Laguna III - vymana olaja
Moderátor: Moderators General
- Jaromír Novák
- Člen RCČR
- Příspěvky: 321
- Registrován: pon kvě 21, 2007 19:50
- Bydliště: Kámen, okr.Děčín
olej - kabinový filtr
ahoj ,měnili sme olej na naší Laguně po roce najeli jsme za ten rok přesně asi tak bez 20km 15000 km,leje se tam 7 litrů,dali sme tam Castrol SLX Profesional,během těch 15000 sme dolývali litr oleje,po výměně náplně je to rozdíl ...motor jde jak samet pěkně tiše ,až na ten pylový filtr ten je z výroby v celku, je opět umístěn pod palubkou za kaslikem ,který se musí vyndat,ale když se tam dává nový to je sranda...nový se dodává ve dvou kusech ,nejdřív se tam musí strčit jeden kus nahoru ,pěkně podržet a strčit pod něj ten druhý....chce to výdrž a pevné nervy.
Jinak za ten rok laguna bez poruch všechno v cajku.průměrná spotřeba 6,5litru jedná se o motor 2,0 dci 150k s manuální převodovkou.
Jinak za ten rok laguna bez poruch všechno v cajku.průměrná spotřeba 6,5litru jedná se o motor 2,0 dci 150k s manuální převodovkou.
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Nerozumiem...Si myslým že ten liter pri novom aute by sa prepáčiť dal,ja som dolieval do svojho dva krát a nepanikárim,akurát bol problem ho vtedy kúpiť ked začala svietiť kontrolka oleja.
na svoje auto môžeš byť právom hrdý,zatial ani v zahraničí žiadne väčšie poruchy i ked niečo na nápravách auta bolo.
Moc pekné auto a ešte lepší motor si myslým.
na svoje auto môžeš byť právom hrdý,zatial ani v zahraničí žiadne väčšie poruchy i ked niečo na nápravách auta bolo.
Moc pekné auto a ešte lepší motor si myslým.
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;
150 000km.Comfort Dynamique;
- bazartechnik
- Junior member
- Příspěvky: 205
- Registrován: čtv dub 27, 2006 10:39
Laguna III - výměna oleje
Dobry den prajem!
Z aktualneho podnetu som dnes vyhladal tuto rubriku, definovanu nadpisom: "Laguna III a olej"!!! V marci 2008 som kupil novucicku Lagunu Grandtour Initiale s motorom 2,0 dCi (150 k). Okrem podvodu s pre Slovensko v roku 2008 este neexistujucim softverom pre (absolutne predrazenu!!!) navigaciu Carminat 2+, som bol s tymto autom doteraz v podstate spokojny. Priemerna spotreba sa pohybuje (pri miernej jazde - 120 - 130 km/h) pri hore udanej hodnote – cca. 6,5 l/100 km. Spotreba oleja pocas najazdenych cca. 20000 km, bola 1 liter, teda tiez i.o.!!! Tomuto motoru by som az tak vynikajuce ohodnotenie nedaval, v urcitych situaciach ma jednoducho "okno", teda treba radit az na 1. stupen, ktory sa nezaraduje zrovna “ako do masla", ale aj na to sa da zvyknut. Inac je auto tiche a zatial spolahlive, aj ked pre "derave" slovenske cesty trochu pritvrdo perovane. Toto je napropsto opravnene hodnotenie, ked vychadzam z komfortu mojho predchadzajuceho auta Audi A6 - 2,5 TDI (150 k), to bol jednoducho iny svet, ale tiez celkom ina cena(!!!) a zivot je predsa jeden velky kompromis!!!
Moja tema je dnes ale nasledovna: Vcera som nechal vykonat 1. servisnu prehliadku a k mojmu nekonecnemu prekvapeniu, udava servisna dielna Fa. Renault spotrebu: 8 litrov oleja, pricom v kapitole “Technicke udaje” v “Navode na pouzitie” stoji pod: “objem oleja v motore: 6,7 litrov”!!! Nakolko som doteraz v spojeni s vymenou olejoveho filtra poznal spotrebu oleja len v mnozstvach okolo 4 – 5 litrov (hore menovany “A6” tiez nepotreboval viac), natiska sa mi “opravnena” otazka, ci mi omylom nebol do auta zabudovany motor, patriaci do nakladneho auta??? Tato priam orbitantna spotreba oleja robi z jednej “najjednoduchsej zo vsetkych jednoduchych inspekcii” jednu investiciu (237,85 € = 7165,57 Sk!!!). Okrem vymeny oleja, totiz tato inspekcia neobsahuje jeden jediny opravdu odborny ukon. Len same kontroly svetiel, kvapalin, profilu pneumatik, klaksona a pod.!!! Teda ziadna kontrola ucinnosti brzd, pripadne stavu oblozeni ….atd.! Na cele toto OBHLIADANIE/POZERANIE, ktore kazdy zodpovedny vodic, aj ked je technicky absolutne netalentovany, musi z casu na cas previest, a prevedie to za niekolko minut, potrebuje “odborny pracovnik Fa. Renault” (teda vcetne vymeny oleja) plne 2 hodiny (à 21,75 € => 655,00 Sk, teda celkove: 43,50 € => 1310 Sk). Pri tomto “namahavom vykone” sa musi tento experta pohybovat tak pomaly, ze mu priam za chodze, mozno podduplovat topanky!!!
Teraz k mojej aktualnej otazke: Moze niekto s ucastnikov tohoto fora tuto neuveritelnu spotrebu oleja, ako pravde odpovedajuci udaj potvrdit, alebo sa jedna len o hlupy podvod, akym je cela tato inspekcia???? Za pravdivu odpoved opierajucu sa o osobne skusenosti, predom dakujem!
Z aktualneho podnetu som dnes vyhladal tuto rubriku, definovanu nadpisom: "Laguna III a olej"!!! V marci 2008 som kupil novucicku Lagunu Grandtour Initiale s motorom 2,0 dCi (150 k). Okrem podvodu s pre Slovensko v roku 2008 este neexistujucim softverom pre (absolutne predrazenu!!!) navigaciu Carminat 2+, som bol s tymto autom doteraz v podstate spokojny. Priemerna spotreba sa pohybuje (pri miernej jazde - 120 - 130 km/h) pri hore udanej hodnote – cca. 6,5 l/100 km. Spotreba oleja pocas najazdenych cca. 20000 km, bola 1 liter, teda tiez i.o.!!! Tomuto motoru by som az tak vynikajuce ohodnotenie nedaval, v urcitych situaciach ma jednoducho "okno", teda treba radit az na 1. stupen, ktory sa nezaraduje zrovna “ako do masla", ale aj na to sa da zvyknut. Inac je auto tiche a zatial spolahlive, aj ked pre "derave" slovenske cesty trochu pritvrdo perovane. Toto je napropsto opravnene hodnotenie, ked vychadzam z komfortu mojho predchadzajuceho auta Audi A6 - 2,5 TDI (150 k), to bol jednoducho iny svet, ale tiez celkom ina cena(!!!) a zivot je predsa jeden velky kompromis!!!
Moja tema je dnes ale nasledovna: Vcera som nechal vykonat 1. servisnu prehliadku a k mojmu nekonecnemu prekvapeniu, udava servisna dielna Fa. Renault spotrebu: 8 litrov oleja, pricom v kapitole “Technicke udaje” v “Navode na pouzitie” stoji pod: “objem oleja v motore: 6,7 litrov”!!! Nakolko som doteraz v spojeni s vymenou olejoveho filtra poznal spotrebu oleja len v mnozstvach okolo 4 – 5 litrov (hore menovany “A6” tiez nepotreboval viac), natiska sa mi “opravnena” otazka, ci mi omylom nebol do auta zabudovany motor, patriaci do nakladneho auta??? Tato priam orbitantna spotreba oleja robi z jednej “najjednoduchsej zo vsetkych jednoduchych inspekcii” jednu investiciu (237,85 € = 7165,57 Sk!!!). Okrem vymeny oleja, totiz tato inspekcia neobsahuje jeden jediny opravdu odborny ukon. Len same kontroly svetiel, kvapalin, profilu pneumatik, klaksona a pod.!!! Teda ziadna kontrola ucinnosti brzd, pripadne stavu oblozeni ….atd.! Na cele toto OBHLIADANIE/POZERANIE, ktore kazdy zodpovedny vodic, aj ked je technicky absolutne netalentovany, musi z casu na cas previest, a prevedie to za niekolko minut, potrebuje “odborny pracovnik Fa. Renault” (teda vcetne vymeny oleja) plne 2 hodiny (à 21,75 € => 655,00 Sk, teda celkove: 43,50 € => 1310 Sk). Pri tomto “namahavom vykone” sa musi tento experta pohybovat tak pomaly, ze mu priam za chodze, mozno podduplovat topanky!!!
Teraz k mojej aktualnej otazke: Moze niekto s ucastnikov tohoto fora tuto neuveritelnu spotrebu oleja, ako pravde odpovedajuci udaj potvrdit, alebo sa jedna len o hlupy podvod, akym je cela tato inspekcia???? Za pravdivu odpoved opierajucu sa o osobne skusenosti, predom dakujem!
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Jasne že to su u nas podvodníci.
Mám známeho v nemecku robý v rencku a ked som mu hovoril čo sa tu občas deje tak neveriacky krútil hlavou.
Ak je v manualy 6,7 litra tak tam aj tolko ide .Ale nie 8 litrov!!!
Daj to reklamovať.
No a k tej obhliadke.Neviem myslým že to je na paušál.A aj cena musí byť taka ked je nový tip auta.Bohužial ,tipujem hodka vymena a druhu hodku musíš aj tak zaplatiť celu aj keby robili 15 minut hoc čo.
Ale dufam že budeš dlho spokojný.
Audi to je ina trieda aj cena ale dufam že si raz take utičko kupim je moc pekné.Kolko bola hodinova sazdba v audi.ja som nikdy nebol nikdy dosž solventny na to aby som si audi kupil,ale chcel som si kupit staru 80tku diesla.To sa ani nedá zohnat.Dobre auto fakt na tu dobu a meníš len olej.
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;
150 000km.Comfort Dynamique;
Ano je tam skoro 8 Litru.PEPE007 píše:SORY,ale do motoru m9r se vejde skoro8l.oleje.Pokud ma fap.6.7 je nesmysl.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
- Jaromír Novák
- Člen RCČR
- Příspěvky: 321
- Registrován: pon kvě 21, 2007 19:50
- Bydliště: Kámen, okr.Děčín
olej
Viskozita oleje nemá s jeho životností žádnou přímou vazbu (parametr 5W30). Degradace oleje je spojená se schopností rozpouštět a vázat "karbon", degradací sloučenin zajišťujících stabilizaci oleje, viskozitu, "mazivost" a další "žádoucí vlastnosti" - zajištěné chemickým složením (aditiva použitá při výrobě oleje). Tyto vlastnosti spolu s konstrukcí a materiálem použitým v motoru určují rychlost degradace a cyklus výměny. Pokud má výrobce z nějakého důvodu specifikaci na daný typ oleje, tak by se měl použít. Pokud má "jen" uvedenou kategorii oleje dle ASPI (případně jiné normy pro daný koncern, výrobce), tak to může být libovolný olej s touto normou.
Obecně je samozřejmě lepší koupit nejlevnější olej požadovaných parametrů a častěji ho vyměnit (po výměne je totiž zase nový ), než ultragigasuper olej "nanokravinama" a jinými nesmysly, který stojí 3x tolik a vydrží nakonec to samé.
Oblíbený je například naprosto mylný názor - "černý olej je špatný olej", naopak, mít v motoru třeba po 1000 Km čistý olej je veliký průser, takový olej totiž neváže usazeniny v motoru a je to všechno zcela špatně.
Obecně je samozřejmě lepší koupit nejlevnější olej požadovaných parametrů a častěji ho vyměnit (po výměne je totiž zase nový ), než ultragigasuper olej "nanokravinama" a jinými nesmysly, který stojí 3x tolik a vydrží nakonec to samé.
Oblíbený je například naprosto mylný názor - "černý olej je špatný olej", naopak, mít v motoru třeba po 1000 Km čistý olej je veliký průser, takový olej totiž neváže usazeniny v motoru a je to všechno zcela špatně.
Re: Laguna III - vymana olaja
Můžete někdo poradit, jak na vymazání nebo resetování servisního intervalu u L3 2,0dCI 150k?
Renault Laguna Grandtour III 2.0dCi 150k Dynamique
- Jirke
- Grafoman
- Příspěvky: 2426
- Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III - vymana olaja
Najedes v menu PC na ten interval a myslim, ze pak musis na par sekund zmacknout obe tlacitka na ty pacce steracu.
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
Re: Laguna III - vymana olaja
Mě to nešlo, museli mi to resetovat diagnostikou...
Re: Laguna III - vymana olaja
šlo, stačilo podržet 10s
Renault Laguna Grandtour III 2.0dCi 150k Dynamique
Re: Laguna III - vymana olaja
Tak nevím, dva měsíce mi tam svítil servis a nápis SERVICE DUE a vymazat to nešlo, zkoušel jsem to...
Re: Laguna III - vymana olaja
Tak jsem nechal vyměnit olej, nalilo se 7,4l a mám docela pocit, že je to nad maximem cca 5mm... olej vytekl komplet, byl jem u toho, když dokapal... jde to blbe poznat, protoze je hodne cisty a pri vytahovani merky se na ni rozmaze, ale urcite je nad tedma zoubkama... nasel jsem stitek s poslednim vymenou a bylo tam v rohu napsano 6,6... a taky jsem nenasel DPF je to nebezpeny, kdyt je ho tam takhle vic?
Renault Laguna Grandtour III 2.0dCi 150k Dynamique
rychlodotazy a pokec o L III :)
Ahoj, mám další otázku: Kde vlastně najdu olejovej filtr, ze zhora přes ty dekly nic moc vidět není a v dešti se mi to studovat nechce. Dostanu se na něj ze zhora, nebo musím pod auto? Co je třeba oddeklovat, na co si dát pozor a je tam vůbec nějaké místo na manipulaci?
Naposledy upravil(a) lubi dne pon čer 11, 2012 21:11, celkem upraveno 1 x.
- Jirke
- Grafoman
- Příspěvky: 2426
- Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Na vymenu oleje musi dolu plastovy kryt pod motorem, kvuli vypusteni oleje i kvuli olejovymu filtru.
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Tak to se ze mě stane potapěč, páč mám montážní jámu plnou spodní vody,a čerpadlo jsem půjčil známému.
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
No vidíš, první výměna oleje provedená pod vodou
Re: Laguna III - vymana olaja
Tak hlásím neůspěšný pokus. Sundání spodního deklu bylo v pohodě, až na jeden protáčející se šroub. Ten jsem odříz flexou. Ale povolit víčko na ol. filtru jsem nedokázal. Navíc se mi zdá, že to víčko je z plastu a mám strach za to víc zabrat. ( Pokud olejovej filtr je ten svislej válec v půlkruhovým výřezu v olejový vaně.)
Nedalo mi to a po pár hodinách jsem vlez pod auto zpátky a filtr povolil. Ale ten výpustní šroub ne a ne povolit. Už jsem ukroutil dva nástavce, rozlámal starou kliku, a nic.
Tak rezignuji, z dalšího 4hranu jsem udělal vrtuli a už nemám co použít. Takže zítra do servisu, nebo koupit na golu nějaký profi nástavec. Borec, který to utahoval byl asi z nějakého hodně slušného oddílu.
Nedalo mi to a po pár hodinách jsem vlez pod auto zpátky a filtr povolil. Ale ten výpustní šroub ne a ne povolit. Už jsem ukroutil dva nástavce, rozlámal starou kliku, a nic.
Tak rezignuji, z dalšího 4hranu jsem udělal vrtuli a už nemám co použít. Takže zítra do servisu, nebo koupit na golu nějaký profi nástavec. Borec, který to utahoval byl asi z nějakého hodně slušného oddílu.
Re: Laguna III - vymana olaja
Nazdar chalani som tu novy a som chcel vediet aky presne olej davate lebo mam lagunu grandtour 2,0 dci 110kw ale mam hu este len asi 2 dni a zistujem si este len nejake podrobnosti
EX---VW Golf IV 1,9 TDI 81 KW
Aktualne--Renault Laguna Grandtour 2.0dci 110KW
Aktualne--Renault Laguna Grandtour 2.0dci 110KW
Re: Laguna III - vymana olaja
bez FAP - 5W-40
s FAP - 5W-30
s FAP - 5W-30
Re: Laguna III - vymana olaja
Podle servisky může mít verze s FAP obě specifikace oleje, zatímco verze bez jen ten 5W-40. Jakou značku požiješ je na tobě, mě tam v servisu dávají Castrol Edge...
Re: Laguna III - vymana olaja
Takze je to verzia bez FAP-olej uspesne vymeneny Elf 5W-40 na nejaky cas by mal byt pokoj.
EX---VW Golf IV 1,9 TDI 81 KW
Aktualne--Renault Laguna Grandtour 2.0dci 110KW
Aktualne--Renault Laguna Grandtour 2.0dci 110KW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů