Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Moderátor: Moderators General
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Lagunu III,2,0dci 110kW automat najazdené 145000tis.
Dnes fotím
Dnes fotím
R-21 - Laguna II 1.9 dci 88 kW - Laguna III GT 131kW - Trafic III - Espace V 1,6dci Initiale - Espace V 2,0dci Initiale
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Tak v prílohe prikladam foto,ak chcete skúste vymeniť,mne sa tiež nechce moc tomu veriť že to tolko pomohlo.
Ja to skúsim vymeniť až cez leto,nakolko maju po 2rokoch dokončiť kanalizáciu
Ja to skúsim vymeniť až cez leto,nakolko maju po 2rokoch dokončiť kanalizáciu
R-21 - Laguna II 1.9 dci 88 kW - Laguna III GT 131kW - Trafic III - Espace V 1,6dci Initiale - Espace V 2,0dci Initiale
- Jirke
- Grafoman
- Příspěvky: 2424
- Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Tak to je cep rizeni, jeho vule musi byt citit ve volantu pri pohybu na miste..
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
pises ze he ta vymena stala 50Eur aj s vymenou, ale ked som si prezrel stranky kolko stoja capy riadenie tak som nasiel oba za 100Eur a to neni priamo origo renault, vazne menil toto ?
laguna coupe 3,0 V6 dci initiale
ex hyundai coupe GK 2,0i
ex hyundai coupe GK 2,0i
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Kupoval to od kamoša čo predáva ND jeden stál 18 € a ostatné za robotu.
R-21 - Laguna II 1.9 dci 88 kW - Laguna III GT 131kW - Trafic III - Espace V 1,6dci Initiale - Espace V 2,0dci Initiale
- Jirke
- Grafoman
- Příspěvky: 2424
- Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Jo, to odpovida.ondro82 píše:Kupoval to od kamoša čo predáva ND jeden stál 18 € a ostatné za robotu.
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
no ja som nasiel toto ale tak najlacnejsie to neni ako ked by to vyriesilo tak idem do toho urcite
ja rozmyslam ci to nemozu sposobovat tycky stabilizatora a samotne gumove ulozenie stabilizatora
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... _id=410229
ja rozmyslam ci to nemozu sposobovat tycky stabilizatora a samotne gumove ulozenie stabilizatora
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... _id=410229
laguna coupe 3,0 V6 dci initiale
ex hyundai coupe GK 2,0i
ex hyundai coupe GK 2,0i
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Dneska jsem při přezouvání opět očumoval celý prostor LP kola, co by to tam mohlo "bramborově" klepat...
Možná to je blbost a nemám to jak ověřit. Můj názor ale je, že onen zvuk brambory vychází z toho černýho plastově-gumovýho vroubkatýho krytu pístu uvnitř pružiny (viz foto). Schválně si po něm přejeďte prstem. Vydává to stejnej "plastově dutej zvuk", odpovídající tomu kvedlání brambory v plastovým kbelíku. Cokoli jinýho je z kovu a zvuk kovu je prostě jinej, než zvuk plastu.
Na pohled to vypadá jako černá guma, ale je to fakt spíš plast. Navíc není dole uchycenej, takže se s ním dá posouvat nahoru, dolů (smršťovat, natahovat).
Kouknu ještě, zda je takhle na volno i ten u pravýho kola, jestli to není jen tím (ne)uchycením. Pak by ještě stálo za to ten kryt nějak obalit třeba hadrem - zdeaktivovat, aby nekvedlal a zkusit se projet. Jinak to asi ověřit nepůjde.
Možná to je blbost a nemám to jak ověřit. Můj názor ale je, že onen zvuk brambory vychází z toho černýho plastově-gumovýho vroubkatýho krytu pístu uvnitř pružiny (viz foto). Schválně si po něm přejeďte prstem. Vydává to stejnej "plastově dutej zvuk", odpovídající tomu kvedlání brambory v plastovým kbelíku. Cokoli jinýho je z kovu a zvuk kovu je prostě jinej, než zvuk plastu.
Na pohled to vypadá jako černá guma, ale je to fakt spíš plast. Navíc není dole uchycenej, takže se s ním dá posouvat nahoru, dolů (smršťovat, natahovat).
Kouknu ještě, zda je takhle na volno i ten u pravýho kola, jestli to není jen tím (ne)uchycením. Pak by ještě stálo za to ten kryt nějak obalit třeba hadrem - zdeaktivovat, aby nekvedlal a zkusit se projet. Jinak to asi ověřit nepůjde.
Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Tu je videjko kde vydieť ten čierny plast.
http://www.youtube.com/watch?v=7J3jCU9T7Rs
Asi tak 3 min 24sek.
http://www.youtube.com/watch?v=7J3jCU9T7Rs
Asi tak 3 min 24sek.
Renault Megane III coupe 1,6 16v.81kW,čierna metalíza,Dynamique-PREDANE
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Co to je ten KYB?
Jen měnili nebo i snižovali ?
Jen měnili nebo i snižovali ?
Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
KYB je jedním z mnoha výrobců tlumičů. Podle toho jak to auto vypadalo, tak bych spíš tipl, že je to videonávod pro jejich odběratele, jak vyměnit tlumiče. (bez stahováku na pružiny to bude docela zábava, řek bych )
Moje Laguna je aktuálně v servisu. Na roční prohlídce mi řekli, že brambora je pravděpodobně zaviněná tlumičem. (co tím chtěl básník přesněji říct nevím, zjevně mají tlumiče šmejdy pořád a ne jen před FL) Minulý týden vyměnili u jiného auta tlumič (motorizaci nevím, nájezd mělo prý kol 5000Km) a podle servisu to pomohlo. Takže v pondělí mi taky objednali tlumič a uvidíme, co se bude dít. Tlumiče jsou na Lagunu celkem tři typy - dle motorizace. Jinak jsem si nechal měnit levé zrcátko a potřeboval jsem náhle vyřešit ještě dvě jiné věci, ale to až v jiném vlákně.
Moje Laguna je aktuálně v servisu. Na roční prohlídce mi řekli, že brambora je pravděpodobně zaviněná tlumičem. (co tím chtěl básník přesněji říct nevím, zjevně mají tlumiče šmejdy pořád a ne jen před FL) Minulý týden vyměnili u jiného auta tlumič (motorizaci nevím, nájezd mělo prý kol 5000Km) a podle servisu to pomohlo. Takže v pondělí mi taky objednali tlumič a uvidíme, co se bude dít. Tlumiče jsou na Lagunu celkem tři typy - dle motorizace. Jinak jsem si nechal měnit levé zrcátko a potřeboval jsem náhle vyřešit ještě dvě jiné věci, ale to až v jiném vlákně.
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
KYB je Japonsky výrobca tlmičou.Celý názov je Kayaba.Tlmiče menili.adagio píše:Co to je ten KYB?
Jen měnili nebo i snižovali ?
Hyundai Elantra 1,6 ( 2016- )
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
To je zajímavý. Já o výměně tlumičů uvažuju...
Mám prostě pocit, že v tom tlumiči je zakopaný celý pes, v mém případě včetně táhnutí auta do strany... Dál jsem tam teď i originály plechy R16 a auto táhne pořád i s nima, čímž jsem snad už definitivně obhájil svoje dvě sady ALU.
Nejvíc se táhnutí projevuje po přejetí nějaký nerovnosti nebo na drncácích. Volant sebou trhne doleva a už tam zůstane. Dokonce mám občas i pocit, že je auto jakoby na čumák skloněny doleva, propadlý.
Zvláštní je, že BFGmu hned nabídnou nový tlumič, mně nikdo nic takovýho nenabídl. Pouze navrhují pozvat specialistu, který ale dle jiné historky odsud z fora, zas udělá maximum pro to, že to není na výměnu, že je táhnutí auta v normě...
I proto hodně zvažuju, že se na celou anabázi se specialistama vykašlu a ty tlumiče si koupím za svý a nechám vyměnit sám, ať si záruku nacpou někam. Mno a když už bych měl platit za nový tlumiče, tak by stálo za úvahu tam dát rovnou nějaké značkové a né stejný šmejdy, co tam jsou teď... Věřím, že specializovaná firma (jako je asi ten KYB) tomu bude rozumět a udělá opravdu kvalitu.
Podle názvu KYB by mohli mít už z principu vychytaný i ten náš plastový bramborový "KYBlík"
Od BFG tu zazněla i další zajímavá informace, že je více typů tlumičů pro různý motorizace. Přesně na toto jsem se teď ptal mailem do servisu. Zajímalo by mě, zda jsou tlumiče kompatibilní a zda by šlo např. tlumič z dieselu nebo GT dát do benzínový verze. Třeba jsou ty v těžších dieslech odolnější...
Mám prostě pocit, že v tom tlumiči je zakopaný celý pes, v mém případě včetně táhnutí auta do strany... Dál jsem tam teď i originály plechy R16 a auto táhne pořád i s nima, čímž jsem snad už definitivně obhájil svoje dvě sady ALU.
Nejvíc se táhnutí projevuje po přejetí nějaký nerovnosti nebo na drncácích. Volant sebou trhne doleva a už tam zůstane. Dokonce mám občas i pocit, že je auto jakoby na čumák skloněny doleva, propadlý.
Zvláštní je, že BFGmu hned nabídnou nový tlumič, mně nikdo nic takovýho nenabídl. Pouze navrhují pozvat specialistu, který ale dle jiné historky odsud z fora, zas udělá maximum pro to, že to není na výměnu, že je táhnutí auta v normě...
I proto hodně zvažuju, že se na celou anabázi se specialistama vykašlu a ty tlumiče si koupím za svý a nechám vyměnit sám, ať si záruku nacpou někam. Mno a když už bych měl platit za nový tlumiče, tak by stálo za úvahu tam dát rovnou nějaké značkové a né stejný šmejdy, co tam jsou teď... Věřím, že specializovaná firma (jako je asi ten KYB) tomu bude rozumět a udělá opravdu kvalitu.
Podle názvu KYB by mohli mít už z principu vychytaný i ten náš plastový bramborový "KYBlík"
Od BFG tu zazněla i další zajímavá informace, že je více typů tlumičů pro různý motorizace. Přesně na toto jsem se teď ptal mailem do servisu. Zajímalo by mě, zda jsou tlumiče kompatibilní a zda by šlo např. tlumič z dieselu nebo GT dát do benzínový verze. Třeba jsou ty v těžších dieslech odolnější...
Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Odzadu: Nemůžeš dát jiný tlumič na svoje auto. Respektive můžeš, ale změníš naladění podvozku. Podle mě spíš k horšímu. Tlumič je zjednodušeně jako plynová vzpěra na kufru. Jakmile nesouhlasí nastavení s požadovanou hodnotu, tak to buď mlátí, nebo nejde zavřít.
Výměnou tlumiče brambora zmizela. Takže pro mě - výměna tlumiče je jediná cesta, jak se toho zbavit. Je otázkou, jestli to nezačne dělat časem znovu. Já to začal pozorovat až po cca 1000Km a zhoršovalo se to. Což by byla i odpověď na otázku, proč to jinému majiteli pomohlo na chvíli. Prostě kvalita tlumičů OEM Renault asi není valná.
Takže, pokud máte bramboru, tak v předchozím odstavci je podle mě jediné řešení.
Výměnou tlumiče brambora zmizela. Takže pro mě - výměna tlumiče je jediná cesta, jak se toho zbavit. Je otázkou, jestli to nezačne dělat časem znovu. Já to začal pozorovat až po cca 1000Km a zhoršovalo se to. Což by byla i odpověď na otázku, proč to jinému majiteli pomohlo na chvíli. Prostě kvalita tlumičů OEM Renault asi není valná.
Takže, pokud máte bramboru, tak v předchozím odstavci je podle mě jediné řešení.
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
mno, s tlumičem ti vyměnili i ten plastovej kryt, ne? Brambora mohla zmizet i proto.
A dělali ti test tlumičů, než ti nabídli výměnu?
A dělali ti test tlumičů, než ti nabídli výměnu?
Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Test nedělali. Dělali přede mnou výměnu už několika tlumičů a jejich technik usoudil, že ten pazvuk na mém autě je v tlumiči. Podle mě není viníkem plastová krytka. Ten zvuk totiž není slyšet více se staženým sklem, takže se šíří karoserií. Mimo to, takových chrastítek na autě máš mnoho, já si myslel, že to může být vzpěra kapoty motoru, nebo třeba páka pojistky zámku kapoty motoru. S obojím sem čaroval, aby to nemlátilo a přitom to v autě vůbec není slyšet. Schválně to zkus. Prostě jdi do servisu, řekni že chceš vyměnit tlumič a trvej na tom. Pokud se budou cukat, tak to řeš s Renaultem. Rozhodně o tom mají jakousi vědomost, protože mají databázi excesů. A tento exces se konal již před FL.
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Panove diky za informace, ta brambora me krome nevalnych steracu jedina zneprijemnuje uzivani tohoto jinak skveleho auta. Pristi tyden se objednam v servisu a vim na cem mam trvat.
L III M4R Phase 2 - od 10 000 na LPG - zatim spokojenost
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Mno, uvidíme, co zkušenost BFGho za nějakou dobu. Xander už tohle absolvoval a brambora se vrátila. I proto si myslím, že měnit šmejd šmejdem není řešení. Já jdu za týden na test tlumičů, tak budem vědět víc, zda jsou špatný opravdu nebo je to jen ona "vlastnost" a tudíž nemá smysl měnit.
Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
a co tam mas za sterace? ja mam vpredu valea a fungujou výborně (taky se musej občas vyměnit ) jinak ten zadní fakt stojí zaho..o, ale je ještě původní, teď ho budu měnit za bosch a uvidim jak funguje novejkulasec píše:Panove diky za informace, ta brambora me krome nevalnych steracu jedina zneprijemnuje uzivani tohoto jinak skveleho auta. Pristi tyden se objednam v servisu a vim na cem mam trvat.
Renault laguna III grandtour GT 2.0dci 131kw
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Dnes som bol na teste tlmičov, strana odkial počuť buchot má 47% a druhá 79%.
Podľa tabulky z testu tlmič od 40% nižšie je vadný. Ešte tam je jedna kolonka zdvich alebo take dačo 19mm proti 42mm.
Tak nie je čo riešiť aspoň viem že tlmič je KO,zas po 125tis a bucot som začal pozorovať tak 10tis späť.
Nové tlmiče originál renault 1ks 160€ + sada uloženia 60€.
Dal som ešte pozhánať dáke iné značky tak uvidíme či ich niekto robý.
Podľa tabulky z testu tlmič od 40% nižšie je vadný. Ešte tam je jedna kolonka zdvich alebo take dačo 19mm proti 42mm.
Tak nie je čo riešiť aspoň viem že tlmič je KO,zas po 125tis a bucot som začal pozorovať tak 10tis späť.
Nové tlmiče originál renault 1ks 160€ + sada uloženia 60€.
Dal som ešte pozhánať dáke iné značky tak uvidíme či ich niekto robý.
R-21 - Laguna II 1.9 dci 88 kW - Laguna III GT 131kW - Trafic III - Espace V 1,6dci Initiale - Espace V 2,0dci Initiale
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Mno, jsou docela drahý... By mě zajímalo, kolik stojí ekvivalent třeba od toho KYB.
Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Mno, tak jsem dnes absolvoval také test tlumičů (podezření na bramboru a táhnutí auta do strany). Výsledek = vše na 100%. Výměnu není nutný provádět.
Takže buď jde pazvuk (jak tipuju já) z plastovýho krytu a tlumič je fyzicky v pořádku. Jeho kompletní výměnou brambora dočasně ustane, dokud se ten plast zase nějak neožvejká.
Nebo ten zvuk způsobuje chybné uložení tlumiče nebo ještě něco jinýho. Nebo to je nějaká vlastnost všech tlumičů, příp. jen starší série (ale oba s BFG máme Facelift).
V každým případě to považuju jen za kosmetickou závadu, která mě zas až tak netrápí. Spíš bych raději už vyřešil to táhnutí do strany a to se 100% stavem tlumičů/pružin jako zdroje problému zřejmě vyloučilo.
Takže buď jde pazvuk (jak tipuju já) z plastovýho krytu a tlumič je fyzicky v pořádku. Jeho kompletní výměnou brambora dočasně ustane, dokud se ten plast zase nějak neožvejká.
Nebo ten zvuk způsobuje chybné uložení tlumiče nebo ještě něco jinýho. Nebo to je nějaká vlastnost všech tlumičů, příp. jen starší série (ale oba s BFG máme Facelift).
V každým případě to považuju jen za kosmetickou závadu, která mě zas až tak netrápí. Spíš bych raději už vyřešil to táhnutí do strany a to se 100% stavem tlumičů/pružin jako zdroje problému zřejmě vyloučilo.
Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Věř mi, že z plastového krytu to není. Tlumič může být hlučný, i když je funkčně na 100%. Znám to z jiné oblasti. U podobných komponent jsem to v minulosti taky řešil, ale tam to bývalo spíš dáno konstrukcí, než zmetkovitostí. Občas se ale stávalo, že v tlumiči nebylo něco správně dotaženo a začal klepat.
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Problém vyřešen - výměnou tlumičů. Místní dealer Auto Koutek se nijak nevykrucoval a přiznal, že "Renault o problému ví", takže pokud někomu někde dělají drahoty s výměnou tak hůl na ně!
L III M4R Phase 2 - od 10 000 na LPG - zatim spokojenost
Re: Pazvuky z přední nápravy - "brambora v kyblíku"
Zdravim,
tak brambora je aj u mna nove auto 7000km , 4Control .
A miestami to vrzga ako na starej posteli, dost neprijemne.
S
tak brambora je aj u mna nove auto 7000km , 4Control .
A miestami to vrzga ako na starej posteli, dost neprijemne.
S
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti