Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentblok)
Moderátor: Moderators General
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Chalani mam 175 tis a zacalo mi to tiez duniet a na volnobehu sem tam vybehnu otacky aj to duni otazka su to teda silenbloky na vyfuku ci dvojhmotak ci obe?
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
No jestli ti kolísají otáčky tak to nebude ani jedno z toho co zmiňuješ. Je to zvláštní problém, který bys měl upřesnit:
- v jakém rozsahu to kolísá
- kdy k tomu dochází
- zobrazuje PP nějaké chyby? (nemusí permanentně, stačí občas)
- je diagnostika čistá?
Aby bylo jasno co se tady myslí tím duněním, na volnoběh samozřejmě k žádnému dunění nedochází. Děje se to pouze pokud se otevřou páté dveře či zadní dveře. Když stojí auto do kopce je to intenzivnější. Na vině bude pravděpodobně tužší ukotvení výfuku, které pouští do karoserie vibrace motoru. Dělá to i u nového auta.
Kdybych měl obecně zrekapitulovat stav tvého auta. Pokud je 175tkm opravdu poctivých, tak:
- není nárok na opotřebené vstřikovače, piezovstřikovače za ideálních podmínek vydrží běžně 250 000km
- není nárok na opotřebenou dvouhmotu a spojku - životnost 250 - 300 000km
- uložení motoru není ani tak podmíněno kilometráží jako spíše stářím (gumový materiál lety degraduje - stárne), hlavní hydrosilentblok motoru vysychá a tvrdne zhruba při 250 000km/7-8let. První však vždy odchází záchyt momentu - podélné ramínko nad hydrosilentblokem - bývá utržené při cca 150 - 200 000km. Spodní záchyt momentu (motor - nápravnice) vydrží běžně 250 000km
- uložení výfuku (duplex) vykazuje znaky opotřebení při 200 - 250 000km.
- absolutně není nárok na přicpaný FAP - vydrží běžně 250 - 300 000km.
- absolutně není nárok na opotřebené turbodmychadlo - vydrží klidně 400 - 500 000km
- EGR se u 2.0dCi díky své konstrukci nemůže ucpat - pokud je motor v pořádku
To vše platí tehdy, pokud jsou kilometry poctivé, o auto je dobře postarané (olej max. při 15 000km), nejezdí s ním "prasátko" a tankuje se jen kvalitní nafta.
- v jakém rozsahu to kolísá
- kdy k tomu dochází
- zobrazuje PP nějaké chyby? (nemusí permanentně, stačí občas)
- je diagnostika čistá?
Aby bylo jasno co se tady myslí tím duněním, na volnoběh samozřejmě k žádnému dunění nedochází. Děje se to pouze pokud se otevřou páté dveře či zadní dveře. Když stojí auto do kopce je to intenzivnější. Na vině bude pravděpodobně tužší ukotvení výfuku, které pouští do karoserie vibrace motoru. Dělá to i u nového auta.
Kdybych měl obecně zrekapitulovat stav tvého auta. Pokud je 175tkm opravdu poctivých, tak:
- není nárok na opotřebené vstřikovače, piezovstřikovače za ideálních podmínek vydrží běžně 250 000km
- není nárok na opotřebenou dvouhmotu a spojku - životnost 250 - 300 000km
- uložení motoru není ani tak podmíněno kilometráží jako spíše stářím (gumový materiál lety degraduje - stárne), hlavní hydrosilentblok motoru vysychá a tvrdne zhruba při 250 000km/7-8let. První však vždy odchází záchyt momentu - podélné ramínko nad hydrosilentblokem - bývá utržené při cca 150 - 200 000km. Spodní záchyt momentu (motor - nápravnice) vydrží běžně 250 000km
- uložení výfuku (duplex) vykazuje znaky opotřebení při 200 - 250 000km.
- absolutně není nárok na přicpaný FAP - vydrží běžně 250 - 300 000km.
- absolutně není nárok na opotřebené turbodmychadlo - vydrží klidně 400 - 500 000km
- EGR se u 2.0dCi díky své konstrukci nemůže ucpat - pokud je motor v pořádku
To vše platí tehdy, pokud jsou kilometry poctivé, o auto je dobře postarané (olej max. při 15 000km), nejezdí s ním "prasátko" a tankuje se jen kvalitní nafta.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Kilometre su prave tankujem shell a kazdu 3-4 vezmem ten vpower olej menim pri 15 tis. Zrejme to bude ked je studeny motor potom mi to uz nerobi idem vyradim rychlost otacky cca 1 potom nieco nad 1 a znova pod 1 ked napr rano dobrzdim do krizovatky stlacim spojku vyradim ( nezalezi ci vyradim ci nie) je to asi nejakym zohrievanim motora zrejme alebo sitic ak to take ma
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Já si projev kolísání otáček představuju tak, že stojíš a na volnoběh skákají otáčky neustále nahoru a dolu. To co popisuješ může být běžný projev motoru. Za studena běží motor v režimu zvýšených otáček a až po ohřátí nad určitou úroveň (snad 60 - 70°C? - teď nevím) se otáčky sníží na běžný volnoběh. Samozřejmě když je motor studený tak po nastartování trvá pár sekund než se třeba aktivují termoplunžry (ohřívače vody), ty mají poměrně slušný odběr. Jejich aktivace se tedy 100% projeví na zakolísání otáček - alternátor skokově zvýší odběr, pár desetin sekundy trvá než ten výkyv jednotka vykompenzuje přidáním otáček. Podobné je to s ostatními spotřebiči. Stejně tak se občas stane, když se studeným motorem hned po rozjezdu třeba zabrzdím. V tu chvíli někdy spadnou otáčky dokonce pod volnoběžnou úroveň - motor se začne jakoby dusit. Stačí jen trochu vyšlápnout brzdu a vše se stabilizuje - pravděpodobně studeným motor hned po rozjetí nemá v okruhu dostatek vakua. Náhlým sešlápnutím brzd se spotřebuje hodně podtlaku, ten nezbude pro regulaci turba - to se trochu přivře. Možná to ale vidím naivně.
Každopádně taková zakolísání jak zmiňuji jsou naprosto v pořádku.
PS: jen tak pro zajímavost, volnoběžné otáčky 3.0V6 dCi jsou kolem 600ot.
Každopádně taková zakolísání jak zmiňuji jsou naprosto v pořádku.
PS: jen tak pro zajímavost, volnoběžné otáčky 3.0V6 dCi jsou kolem 600ot.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Dik amat tak to bude normalne studeny motor a odber
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Po koupi lag3 jsem byl překvapený ,že po nastartování studeného motoru a vyjetí z garáže ,vibruje do volantu a sedadla , totéž někdy při stání na semaforu .Je li vozidlo z mírného svahu nahoru nebo dolů a popojíždí ,tak když šlápnu na brzdu a zastavím ,tak vibrace klesnou o cca 75procent. Zkontrolováno podtakové vedení se zpět ventilem to je ok , učinek brzd je také ok , tak jedině unik přes posilovač? Svezl jsem se s GT 127 kw cca 120tkm najeto a ta tak vibrovala, že to u mojí 110kw nebudu řešit ,asi je to vlastnost:)
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
L3 s 2.0dCi na volnoběh prosté vibrují, je to fakt. Dělá to i naše nová L3. To, že pod brzdou se to zmírní je dáno tím, že když brzdíš, zvýší se odběr podtlaku z vývěvy - ta začne klást větší odpor což jednotka kompenzuje přidáním otáček. Otáčky se nepatrně zvednou a je po vibracích. Stejného efektu dosáhneš, když plynem zvedneš volnoběžné otáčky - lehoulince. Taky přestane vibrovat.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
ma niekto L3 s 2.0 dCi od novosti, ci mu to tiez vibrovalo od nova?
Megane II sedan SportWay 1.5 dCi 74 kW - 100 koní, 5st. 2005 R16 205/55 cca do 5l/100km
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
L3 1.5dCi mame od novosti - vibrovala od pocatku
L3 2.0dCi ENERGY mame skladovku (stara cca 10mesicu, najeto 22 000km - to je pro me taky nove auto), vibruje taky, ikdyz mene a jemneji - energy ma jine vstrikovace, jinak spaluje a je tak nejak obecne tissi.
L3 2.0dCi ENERGY mame skladovku (stara cca 10mesicu, najeto 22 000km - to je pro me taky nove auto), vibruje taky, ikdyz mene a jemneji - energy ma jine vstrikovace, jinak spaluje a je tak nejak obecne tissi.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Dnes venku +9 stupňů , a vibruje od nastartování , při sešlápnutí se vibrace nezmenšují ,motor běží asi při vyšším volnoběhu.
Po ohřátí je rozdíl při sešláplé brzdě .Když vůz sám z kopce popojíždí ,tak vibruje ,po sešlápnutí brzdy pedálu přestane .Při zatáhnutí ručky el. se to taky postatně změní asi brzdy tlumí vibrace do země.Zkusím s někým to zatížení vývěvy.
Po ohřátí je rozdíl při sešláplé brzdě .Když vůz sám z kopce popojíždí ,tak vibruje ,po sešlápnutí brzdy pedálu přestane .Při zatáhnutí ručky el. se to taky postatně změní asi brzdy tlumí vibrace do země.Zkusím s někým to zatížení vývěvy.
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
To bude jeden ze SB...mi to taky dela, kdyz se slapnu brzdu, lehce to polevi. Mam natrhnuty vrchni pravy..ve stredu ho jdu menit. Origos stoji cca 900Kc, vymena par stovek. Lepsi vymenit hned, nez to potrha i ty ostatni.
https://www.dropbox.com/s/2np35l0tjyout ... 5.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/2np35l0tjyout ... 5.jpg?dl=0
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Ten horní silentblok co jsi vyfotil je tzv. záchyt točivého momentu. A paradoxně, když je přetržen, vibrace se sníží, protože se přetrhne spojení s karoserií. Hydrosilentblok (hlavní) dokáže vibrace odtlumit skoro 100%, do kabiny je přenáší hlavně tento horní záchyt a spodní tzv. kost, která spojuje motor s nápravnicí (proto se přenáší vibrace do volantu).
Pravdou ale je, že když je tento horní silentblok poškozen, klade to vyšší nároky právě na hlavní silentblok a ostatně i na spodní kost. Čistě jen z toho důvodu, že se motor může kývat v mnohem větším rozsahu než normálně. Nezřídka tak hlavní silentblok narazí na svůj doraz - což pokud se děje opakovaně je špatně.
Pravdou ale je, že když je tento horní silentblok poškozen, klade to vyšší nároky právě na hlavní silentblok a ostatně i na spodní kost. Čistě jen z toho důvodu, že se motor může kývat v mnohem větším rozsahu než normálně. Nezřídka tak hlavní silentblok narazí na svůj doraz - což pokud se děje opakovaně je špatně.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
No nejspise mas recht, ale duni to jinak nez by melo no. A chci to vymenit drive, nez to roztrha prave dalsi SB. Radsi ted vymenim jeden, nez za rok vsechny tri najednou, jako jsem to delal ted na meganu.
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Nechybí mi šroub v tom místě, kde je ta žlutá značka?
https://www.dropbox.com/s/cqb4yxtcdvfjs ... 8.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/cqb4yxtcdvfjs ... 8.jpg?dl=0
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Nechybi. Nektere verze tam maji jeste takovou kovovou tycinku, ktera spojuje toto misto se silentblokem nad tim. Je to vsak zcela zbytecne, tak od toho renault upustil.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Uf, ok, dik..Sehnal jsem teda primo origo SB Renault do prvovyroby zitra to jdu menit...posledni tyden se to celkem zhorsilo.
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Ta vymeneno...
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Ahoj, pořídil jsem Lagunu III 2.0dCi 127kw automat a občas se mě stává, že mě kolísají otáčky, když s autem stojím na místě jak na brzdě tak s neutrálem na volnoběh (800otacek). Při jízdě je to absolutně v pořádku a kolísá to zhruba mezi 750-850 cca 4x a pak je to OK. Přijde mě jako by se to dusilo. Mám hledat závadu v automatu?
Renault Megane II 2002 1.9 dCi 88kW (chip 102kW) 275 000km
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Kde tankuješ? Pro začátek bych zkusil natankovat plnou nádrž nafty bez biosložky od Eurooilu a přidal aditivum VIF.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Beru Vervu na Benzině. Dělá to náhodně zaznamenal jsem to teď asi už po třetí. Myslíš, že to bude spíš problém ve vstřikovací soustavě?
Renault Megane II 2002 1.9 dCi 88kW (chip 102kW) 275 000km
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Mě to kolísalo krátce po studeným startu. Po zahřátí už to bylo v pohodě. Od té doby, co jsem začal tankovat naftu bez biosložky u Eurooil to nedělá. A motor se celkově dost zklidnil a ztichnul. Jinde už netankuju.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentb
Zkusím to natočit až to udělá jak se chová motor. Jinak ještě mě auto dělá jednu věc, když jedu zhruba 110-120km tak je slyšet chvílemi pravidelný chvilema nepravidelný hučení. To bude nejspíš ložisko v převodovce?
Renault Megane II 2002 1.9 dCi 88kW (chip 102kW) 275 000km
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentblok)
Jedna z možných příčin nestandardních vibrací na volnoběh (drobnější vibrace jsou v normě) může být v opotřebeném hlavním silentbloku. Tady jsem natočil jak vypadal můj po 270 000km, byl v podstatě ztvrdlý dost přenášel vibrace do karoserie:
https://www.youtube.com/watch?v=GyeSWuoAHsg
https://www.youtube.com/watch?v=GyeSWuoAHsg
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentblok)
Tak se také přidám.
Na volnoběh vibrace a dunění.Stačí sešlápnout brzdu a dunění téměř zmizí.Překvapilo mě,že stačí i použít ruční brzdu a účinek je stejný.Horní záchyt jsem měl také prasklý,ten už jsem vyměnil a změna žádná.
Jak píše amat ,asi by to tedy chtělo vyměnit hlavní silentblok i ten na převodovce,případně dolní záchyt...?
Musí se při tom motor nějak přizvedávat?
A jak je složité vyměnit sb na převodovce?
Díky za rady.
Na volnoběh vibrace a dunění.Stačí sešlápnout brzdu a dunění téměř zmizí.Překvapilo mě,že stačí i použít ruční brzdu a účinek je stejný.Horní záchyt jsem měl také prasklý,ten už jsem vyměnil a změna žádná.
Jak píše amat ,asi by to tedy chtělo vyměnit hlavní silentblok i ten na převodovce,případně dolní záchyt...?
Musí se při tom motor nějak přizvedávat?
A jak je složité vyměnit sb na převodovce?
Díky za rady.
Renault 6TL,Renault 16TL,Renault 16TX,Renault 25 2.2,Renault 25 2.2 fl,Laguna II Grandtour 1.9dCi,facelift Laguna II Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0dCi-4C.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibracie-dunenie motora/auta pri volnobehu (zeby silentblok)
Vibrace na volnoběhu právě zhoršuje to, když jsou oba záchyty v pořádku. Když se ten horní utrhne, tak se přeruší spojení motoru a karoserie a vibrace se paradoxně sníží. Největší problém 2.0dCi je však přenos vibrací do řízení. Když na volnoběh pustíte volant, zjistíte, že interiér prakticky nevibruje. 90% vibrací se přenáší jen do volantu. Způsobuje to spodní silentblok - tzv. kost. Zde to však žádná kost není, ale masivní hliníkový spletenec, jehož části od sebe spojuje guma podobné konstrukce jako u horního záchytu - jen masivnější. Oba tyto záchyty jak horní tak spodní neumožňují pohyb motoru skoro ani o milimetr. To je hlavní problém přenosu vibrací do karoserie. Když se záchyty opotřebí či prasknou, umožní motoru větší volnost v pohybu a vibrace poklesnou.
Hlavní silentbloky jsou olejové - jak ten na převodovce tak ten na motoru. Ty díky olejové podušce jsou opravdu účinné a motor se na nich v podstatě vznáší. Vibrace skoro nepřenáší. Oproti záchytům zde dochází při stárnutí k opačnému efektu - když guma postupně ztvrdne a olejová složka se časem vytratí, vibrace se budou přenášet stále víc a víc.
Hlavní silentbloky jsou olejové - jak ten na převodovce tak ten na motoru. Ty díky olejové podušce jsou opravdu účinné a motor se na nich v podstatě vznáší. Vibrace skoro nepřenáší. Oproti záchytům zde dochází při stárnutí k opačnému efektu - když guma postupně ztvrdne a olejová složka se časem vytratí, vibrace se budou přenášet stále víc a víc.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů