Výfuk, katalyzátor, FAP
Moderátor: Moderators General
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 938
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
aha, ok, díky.... dá se někde najít co vše měla edite black edition?
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Je to normální obyčejná L3 s obyčejným podvozkem, black edition nabídl pouze optický paket ve stylu GT. Tedy GTčkový přední nárazník, zatmavená světla, duplex, apod.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Experienced member
- Příspěvky: 664
- Registrován: úte črc 31, 2007 10:27
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Viete mi prosím poradiť ohľadom fapu? Bol som pozrieť Lagunu 2.0dci 110kw, na prístrojovej doske sa pred štartom neobjavuje ani na chvíľu kontrolka fapu, no výfuky sú čisté. Majiteľ tvrdí že fap je tam a je ok, podľa výfukov by to aj sedelo, ale neviem či tá kontrolka sa zobraziť musí pred štartom alebo vôbec nie. Ďakujem za odpovede.
Renault Laguna III 2.0dCi 110kw r2008
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Laguna 3 nemá žádnou kontrolku pro FAP, jeho funkci nijak nesignalizuje. Vypalování je poznat jen podle chvilkově zvýšené spotřeby a při stání na místě podle smradu jako spálená guma. FAP se na palubním PC oznámí jen tehdy, pokud je s ním něco v nepořádku.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Experienced member
- Příspěvky: 664
- Registrován: úte črc 31, 2007 10:27
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Ďakujem za vysvetlenie. A fap sa vypaluje aj v meste teda? Nemusím ho ťahať na diaľnicu kvôli tomu? Díky
Renault Laguna III 2.0dCi 110kw r2008
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Jestli jezdíš převážně ve městě, tak si nekupuj naftu.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 938
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
a když jedu každý den 40 km do práce a 40 zpět (+ nějaké neplánované cesty) - je to už dostatečné pro naftu?
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
To je úplně v pohodě.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Nafta se hodí i do města. Určitě mnohem víc než přímovstřikový benzín. Já třeba jezdím během týdne po Brne, motor kolikrát ani nezahřeju, na víkend občas jezdím do Ostravy, občas lítám po celé ČR i EU apod. Dělám to tak roky, moje L3 má přitom už 330 000km a FAP pořád původní (ve stále bezvadném stavu). FAP se regeneruje pouze když jsou splněny určité podmínky - motor je zahřátý, apod.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Já měl namysli čistě městský provoz. Tam je nafta nevhodná a ideálem je atmosférický benzín s nepřímým vstřikem.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
A proč není do města vhodný benzínový motor s přímým vstrikem? Nebo turbo benzín?
Laguna Coupe 2.0dci 110kw
Renault megane II sedan 1.5dci 78kw- Prodáno
Renault megane II sedan 1.5dci 78kw- Prodáno
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
No vyloženě co se týče ekologie, tak přímovstřikový benzín než se zahřeje tak vypouští do ovzduší hotový armagedon. Zlatý diesel. Problém totiž je v tom, že než se motor zahřeje spaluje obohacenou směs a navíc díky přímému vstřiku produkuje saze jako diesel. Tyto saze jsou však mnohem drobnější a proniknou tedy mnohem hlouběji do organismu. Běh na obohacenou směs je u benzínu normální, jenže u přímovstřikového benzínu se spaluje velmi efektivně a vzniká tedy málo odpadního tepla. Motor se tedy zahřívá někdy i pomaleji než diesel a kdo jezdí cukačky cca do 5km po městě, tak motor nezahřeje na provozní teplotu vlastně nikdy. Díky dlouhodobému provozu na obohacený benzín, dochází ke kontaminaci oleje benzínem. Zatímco nafta přirozeně maže, takže když kontaminuje olej, nedegraduje jej tak rychle. Benzín bohužel mastnotu rozpouští a olej tedy ničí opravdu velmi účinně. 1.2TCe kolikrát v takovém režimu nepřežije ani druhou předepsanou výměnu oleje.
No jsem líný to popisovat důkladně, takže tady kopíruji co jsem psal Martinu Freiovi ze Světa Motoru jako podklad pro jeho článek:
1.2TCe H5F je opravdu jediná piha na kráse současného portfolia. V podstatě od dob trojkové generace Meganu a Lagun se Renaultu nepodařil jediný krok vedle, 1.5dCi vyladil do nejlepší formy, bezprecedentně se povedla implementace FAPů napříč modely (existují i verze s pátým vstřikovačem), neprůstřelná technika 1.6dCi (ocelové písty, speciální pístní kroužky, atd.), podařila se i benzínová 1.6TCe a 0.9TCe. A pikantní na tom je, že 0.9TCe konstrukčně vychází právě z 1.2TCe. Blok motoru je prakticky stejný, jen má „uříznutý“ jeden válec. Liší se pak pochopitelně i hlava, která je osazena nepřímým vstřikováním. Problémovost 1.2TCe je trochu komplikovanější než se obecně traduje. Ten motor je v zásadě spolehlivý, ale pouze za těch okolností, že jej provozuje člověk co jezdí spíše dálkové trasy a používá jej „jako diesel“. Celý kámen úrazu totiž spočívá v tom, když si 1.2TCe pořídí majitel co měl předtím atmosférickou 1.6 16V. A stejně jako s onou 1.6 16V provozuje vůz na cesty 3km do práce a zpět. Každý pracovní den, každý týden. Takový provoz 1.2TCe vyloženě ničí. Navzdory očekávání není příčina v karbonování typickém pro přímovstřikové motory. Tento jev není u 1.2TCe vůbec žádné téma, stejně jako u 1.6TCe. Totální zmar 1.2TCe spočívá ve vysoké kontaminaci oleje benzínem. Příčin je více:
1) Z počátku výroby nevhodný design pístních kroužků, které byly navrženy v rámci honby za snížením emisí tak, aby u studeného motoru byly dále sníženy třecí ztráty. Po zahřátí agregátu se vlivem teplotní roztažnosti kroužky teprve dostaly do plného provozního stavu. Při dlouhodobém provozu „za studena“ tedy dochází k výrazné kontaminaci oleje benzínem. Dochází dokonce k tomu, že hladina oleje začne růst.
2) Motor má přirozenou vlastnost – oproti atmosférám se pomalu zahřívá, kdo tedy jezdí převážně po městě a pár jednotek km do práce a zpět, ten by se měl H5F vyhnout.
3) Další problém se týká pouze našeho regionu – CZ/SK/PL, při teplotách kolem nuly mají tyto motory problém startovat napoprvé. Může za to kvalita benzínu vs. nastavení palivové mapy motoru. V západní EU tento problém neexistuje. Renault vydal několik aktualizací SW pro ECU, nicméně problém se dle informací nepodařilo vyřešit zcela. Zajímavostí je, že při teplotách výrazněji pod nulou se starty už problémy nebývají. Naštěstí zde existuje spolehlivé řešení i pro náš region – přes zimu tankovat N98.
1.2TCe H5F tedy určitě není „blbuvzdorný“ motor, ale umí fungovat spolehlivě a najíždět stovky tisíc km. Jen je potřeba jezdit delší trasy, umožnit mu zahřátí na provozní teplotu a měnit olej po max. 15 000km. Neštěstí je, že tyto informace se žádný z kupujících nikdy nedozvěděl, do města patří ze současné nabídky Renaultu v případě Meganu 1.6SCe a 1.2TCe se měla doporučit výhradně dálkařům.
Velkou zajímavostí je, že Renault 1.2TCe motor zásadně přepracoval a čeká ho dlouhá kariéra se zvýšeným objemem a obchodním názvem 1.3TCe (protože má motor objem 1330ccm tak jej Mercedes označuje už jako 1.4). Je to nepochybně zajímavé, protože kdyby u 1.2TCe H5F bylo po konstrukční stránce vše špatně, výrobce by jej ukončil a vyvinul zcela nový motor – to se nestalo. 1.3TCe H5H je tedy „pouze“ zásadní evolucí 1.2TCe. Je zde zcela jiná hlava, písty, pístní kroužky a dokonce i povrch válců (bore spray coating), kompletně jinak řešené vstřikování s vyšším plnícím tlakem atd.
No jsem líný to popisovat důkladně, takže tady kopíruji co jsem psal Martinu Freiovi ze Světa Motoru jako podklad pro jeho článek:
1.2TCe H5F je opravdu jediná piha na kráse současného portfolia. V podstatě od dob trojkové generace Meganu a Lagun se Renaultu nepodařil jediný krok vedle, 1.5dCi vyladil do nejlepší formy, bezprecedentně se povedla implementace FAPů napříč modely (existují i verze s pátým vstřikovačem), neprůstřelná technika 1.6dCi (ocelové písty, speciální pístní kroužky, atd.), podařila se i benzínová 1.6TCe a 0.9TCe. A pikantní na tom je, že 0.9TCe konstrukčně vychází právě z 1.2TCe. Blok motoru je prakticky stejný, jen má „uříznutý“ jeden válec. Liší se pak pochopitelně i hlava, která je osazena nepřímým vstřikováním. Problémovost 1.2TCe je trochu komplikovanější než se obecně traduje. Ten motor je v zásadě spolehlivý, ale pouze za těch okolností, že jej provozuje člověk co jezdí spíše dálkové trasy a používá jej „jako diesel“. Celý kámen úrazu totiž spočívá v tom, když si 1.2TCe pořídí majitel co měl předtím atmosférickou 1.6 16V. A stejně jako s onou 1.6 16V provozuje vůz na cesty 3km do práce a zpět. Každý pracovní den, každý týden. Takový provoz 1.2TCe vyloženě ničí. Navzdory očekávání není příčina v karbonování typickém pro přímovstřikové motory. Tento jev není u 1.2TCe vůbec žádné téma, stejně jako u 1.6TCe. Totální zmar 1.2TCe spočívá ve vysoké kontaminaci oleje benzínem. Příčin je více:
1) Z počátku výroby nevhodný design pístních kroužků, které byly navrženy v rámci honby za snížením emisí tak, aby u studeného motoru byly dále sníženy třecí ztráty. Po zahřátí agregátu se vlivem teplotní roztažnosti kroužky teprve dostaly do plného provozního stavu. Při dlouhodobém provozu „za studena“ tedy dochází k výrazné kontaminaci oleje benzínem. Dochází dokonce k tomu, že hladina oleje začne růst.
2) Motor má přirozenou vlastnost – oproti atmosférám se pomalu zahřívá, kdo tedy jezdí převážně po městě a pár jednotek km do práce a zpět, ten by se měl H5F vyhnout.
3) Další problém se týká pouze našeho regionu – CZ/SK/PL, při teplotách kolem nuly mají tyto motory problém startovat napoprvé. Může za to kvalita benzínu vs. nastavení palivové mapy motoru. V západní EU tento problém neexistuje. Renault vydal několik aktualizací SW pro ECU, nicméně problém se dle informací nepodařilo vyřešit zcela. Zajímavostí je, že při teplotách výrazněji pod nulou se starty už problémy nebývají. Naštěstí zde existuje spolehlivé řešení i pro náš region – přes zimu tankovat N98.
1.2TCe H5F tedy určitě není „blbuvzdorný“ motor, ale umí fungovat spolehlivě a najíždět stovky tisíc km. Jen je potřeba jezdit delší trasy, umožnit mu zahřátí na provozní teplotu a měnit olej po max. 15 000km. Neštěstí je, že tyto informace se žádný z kupujících nikdy nedozvěděl, do města patří ze současné nabídky Renaultu v případě Meganu 1.6SCe a 1.2TCe se měla doporučit výhradně dálkařům.
Velkou zajímavostí je, že Renault 1.2TCe motor zásadně přepracoval a čeká ho dlouhá kariéra se zvýšeným objemem a obchodním názvem 1.3TCe (protože má motor objem 1330ccm tak jej Mercedes označuje už jako 1.4). Je to nepochybně zajímavé, protože kdyby u 1.2TCe H5F bylo po konstrukční stránce vše špatně, výrobce by jej ukončil a vyvinul zcela nový motor – to se nestalo. 1.3TCe H5H je tedy „pouze“ zásadní evolucí 1.2TCe. Je zde zcela jiná hlava, písty, pístní kroužky a dokonce i povrch válců (bore spray coating), kompletně jinak řešené vstřikování s vyšším plnícím tlakem atd.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Takže za mě určitě raději diesel než 1.2TCe. 1.6TCe je na tom lépe, ale proč trápit 200k motor lítačkami po městě, navíc je jen v opravdu drahých vozech.
Naprostý a nedostižný ideál pro život ve městě je opravdu stará dobrá benzínová atmosféra. Tedy motor, který už prakticky nejde nikde koupit jako nový. Takový Megane IV 1.6SCe je do města opravdu dokonalý vůz.
Naprostý a nedostižný ideál pro život ve městě je opravdu stará dobrá benzínová atmosféra. Tedy motor, který už prakticky nejde nikde koupit jako nový. Takový Megane IV 1.6SCe je do města opravdu dokonalý vůz.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Nový 1,6 atmo teď koupil švagr ,Toyotu Auris 97kw, spotřeba 7,5L no do 4000ot to extra nejede.. v Laguně 2 1,6 16 79kw jsem jezdil za 6,4l/100.
Do města a na popojíždky taky NE ideál Hyu 1,6 GDI (přím vstřik) spotřeba 8,5 l/100 , v rodině je Citroen 1,4 ET3J4 90koní 7,2 l/100 ve městě , trochu bere olej 1L/10000. Druhý švagr Peugeot 2,0 hdi fAP město 6l/100 . Já 2,0 DCI 150 pohoda 5,7l..
Těžko dnes vybrat nový vůz..
Do města a na popojíždky taky NE ideál Hyu 1,6 GDI (přím vstřik) spotřeba 8,5 l/100 , v rodině je Citroen 1,4 ET3J4 90koní 7,2 l/100 ve městě , trochu bere olej 1L/10000. Druhý švagr Peugeot 2,0 hdi fAP město 6l/100 . Já 2,0 DCI 150 pohoda 5,7l..
Těžko dnes vybrat nový vůz..
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Tak ty nový atmosféry, byť s vyšším papírovým výkonem, nejedou kvůli emisním omezením tak, jako motory před deseti, dvaceti lety.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Přesně tak. Atmosféry už nejsou co bývaly.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- fyluta
- Advanced member
- Příspěvky: 414
- Registrován: stř bře 28, 2012 18:12
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Chlapci hoši
Včera jsem si dělal výměnu oleje a mrkal na výfuk, rukou celej prošahal.. a že asi dobrý , původní ..
Jen ty gumy na uchycení posledního dílu, jsem tady někde viděl , že jsou unavený..
A jedu domu, na rovině vypnu tempomat tak pri 50km a slyším lehkou rezonanci...
na netu u výfuku nemůžu nikde ty silenbloky najít.. díky za číslo
Včera jsem si dělal výměnu oleje a mrkal na výfuk, rukou celej prošahal.. a že asi dobrý , původní ..
Jen ty gumy na uchycení posledního dílu, jsem tady někde viděl , že jsou unavený..
A jedu domu, na rovině vypnu tempomat tak pri 50km a slyším lehkou rezonanci...
na netu u výfuku nemůžu nikde ty silenbloky najít.. díky za číslo
-
- Experienced member
- Příspěvky: 664
- Registrován: úte črc 31, 2007 10:27
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Ahojte, môže sa z FAP filtra mierne dymiť pri vypaľovaní? Dnes ráno som prešiel cca 25km mimo mesto, motor zahriaty, nespozoroval som že je spustená regenerácia, zastal som, otvorím dvere a smrad spálenej gumy, hneď som vedel že vypaľuje filter, ale potom som zistil, že vzadu spoza motora ide jemný dym, presne z miesta kde je FAP umiestnený. Následne som šiel ďalších cca 25km pozeral som aktuálnu spotrebu, bola veľmi vysoká, po 10km klesla a hotovo - klasika pri vypaľovaní, ako som zastal, pozrel som do motora žiadny dym ani smrad, všetko v poriadku.... predtým som si nikdy nevšimol žeby nejaký dym pri vypaľoaní FAP bol.
Renault Laguna III 2.0dCi 110kw r2008
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Já ti povím co je to za smrad spálené gumy a dým v oblasti FAPu.
Je to ta kouzelná gumová hadička, která vede ze snímače diferenčního tlaku ,který je právě ve FAPu umístěn.
Proto taky ty gumové hadičky hovno vydrží a jen to dělá problémy.
Nechápu, jaký inženýr tohle vymyslel, do místa, kde je teplota okolo 600 stupňů dát gumovou hadici. To nemohli udělat kovovou trubičku?!
Takže má ráda, vlez si pod auto a hadičku na FAPu zkontroluj.
Je to ta kouzelná gumová hadička, která vede ze snímače diferenčního tlaku ,který je právě ve FAPu umístěn.
Proto taky ty gumové hadičky hovno vydrží a jen to dělá problémy.
Nechápu, jaký inženýr tohle vymyslel, do místa, kde je teplota okolo 600 stupňů dát gumovou hadici. To nemohli udělat kovovou trubičku?!
Takže má ráda, vlez si pod auto a hadičku na FAPu zkontroluj.
Naposledy upravil(a) maxfli dne stř bře 06, 2019 17:13, celkem upraveno 1 x.
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Ahoj, dobří lidé . Mám budu říkat problém s rezonujícím výfukem 2.0 16v. Auto jsem měl na zvedáku ale nic jsme nenašli žádné poškození zádné díry výfuk v super stavu na svoje léta, ale stejně při jízdě nebo při protůrování motoru prostě rezonuje a myslím si že by to mohl být střední díl. Po zatlačení na střední díl nahoru rezonance zmizeli ale po zatáhnutí směrem dolů byli jěště větší kricí plechy drží a nedotýkají se ho. Chtěl jsem to řešit výměnou ALE nemůžu ho sehnat krom originálu, dokázal by někdo poradit?
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Skontroluj tepelné štíty zo spodu (hliníkové plechy). Tie zvyknú rezonovať.
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
To bylo první na co jsme koukali jsou ok.
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Ahoj toto asi nieje dobré, a pritom auto ide normálne.
Diferencialny tlak, posledna regeneracia skoro 40000km wtf?
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... 41VjNNV0Nn
Aká závada to asi je? Žeby hadička k DPF? Bolo to robené síce pri studenom motore ale aj tie korekcie sú nejaké vysoké či?
Vďaka za každú odpoveď
Diferencialny tlak, posledna regeneracia skoro 40000km wtf?
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... 41VjNNV0Nn
Aká závada to asi je? Žeby hadička k DPF? Bolo to robené síce pri studenom motore ale aj tie korekcie sú nejaké vysoké či?
Vďaka za každú odpoveď
Laguna II Initiale-full,2.0 16v IDE 103kw,K&N---EX
Laguna III Grandtour Black Edition 2.0DCI 110kw DPF 4control
Laguna III Grandtour Black Edition 2.0DCI 110kw DPF 4control
Re: Výfuk, katalyzátor, FAP
Tak hadička bola KO. Opravená ale stale ukazuje pyclip diferencný tlak taky isty ako predtým -32740mbar. Bude vadný snimač?
Druhu hadičku som nenašiel asi ju nemám kedže do snimača ide len 1 hadička. Nestretol sa stym niekto netreba nahodou kalibrovat snimač?
Prosím o pomoc radu ďakujem
Druhu hadičku som nenašiel asi ju nemám kedže do snimača ide len 1 hadička. Nestretol sa stym niekto netreba nahodou kalibrovat snimač?
Prosím o pomoc radu ďakujem
Laguna II Initiale-full,2.0 16v IDE 103kw,K&N---EX
Laguna III Grandtour Black Edition 2.0DCI 110kw DPF 4control
Laguna III Grandtour Black Edition 2.0DCI 110kw DPF 4control
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů