Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Moderátor: Moderators General
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Na aftermarket bacha. Tlumiče u L3 jsou označeny barvou podle naladění (u L2 byly takto rozlišené jen pružiny). Barevně rozdělené tlumiče se dají sehnat jedině v renaultu, v aftermarketu je pouze jeden univerzální typ. Dvakrát si to rozmyslete, může to mít velmi negativní dopad na jízdní vlastnosti. Doporučuji pořídit přímo u renaultu, nejsou tam zase tak drahé.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Experienced member
- Příspěvky: 712
- Registrován: ned srp 09, 2009 15:26
- Bydliště: Most
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Souhlasím s Amatem ale jak pro koho ta cena neni tak hrozná ! Za jeden tlumic chtej skoro 5000kc a kdyz uz se to bude měnit tak možná i rovnou pruzinu za dalších 3700kc
Renault Megane II r.v.03 1.9Dci 88kw.
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
-
- Junior member
- Příspěvky: 214
- Registrován: čtv led 08, 2004 13:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
No jestli u Renaultu chtěj 5000 za kus tak to je o hodně vic. Kayaba aftermarket se dá koupit na netu už od nějakých 1700 kč kus.
Mám najeto jen 35tis ale bohužel už po záruce.
Takže to řešit nebudu, projevuje se to jen mírně a stejně si nejsem jistý jestli to je ono..
Podvozek mi teda přijde oproti LII hoodně tuhej.
Až bych řekl že to trochu přehnali a ten ústup od komfotu je až příliš výrazný.
Mám najeto jen 35tis ale bohužel už po záruce.
Takže to řešit nebudu, projevuje se to jen mírně a stejně si nejsem jistý jestli to je ono..
Podvozek mi teda přijde oproti LII hoodně tuhej.
Až bych řekl že to trochu přehnali a ten ústup od komfotu je až příliš výrazný.
Renault Megane Grandtour 1,3 Tce 2022
Renault Clio Grandtour 0,9 Tce 2019
Renault 19 1,8 16V 1992, Renault Laguna II 1,6 16V 2001,Renault Laguna III 2,0 16V 2011- ex
Renault Clio Grandtour 0,9 Tce 2019
Renault 19 1,8 16V 1992, Renault Laguna II 1,6 16V 2001,Renault Laguna III 2,0 16V 2011- ex
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Přátelé teď se na ty ceny dívám a tlumič vyjde na cca 3300Kč (vč. slevy 20% v rámci programu Renault 5+, tato sleva se vztahuje i na práci). To mi nepřijde jako zase tak hrozná cena (jasně vyšší než aftermarket cca dvojnásobně, ale zase máte jistotu, že je to originál a auto bude jezdit jak má).
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Btw. myslím, že nešťastní musí být majitelé sportovních GTček, které mají velmi specifické tovární naladění podvozku (média se shodly, že unikátně spojuje sportovní chování a komfort, který je údajně dokonce lepší než u běžných verzí). Pokud takové auto osadí aftermarketovými tlumiči, musí nutně dojít ke zprznění jízdních vlastností pro které si GT vydobylo takový respekt.
Když uvážím, že tlumiče si uchovají své vlastnosti na dalších 100 - 150 000km, tak se těch ušetřených tisícikorun prostě nevyplatí.
Když uvážím, že tlumiče si uchovají své vlastnosti na dalších 100 - 150 000km, tak se těch ušetřených tisícikorun prostě nevyplatí.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Experienced member
- Příspěvky: 712
- Registrován: ned srp 09, 2009 15:26
- Bydliště: Most
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Jo kdyz tak je ta sleva je to uz lepší cena bohuzel pro někoho je to pořád nevýhodné . treba i náš v renaultu ti daj taky slevu na praci ale !!!! Kdyz si oni rekneš tak zvednou o 20% základní hodinovou sazbu takze si porad na stejnech penězích.
S
Pardon za OT.
S
Pardon za OT.
Renault Megane II r.v.03 1.9Dci 88kw.
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
-
- Junior member
- Příspěvky: 214
- Registrován: čtv led 08, 2004 13:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Souhlas s tím, že na auto patří to co tam navrhl výrobce. Na druhou stranu ta kvalita těch original tlumičů asi opravdu není nebo minimálně nebyla nic extra.amat píše:Přátelé teď se na ty ceny dívám a tlumič vyjde na cca 3300Kč (vč. slevy 20% v rámci programu Renault 5+, tato sleva se vztahuje i na práci). To mi nepřijde jako zase tak hrozná cena (jasně vyšší než aftermarket cca dvojnásobně, ale zase máte jistotu, že je to originál a auto bude jezdit jak má).
Takže je velký otazník jestli v tomhle případě dostává člověk s originálním dílem za svoje peníze něco navíc nebo ne.
Proto jsem se tady ptal jestli má někdo osobní zkušenost s aftermarketem. Dovedu si klidně představit, že může existovat náhrada lepší než originál.
Co se týče GT na to pokud vím tlumiče v náhradě vůbec nejdou koupit. Tam je to jasný a musí se tam dát originál.
Renault Megane Grandtour 1,3 Tce 2022
Renault Clio Grandtour 0,9 Tce 2019
Renault 19 1,8 16V 1992, Renault Laguna II 1,6 16V 2001,Renault Laguna III 2,0 16V 2011- ex
Renault Clio Grandtour 0,9 Tce 2019
Renault 19 1,8 16V 1992, Renault Laguna II 1,6 16V 2001,Renault Laguna III 2,0 16V 2011- ex
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
No co se týče kvality originálu, z toho co vím, tak byla vadná série tlumičů. Měnily se na záruku. Být tebou určitě bych proklepl tvého prodejce, jestli by ti tlumiče nevyměnil na záruku. Existuje na to dokonce i technická nóta. Jinak ty originály jsou dneska už určitě bez chyb, nebál bych se toho.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Nehledě na to, že kdyby originály nebyly bez chyby, máš šanci je reklamovat a zpravidla si tu reklamaci obhájíš (pokud je u nich taky necháš namontovat). Zkus se však dohadovat s nějakým eshopem, že tlumič sice funguje, ale bouchá a chceš ho reklamovat (nerad bych tě podcenil, ale takovou situaci nevyhraješ). Na rozdíl od L2 však autorizák u L3 po výměně tlumičů provádí vždy i geometrii, takže to budeš mít prostě všechno v pohodě.
Já jsem už nakoupil v aftermarketu spoustu dílů - abych tady nevypadal jako dealer renaultu . Ale zrovna co se týče podvozku, který je pro jízdu a celkový pocit z řízení auta strašně důležitý (nehledě na aktivní bezpečnost), tak tady bych prostě nešetřil. Mám osobní zkušenosti s tlumiči z aftermarketu (u L2) a originály (u L3), takže vím o čem mluvím.
Já jsem už nakoupil v aftermarketu spoustu dílů - abych tady nevypadal jako dealer renaultu . Ale zrovna co se týče podvozku, který je pro jízdu a celkový pocit z řízení auta strašně důležitý (nehledě na aktivní bezpečnost), tak tady bych prostě nešetřil. Mám osobní zkušenosti s tlumiči z aftermarketu (u L2) a originály (u L3), takže vím o čem mluvím.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- Jirke
- Grafoman
- Příspěvky: 2426
- Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Mel jsem jak L II. tak i L III. Oboje podvozkove seriovy.Jan Melichar píše:No jestli u Renaultu chtěj 5000 za kus tak to je o hodně vic. Kayaba aftermarket se dá koupit na netu už od nějakých 1700 kč kus.
Mám najeto jen 35tis ale bohužel už po záruce.
Takže to řešit nebudu, projevuje se to jen mírně a stejně si nejsem jistý jestli to je ono..
Podvozek mi teda přijde oproti LII hoodně tuhej.
Až bych řekl že to trochu přehnali a ten ústup od komfotu je až příliš výrazný.
Na L II. jsem ve 165.000km koupil novy tlumice Kayaba s ocekavanim, ze se auto zklidni, bude sedet v zatackach. Mozna jsem mohl jeste zkusit vymenit silentbloky zadnich ramen, ale na to uz jsem nemel nervy. L II. jsem po 4 mesicich prodal. Podvozek L II. proste neni dobrej (nebavim se o GT verzi 2.0T 150kW, kterou jsem nikdy neridil), dokonce myslim ze L I. byla v zatackach citelnejsi..
Ale hlavne me zajimalo, jaka bude L III. podvozkove. Tak jsem si ji hned po L II., kdyz v CZ skoro jeste nebyly, privezl z nemecka... Najeto 180.000km a pdovozkove jako nova. Podvozek na zvyklosti renaultu vyladen fakt perfektne. I pres to jsem po roce jezdeni po CZ silnicich zacal pocitovat ze podvozek vymekl.
Co z toho plyne ? Kazdej jezdi jinak a kdo jezdi 50/90/130, nepotrebuje asi podvozek se sportovnim naturelem a da prednost plavne houpave jizde... Ja jezdim casto na hrane a standardni podvozky me malokdy uspokoji. Nicmene L III. GT, kterou jsem ridil v naftove verzi, nepotrebuje uz temer nic, a pri vymene tlumicu bych se zajimal napr. o KONI, Weitec, apod.
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Ja teda neviem ako su na tom verzie bez 4control, v tych som nesedel ale musim potvrdit ze tak tak stabilny podvozok ako toto co teraz mam som este nezazil. Za cely rok co ho mam tak sa mi to auto nepodarilo dostat do smyku alebo nejakej nebezpecnej situacie a to aj ked som sa vyslovene snazil skusat co to da (v ramci normy samozrejme, samovrah zas niesom ale myslim ze by to zvladlo este vyrazne viac ako som mu nakladal, predsalen som este stale zvyknuty na "normalny" podvozok) a kontrolka esp sa mi za ten rok rozsvietila snad 5x a vacsinou to bolo kvoli ASR pri rozbiehani. Uz teraz sa hrozim toho ze raz budem musiet to auto predat a budem mat nieco bez 4control Fakt to je super.
No a k teme, ako som uz pisal, bucha to v tej prednej naprave aj mne, od novoty, raz som sa to uz pokusal neuspesne reklamovat, pri skusobnej jazde s technikom som nenasiel vhodny teren na ktorom by to bolo pocut a pri prehliadke nic nezistili, ale pri prvej garancke im to uz otrieskam o hlavu lebo to fakt nemoze byt standartna vlastnost... Zistil som ze najlepsie to pocut ked auto schadza zo spomalovaca (takeho co je vlastne vyvysena vozovka na ktorej typicky byva prechod), tak nieco take musim najst v okoli servisu a predviest im to.
No a k teme, ako som uz pisal, bucha to v tej prednej naprave aj mne, od novoty, raz som sa to uz pokusal neuspesne reklamovat, pri skusobnej jazde s technikom som nenasiel vhodny teren na ktorom by to bolo pocut a pri prehliadke nic nezistili, ale pri prvej garancke im to uz otrieskam o hlavu lebo to fakt nemoze byt standartna vlastnost... Zistil som ze najlepsie to pocut ked auto schadza zo spomalovaca (takeho co je vlastne vyvysena vozovka na ktorej typicky byva prechod), tak nieco take musim najst v okoli servisu a predviest im to.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
-
- Junior member
- Příspěvky: 214
- Registrován: čtv led 08, 2004 13:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
No po pravdě asi jde prostě taky o zvyk s LII jsem jezdil 6 let. Pamatuju si že po přechodu z R19 16V mi přišla taky děsně houpavá a nesportovní.Jirke píše: Mel jsem jak L II. tak i L III. Oboje podvozkove seriovy.
Na L II. jsem ve 165.000km koupil novy tlumice Kayaba s ocekavanim, ze se auto zklidni, bude sedet v zatackach. Mozna jsem mohl jeste zkusit vymenit silentbloky zadnich ramen, ale na to uz jsem nemel nervy. L II. jsem po 4 mesicich prodal. Podvozek L II. proste neni dobrej (nebavim se o GT verzi 2.0T 150kW, kterou jsem nikdy neridil), dokonce myslim ze L I. byla v zatackach citelnejsi..
Ale hlavne me zajimalo, jaka bude L III. podvozkove. Tak jsem si ji hned po L II., kdyz v CZ skoro jeste nebyly, privezl z nemecka... Najeto 180.000km a pdovozkove jako nova. Podvozek na zvyklosti renaultu vyladen fakt perfektne. I pres to jsem po roce jezdeni po CZ silnicich zacal pocitovat ze podvozek vymekl.
Co z toho plyne ? Kazdej jezdi jinak a kdo jezdi 50/90/130, nepotrebuje asi podvozek se sportovnim naturelem a da prednost plavne houpave jizde... Ja jezdim casto na hrane a standardni podvozky me malokdy uspokoji. Nicmene L III. GT, kterou jsem ridil v naftove verzi, nepotrebuje uz temer nic, a pri vymene tlumicu bych se zajimal napr. o KONI, Weitec, apod.
Možná kdybych si do ní sednul dneska už bych se nechtěl vrátit.
Ale když jsem si poprvé vyzkoušel LIII byl to celkem šok. Prkenej podvozek tvrdý a ne moc velký sedadla, celkově se vytratil pocit z velkýho pohodlnýho Renaultu. Odcházel jsem lehce znechucený a přemýšlel zda vůbec koupit. Nakonec jsem ji vzal na milost. Myslim že jsem udělal dobře... Třeba motor je super.
Na ostřejší jízdu se určitě hodí víc LIII. Má mnohem přímější řízení a celkově je ovladatelnější. Je to ale prostě něco za něco...
Renault Megane Grandtour 1,3 Tce 2022
Renault Clio Grandtour 0,9 Tce 2019
Renault 19 1,8 16V 1992, Renault Laguna II 1,6 16V 2001,Renault Laguna III 2,0 16V 2011- ex
Renault Clio Grandtour 0,9 Tce 2019
Renault 19 1,8 16V 1992, Renault Laguna II 1,6 16V 2001,Renault Laguna III 2,0 16V 2011- ex
- Pavel_trol
- Člen RCČR
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv lis 24, 2005 10:21
- Bydliště: Ruda okr. Rakovník
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Nechci zakládat nové téma a nikde jsem při přeletu v LIII nenašel odpověď. Chystám se na výměnu tlumičů a v případě, že se do toho bude sahat, chci rovnou vyměnit vše co je nad. Víte někdo, co vše tam je? Horní uložení, ložisko..? Znáte někdo čísla dílů? Nemám momentálně dialogis
Za případné postřehy děkuji ...
Za případné postřehy děkuji ...
Renault Clio SPORT 2.0 16V 172
Renault Laguna III 2.0 dci
IN MEMORY:
Renault Clio SPORT 2.0 16V 172
Renault R25 2.9 V6 Baccara
Renault R11 1.4 GTL
Renault Laguna III 2.0 dci
IN MEMORY:
Renault Clio SPORT 2.0 16V 172
Renault R25 2.9 V6 Baccara
Renault R11 1.4 GTL
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Když se mění tlumič, vždy doporučuju měnit i horní uložení. U L2 i L3 je obecně podceňovaný servisní úkon výměna uložení příčného stabilizátoru - dvě gumky co drží příčný stabilizátor (berany). Když se tyto gumky vymačkají, celý stabilizátor se pohybuje a mlátí - od zvuku brambory v kyblu až po opravdu hlasité mlácení. Je to ovšem blbá práce, která se doma dělá špatně - není tam prakticky žádný přístup, většinou se kvůli toho musí trochu svěsit nápravnice.
Jestliže se chystáš na výměnu tlumičů, máš pravděpodobně najeto něco mezi 160 - 200tkm. Při tomto náběhu mohou být unavené i tyčky stabilizátoru. Co se týče uložení ramene, to vydrží cca 250 000km bez problému i na CZ cestách. Stejně tak kulový čep. Proto se u L3 absolutně nevyplatí měnit kulový čep samostatně! Stojí totiž poměrně dost peněz (cca 1200Kč/ks), navíc brzy bude potřeba měnit i uložení ramene (navíc to se v druhovýrobě NEDÁ koupit samostatně). To se neprojevuje tak, že se urve - vizuálně vypadá pořád dobře, dokonce i na STK ti řeknou, že je to v pohodě. Nicméně při jízdě se už opotřebení začíná projevovat v řízení - mění se jízdní vlastnosti auta. Uložení totiž díky bohaté dimenzaci nepraskne, ale guma časem jednoduše "zteří" a vyžvýká se, rameno je pak volnější. Proto můj tajný tip: neměňte kulový čep za drahé peníze, zajděte do Renaultu a kupte kompletně celé nové a nastrojené rameno. Obsahuje jak kulový čep, tak přední i zadní uložení. A to vše v první jakosti - přímo od výrobce. Cena je totiž překvapivě nízká - jen 1995Kč bez DPH.
Jinak bych se podíval ještě na čepy řízení, ty sice taky vydrží mnoho, ale já je třeba měnil nedlouho po výměně tlumičů, kus vyjde na 2871Kč (Lemforder). Axiální táhla neodchází nikdy - nechával jsem je preventivně měnit spolu s rameny (tedy při nějakých 260 000km) a byly naprosto jako nové - také jejich dimenzace je proti L2 úplně jinde.
Jestliže se chystáš na výměnu tlumičů, máš pravděpodobně najeto něco mezi 160 - 200tkm. Při tomto náběhu mohou být unavené i tyčky stabilizátoru. Co se týče uložení ramene, to vydrží cca 250 000km bez problému i na CZ cestách. Stejně tak kulový čep. Proto se u L3 absolutně nevyplatí měnit kulový čep samostatně! Stojí totiž poměrně dost peněz (cca 1200Kč/ks), navíc brzy bude potřeba měnit i uložení ramene (navíc to se v druhovýrobě NEDÁ koupit samostatně). To se neprojevuje tak, že se urve - vizuálně vypadá pořád dobře, dokonce i na STK ti řeknou, že je to v pohodě. Nicméně při jízdě se už opotřebení začíná projevovat v řízení - mění se jízdní vlastnosti auta. Uložení totiž díky bohaté dimenzaci nepraskne, ale guma časem jednoduše "zteří" a vyžvýká se, rameno je pak volnější. Proto můj tajný tip: neměňte kulový čep za drahé peníze, zajděte do Renaultu a kupte kompletně celé nové a nastrojené rameno. Obsahuje jak kulový čep, tak přední i zadní uložení. A to vše v první jakosti - přímo od výrobce. Cena je totiž překvapivě nízká - jen 1995Kč bez DPH.
Jinak bych se podíval ještě na čepy řízení, ty sice taky vydrží mnoho, ale já je třeba měnil nedlouho po výměně tlumičů, kus vyjde na 2871Kč (Lemforder). Axiální táhla neodchází nikdy - nechával jsem je preventivně měnit spolu s rameny (tedy při nějakých 260 000km) a byly naprosto jako nové - také jejich dimenzace je proti L2 úplně jinde.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Ja ked chytim ten cap riedenia s tou tyckou axialneho tiahla tak tie capy klepu a normalne sa s nimi da tocit.Bol som v renault servise a povedali,ze vsetko je ok.L3 GT grand.benzin r.v.2009, 160tis.km mam a nieco mi tam klepe preto som bol v renaulte ale su tam odbornici aj s mechanikom som bol pod autom a ze to je dobre.Od nova to auto jazdi na letnych pneu 235/40r19,a zimnych orig.225/45r18.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Přesně jak píše bopol! Taky jsem loni řešil, že mi jde oběma čepy řízení normálně zakroutit nahoru a dolů, ale je to normální. Mají to tak všechny L3 co máme doma - vč. té nejnovější. Je to tak normální, čep nemá sebemenší vůli.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Teraz neviem ci ich vymenit a vymienat vsetko postupne,pokus omyl aby som prisiel na to co to klepe.Najradsej by som vymenil uplne vsetko.Pred 3r som dal vymenit gumy stabilizatora preventivne aby nevrzgali a od tedy to nieje ono.Aj som to bol kazdy rok reklamovat ale,ze vsetko je v poriadku,ze to si musi sadnut ked nie tak musia zavolat niekoho z francuzka,taka bola odpoved v renaulte.Cena za jednu gumu tusim 9e lacnejsie ako nahrada a robota 200e,napravnica sa musi spustit.Brambor v kybliku to nieje takto nam klepe na 1,5dci ale to neriesim,GT ma iny podvozok.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
GT má stejný podvozek jako 1.5dCi, liší se jen naladěním tlumičů a pružin (když nepočítám zadní nápravu s 4Controlem).
Nejlepší asi bude dát auto na dvousloupový zvedák, sundat obě přední kola, dekl pod motorem, vzít páčidlo a gumové kladívko a zkoušet jemně páčit jestli nechodí silentbloky motoru (spodní), jestli se nehýbe nápravnice, poklepávat kladívkem po jednotlivých částech jestli něco někde nedrnčí nebo není uvolněné. Vůbec bych se nedivil kdyby to dělal znovu stabilizator. I v autorizácích jsem se setkal s tím, že tam mechoši mezi stabilizátor a gumu naprali měděnou vazelínu, která tam vůbec nepatří. Samozřejmě ta časem vyschla a začalo to zlobit zase. proto je potřeba sundat obě přední kola, ideálně rozpojit tyčky stabilizátoru a zkusit jak chodí ty berany.
Nejlepší asi bude dát auto na dvousloupový zvedák, sundat obě přední kola, dekl pod motorem, vzít páčidlo a gumové kladívko a zkoušet jemně páčit jestli nechodí silentbloky motoru (spodní), jestli se nehýbe nápravnice, poklepávat kladívkem po jednotlivých částech jestli něco někde nedrnčí nebo není uvolněné. Vůbec bych se nedivil kdyby to dělal znovu stabilizator. I v autorizácích jsem se setkal s tím, že tam mechoši mezi stabilizátor a gumu naprali měděnou vazelínu, která tam vůbec nepatří. Samozřejmě ta časem vyschla a začalo to zlobit zase. proto je potřeba sundat obě přední kola, ideálně rozpojit tyčky stabilizátoru a zkusit jak chodí ty berany.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Tu vazelinu tam davali aj pri opatovnej reklamacii,trochu to pomohlo ale teraz po vyse roku,neviem,neviem teda.Kryt motora mi nejde dole,drzi mi na jednom srobe,ktory sa toci nejde von.Tak mi menili v renaulte olej a strhli mi 3 sroby,2 som vyrezal z krytu tak tie mi nedrzia a hrkocu tiez ale minimalne.A neviem ako to opravit nakolko je tam na miesto matky take puzdro a to sa toci a je hlinikove.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
To musí být nehorázní amatéři, tam bych se už nikdy neukázal.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- Pavel_trol
- Člen RCČR
- Příspěvky: 722
- Registrován: čtv lis 24, 2005 10:21
- Bydliště: Ruda okr. Rakovník
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Ahoj, víš jaké díly jsou nahoře nad tlumičem? Ložisko, uložení? Nejlépe jejich čísla? Taková odpověď by mi bávala stačila. Zbytek je prohlídnutý u Renaultu a je v pořádku...amat píše:Když se mění tlumič, vždy doporučuju měnit i horní uložení. U L2 i L3 je obecně podceňovaný servisní úkon výměna uložení příčného stabilizátoru - dvě gumky co drží příčný stabilizátor (berany). Když se tyto gumky vymačkají, celý stabilizátor se pohybuje a mlátí - od zvuku brambory v kyblu až po opravdu hlasité mlácení. Je to ovšem blbá práce, která se doma dělá špatně - není tam prakticky žádný přístup, většinou se kvůli toho musí trochu svěsit nápravnice.
Jestliže se chystáš na výměnu tlumičů, máš pravděpodobně najeto něco mezi 160 - 200tkm. Při tomto náběhu mohou být unavené i tyčky stabilizátoru. Co se týče uložení ramene, to vydrží cca 250 000km bez problému i na CZ cestách. Stejně tak kulový čep. Proto se u L3 absolutně nevyplatí měnit kulový čep samostatně! Stojí totiž poměrně dost peněz (cca 1200Kč/ks), navíc brzy bude potřeba měnit i uložení ramene (navíc to se v druhovýrobě NEDÁ koupit samostatně). To se neprojevuje tak, že se urve - vizuálně vypadá pořád dobře, dokonce i na STK ti řeknou, že je to v pohodě. Nicméně při jízdě se už opotřebení začíná projevovat v řízení - mění se jízdní vlastnosti auta. Uložení totiž díky bohaté dimenzaci nepraskne, ale guma časem jednoduše "zteří" a vyžvýká se, rameno je pak volnější. Proto můj tajný tip: neměňte kulový čep za drahé peníze, zajděte do Renaultu a kupte kompletně celé nové a nastrojené rameno. Obsahuje jak kulový čep, tak přední i zadní uložení. A to vše v první jakosti - přímo od výrobce. Cena je totiž překvapivě nízká - jen 1995Kč bez DPH.
Jinak bych se podíval ještě na čepy řízení, ty sice taky vydrží mnoho, ale já je třeba měnil nedlouho po výměně tlumičů, kus vyjde na 2871Kč (Lemforder). Axiální táhla neodchází nikdy - nechával jsem je preventivně měnit spolu s rameny (tedy při nějakých 260 000km) a byly naprosto jako nové - také jejich dimenzace je proti L2 úplně jinde.
Renault Clio SPORT 2.0 16V 172
Renault Laguna III 2.0 dci
IN MEMORY:
Renault Clio SPORT 2.0 16V 172
Renault R25 2.9 V6 Baccara
Renault R11 1.4 GTL
Renault Laguna III 2.0 dci
IN MEMORY:
Renault Clio SPORT 2.0 16V 172
Renault R25 2.9 V6 Baccara
Renault R11 1.4 GTL
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Na tlumiči jsou tyto díly - dostupné samostatně:
- Prachovka 540500002R 475Kč
- Ložisko 543256557R 1081Kč
- Horní uložení 543200001N 1112Kč
Nebo komplet uložení (vč. šroubů. bez prachovky)
- cena za komplet 2 325Kč
Ceny jsou bez DPH a platí pro moji L3 2.0dCi 175k, v servisu ti řeknou přesnější ceny pro díly ke tvému vozu (možná budou odlišné, možná ne).
- Prachovka 540500002R 475Kč
- Ložisko 543256557R 1081Kč
- Horní uložení 543200001N 1112Kč
Nebo komplet uložení (vč. šroubů. bez prachovky)
- cena za komplet 2 325Kč
Ceny jsou bez DPH a platí pro moji L3 2.0dCi 175k, v servisu ti řeknou přesnější ceny pro díly ke tvému vozu (možná budou odlišné, možná ne).
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
ked som si to tak prečital mal by som si mozno dat skontrolovat tlmice, odpuruca sa vymena okolo 100tis a ja mam už 175 a tlmiče mene neboli len raz tyčky
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Co se týče kontroly tlumičů jsou to vyhozené peníze. jediný spolehlivý tester by byl, kdyby se autu sundala všechna kola, postavilo se na stolici a místo kol namontovaly hydraulické držáky se senzorikou. To co mají v servisech (vibrační desky) to je jen legrační blbost. Nepozná to zhola nic, ikdyby to něco poznalo, pneumatika výsledek zkreslí. Když jsem se začínal vzdělávat v automobilové problematice tak jsem na tyhle měření chodil pravidelně a pravidelně jsem nad výsledky kroutil hlavou. Bylo to asi tak - tlumiče co jsem měl na své L2 původní, tak byly totálně mrtvé - při jízdě by to poznal každý. Tester jim však naměřil 60% životnosti. Koupil jsem si nové tlumiče (značkové KYB Excel-G plynokapalinové, dvouplášťové, žádná láce), jel jsem znovu na tester a ten krám naměřil cca 69%!!!! Holý nesmysl.
Buď ty mašiny nemají borci zkalibrované - to bych tak trochu vyloučil, protože jsem byl na více měřeních v různých městech. Prostě a jednoduše, špatné tlumiče jdou poměrně snadno poznat při jízdě - auto se zdá být velmi komfortní, ale když jde do tuhého tak podvozek nepodrží, dochází k velkým náklonům a kola odskakují - vozidlo jde snadno do smyku. Stejně tak při panickém brzdění, dovolí autu až příliš velké ponoření přídě a neudrží kola v adhezi - brzdná dráha se prodlužuje. To vše se však děje pouze v kritických momentech. Nejsnazší projev opotřebených tlumičů, který se dá otestovat při běžné jízdě je zkrátka neúměrně velký komfort, auto se krásně houpe. Nejsnáze to jde odhalit na dálnici, kdy se auto neustále pohupuje a naprosto jednoznačně to odhalí když je někde na dálnici takový jakoby "hup", cesta se najednou o pár cm sníží a pak zase zvýší (nějaká vlna vzniklá roztažením asfaltu). Na ni auto (při rychlosti ideálně 100 - 130kmh) vyletí nahoru, pak se logicky zhoupne dolů a funkční tlumiče to v tu chvíli zastaví, auto se uklidní a jede se dál. Opotřebené tlumiče v houpání pokračují - kmitají stále méně ale řidič prostě vnímá, že celé auto jede jako na pružinách.
Buď ty mašiny nemají borci zkalibrované - to bych tak trochu vyloučil, protože jsem byl na více měřeních v různých městech. Prostě a jednoduše, špatné tlumiče jdou poměrně snadno poznat při jízdě - auto se zdá být velmi komfortní, ale když jde do tuhého tak podvozek nepodrží, dochází k velkým náklonům a kola odskakují - vozidlo jde snadno do smyku. Stejně tak při panickém brzdění, dovolí autu až příliš velké ponoření přídě a neudrží kola v adhezi - brzdná dráha se prodlužuje. To vše se však děje pouze v kritických momentech. Nejsnazší projev opotřebených tlumičů, který se dá otestovat při běžné jízdě je zkrátka neúměrně velký komfort, auto se krásně houpe. Nejsnáze to jde odhalit na dálnici, kdy se auto neustále pohupuje a naprosto jednoznačně to odhalí když je někde na dálnici takový jakoby "hup", cesta se najednou o pár cm sníží a pak zase zvýší (nějaká vlna vzniklá roztažením asfaltu). Na ni auto (při rychlosti ideálně 100 - 130kmh) vyletí nahoru, pak se logicky zhoupne dolů a funkční tlumiče to v tu chvíli zastaví, auto se uklidní a jede se dál. Opotřebené tlumiče v houpání pokračují - kmitají stále méně ale řidič prostě vnímá, že celé auto jede jako na pružinách.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Naprostý souhlas.
Jediný, co se dá na tlumičích běžně zkontrolovat je vůle a netěsnost. Účinnost tlumičů klesá pomalu a postupně, takže to opotřebení člověk ani nijak výrazně nepocítí. Po jejich výměně jde ale rozdíl poznat okamžitě.
Jediný, co se dá na tlumičích běžně zkontrolovat je vůle a netěsnost. Účinnost tlumičů klesá pomalu a postupně, takže to opotřebení člověk ani nijak výrazně nepocítí. Po jejich výměně jde ale rozdíl poznat okamžitě.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů