Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Moderátor: Moderators General
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Pokud máš ruční brzdu mechanicky ovládanou, tak pravý lanovod vyjde na cca 1200Kč. Druhovýroba je i o polovinu levnější.
U elektronické ručky se lanovody samostatně neprodávají. Jsou součástí elektromotoru, takže jedině vrakáč.
U elektronické ručky se lanovody samostatně neprodávají. Jsou součástí elektromotoru, takže jedině vrakáč.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Moc si mne nepotěšil, ale i tak děkuji za info.
Ještě mám dotaz, zda není náhodou tato el. brzda podobná vychytávka, jako u Scenika, protože tam ty lanovody lze vyměnit viz
http://grandscenic.forumn.org/t470p255- ... acia-brzda
Snad to u Laguny není úplně jiný princip, dle mého laického názoru je zbytečné vymýšlet již vymyšlené.
Repasy se dají pořídit na:
http://www.vojkovska.cz
Ještě mám dotaz, zda není náhodou tato el. brzda podobná vychytávka, jako u Scenika, protože tam ty lanovody lze vyměnit viz
http://grandscenic.forumn.org/t470p255- ... acia-brzda
Snad to u Laguny není úplně jiný princip, dle mého laického názoru je zbytečné vymýšlet již vymyšlené.
Repasy se dají pořídit na:
http://www.vojkovska.cz
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Neměl jsem tu jednotku nikdy rozdělanou, takže nevím jak jsou ty lanovody zakončeny přímo v ní. Nicméně určitě to se scenicem 2 nebude stejné. Princip stejný bude, ale nebude sedět délka lanovodu a kdoví jak je na tom samotná jednotka. Doporučuji se mrknout na www.allegro.pl čeští vrakáči mají nesmyslné ceny.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Ahoj všem.
Už opět brzdím. Není to žádná tragedie, jen jsem jezdil chvíli bez ručky, takže se mohu podělit o zkušenost.
Demontáž el. brzdy cca 1 hod. práce. Lanovody se vyjmuly a odeslaly na repas. Bez ručky to sice při otevření dveří a pod. řve, ale to se dá vydržet. Při jízdě svítí jen hlášení. Montáž a kalibrace s diagnostikou cca 2 hod.
Celková cena 3.449,- Kč a to už se vyplatí. Jinak origo celá brzda v renaultu za 15.000,-
Odborníci na frantíky sídlí ve Slaném a lze je najít na http://www.miha.cz
Už opět brzdím. Není to žádná tragedie, jen jsem jezdil chvíli bez ručky, takže se mohu podělit o zkušenost.
Demontáž el. brzdy cca 1 hod. práce. Lanovody se vyjmuly a odeslaly na repas. Bez ručky to sice při otevření dveří a pod. řve, ale to se dá vydržet. Při jízdě svítí jen hlášení. Montáž a kalibrace s diagnostikou cca 2 hod.
Celková cena 3.449,- Kč a to už se vyplatí. Jinak origo celá brzda v renaultu za 15.000,-
Odborníci na frantíky sídlí ve Slaném a lze je najít na http://www.miha.cz
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
ahoj, riesim podobny problem, vcera som menil vzadu kotuce aj dosticky ( pre zaujimavost som vzal Bosch s loziskom a ABS magnetickym kruzkom + Bosch dosticky =215 eur) a pri montazi som si vsimol ze lavy zadny strmen je velmi spinavy takym maglajzom, piestik siel velmi tazko otacat a zasuvat, je tam moc bordelu a ta prachovka/manzeta/krycia guma je roztrhnuta. Hladam nejaku opravnu sadu idealne aj s piestikom, ale na L3 neviem najst...fandaklara píše:Omlouvam se asi jsem to spatne popsal. Jde mi o gumu co je na pistku nebo jak se to jmenuje co je nanem primo brzdova desticka. Prominte za popis ale fakt netusim jak se to jmenuje
1.nasiel som len sada na L3 : P/L kompletní uložení brzdového třmenu QUICK BRAKE QB 1306X
- ale neobsahuje piestik a podla obrazku ani tu manzetu
2. a opravna sada na L2 : FRENKIT - 238913 Opravna sada brzdoveho strmena
- obsahuje to co potrebujem, ale netusim ci to bude pasovat aj na L3...
podla frenkit katalogu je to sada na brzdy ATE, priemer piestika 38mm a dlzka 49,7mm, vedel by mi niekto potvrdit/vyvratit ci to bude pasovat na L3 ?
P.S. toto je cislo samotneho piestika Frenkit z tej sady v bode2 : P384902
@fandaklara : ako si to doriesil ty, prosim ta, hladal si pred casom to iste co ja teraz...
Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150k Dynamique - r. 2010 - 361.000 km :
Servis, mimo spotrebaku, za celu dobu :
- 2x vymena brzdoveho spinaca ( nestastne vykopnuty nohou)
- 2x vymena rozbitej hmlovky
- OSRAM LEDriving 2850 CW do parkovaciek
- vymena prednych a zadnych kotucov
- vymena vsetkych naplni vratane prevodoveho oleja ( pri cca 280.000 km a 340.000 km)
- vymena prednych/zadnych pruzin a tlmicov ( 300.000 km)
- repas elektronickej parkovacej brzdy
- vymena oboch zadnych brzdicov
- vymena celneho skla
Servis, mimo spotrebaku, za celu dobu :
- 2x vymena brzdoveho spinaca ( nestastne vykopnuty nohou)
- 2x vymena rozbitej hmlovky
- OSRAM LEDriving 2850 CW do parkovaciek
- vymena prednych a zadnych kotucov
- vymena vsetkych naplni vratane prevodoveho oleja ( pri cca 280.000 km a 340.000 km)
- vymena prednych/zadnych pruzin a tlmicov ( 300.000 km)
- repas elektronickej parkovacej brzdy
- vymena oboch zadnych brzdicov
- vymena celneho skla
-
- Experienced member
- Příspěvky: 712
- Registrován: ned srp 09, 2009 15:26
- Bydliště: Most
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Nakonec jsem zjistil že tam pasuje ta guma nebo jak se to jmenuje z laguny 2. Volal jsem tenkrát do nakeho obchodu a tam mi řekli že musím se podívat na brzdic ze zadu a tam bylo vyrazene číslo 38. Tak jsem jim to volal spatky a poslali tu gumu od toho frenkitu a světě div se krásně to tam panovalo, ale samotný váleček jsem neschanel
Renault Megane II r.v.03 1.9Dci 88kw.
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Ok, vdaka za odpved. asi kupim tu sadu frenkit pre L2, ak bude pasovat aj valcek tak super ak nie tak urcite budu pasovat tie tesniace gumicky ako pises...
Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150k Dynamique - r. 2010 - 361.000 km :
Servis, mimo spotrebaku, za celu dobu :
- 2x vymena brzdoveho spinaca ( nestastne vykopnuty nohou)
- 2x vymena rozbitej hmlovky
- OSRAM LEDriving 2850 CW do parkovaciek
- vymena prednych a zadnych kotucov
- vymena vsetkych naplni vratane prevodoveho oleja ( pri cca 280.000 km a 340.000 km)
- vymena prednych/zadnych pruzin a tlmicov ( 300.000 km)
- repas elektronickej parkovacej brzdy
- vymena oboch zadnych brzdicov
- vymena celneho skla
Servis, mimo spotrebaku, za celu dobu :
- 2x vymena brzdoveho spinaca ( nestastne vykopnuty nohou)
- 2x vymena rozbitej hmlovky
- OSRAM LEDriving 2850 CW do parkovaciek
- vymena prednych a zadnych kotucov
- vymena vsetkych naplni vratane prevodoveho oleja ( pri cca 280.000 km a 340.000 km)
- vymena prednych/zadnych pruzin a tlmicov ( 300.000 km)
- repas elektronickej parkovacej brzdy
- vymena oboch zadnych brzdicov
- vymena celneho skla
-
- Experienced member
- Příspěvky: 712
- Registrován: ned srp 09, 2009 15:26
- Bydliště: Most
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Pozor na lagunu 2 jsou dva druhy 36 a 38 musíš se podívat jaké číslo máš na brzdici ty a pak podle toho obednat
Renault Megane II r.v.03 1.9Dci 88kw.
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap
Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Zdravím Lagunáře,
chtěl jsem se jen zeptat jako čerstvý majitel L3 2.0dCi 2008, zda je běžné, že zadní brzdové kotouče mají tak "malou" životnost - cca 30000km? Nechal jsem si vyjet záznamy z VIN, kde je uvedeno, že zadní destičky byly dělány ve 114k, 90k, 60k a 30kkm (vždy autoriz. servis) a nyní na servisní kontrole při 156k km mi bylo řečeno, ať se po zimě připravím opět na výměnu zadních kotoučů a přijde mě to na cca 8000Kč, protože se mění komplet sada ne jen kotouče. Dost mě to překvapilo, čekal bych, že méně vydržé přední kotouče, zvláště při hmotnosti jakou Laguna má. Děkuji za Vaše postřehy, zkušenosti.
chtěl jsem se jen zeptat jako čerstvý majitel L3 2.0dCi 2008, zda je běžné, že zadní brzdové kotouče mají tak "malou" životnost - cca 30000km? Nechal jsem si vyjet záznamy z VIN, kde je uvedeno, že zadní destičky byly dělány ve 114k, 90k, 60k a 30kkm (vždy autoriz. servis) a nyní na servisní kontrole při 156k km mi bylo řečeno, ať se po zimě připravím opět na výměnu zadních kotoučů a přijde mě to na cca 8000Kč, protože se mění komplet sada ne jen kotouče. Dost mě to překvapilo, čekal bych, že méně vydržé přední kotouče, zvláště při hmotnosti jakou Laguna má. Děkuji za Vaše postřehy, zkušenosti.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Zadní kotoučové brzdy potřebují větší servis než přední. Občas se stává, že zůstávají viset destičky, blbě se uvolňuje elektrická ruční brzda, ... S tím vším pak souvisí větší opotřebení brzdy. Kotouče navíc mají povolené opotřebení jen 1,5mm. Zadní kotouče se dají vyměnit i samostatně, ale nepůjde do toho žádný servis, protože se to pak ve výsledku může celkově akorát prodražit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Už jsem to konzultoval s člověkem co dělá Renaulty a říkal mi, že není problém zbrousit rovnoměrně kotouče, případně vyměnit právě jen kotouče a ne celou sadu. To s tím povoleným opotřebením 1,5mm je druhá věc, ale pořád hlavní brzdící síla je na předku a krom ručky jsem zvyklý dávat kvalt, čili to snad nebude taková tragédie. 30000km mi přijde vážně málo, navíc při takové ceně, kdy Renault má údajně jako jeden z mála používat ložiska přímo v kotoučích a tím se celá výměna prodražuje, alespoň tak mi to bylo řečeno, snad mě znalejší opraví.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Ložiska v kotoučích používá i VW, není to žádná neobvyklá konstrukce. Jinak zadní kotouče by měly vydržet kolem 80 až 100 tisíc km. Destičky jako takové asi nevydrží víc jak 40 tisíc km, ale to bych neřešil, je to asi pětistovka až tisícovka, záleží na značce, ... Pokud byly kotouče dělané co druhou sadu destiček, tak to není špatné. Co se týká broušení kotoučů, tak se brousí kotouče, které jsou zvlněné. Pokud zvlněné nejsou, tak na nich není co brousit. Ale u těch zadních určitě vezmeš materiál kolem milimetru, čímž buď rapidně snížíš živostnost kotouče a nebo se dostaneš pod minimální tloušťku.
Co se týká výměny kotouče, tak není problém ložisko ze starého kotouče vylisovat a nalisovat do nového kotouče. Ale nikdo ti nezaručí, že ložisko nezačne týden po výměně hučet. Takže dáš za výměnu kotouče (v mém případě asi 2 tisíce na MII za oba + tisícovku za práci + 500 za destičky => 3500kč), pak to začne hučet. Ložisko do zadku stojí na MII nějaké lepší kolem 8 stovek. Takže 8 stovek, kotouč ven, vylisovat staré ložisko, nalisovat nové a zpátky na auto. Pětistovka za práci => +1300. Za půl roku začne hučet to na druhé straně => +1300. Celková cena je 6100, přitom kotouče i s ložiskem bych vyměnil za cca 6 tisíc. Vychází to tak šul nul, záleží ale na tom, kolik si za práci vezme servis, jak často chceš mít auto v servise ... A pak budeš nadávat na celkovou konstrukci zadních brzd.
Co se týká výměny kotouče, tak není problém ložisko ze starého kotouče vylisovat a nalisovat do nového kotouče. Ale nikdo ti nezaručí, že ložisko nezačne týden po výměně hučet. Takže dáš za výměnu kotouče (v mém případě asi 2 tisíce na MII za oba + tisícovku za práci + 500 za destičky => 3500kč), pak to začne hučet. Ložisko do zadku stojí na MII nějaké lepší kolem 8 stovek. Takže 8 stovek, kotouč ven, vylisovat staré ložisko, nalisovat nové a zpátky na auto. Pětistovka za práci => +1300. Za půl roku začne hučet to na druhé straně => +1300. Celková cena je 6100, přitom kotouče i s ložiskem bych vyměnil za cca 6 tisíc. Vychází to tak šul nul, záleží ale na tom, kolik si za práci vezme servis, jak často chceš mít auto v servise ... A pak budeš nadávat na celkovou konstrukci zadních brzd.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Zadní kotouče skutečně vydrží podstatně více než 30 000km! My jsme měnili zadní kotouče poprvé po cca 90 000km, takže se dá hovořit o slušné výdrži. Jasně za tu dobu se jednou vyměnily destičky, ty tedy vydrží zhruba polovinu toho co kotouče. Na opotřebení brzd se v dnešní době určitě projevuje i způsob jízdy, když totiž během jízdy často zasahuje ESP (drobné zásahy ani nesignalizuje na palubní desce!!), dochází k výraznějšímu opotřebení brzd než u auta bez ESP. Nemám to podložené měřením, ale z logiky věci bych odhadl, že pro korigování směru použije ESP častěji zadní brzdy než přední.
Vůbec bych neřešil nějaké garážové babrání se s lisováním ložiska, protože jak píše Zefek, nevyplatí se to. Takhle člověk vymění zadek a má na dalších 90 - 100 000km klid (destičky nepočítám to je spotřebák). Ceny zadních brzd na L3 vychází takto (v programu Renault 5+ 20% sleva pro auta starší 5 let):
zadní kotouče vč. ložiska: 2250Kč (motrio 2070Kč)
destičky (sada na celý zadek): 1760Kč (motrio 912Kč)
Nevím jaká je normohodina na výměnu, ale myslím, že zkušený mechanik nemůže mít za hodinu co dělat (započítáno i kafíčko), tedy cca 600Kč.
Zadní brzdy na L3 komplet: 6 860Kč (vč práce). V programu motrio je to pak 5 620Kč
V obou případech je cena tak slušná, že není potřeba vůbec vymýšlet žádné alternativní koniny na které člověk akorát doplatí.
Pokud auto není starší 5 let, je nutné k dílům připočíst 20%.
Vůbec bych neřešil nějaké garážové babrání se s lisováním ložiska, protože jak píše Zefek, nevyplatí se to. Takhle člověk vymění zadek a má na dalších 90 - 100 000km klid (destičky nepočítám to je spotřebák). Ceny zadních brzd na L3 vychází takto (v programu Renault 5+ 20% sleva pro auta starší 5 let):
zadní kotouče vč. ložiska: 2250Kč (motrio 2070Kč)
destičky (sada na celý zadek): 1760Kč (motrio 912Kč)
Nevím jaká je normohodina na výměnu, ale myslím, že zkušený mechanik nemůže mít za hodinu co dělat (započítáno i kafíčko), tedy cca 600Kč.
Zadní brzdy na L3 komplet: 6 860Kč (vč práce). V programu motrio je to pak 5 620Kč
V obou případech je cena tak slušná, že není potřeba vůbec vymýšlet žádné alternativní koniny na které člověk akorát doplatí.
Pokud auto není starší 5 let, je nutné k dílům připočíst 20%.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Jak píše amat, pokud ti mechanik navrhl cenu 8 tisíc, tak je to dle mě moc a vyplatí se to postavit přímo do Renaultu, využít program Motrio a program 5+ (-20% ceny za práci).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Určitě nechci vymýšlet nějaké rošambo, které nikam nepovede viz. jak psal Zefek, jen mě udivuje fakt, že se pravidelně měnily zadní kotouče co 30000km, dost možná to bylo tím, že moje L3 pochází z leasingu a dělali je komplet v rámci pravidelné údržby a dotyčný nic neřešil. Ohledně majitele se mi nezdá, že by to byl divočák, když mělo jít o nějakého 60ti letého pána, ale kdo ví . Rozhodil jsem sítě a pokud se věci mají ak píšete, nechám je udělat raději v autoriz. servise (cena 8000Kč dle p. Dostalíka) a uvidíme jak dlouho vydrží mně. Snažím se jezdit plynule bez nějakého brzda, plyn.
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Servisovat v servise neni problem cokoliv. Jediny proble, co mam se servisem je, ze rozeberou a smontuji vse zasvinene nazpet.
Brzdy si delam, zasadne sam. Srazim neobrzdene a zarezle okraje kotoucu, poradne vycistim trmeny,co se da striknu. Pri dalsim rozebirani se mi to vzdy vyplati. U novejsich aut jei estetictejsi pohled pres elegantni elektron na pekne brzdice. Cernorezava neurcita masa se mi nelibi
Vymenit zadni kotoce je sranda. Vyklepnout jednu krytku, vysroubovat matku, vyhodit stary kotouc, ocistit stit, cep trochu maznout, nasunout novy, utahnout naklepanou matici, osazeni krytky natrit vodoodolnou vazelínou, naklepnout, otrit a je to. Predek je jeste vetsi svanda.
U LII, mam pri 140000 jeste puvodni vsechny kotouce. Na trojce byly pri necelých osumdesati menene pouze vsechny desky, predek by jeste alespon deset vydrzel, zadek byl z vnitrnich stran skoro nadoraz. Kotouce jeste hodne vydrzi. Problemem je pouze otravna automaticka rucni brzda. Kdyz brzdi neprohrate kotouce, pod deskama pak hloubkove rezne. Kotouce jsou pak flekate. Jeden otisk desek pres druhy.
Brzdy si delam, zasadne sam. Srazim neobrzdene a zarezle okraje kotoucu, poradne vycistim trmeny,co se da striknu. Pri dalsim rozebirani se mi to vzdy vyplati. U novejsich aut jei estetictejsi pohled pres elegantni elektron na pekne brzdice. Cernorezava neurcita masa se mi nelibi
Vymenit zadni kotoce je sranda. Vyklepnout jednu krytku, vysroubovat matku, vyhodit stary kotouc, ocistit stit, cep trochu maznout, nasunout novy, utahnout naklepanou matici, osazeni krytky natrit vodoodolnou vazelínou, naklepnout, otrit a je to. Predek je jeste vetsi svanda.
U LII, mam pri 140000 jeste puvodni vsechny kotouce. Na trojce byly pri necelých osumdesati menene pouze vsechny desky, predek by jeste alespon deset vydrzel, zadek byl z vnitrnich stran skoro nadoraz. Kotouce jeste hodne vydrzi. Problemem je pouze otravna automaticka rucni brzda. Kdyz brzdi neprohrate kotouce, pod deskama pak hloubkove rezne. Kotouce jsou pak flekate. Jeden otisk desek pres druhy.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Několik příspěvků zpět tu někdo řešil vrtané/drážkované kotouče...a že se na naši Lagu nedělaj apod.
Tak změna, britská firma EBC, dle referencí výrobce velmi kvalitních brzdových systémů, dělá drážkované/vrtané kotouče i na naše miláčky
Konkrétně na moji Grandtour 2.0 dCi GT jsem našel sadu kotouče + destičky na eBayi přímo v UK - časem určitě budu pořizovat, takže kdo je stejnej úchyl jako já, v UK jsem celkem často, resp. otec tam žije, takže dotáhnout pro někoho něco by nebyl problém.
Mějte se!
http://www.ebay.com/itm/EBC-FRONT-USR-D ... 2516.l5255
Tak změna, britská firma EBC, dle referencí výrobce velmi kvalitních brzdových systémů, dělá drážkované/vrtané kotouče i na naše miláčky
Konkrétně na moji Grandtour 2.0 dCi GT jsem našel sadu kotouče + destičky na eBayi přímo v UK - časem určitě budu pořizovat, takže kdo je stejnej úchyl jako já, v UK jsem celkem často, resp. otec tam žije, takže dotáhnout pro někoho něco by nebyl problém.
Mějte se!
http://www.ebay.com/itm/EBC-FRONT-USR-D ... 2516.l5255
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi GT 131kW 4Control
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Dobry den
Muzete nekdo poradit ohledne rucni brzdy Laguna lll r.v. 2008.
Pri el. rucni brzde mi brzdi jen leve kolo. Moturek je teda v pohode.
Nevim jestli mam jet teda na diagnostiku nebo ke znamemu aby neco vymenil.
Predem diky.
Muzete nekdo poradit ohledne rucni brzdy Laguna lll r.v. 2008.
Pri el. rucni brzde mi brzdi jen leve kolo. Moturek je teda v pohode.
Nevim jestli mam jet teda na diagnostiku nebo ke znamemu aby neco vymenil.
Predem diky.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Asi největší pravděpodobnost bych hledal v zatuhlém samostavu pravého třmenu. Bývá to nejtypičtější příčina, ale taky je to rada od stolu, takže těžko říct.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Kazda rada dobra.
Nechci to dat do servisu a platit raketu.
Dik
Nechci to dat do servisu a platit raketu.
Dik
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Původní destičky a zadní kotouče po 117000km 2,0dci lagIII 110kw ,bylo potřeba jen vyčistit držáky třmenu.Tloušťka kotouče 10,1mm ,destičky cca 5,5mm ,jezděno v Praze a dovolené.Vůle ani hučení žádné.Foto viz odkaz.Na předchozí LagII jsem je měnil ve 215000km.
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Já jsem zadní kotouče a desky měnil v cca 225 000km, takže s životností jsem byl spokojený.
Laguna III liftback 2dci 110kw; r.v.2008; 270 000km
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
Měl jsem také problém s brzdami na zadku, pořádně brzdila jen jedna strana, řešeno výměnou brzdiče, prý byl nějak zaseklý či co...
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
ja sem menil predne aj zadne cca okolo 150tis...
Megane II sedan SportWay 1.5 dCi 74 kW - 100 koní, 5st. 2005 R16 205/55 cca do 5l/100km
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
Re: Brzdy – kotouče, destičky, ruční brzda, hadičky, snímače
[nooffens] co ten trmen co se leskne jak psi kulky, ten je taky puvodni? [/nooffens]
Toyota Corolla TS GR-Sport 2.0 HSD
Laguna III liftback Expression, m4r 726
Toyota Avensis T25 1zzfe
Laguna III liftback Expression, m4r 726
Toyota Avensis T25 1zzfe
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host