nic pro netrpělivé a slabé povahy
Sejít se v Brně klidně můžeme, rád se mrknu na ph2 GTčko.
Bez servisních manuálů se však do demontáže nepouštět! Je to trochu sadomaso práce, obložení nechce jít dolů, takže se musí postupně vylamovat, ale zase tak ať se nezlomí plastové zámky... No nic pro netrpělivé a slabé povahy
Sejít se v Brně klidně můžeme, rád se mrknu na ph2 GTčko.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Mne palubovka zatial nevrzga a to mam 19ky kola.Ano Izi aj ja sme si isty tymi 140tis km,aj ja mam 145tis km a mam 2009 ale GT benzin,1.5dci-2010-50tis km,megan2-1,6-2005-142tis km.Vies ked kupis auto od cloveka ktoreho poznas alebo nove v predajni a je kupovane na sk tak o km snad nepochybujes.Inak do Brna by sme asi dobehli mame to 90km,aspon by sme to prebehli trochu.2011 neni GT ale 4control aj ked technika je ista vybava je trochu ina.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Věřím tomu, že u benzínu auto tolik netrpí vibracemi, tak se tyhle projevy buď oddálí nebo neprojeví vůbec.
Nejlepší způsob pořízení auta je právě od člověka kterého znáš a samozřejmě i to auto znáš prakticky od novosti. To je značka ideál, bohužel se to ne každému podaří. Já jsem každopádně měl vždy v tomto ohledu štěstí. Důležité taky je zapátrat před koupi v historii vozu dle VIN.
Jinak klidně můžeme udělat v Brně Laguna 3 sraz . Klidně to může být i někde na půl cesty ať je to fér a nemusíte vážit takovou štreku.
Nejlepší způsob pořízení auta je právě od člověka kterého znáš a samozřejmě i to auto znáš prakticky od novosti. To je značka ideál, bohužel se to ne každému podaří. Já jsem každopádně měl vždy v tomto ohledu štěstí. Důležité taky je zapátrat před koupi v historii vozu dle VIN.
Jinak klidně můžeme udělat v Brně Laguna 3 sraz . Klidně to může být i někde na půl cesty ať je to fér a nemusíte vážit takovou štreku.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
No to by bolo dobre Laguna 3 zraz.Ani na tej 1,5dci zatial nevrzga palubovka.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
No tak my máme 1.5dCi od novosti najeto asi 85 tkm (z mého pohledu prakticky stále nové auto) A teď když byla zima tak jsem ji nakopnul, že auto přeparkuju. No drncalo to teda solidně . Z pod palubky se dokonce vyluzovaly zvuky, které jsem nikdy předtím neslyšel. V takových situacích pomůže chytnout palubku za límec nad kapličky přístrojů a s citem (!!) se s ni pokusit zakvedlat nahoru a dolu. Pak je zpravidla ticho. Tohle jsou prostě konstrukční nedostatky, které se dříve nebo později projeví u každého. Naštěstí u L3 jdou vesměs snadno řešit (na rozdíl od L2).
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Mám teorii k dunění motoru na volnoběh. Když sedím v autě a někdo otevře páté dveře tak je to někdy o uši jak to duní. Motor jistojistě nemůže být původcem, dle mého je na vině výfuk. Konkrétně jeho uložení. Když jsem opravoval zámek víka nádrže, všiml jsem si, že silentbloky výfuku jsou poměrně tuhé (pravděpodobně stářím a tepelným namáháním při vypalování FAPu). Co je však horší a dle mého kamenem úrazu je to, že jsou propružené a celý výfuk leží na ochranných proužkách. Díky tomu je výfuk poměrně pevně spojený s karosérií do které přenáší vibrace a dunění. Výfuk je spojený s karoserií pomocí pěti silentbloků což je dost velký počet na to, aby to dělalo takovou neplechu (u L2 jsou pouze dva).
Tuto teorii si samozřejmě ověřím v praxi, neboť už mám objednány nové silentbloky. Jsem sám zvědav na výsledek (kus vyjde na 600Kč, tak doufám, že výsledek bude stát za to )
Tuto teorii si samozřejmě ověřím v praxi, neboť už mám objednány nové silentbloky. Jsem sám zvědav na výsledek (kus vyjde na 600Kč, tak doufám, že výsledek bude stát za to )
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
nech je tvoja teoria pravdiva
Megane II sedan SportWay 1.5 dCi 74 kW - 100 koní, 5st. 2005 R16 205/55 cca do 5l/100km
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Neviem ci vas nesklamem ale ja mam auto vybrate priamo zo salonu a take dunenie pri otvoreni kufra tam bolo od zaciatku.. Tak osobne si myslim ze to nie je nejaky problem starnutim alebo najadzenim kilometrov... Vsak nejazdi clovek s otvorenym kufrom.. A pri volnobehu v nizsich otackach motor duni a trosku vibruje.. Ano je to diesel takze najtichsie to nebude... Neviem skuste chlapi sadnut do inych dieslov nie premiovych znaciek... Mazda ta rapka aj ked je v optimalnych otackach a ked je na volnobehu tak pekne masiruje chrbatik... Oktavia ta tiez krasne vrci a vibruje a opel ako keby varil kotlikovy gulas pod kapotou takze nejaky problem v tom moc nehladajte.. Az ked vam zacnu vypadavat plomby zo zubov...
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
vcera ked som mal otvoreny kufor a stlacil brzdu, dunenie ustalo, pustil zacalo, nechapem
Megane II sedan SportWay 1.5 dCi 74 kW - 100 koní, 5st. 2005 R16 205/55 cca do 5l/100km
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Tak musím říct, že mám vyměněno zatím čtyři ze šesti silentbloků a rozdíl je znát! Silentbloky totiž prošly inovací (nevím kdy, asi od ph2) a jsou řešené jinak. Na první pohled vypadají stejně, ale mají uvnitř ještě malé esíčko, aby se výfuk nemohl tak snadno položit na pojistné pásky a tím pádem přenášet vibrace do karoserie.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Rozdíl v silentblocích výfuku:
starý díl (koncový)
nový díl (koncový)
vedle sebe
silentbloky tlumiče
starý díl (koncový)
nový díl (koncový)
vedle sebe
silentbloky tlumiče
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Zatím s tím jezdím asi 14 dní, stále mi zůstávají dva původní (jeden u FAPu) a jeden ze dvou koncových, nicméně pozoruju citelný pokles dunění. Samozřejmě, že dunění neustane, ale je mnohem mnohem snesitelnější.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Abych zde veřejně uzavřel jeden problém, který mě trápil, tak tento "hlen" se mi pravidelně vyskytoval na EGRu. Domníval jsem se, že je to mix chladící kapaliny a sazí - ukapává chladič výfukových spalin. Tomu by sice odpovídal výsledný hlenový "produkt", nicméně nebyly zde žádné další příznaky ukazující na chladič: neztrácela se voda, výstup chladiče nenesl žádnou známku hlenu, jen "čisté" saze, navíc hlen se evidentně tvořil v EGRu ze strany sání a při otevření EGRu se ho část dostala do husího krku, ale díky tlaku nikdy ne níže.amat píše:
Byla to velká záhada, protože olej v sání skoro žádný není, jen lehký film. Aby se z tohoto filmu vytvořil takový hlen, to by muselo trvat několik měsíců/let. V sání prostě nic špatného nemohlo být, přesto se tento hlen tvořil právě zde. Regulérní záhada se kterou si nikdo nevěděl rady. O autorizovaných servisech nemluvě, ale ani největší nezávislí odborníci.
Řešení se však přesto podařilo najít, ikdyž vlastně omylem. Vycítil jsem, že se motor nechová normálně především při vypalování FAPu. Zvuk motoru se během regenerace nepřirozeně změnil, nicméně naprosto jasná indikace toho, že něco není v pořádku byla reakce na plyn. Během regenerace totiž auto na povel plynu buď doslova vystřelilo (regulérně přibylo tak aspoň 15 koní) nebo naopak vůbec nechtělo jet. Nicméně šlo to až do takového extrému, že jsem šlápl plyn a auto prostě neudělalo nic a akorát se velmi neochotně sbíralo do otáček. Prostě bylo to divné. Když se FAP nevypaloval tak to jelo víceméně normálně. Problém však byl v tom, že se četnost vypalování poměrně zvětšovala a kolikrát se stalo, že po vypalování se za chvíli spustilo další.
Rozhodl jsem se, že vyměním vstřikovače, přestože neměly vůbec špatné hodnoty korekcí. Bohužel u M9R není možné měřit přepady, protože ty jsou zde pod tlakem. Vstřiky jsem přesto vyměnil za fungl nové a od té chvíle se FAP vypaluje v mnohem delších intervalech, vypalování trvá kratší dobu, chování motoru je při vypalování víceméně standardní a hlavně hlen, který je na fotce výše se od té doby neobjevil.
Výsledek je pro mě takový, že staré vstřikovače nedokázaly přesně dávkovat množství paliva pro regeneraci filtru, pravděpodobně vstřikovaly v tomto režimu více nafty, než se mohlo spálit a část této nafty se dostávala zpět do sání kde tvořila spolu se sazemi takovýto hlen. To je moje laické zdůvodnění.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Experienced member
- Příspěvky: 712
- Registrován: ned srp 09, 2009 15:26
- Bydliště: Most
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Koukám že za chvíli budeš mít nové auto . Jen ze zvědavosti kolik stoji novej vstrik
Renault Megane II r.v.03 1.9Dci 88kw.
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
amat: jaku naftu tankujes?
Megane II sedan SportWay 1.5 dCi 74 kW - 100 koní, 5st. 2005 R16 205/55 cca do 5l/100km
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Zcela zasadne Vervu. A kdyz uz neni verva k dispozici tak jen kvalitni nafty (bezna benzina, shell, ci OMV).
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů