Výfuk, katalyzátor, FAP
Moderátor: Moderators General
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
FAP vypalování ? - odpojení ?
Jel jsem na tempomat cca 90km/h a okamžitá spotřeba se pohybovala mezi 5-6L. Najednou vyskočila na 10-11L a jen pomalu klesala. Ještě než se vrátila na původní hodnoty jsem dojel do cíle (bylo to asi 10km od nárůstu). Po novém nastartování už vše O.K.. Bylo to ono slavné vypalování FAP ?
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
FAP
100% ze je to FAP... nastesti jsem sel jeste do motoru bez nej, pac i prodejce me od FAP odrazoval - jen naklady navic bez prinosu. Pro me mensi jezdeni mezi mestem skoro nepouzitelne, pac bych musel casto do servisu na cisteni filtru - jezdim spise mesto ci mezi mestem cca 5min.
LAGUNA III Grandtour Dynamique 2.0 dCi 16V 110 kW/150k
http://forum.renaultclub.cz/album_pic.php?pic_id=1287
http://forum.renaultclub.cz/album_pic.php?pic_id=1287
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Já na výběr neměl - automat jen s FAP . Má průměrná délka jízdy je cca 14km.
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
FAP
na 14km jizdy a automat? probuh... mesicne najezdim pres 2500km ale do automatu bych nikdy nesel - neni na to mit razeni ve svych rukou
takze, pokud mas FAP, tak se s touto nedokonalosti a naklady navic musis smirit, pac nekde soudruzi v NDR udelali chybu...
jinak pokud se Ti opet stane, ze spotreba kvuli FAP opet vyleti a ne a ne jit delsi dobu opet dolu, tak pry staci nekde bokem zastavit, vypnout motor a opet po nastartovani bude spotreba normal. Stalo se to memu znamemu na D1 z Prahy do Brna, takze to jistilo odpocivadlo. Jak dlouho to nechavat na vyssi spotrebe, to bohuzel nemohu poradit - mozna se zeptat v Renaultu...
takze, pokud mas FAP, tak se s touto nedokonalosti a naklady navic musis smirit, pac nekde soudruzi v NDR udelali chybu...
jinak pokud se Ti opet stane, ze spotreba kvuli FAP opet vyleti a ne a ne jit delsi dobu opet dolu, tak pry staci nekde bokem zastavit, vypnout motor a opet po nastartovani bude spotreba normal. Stalo se to memu znamemu na D1 z Prahy do Brna, takze to jistilo odpocivadlo. Jak dlouho to nechavat na vyssi spotrebe, to bohuzel nemohu poradit - mozna se zeptat v Renaultu...
LAGUNA III Grandtour Dynamique 2.0 dCi 16V 110 kW/150k
http://forum.renaultclub.cz/album_pic.php?pic_id=1287
http://forum.renaultclub.cz/album_pic.php?pic_id=1287
Sorry - ja netusil a nechtel jsem se Te nijak dotknout. Jiste, s prihlednutim k tomu, co pises, ma automat opodstatnenou vyhodu. Jen skoda, ze do toho pletou FAP, ktery bude nutny az od roku 2011.
Jinak pozdravuji Ostravu... ja se narodil v Bohumine a zil zde 20let.
Jinak pozdravuji Ostravu... ja se narodil v Bohumine a zil zde 20let.
LAGUNA III Grandtour Dynamique 2.0 dCi 16V 110 kW/150k
http://forum.renaultclub.cz/album_pic.php?pic_id=1287
http://forum.renaultclub.cz/album_pic.php?pic_id=1287
- BiKe
- Advanced member
- Příspěvky: 493
- Registrován: úte úno 05, 2008 17:56
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: FAP
no bezne by malo vypalovanie trvat do 20 min, ale stane sa ze to vypaluje aj dlhsie o dost mno. teraz si vyber, tym ze vypnes motor a znova zapnes ho proste len prerusis, cize raz to musi prist znova pretoze sa to proste nedokoncilosamartan píše:na 14km jizdy a automat? probuh... mesicne najezdim pres 2500km ale do automatu bych nikdy nesel - neni na to mit razeni ve svych rukou
takze, pokud mas FAP, tak se s touto nedokonalosti a naklady navic musis smirit, pac nekde soudruzi v NDR udelali chybu...
jinak pokud se Ti opet stane, ze spotreba kvuli FAP opet vyleti a ne a ne jit delsi dobu opet dolu, tak pry staci nekde bokem zastavit, vypnout motor a opet po nastartovani bude spotreba normal. Stalo se to memu znamemu na D1 z Prahy do Brna, takze to jistilo odpocivadlo. Jak dlouho to nechavat na vyssi spotrebe, to bohuzel nemohu poradit - mozna se zeptat v Renaultu...
Lagunka Initiale Paris 2,0 dCi 175k
Souhlasim, jen se mi nezda, ze by vypalovani FAP melo trvat 3/4 cesty Praha - Brno po D1... to uz je moc, ne? To se stalo memu znamemu...
Nastesti me minuly tyden prodejce upozornil na FAP a ze by do toho nesel a rekl mi vyse uvedene duvody.
Nastesti me minuly tyden prodejce upozornil na FAP a ze by do toho nesel a rekl mi vyse uvedene duvody.
LAGUNA III Grandtour Dynamique 2.0 dCi 16V 110 kW/150k
http://forum.renaultclub.cz/album_pic.php?pic_id=1287
http://forum.renaultclub.cz/album_pic.php?pic_id=1287
Re: FAP
A jak prosim te startujes auto? Predpokladam ze klikou, protoze jedine tak to muzes mit plne ve svych rukou .samartan píše:na 14km jizdy a automat? probuh... mesicne najezdim pres 2500km ale do automatu bych nikdy nesel - neni na to mit razeni ve svych rukou ...
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Jo jak pises - vzdy kdyz nastartuju, tak si rikam, jakou mam obrovskou kliku, ze jsem nastartoval
LAGUNA III Grandtour Dynamique 2.0 dCi 16V 110 kW/150k
http://forum.renaultclub.cz/album_pic.php?pic_id=1287
http://forum.renaultclub.cz/album_pic.php?pic_id=1287
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned črc 19, 2009 12:11
Video funkce motoru 2,0 dci včetně FAP
Našel jsem na netu pěkné video ukazující funkci a technická řešení motoru 2,0 dci včetně katalytického i FAP filtru. http://www.mojeauto.tv/Rozwiazania_tech ... 82807.html
tojaTa
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
FAP
Dnes se mi rozsvítila kontrolka FAP a trvalo 60km než zhasla. Dálnice - tempomat 130km/h - spotřeba 16litrů . Až bude po záruce, tak ten krám nechám vykuchat
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
RE
Nekupoval jsem Lagunu novou, měl jsem určité požadavky na vůz - staří, výkon, počet najetých km......... a našel jsem jen jednu a to s FAP. Dokud se nerozsvítila ta kontrolka, tak mi to nevadilo. V květnu končí záruka na auto, tak ten krám půjde ven a basta. Jinak od r. 2011 musí mít nové vozy diesel FAP povinně - nařízení modré RVHP.
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Jinak dnes jsem se dozvěděl, že Frantíci chystají úpravu softu pro FAP, protože mnoho majitelů s FAP jezdí většinou po městě, kde se filtr častěji zanáší a nemusí pak někde protahovat auto, aby došlo k vypálení. Jedná se o úpravy teplot..............
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
Odpojení zpětného spalování (souvislost s FAP)
Zdravím všechny... Níže přidávám návod, jak jednoduchým způsobem vyřadit zpětné spalování výfukových plynů v motoru.
Jedná se o zásah, který nikterak nepoškodí motor, jeho provoz a neruší záruku vozu (pokud jej samozřejmě před garanční / servisní prohlídkou opět zapojíte zpět )
Odpojení / vyřazení zvládne každý během cca 1minuty
VÝHODY:
- lepší a čistší chod motoru
- rychlejší reakce motoru na plynový pedál (motor se nedusí a jde lépe do otáček)
- efektivnější spalování paliva (vyšší výkon / menší spotřeba)
- lepší funkce regulace turba (většinou se odstraní jemné / silné cukání)
- lepší funkce spalování FAP (FAP se tolik neucpává vlivem lepšího spalování směsi) -
- méně se zanáší sací potrubí a ventily
NEVÝHODY:
- motor se ve větších mrazech pomaleji ohřívá (teploty nižší než -10°C)
pro představu je použit motor 2.0dCi
Jedná se o zásah, který nikterak nepoškodí motor, jeho provoz a neruší záruku vozu (pokud jej samozřejmě před garanční / servisní prohlídkou opět zapojíte zpět )
Odpojení / vyřazení zvládne každý během cca 1minuty
VÝHODY:
- lepší a čistší chod motoru
- rychlejší reakce motoru na plynový pedál (motor se nedusí a jde lépe do otáček)
- efektivnější spalování paliva (vyšší výkon / menší spotřeba)
- lepší funkce regulace turba (většinou se odstraní jemné / silné cukání)
- lepší funkce spalování FAP (FAP se tolik neucpává vlivem lepšího spalování směsi) -
- méně se zanáší sací potrubí a ventily
NEVÝHODY:
- motor se ve větších mrazech pomaleji ohřívá (teploty nižší než -10°C)
pro představu je použit motor 2.0dCi
Naposledy upravil(a) Gorak164 dne stř úno 09, 2011 23:40, celkem upraveno 3 x.
Re: Odpojení zpětného spalování (souvislost s FAP)
Zajimave.... Ale kdyz odpojis regulaci, nedojde jen k tomu, ze RJ prestane FAP vypalovat po zaneseni? Podle mne to fyzicke zanaseni filtru neomezi
Re: Odpojení zpětného spalování (souvislost s FAP)
Ne ne ... odpojení Regulace neproběhne elektronicky, ale mechanicky. Ventil prostě klapku neotevře a zamezí se tak zpětné proudění již spálených plynů zpět do motoru (dá se to přirovnat k ventilaci v autě, vypne se jeden výdech do kabiny, ale všude kolem to fouká dál ). Do spalovacího motoru tak neproudí vzduch současně s určitým % sazí, ale jen 100% čistý vzduch. Směs je tedy čistší, a lépe hoří (motor se nepřidušuje). ŘJ podle senzoru klepání (a jiných čidel) pozná, že dochází k lepšímu hoření a sníží přísun paliva (zkrátí dobu vstřiku) dle daných podmínek. To samozřejmě znamená méně sazí do výfukového potrubí (odečtěme samozřejmě již jednou spálené plyny, které se vracejí do motoru a znovu se spalují).
Vypalování FAPu se zpětným spalováním není nijak propojeno (ani elektronicky, ani mechanicky), nemusíš mít strach.
Sám mám zpětné spalování odpojené už asi 30000km (dokonce na 2 Lagunách... máme doma dvě ) a vše funguje přesně jak píši nahoře ve výhodách. Spotřeba mírně klesla, motor se nedusí, rychlejší reakce na pedál a motor lépe točí. FAP určitě funguje lépe než před odpojením, vypaluje méně často a kratší dobu. Dříve bez problémů 25-40min, dnes 15-25min (jinak dříve 60km, dnes cca 25-35km).
Ještě pro info... Motor mám 2.0dci 110kw/150PS 340Nm... přeprogramována ŘJ 129kw/175PS 415Nm odstraněn omezovač rychlosti.
Jezdím 60% úplně na krev a 40% normálně
Bratr 20% úplně na krev a 80% normálně (také chip)
U obou vozů vše funguje jak má... Nechci nabádat, ale odpoj to
Vypalování FAPu se zpětným spalováním není nijak propojeno (ani elektronicky, ani mechanicky), nemusíš mít strach.
Sám mám zpětné spalování odpojené už asi 30000km (dokonce na 2 Lagunách... máme doma dvě ) a vše funguje přesně jak píši nahoře ve výhodách. Spotřeba mírně klesla, motor se nedusí, rychlejší reakce na pedál a motor lépe točí. FAP určitě funguje lépe než před odpojením, vypaluje méně často a kratší dobu. Dříve bez problémů 25-40min, dnes 15-25min (jinak dříve 60km, dnes cca 25-35km).
Ještě pro info... Motor mám 2.0dci 110kw/150PS 340Nm... přeprogramována ŘJ 129kw/175PS 415Nm odstraněn omezovač rychlosti.
Jezdím 60% úplně na krev a 40% normálně
Bratr 20% úplně na krev a 80% normálně (také chip)
U obou vozů vše funguje jak má... Nechci nabádat, ale odpoj to
Re: Odpojení zpětného spalování (souvislost s FAP)
Jo, ono se jedna o EGR ventil, spatne jsem to pochopil Tak to potom beru, ze to muze mit prinos
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Odpojení zpětného spalování (souvislost s FAP)
Já bych jen doplnil, že plyny, které se z výfuku přepouštějí zpět do sání se již dalšího průběhu hoření nezúčastňují a ve spalovacím prostoru jsou pouze jako netečné (inertní). Příčinou toho je, že se ve válci změní poměr vzduchu ku palivu, kdy při zavřeném ventilu je vzduchu 100%, při určitém otevření ventilu třeba jen 50%. Důsledkem takové změny poměru je snížení emisí NOx, zvýšení teploty ve spalovacím prostoru, ... Nevýhodou toho je, že to neskutečně zanáší sání. Samotné saze by až tolik nevadily, ale v kombinaci s olejem z turba je to přímo vražedné. O ucpávání FAP bych to viděl sporně, protože pokud z motoru vyfouknu 100% plynů a kousek za ním odeberu 50% zpátky, jde do FAP 50% plynů. Jenže v další fázi těch 50% vyfouknu a k tomu vyfouknu zase 100%, ze kterých 50% odeberu. Takže během dvou výfuků do FAP narvu 150% plynů, pokud je EGR otevřený. Pokud ho zavřu, je to 200%. A těch 50%, které jsem "ukrojil" při otevřeném EGRu tam stejně o chvilku později doputují.
Jenže tahle regulace vzduchu má smysl jen v určitém provozu motoru - v nízkém a středním zatížení. Takže při plném plynu to zavře a motor saje 100% čistého vzduchu. Může tam nastat nějaká prodleva, než se to zavře a vyprázdní z válců, to ano. A ten zbytek, nevím, neuvěřím dokud neuvidím
Jenže tahle regulace vzduchu má smysl jen v určitém provozu motoru - v nízkém a středním zatížení. Takže při plném plynu to zavře a motor saje 100% čistého vzduchu. Může tam nastat nějaká prodleva, než se to zavře a vyprázdní z válců, to ano. A ten zbytek, nevím, neuvěřím dokud neuvidím
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Odpojení zpětného spalování (souvislost s FAP)
Tak samozřejmě by šlo polemizovat o tom co se spaluje a nespaluje , ale pár odpovědí bych měl...
Plyny (současně saze), které se přepouštějí zpět do sání, se opravdu opětovně "spálí" - samozřejmě nehoří, jen dochází k dalšímu dělení na menší částice. Dochází zde sice k takzvanému "kolotoči" jak píšeš o inertních plynech, ale ten je vždy obohacen o další nově zpracované výfukové plyny (saze a větší částice). Tudíž k následnému zpracování plynů (sazí) zde opravdu dochází. Mohlo by se zdát, že to znamená čistčí výfukové plyny, ale bohužel tomu tak z 90% není v závislosti na spálené směsi.
Co se spalování a směsi týče, samotné saze které se vracejí zpět vadí úplně stejně jako inertní plyny, které se vrací zpět do sání. Stále se tím ochuzuje směs a tím pádem dochází ke špatnému / neefektivnímu hoření. Samozřejmostí je to co píšeš, že současně s olejem je to následně "vražedná" kombinace pro sací trakt .
K FAP... celková funkčnost FAP je ovlivněna samotnými výfukovými plyny, které jsou závislé na způsobu hoření a zpracováním směsi již v motoru. Pokud se bude motor neustále přidušovat, bude směs nedokonale spálena a tím se vytváří větší procento špatně spálených výfukových plynů (sazí), které se následně zachycují ve FAP. Laicky řečeno "čím čistší směs a hoření, tím lépe a efektivněji spálená směs a tím méně zůstatkových částic, které odcházejí do výfukového potrubí (do FAP)"...
Procentuelně bych to vyjádřil trošku jinak
FUNKCE ZAPNUTÁ - 100% vzduchu jde do motoru ten je smíchán s 30% plynů, které se vrací zpět do motoru (zůstává stále stejné % nasátých plynů, které však již neobsahují 100% vzduchu, ale jen poměr 70%vzduch/30% dusivá složka) zůstalo nám tedy 70% čistého vzduchu a 30% dusivých vrácených plynů (saze, inertní plyny a jiný bordel ) pro hoření čistého paliva. Dochází tedy k nedokonalému spálení směsi.
FUNKCE VYPNUTÁ - 100% vzduchu jde do motoru - nic se nemíchá - Poměr tedy zůstal 100% vzduchu pro hoření čistého paliva (poměr paliva k směsi, samozřejmě reguluje řídící jednotka dle senzoru klepání platí i pro první případ) Zde tedy dochází k dokonalému spálení.
v obou případech samozřejmě musí jít 100% dovnitř a 100% ven, jen se uvnitř v prvním případě děje poměrové smíchání s % zpětných plynů, které právě dusí motor a ovlivňují hoření směsi.
Možná podobný, jako dejchat přes děravej pytlík... sice se nadechneš, ale furt se budeš dusit
Regulace, jak píšeš určitě funguje jen v určitém rozmezí otáček a dle sešlápnutí plynového pedálu. Funguje tedy zhruba 70% času spuštěného motoru. Nikdo z nás (ani já a to jezdím podle mých blízkých jako "XXXXXX" ) nejezdí s pedálem neustále na podlaze, nebo úplně na volnoběh, tak se ani jezdit nedá. Většínu času tedy regulace klapku neustále otvírá a dusí a dusí a dusí ...
Asi tě nenarvu do sacího traktu aby ses podíval, rozmělnil a vypařil, ale snad ti to dává trochu smysl a oba jsme se pochopili
Plyny (současně saze), které se přepouštějí zpět do sání, se opravdu opětovně "spálí" - samozřejmě nehoří, jen dochází k dalšímu dělení na menší částice. Dochází zde sice k takzvanému "kolotoči" jak píšeš o inertních plynech, ale ten je vždy obohacen o další nově zpracované výfukové plyny (saze a větší částice). Tudíž k následnému zpracování plynů (sazí) zde opravdu dochází. Mohlo by se zdát, že to znamená čistčí výfukové plyny, ale bohužel tomu tak z 90% není v závislosti na spálené směsi.
Co se spalování a směsi týče, samotné saze které se vracejí zpět vadí úplně stejně jako inertní plyny, které se vrací zpět do sání. Stále se tím ochuzuje směs a tím pádem dochází ke špatnému / neefektivnímu hoření. Samozřejmostí je to co píšeš, že současně s olejem je to následně "vražedná" kombinace pro sací trakt .
K FAP... celková funkčnost FAP je ovlivněna samotnými výfukovými plyny, které jsou závislé na způsobu hoření a zpracováním směsi již v motoru. Pokud se bude motor neustále přidušovat, bude směs nedokonale spálena a tím se vytváří větší procento špatně spálených výfukových plynů (sazí), které se následně zachycují ve FAP. Laicky řečeno "čím čistší směs a hoření, tím lépe a efektivněji spálená směs a tím méně zůstatkových částic, které odcházejí do výfukového potrubí (do FAP)"...
Procentuelně bych to vyjádřil trošku jinak
FUNKCE ZAPNUTÁ - 100% vzduchu jde do motoru ten je smíchán s 30% plynů, které se vrací zpět do motoru (zůstává stále stejné % nasátých plynů, které však již neobsahují 100% vzduchu, ale jen poměr 70%vzduch/30% dusivá složka) zůstalo nám tedy 70% čistého vzduchu a 30% dusivých vrácených plynů (saze, inertní plyny a jiný bordel ) pro hoření čistého paliva. Dochází tedy k nedokonalému spálení směsi.
FUNKCE VYPNUTÁ - 100% vzduchu jde do motoru - nic se nemíchá - Poměr tedy zůstal 100% vzduchu pro hoření čistého paliva (poměr paliva k směsi, samozřejmě reguluje řídící jednotka dle senzoru klepání platí i pro první případ) Zde tedy dochází k dokonalému spálení.
v obou případech samozřejmě musí jít 100% dovnitř a 100% ven, jen se uvnitř v prvním případě děje poměrové smíchání s % zpětných plynů, které právě dusí motor a ovlivňují hoření směsi.
Možná podobný, jako dejchat přes děravej pytlík... sice se nadechneš, ale furt se budeš dusit
Regulace, jak píšeš určitě funguje jen v určitém rozmezí otáček a dle sešlápnutí plynového pedálu. Funguje tedy zhruba 70% času spuštěného motoru. Nikdo z nás (ani já a to jezdím podle mých blízkých jako "XXXXXX" ) nejezdí s pedálem neustále na podlaze, nebo úplně na volnoběh, tak se ani jezdit nedá. Většínu času tedy regulace klapku neustále otvírá a dusí a dusí a dusí ...
Asi tě nenarvu do sacího traktu aby ses podíval, rozmělnil a vypařil, ale snad ti to dává trochu smysl a oba jsme se pochopili
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Odpojení zpětného spalování (souvislost s FAP)
To srovnání je právě špatné, protože nafťák pracuje s velmi chudou směsí - velkým množstvím vzduchu a malým množstvím paliva. Při koeficientu lambda, který vyjadřuje bohatost směsi, kdy lambda = 1 je ideálně namíchaná směs (stechiometrická směs). Nafťák tedy má lamba >> 1. Výhoda takto chudé směsi je, že produkuje málo HC a CO2 a sazí, ale naopak produkuje velké množství NOx. EGR ventil sníží poměr vzduchu a paliva. Tím dojde ke snížení koeficinentu lambda na hodnotu blízkou 1. Z toho vyplývá, že spalování je stále efektivní. Ve výsledku jsou vyrovnané emise HC, CO2 a NOx. Nabízí se tak využít katalyzátor podobný katalyzátoru u benzínu + FAP filtr, protože se snížením lambda roste množství sazí. Kdyby se motor dusil, z čehož vyplývá, že by jel na bohatou směs, znamenalo by to prudké zvýšení sazí, HC a CO2, nízký výkon motoru, nadměrné tepelné namáhání ... EGR nastavuje jakýsi kompromis pro produkci emisí, ale stále zachovává efektivní spalování.
Tedy pokud nafťák nasaje 100% vzduchu, tak se určitá část vzduchu nepodílí na spalování a vyfoukne se ven. A proč tam mít takový přebytek? Tak nechám motor nasát jen 70% vzduchu a 30% přidám něčeho, co se mi na spalování nebude podílet. U benzínu je škrtící klapka, která přiškrcuje průtok vzduchu. Benzín je ale jiný, spalování chudé směsi je problematické. Ale přitom zachovává efektivní spalování. Jo, u benzínu je lambda sonda a složení směsi se udržuje kolem hodnoty lambda = 1. Ale plný plyn funguje podobně jako u nafty - vykašle se na lambda regulaci, škrtící klapka neškrtí motor a paliva se tam pere, co se vejde (obrazně)
Tedy pokud nafťák nasaje 100% vzduchu, tak se určitá část vzduchu nepodílí na spalování a vyfoukne se ven. A proč tam mít takový přebytek? Tak nechám motor nasát jen 70% vzduchu a 30% přidám něčeho, co se mi na spalování nebude podílet. U benzínu je škrtící klapka, která přiškrcuje průtok vzduchu. Benzín je ale jiný, spalování chudé směsi je problematické. Ale přitom zachovává efektivní spalování. Jo, u benzínu je lambda sonda a složení směsi se udržuje kolem hodnoty lambda = 1. Ale plný plyn funguje podobně jako u nafty - vykašle se na lambda regulaci, škrtící klapka neškrtí motor a paliva se tam pere, co se vejde (obrazně)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Odpojení zpětného spalování (souvislost s FAP)
Cituji: Srovnání je právě špatně, protože nafta pracuje s velmi chudou směsí je sice pravdivá, ale absolutně se netýká daného problému.
To že zde opomíjíš např. časování motoru, regulaci ŘJ dle senzoru klepání aj., chladnost stlačeného vzduchu, který proudí sacím traktem a změnu jeho objemu, tepelnou účinnost, aj... je na jiné téma. Tvrzení: 70% vzduchu a 30% přidám něčeho co se mi na spalování nebude podílet? Takže předpokládám, že si do nafty taky nepřidáváš třeba 30% něčeho co vůbec nehoří a jen vše zředí.
Určitě se shodneme na tom, že čím větší množství chladného vzduchu do motoru natlačíme, tím vyšší výkon z motoru za optimálních podmínek dostaneme.
A tento případ znamená jednoznačně úplně to samé. Efektivnost a účinost je zde na místě i při stejném množství paliva (opět se odkazuji na ŘJ, která vše doladí dle potřeb vozidla)
Polemizovat o funkci zážehových a spalovacích motorů bychom mohli do nekonečna a to pro normální lidi asi nebude to správné ořechové.
Jedndouchá odpověď je asi ta, že to funguje a řekl bych velice efektivně a již hodně dlouho (viz ostatní fóra - technické příspěvky, tuning, aj.)
Promiň, ale to co píšeš je poněkud mimo téma!
To že zde opomíjíš např. časování motoru, regulaci ŘJ dle senzoru klepání aj., chladnost stlačeného vzduchu, který proudí sacím traktem a změnu jeho objemu, tepelnou účinnost, aj... je na jiné téma. Tvrzení: 70% vzduchu a 30% přidám něčeho co se mi na spalování nebude podílet? Takže předpokládám, že si do nafty taky nepřidáváš třeba 30% něčeho co vůbec nehoří a jen vše zředí.
Určitě se shodneme na tom, že čím větší množství chladného vzduchu do motoru natlačíme, tím vyšší výkon z motoru za optimálních podmínek dostaneme.
A tento případ znamená jednoznačně úplně to samé. Efektivnost a účinost je zde na místě i při stejném množství paliva (opět se odkazuji na ŘJ, která vše doladí dle potřeb vozidla)
Polemizovat o funkci zážehových a spalovacích motorů bychom mohli do nekonečna a to pro normální lidi asi nebude to správné ořechové.
Jedndouchá odpověď je asi ta, že to funguje a řekl bych velice efektivně a již hodně dlouho (viz ostatní fóra - technické příspěvky, tuning, aj.)
Promiň, ale to co píšeš je poněkud mimo téma!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů