Výfuk, katalyzátor, FAP

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od amat » ned zář 13, 2015 21:25

Zaslepení EGRu je tradiční "tunning" TDIčkařů, tam byl totiž ovládán podtlakem (!!!) a samozřejmě často selhával. Dost se tento nešvar rozšířil u L2, kde přeci jen mohl mít jakýs takýs smysl. Když člověk zanedbával údržbu, nebo se v tom prostě jen nechtěl hrabat, tak se EGR časem dokázal zanést tak, že se snadno zasekl v otevřené poloze což znamenalo v lepším případě motor v nouzáku nebo rovnou odtah, protože takový motor nejde ani nastartovat. Nicméně chování motoru se zaslepeným EGRem bylo následující (lepší tah z nižších otáček - logické), o malinkatý ždibeček lepší spotřebu v městském režimu (ale i tento ždibeček je z kategorie: věř a víra tvá tě uzdraví), hrubější chod motoru + zvýšené vibrace a především mnohem vyšší produkce jedovatých NOxů.

U 2.0dCi jsem v rámci pátrání po záhadě s hlenem okolo EGRu zkoušel tento i zaslepit a týden jsem s takto upraveným autem jezdil. Prohlašuji veřejně a 100% si za tím stojím: u M9R je zaslepování EGRu nesmysl! Totální nesmysl! Po týdenním cestování (1100km, dálnice, okresky, město) se spotřeba nehnula ani o milimetr, motor zabírá pořád stejně (žádné zlepšení odspodu), naopak se nepatrně zvýšily vibrace a motor měl hrubší chod. To vůbec nemluvím o ekologii a spolehlivosti motoru. U takto výkonných motorů se totiž EGR používá mimojiné k chlazení turba. Nehledě na to, že konstrukce EGRu u M9R snad ani neumožňuje to, že by se mohl zaseknout.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Zefek » ned zář 13, 2015 22:30

A taky je jinak řízené vstřikování. Aby byl běh motoru hladší, vstřikuje se malá dávka paliva ještě před hlavní dávkou. Smyslem je prohřát spalovací prostor a taky zvýšit tlak ve válci 1) pro účinnější spalování a 2) snížení vibrací a hlučnosti motoru. Jenže tyhle motory vstřikují ještě i po hlavní dávce směrem do výfuku. Je to jen ždibet paliva, nic moc extra. Jenže přes ten egr se tohle palivo dostává zpátky do sání a motoru a následně začne hořet ještě před vstřikem malé dávky. Smyslem je opět menší diferenční tlak, tedy nižší hlučnost a vyšší účinnost.

Egr se zanáší, pokud je na něm nějaká vada, nebo je vada na okruhu vstřikování/dodávka vzduchu. Pokud je totiž stav bezvadný, produkují se pouze malé částice sazí. Egr při požadavku na výkon zavírá a saze tak do motoru nejdou. Stejný efekt jako zaslepení. Problém je, pokud je netěsný. Pak totiž saze proudí do motoru i přes zavřený egr a dochází k drastickému nárůstu kouřivosti a posílení zpětné vazby - do sání proniká větší množství sazí a kouřivost je ještě vyšší. Větší množství sazí pak zanáší egr a sání.
Jenže pokud motor jede v režimu nízkého zatížení, neprodukuje saze, respektive produkuje, ale jejich množství je zanedbatelné. Největší množství sazí motor produkuje při akceleraci. Proto, pokud není během akcelerace dostatek vzduchu, může to mí za následek vyšší kouřivost a zanášení egru z výfukové strany. Po otevření egru pak saze mohou egr zablokovat. Svou roli hraje také stav vstřikovačů. Pokud špatně rozstřikují, nebo vstřikují kdy nemají, ... má to zcela určitě také vliv na kouřivost.

Tedy co se týká egru, abych to shrnul. Pokud motor kouří (s fapem lze poznat podle častějších regenerací), tak v žádném případě není možné tento problém vyřešit zaslepením egru. Pokud je vada na egr ventilu, tak většinou se zaslepením kouřivost ustane. Často ustane i když je problém jinde, za čas se to ale zase začne dramaticky zhoršovat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od amat » ned zář 13, 2015 23:56

Zefek: Podepisuju krví! Stav vstřikovačů je extrémně důležitý. Vše se může zdát v pořádku a přitom tomu tak nemusí být... kdo by čekal, že u mě ten hlen budou způsobovat právě vstřikovače? Nikdo...
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
jack3r
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 23, 2011 23:23
Bydliště: vranov nad toplou

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od jack3r » pát říj 23, 2015 17:09

Má niekto skusenosti z pridavanim aditiva do nafty napr:http://www.olejcentrum.sk/PRO-TEC-DPF-S ... 579059.htm na lepśie čistenie fap filtra?zatiaľ problemy nemám a neviem či sa to oplati pridávať?
Now:Laguna GrandTour III ph 2 2K11 127Kw Initiale Paris
Ex: Laguna GrandTour II ph 2 2K05 110Kw Initiale Paris

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Zefek » pát říj 23, 2015 18:01

Nevím jak tohle aditivum, ale majitel v dobré víře, že pomůže fapu nalíval aditiva, které fap zcela zabetonovaly.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od amat » pát říj 23, 2015 18:14

Ja myslim, ze uz z principu nemuze existovat zadne aditivum, ktere vycisti fap. Pokud chces mit cisty fap nejezdi jako duchodce, vytacej (zahraty) motor, prozen to obcas po dalnici a budes mit klid. U L3 fapy nezlobi, nejsou s nimi problemy. Mam 260 000km a fap mam v bezvadnem stavu.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
jack3r
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 23, 2011 23:23
Bydliště: vranov nad toplou

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od jack3r » pát říj 23, 2015 20:21

inak v L2 r.v:2005 som FAP filter mal a za 5 rokov použivania som o ňom nevedel a ani som neregistroval aby sa zapla regeneracia a po diaľnici vobec nejazdim.ešte otazočka na skusenejšich ma ten 127Kw motor piaty vstrek pred filtrom?
Now:Laguna GrandTour III ph 2 2K11 127Kw Initiale Paris
Ex: Laguna GrandTour II ph 2 2K05 110Kw Initiale Paris

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od amat » pát říj 23, 2015 21:07

To ja vypalovani registruju zvysenym volnobehem (trochu jinym zvukem motorou - vyssi ton) a samozrejme po dobu cca 20min vyssi spotrebu. Ale kdo se nediva na aktualni spotrebu tak si asi niceho nevsimne.

Paty vstrikovac by mela mit 1.5dCi, 3.0dCi jej ma na 100%. 2.0dCi jej bohuzel nema v zadne sve verzi.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

jindra56
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: pát čer 05, 2015 19:23
Bydliště: Oslavany - Padochov

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od jindra56 » pát říj 23, 2015 22:53

A čím teda dvoulitr vypaluje FAP? Kam teda vstřikuje naftu potřebnou k zahoření a vypálení? Já jsem taky žil v přesvědčení, že mám pátou trysku pro FAP, že je to u Rencku standardní řešení ...

Uživatelský avatar
jack3r
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv čer 23, 2011 23:23
Bydliště: vranov nad toplou

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od jack3r » pát říj 23, 2015 23:01

Neviem či to vysvetlim spravne ale ak nemaš piaty vstrek pred filtrom funguje to tak že riadiaca jednotka vstriekne naftu do vyfukovych plynov ktore sa potom zapalia vo fap.preto vraj može pri tomto systeme može pribudať olej v motore(nafta stečie cez kružky do oleja).
Now:Laguna GrandTour III ph 2 2K11 127Kw Initiale Paris
Ex: Laguna GrandTour II ph 2 2K05 110Kw Initiale Paris

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od amat » pát říj 23, 2015 23:23

Jde o to, že během jednoho vstřikovacího cyklu se nafta vstřikuje ve třech dávkách (pomocné a hlavní). Když se regeneruje FAP, vstřikují se do válce ještě další dvě dávky, které se ve válci nespálí (nemají s čím - není zde tolik vzduchu), projdou turbem a katalyzátorem až do FAPu, kde se zachytí a začnou hořet.

Přibývání oleje není hlavní problém, když k tomu dojde vlivem nafty, je to s motorem už hodně špatné. Pístní kroužky by musely být naprosto vyběhané, motor by tímpádem neměl ve válci kompresi a nechtěl by ani startovat atd. Na takovou závadu nemá motor do 500 000km žádný nárok (snad jen díky nějaké výrobní vadě). Problém však je, že motor přeci jen spálí nafty trošičku více a nedokonale což produkuje nadměrné saze, jejich mikročástečky ulpívají na stěnách válce a ve fázi komprese a sání se část těchto mikrosazí dostane do oleje, kterým se stěny natáhnou (komprese) a setřou (sání). Samozřejmě to není zase tak dramatické množství, ale přesto to stačí k postupné degradaci oleje.

O důvod více měnit jej po 15 000km max! Naštěstí 2.0dCi má skoro "dodávkářskou" olejovou náplň 7,5l, což je jeden z hlavních důvodů vysoké spolehlivosti tohoto motoru.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Zefek » sob říj 24, 2015 06:30

To je častý omyl. Nafta nezačne hořet ve fapu. Před tím, než se rozjede proces regenerace se lehce zvýší bohatost paliva, aby se více zahřál katalyzátor. Ten je už sice zahřátý i tak, protože redukční a oxidační část produkuje spoustu tepla. Pro správnou funkci fapu je potřeba teplota kolem 700°C za katem. Pokud katalyzátor funguje správně, pak se při kontaktu s uhlovodíky, tedy nespálenou naftou, rozpálí do červena. Toho se využívá a taky se tím zvyšuje teplota výfukových plynů. Je to vidět i na diagnostice, kdy nastane začátek regenerace a prudce stoupne teplota za katem. Kdyby byl kat vadný, nebo vytlučený, samotná nafta ve fapu hořet nezačne. Hoří právě už v katu. Saze nevypaluje plamen, ale žár, respektive teplota výfukových plynů.
Naopak v průběhu regenerace dojde k poklesu regenerační dávky paliva a dojde ke zvýšení průtoku vzduchu, tj. směs se ochudí. Funguje to stejně jako když začnete foukat do doutnajících uhlíků. Ty jsou v tomto případě pro lepší představu právě už v rozpáleném katu, což ještě více umožní zvýšit teplotu výfukových plynů.

Jednoduše, bez katalyzátoru ten proces neproběhne.

Přibývání oleje může být, pokud se regenerace provádí příliš často. Je tam nějaká adaptační hodnota pro dávku paliva, díky které to začne hořet v katu a zvýší se teplota. Pokud se tahle adaptační hodnota posune někam daleko, pak skutečně může výrazně přibývat oleje. Ty kroužky zatěsní vzduch, ale větší přebytek nafty přes ně projde. Je to dané tím, že kapalinu nelze stlačit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Petr Sázavský
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: úte bře 14, 2006 19:22

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Petr Sázavský » ned úno 21, 2016 13:55

Mám dotaz ohledně "pátého" vstřiku u motoru 1,5 dCi. V origo servisu mi řekli, že né všechny tyto motory ho měli! Prý ho měli jen některé typy s určitým typem čerpadla (nebo vstřikovačů?... teď jsem to zapomněl :D ). Plánuju totiž auto s tímto motorem a rád bych ten pátý vstřik měl. Prý je to velmi dobré řešení na vypalování FAP filtru. Nevíte tedy, jak se věci mají? Jaký typ motoru 1,5 dCi mám hledat?
R 25 GTX 2.0
Safrane II 2.5 RXE
VEL SATIS 3.0 dCi Privilege r.v. 2002
Laguna II Grandtour 1.9 dCi/88 kW Privilege r.v. 2001
Grand Scenic III 1.5 dCi 81 kW r.v. 2011

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Šamša » pon úno 22, 2016 00:33

Co se počtu vstříknutí nafty týče, tak 3 x dávku už umělo CR na prvních Lagunách 1.9dCi s CP1 čerpadlem, na generaci 2.0dCi už by mělo dávkovat 5x za cyklus. Proto tyhle motory mají kultivovaný běh oproti traktorům od VW čerpadlo tryska.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Jirke » pon úno 22, 2016 23:22

Samso, hovoris pravdu, ale o necem jinym nez na co se pta :)
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

PeTr7650
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pát bře 28, 2008 19:53

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od PeTr7650 » ned říj 23, 2016 22:57

Zdravim, mam otazecku. Koupil jsem L2 2.0 dCi 127 kW s FAP. Najeto 330 tkm, pravych s overenou historii. Majitel nechaval menit FAP pred cca 20 tkm, mam od nej faktury i fakturu ze servisu. Fap se zanasel, nechal jej dvakrat vycistit, vzdy zaroven vymenili motorovy olej. Pak koupil novy a zaroven menili i cidlo rozd. tlaku a teploty.
Vyfuk je cerny od sazi, predpokladam, ze jeto pozustatek nefunkcniho fap v minulosti. Po napichnuti diagnostiky mi jednotka hlasi, ze vymena FAP byla pred 20 tkm ale zaroven posledni uspesna regenerace byla pred 19 tkm. Pocet neuspesnych regeneraci je 0, hodnoty cidel se meni (tlak, teplota), mnozstvi sazi hlasi 12 gramu). Zaroven ale doba od posledni regenerace je 36 hodin, coz pri prumerne rychlosti 63 km/h, coz bylo v palubaku dava kolem 2000 km. Chci se zeptat, po jak dlouhe dobe se vam na dvoulitrech vypaluji filtry, resp. po jake vzdalenosti?
Jezdim v praci fiatem ducato, 2.3 multijet s dpf, 430 tkm a vyfuk cisty. Regenerace probiha kazdych cca 1500 km a trva kolem peti minut.
Diky moc za odpovedi

Uživatelský avatar
faldicek
Senior member
Příspěvky: 1843
Registrován: pon srp 23, 2010 22:29
Bydliště: Chomutov

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od faldicek » ned říj 23, 2016 23:03

Tak to absolutně netuším, pokud stále nesleduješ odchylky v okamžité spotřebě, tak není šance to poznat, auto na to nijak neupozorňuje žádnou kontrolkou či tak něco...

PeTr7650
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pát bře 28, 2008 19:53

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od PeTr7650 » ned říj 23, 2016 23:20

To ani fiat, pro zjisteni tech hodnot vzdy pripojim diagnostiku. Ale da se to vypozorovat hrubsim chodem motoru, spustenou saharou a kdyz nahodou zastavim pri probihajici regeneraci, je citit zvlastni smrad a od motoru a vyfuku sala teplo

PeTr7650
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pát bře 28, 2008 19:53

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od PeTr7650 » sob lis 05, 2016 15:38

pokud by nekoho zajimalo par podrobnosti o FAPu a hlavne jeho zivotnosti, tak prikladam printscreen z diagnostiky na firemni dodavce. Je to fiat ducato, 2,3 multijet 150k, 2012 rok. Auto ma aktualne na tacho 430 tkm, vyfuk je cisty, neni tam ani naznak sazi. Filtr je stale puvodni, auto jezdi denne delsi trasy, po meste poskakuje zcela minimalne.
Obrázek

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Renaulťák » sob lis 05, 2016 18:27

Mne se, za poslednich 10000 km podarilo FAP pri regeneraci nacapat pouze dvakrát. Kdyz jedu na dalnici, prepinam na okamzitou spotrebu a tam bylo to zvyseni o tri az vic km videt. Kdyz se poflakuji po meste a okrskach, spotrba se neda odsledovat. Zatim me nikdo nevyplasil, abych nemohl spavat, tak verim, ze snad konstrukter vedel co delali a nejak to funguje samo.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

vampi
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: čtv črc 31, 2008 07:53

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od vampi » stř bře 01, 2017 10:39

Zdravím, nestretli ste sa niekto s aplikáciou viď link https://play.google.com/store/apps/deta ... app.vagdpf ale pre Renault? Sa mi to celkom pozdáva keďže v aute nie je žiadna indikácia stavu FAP, resp. info o práve prebiehajúcej regenerácii. Našiel som, že existuje pre PSA. Vďaka za postrehy.
new Renault Laguna III Grandtour GT, 4Control 2.0 dCi, 131 kw (180 ps), r.v. 2009
old Renault Laguna I 1.8 16V Privilege, 88 kw (120 ps), r.v 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od amat » pát bře 31, 2017 12:09

Teprve teď jsem si toho nesmyslu co tady umístil Gorak164 (obrázek motoru s návodem na odpojení EGR) všiml. Hoši, tohle snad nemůžete myslet vážně. Válím se po zemi smíchy...

Ta hadička neodpojí EGR! Ten podtlakový ventil reguluje pouze chlazení výfukových spalin! Takže když tu hadičku odpojíte, nestane se s chodem motoru vůbec, ale vůbec nic (EGR dál funguje) - odpojíte ventil, který určuje zda-li mají jít spaliny přímo do sání (výchozí stav) nebo mají procházet přes chladič. Při velkém zatížení motor nepojede tak jak by měl, protože se do sání dostane méně vzduchu díky tomu, že se horké spaliny přes EGR nebudou moci kde zchladit a tedy odpojení této hadičky bude znamenat horší výkon při zátěži.

U 2.0dCi se EGR zaslepuje velmi jednoduše, ale ne tímto způsobem. Nejjednodušší je vložit kus plechu mezi příruby hadice a chladiče EGR spalin.

Nicméně u 2.0dCi je zaslepování EGRu totální zhovadilost - výkon nevzroste, motor bude mít hrubší chod a spotřeba neklesne. Na rozdíl od 1.9dCi a 2.2dCi má 2.0dCi do jisté míry i díky piezoelektrickým vstřikovačům velmi čisté spalování a motor produkuje jen minimum sazí (pokud je v pořádku). Když se podíváte do sání motoru, který má 300 000km na hrbu, tak je neskutečně čisté ikdyž má funkční EGR. EGRy u 2.0dCi neodchází a nepamatuju, že bych někdy viděl tento ventil ucpaný - není potřeba jej ani čistit.

2.0dCi má asi 17 strategií řízení EGRu a mezi ně patří třeba ochrana turbodmýchadla - otevřením EGRu si sníží teplotu spalin a tak chrání turbo před devastující teplotní zátěží. Kdo u tohoto motoru zaslepí EGR je blázen.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od Zefek » pát bře 31, 2017 16:41

amat píše:Při velkém zatížení motor nepojede tak jak by měl, protože se do sání dostane méně vzduchu díky tomu, že se horké spaliny přes EGR nebudou moci kde zchladit a tedy odpojení této hadičky bude znamenat horší výkon při zátěži.
Při vysoké zátěži je egr zavřený, aby bylo dostatek vzduchu v poměru k palivu a nepřekročila se kouřivost. Takže přes chladič výfukových spalin v té době nic nejde.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

rmata
Junior member
Příspěvky: 220
Registrován: čtv říj 24, 2013 14:22

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od rmata » sob dub 08, 2017 11:40

Ahoj, chci se zeptat na neco ohledně filtru. Mam najeto 100 tisíc km a mam docela černé koncovky výfuku. Prý by to se spravne fungujicim filtrem mělo být čisté. Jak to máte vy? Mam to nějak řešit? Nebo je to normální stav. Chci to nechat dát na diagnostiku v jakém stavu je filtr. A na diagnostice se dá poznat zda tam filtr je nebo ne? Nejsem první majitel, ale ze zdola jsou všechny sváry originální. Díky
Laguna Coupe 2.0dci 110kw
Renault megane II sedan 1.5dci 78kw- Prodáno

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuk, katalyzátor, FAP

Příspěvek od amat » sob dub 08, 2017 13:24

Hod sem fotku vyfuku. Podle svaru se moc neorientuj, protoze FAP je mozne vytlouct bez poruseni jeho obalu. Z venku tedy vse vypada jak ma, ale uvnitr neni nic. Pak se autu prehraje sw a vyreseno. Dulezita informace je, jestli ti auto kouri pod plnym plynem treba do kopce. Pokud mas fap, nesmis si ani odfouknout, proste z vyfuku nesmi jit nic - ani pri vypalovani.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti