Výfuk, katalyzátor, FAP

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
p_joch
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 09, 2011 15:24

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od p_joch » stř čer 01, 2011 14:39

Zdarte kolik Vás to stálo odstranění FAP -DPF filtru, jak SW tak mechanické odstranění tedy komplet??U nás to dělá jedna firma za 6.tisíc, ale chtělo by to nějaké doporučení kdo to fakt umí a má s Lagunou III zkušenosti
CHci se toho taky zbavit, protože začínám jezdit kratší vzdálenosti a je cítit ten problém s regenerací toho filtru a navíc to žere navíc naftu.
Nevíte taky zda-li to má spojitost i s tím střikováním nafty do oleje, kvůli tomu vypálení filtru pevných částic...tím by potom logicky se nemuselo dávat cca 8.litrů drahého oleje, který je dán v garanční knížce od Renaultu??

_____________________________
Laguna III GT 2.0 dCi/180PS - full výbava
___________________________________
Laguna III GT 2.0 dCi/180PS - full výbava - R18 225/40
Laguna II 1.9 dCi/120PS - R16 205/50

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2426
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od Jirke » stř čer 01, 2011 23:48

ja sem menil olej pred 14 dny v renaultu, i kdyz nemam FAP, dal sem 5W30 z jejich produkce Motrio (litra stal cca 200,-) a nic sem neresil.

Jinak ja budu platit za mechanicky vyndani FAPu, SW upravu a chip s merenim na valcich 9490,- (www.mereni-vykonu.cz). Finale bude tuto nedeli snad.

Pockej si na dalsi zkusenosti jednoho kolegy s L II., ten ma 2.0dCi 127kW, taky pujde na FAP OFF a da nam vedet, jeho by to melo stat komplet 7800,- nekde v Kladne.
Ale fakt je, ze tohle neumi kazdej jouda.. A ti co si mysli, ze to umej, ale nikdy to nedelali, narazi na problem.
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

p_joch
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon kvě 09, 2011 15:24

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od p_joch » čtv čer 02, 2011 12:02

Jirke píše:ja sem menil olej pred 14 dny v renaultu, i kdyz nemam FAP, dal sem 5W30 z jejich produkce Motrio (litra stal cca 200,-) a nic sem neresil.

Jinak ja budu platit za mechanicky vyndani FAPu, SW upravu a chip s merenim na valcich 9490,- (http://www.mereni-vykonu.cz). Finale bude tuto nedeli snad.

Pockej si na dalsi zkusenosti jednoho kolegy s L II., ten ma 2.0dCi 127kW, taky pujde na FAP OFF a da nam vedet, jeho by to melo stat komplet 7800,- nekde v Kladne.
Ale fakt je, ze tohle neumi kazdej jouda.. A ti co si mysli, ze to umej, ale nikdy to nedelali, narazi na problem.
Takže podle toho co píšeš teprve se chystáš na odstranění Fapu. Tak dej vědět jak to dopadlo tobě. Jestli se objevili nějaké softwarové problémy, chybové hlášky atd..i případně jestli jsi zjistil v jízdě auta nějaké změny?!!
Budu velmi rád. Já jsem teprve na začátku takže zkouším sehnat adekvátní firmu, která by mě to provedla. Jsem z Jižní Moravy, takže vyhledávám v mém okolí.
___________________________________
Laguna III GT 2.0 dCi/180PS - full výbava - R18 225/40
Laguna II 1.9 dCi/120PS - R16 205/50

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2426
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od Jirke » čtv čer 02, 2011 21:24

p_joch píše:
Jirke píše:ja sem menil olej pred 14 dny v renaultu, i kdyz nemam FAP, dal sem 5W30 z jejich produkce Motrio (litra stal cca 200,-) a nic sem neresil.

Jinak ja budu platit za mechanicky vyndani FAPu, SW upravu a chip s merenim na valcich 9490,- (http://www.mereni-vykonu.cz). Finale bude tuto nedeli snad.

Pockej si na dalsi zkusenosti jednoho kolegy s L II., ten ma 2.0dCi 127kW, taky pujde na FAP OFF a da nam vedet, jeho by to melo stat komplet 7800,- nekde v Kladne.
Ale fakt je, ze tohle neumi kazdej jouda.. A ti co si mysli, ze to umej, ale nikdy to nedelali, narazi na problem.
Takže podle toho co píšeš teprve se chystáš na odstranění Fapu. Tak dej vědět jak to dopadlo tobě. Jestli se objevili nějaké softwarové problémy, chybové hlášky atd..i případně jestli jsi zjistil v jízdě auta nějaké změny?!!
Budu velmi rád. Já jsem teprve na začátku takže zkouším sehnat adekvátní firmu, která by mě to provedla. Jsem z Jižní Moravy, takže vyhledávám v mém okolí.
kdyz si to tady prectes cely, tak zjistis, ze FAP mam pryc, ale stale jsem v procesu ladeni ŘJ.. ted uz to vypada dobre...v nedeli jedu finalizovat...do Prahy.
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

GT III
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: ned črc 31, 2011 12:58

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od GT III » stř srp 03, 2011 20:05

ma prosim nekdo zkusenost s ChTuningem u firmy ProfiChip, s.r.o., sedi v Brne, Praze a Zline... maji chip. cca za 4 tis, oproti avizovaným 17t u abctuning...
díky.

modrý kombík Laguna III GT, 2.0ropa, 180K

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2426
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od Jirke » čtv srp 04, 2011 20:36

Vcera sem byl snad naposled v Praze na uprave softu, a dnes jsem byl na znovuaktivaci tempomatu, mam najeto 400km a z toho poslednich 380km nic nesviti...tka snad bude uz klid. Ale borec rikal, ze uz asi Renaulta delat nechce :))))
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

romank
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon srp 08, 2011 13:05

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od romank » pon srp 08, 2011 13:09

Zdravim, cca pred 3 tydny jsem si nechal u nich delat chip a odstraneni fapu na renault laguna 2.0Dci a musim rict ze max. spokojenost... Auto opravdu jede jak strela a nekouri a vsechny problemy spojeny s tim nesmyslnym filtrem zmizely, takze mohu jenom doporucit.. a muzu rict ze to fakt zvladli rychle v ramci jednoho dne

roman
GT III píše:ma prosim nekdo zkusenost s ChTuningem u firmy ProfiChip, s.r.o., sedi v Brne, Praze a Zline... maji chip. cca za 4 tis, oproti avizovaným 17t u abctuning...
díky.

Uživatelský avatar
cespa
Experienced member
Příspěvky: 888
Registrován: pát bře 14, 2008 17:37
Bydliště: praha

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od cespa » pon srp 08, 2011 13:39

Potvrzuji, byl jsem u nich a maximalni spokojenost, super ceny a jak s chipem tak bez fapu jsem max spokojen!
GT III píše:ma prosim nekdo zkusenost s ChTuningem u firmy ProfiChip, s.r.o., sedi v Brne, Praze a Zline... maji chip. cca za 4 tis, oproti avizovaným 17t u abctuning...
díky.
romank píše:Zdravim, cca pred 3 tydny jsem si nechal u nich delat chip a odstraneni fapu na renault laguna 2.0Dci a musim rict ze max. spokojenost... Auto opravdu jede jak strela a nekouri a vsechny problemy spojeny s tim nesmyslnym filtrem zmizely, takze mohu jenom doporucit.. a muzu rict ze to fakt zvladli rychle v ramci jednoho dne

roman
GT III píše:ma prosim nekdo zkusenost s ChTuningem u firmy ProfiChip, s.r.o., sedi v Brne, Praze a Zline... maji chip. cca za 4 tis, oproti avizovaným 17t u abctuning...
díky.
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2426
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od Jirke » pon srp 08, 2011 14:35

Dotaz smerem na posledni 2 prispevky: Ani jeden nepisete, jestli jste si nechali odstranovat FAP na L II. nebo L III. ?
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

VozaM
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: úte zář 07, 2010 19:22

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od VozaM » pon srp 08, 2011 19:01

Mám dotaz.Zvýšení výkonu chipem není pro motor taková zátěž,protože max. výkon motoru použijete málokdy,ale co převodovka?Max. kroutící moment využíváte dost často (ot. motoru 2000 ot. za min.).Proto zvýšení kroutícího momentu je velký záběr pro převodovku,která je-li stejná ve 150k verzi a ve 180k verzi,neměl by 150k verzi dělat chip problém,ale co zvýšení výkonu u 180k verze?Bavíme se o dCi.
Laguna III 2.0 dCi Dynamique 150k 5.dvéř. bez FAPU 10/2010

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2426
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od Jirke » pon srp 08, 2011 19:07

VozaM píše:Mám dotaz.Zvýšení výkonu chipem není pro motor taková zátěž,protože max. výkon motoru použijete málokdy,ale co převodovka?Max. kroutící moment využíváte dost často (ot. motoru 2000 ot. za min.).Proto zvýšení kroutícího momentu je velký záběr pro převodovku,která je-li stejná ve 150k verzi a ve 180k verzi,neměl by 150k verzi dělat chip problém,ale co zvýšení výkonu u 180k verze?Bavíme se o dCi.
Zalezi na typu prevodovky. V dCi Lagunach jsou prevodovky PK7 xxx a to triciferny cislo je duoezity pro to, abys vedel, jaky maximalni Nm. dokaze prevodovka pobrat.
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

VozaM
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: úte zář 07, 2010 19:22

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od VozaM » pon srp 08, 2011 19:13

A kde to číslo zjistím,nebo najdu.Někde psali,že převodovka je PK4 a nejvyšší kroutící moment ,který je schopna přenést je 360 Nm(Motor M9R 150k u Laguny III)
Laguna III 2.0 dCi Dynamique 150k 5.dvéř. bez FAPU 10/2010

taunus
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: úte črc 26, 2011 22:01

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od taunus » ned zář 04, 2011 18:32

hoj Jirke jak vypada situace ted s tvo lagunou ? byl vyresen ke spokojenosti SW na rj . nerozsveci se jiz hlaska injection ... a co spotreba kolik jsi udelal nejmensi teda s normalni legalni jizdou ?
Renaul Laguna Initiale 2.0Dci 110KW automat r.v. 2008

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2426
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od Jirke » pon zář 05, 2011 07:45

taunus píše:hoj Jirke jak vypada situace ted s tvo lagunou ? byl vyresen ke spokojenosti SW na rj . nerozsveci se jiz hlaska injection ... a co spotreba kolik jsi udelal nejmensi teda s normalni legalni jizdou ?
Cau. Myslim, ze uz se SW nic delat nebudu, kontrolka se rozsviti cca 1x tydne na 1 minutu, takze to snesu a vzhledem snad k dozivotne vyresenemu problemu s FAP filtrem mi to prijde jako nepodstatna "zavada". Vse jinak funguje. Spotreba to je u me problem, protoze ja legalne nejezdim :)
Jednou, ale to uz je par mesicu zpet, jsem to zkousel a dostal sem se na 6,6 a bylo v tom mimo mesto 90-100kmh a dalnice 130kmh, trasa dlouha asi 180km. Jinyk pri plnym vyuzivani vykonu se pohybuju okolo 8. A kdyz sem byl v renaultu a bavil se s vedoucim prodeje, tak sme se shodli na tom, ze i on jezdi o cca 2 litry vic nez ostatni lidi, protoze se neboji slapnout na plyn :)

Copak, uvazujes o L III. ?
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

taunus
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: úte črc 26, 2011 22:01

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od taunus » úte zář 06, 2011 23:40

jj uvazuji . prave jsem prodal mou A6ku rv.2003 tak mi padla laguna III do oka. proto zjistuji co a jak. a hlavne cekam na nejakou zajimavou . ted mi utekly dve nez jsem prodal auto a ted cekam .
tak hlavne ze se kontrolka uz nerozviti naporad. snad jsi je neodradil natolik ze uz renaulta delat nebudou ...
Renaul Laguna Initiale 2.0Dci 110KW automat r.v. 2008

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2426
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od Jirke » stř zář 07, 2011 08:00

taunus píše:jj uvazuji . prave jsem prodal mou A6ku rv.2003 tak mi padla laguna III do oka. proto zjistuji co a jak. a hlavne cekam na nejakou zajimavou . ted mi utekly dve nez jsem prodal auto a ted cekam .
tak hlavne ze se kontrolka uz nerozviti naporad. snad jsi je neodradil natolik ze uz renaulta delat nebudou ...
Asi odradil, ale zas je to pro ne kseft a ten muj soucasnej SW funguje tak, ze to nikoho nemuze vylozene otravovat, takze si myslim, ze kdyz by jim tam prijel zas nakej typek, tak do toho pujdou znova :)

Kazdopadne mi kdyztak do SZ muzes napsat jakou Lagunu shanis, mozna bych pro tebe neco mel..
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

mracek.tom
Junior member
Příspěvky: 159
Registrován: stř říj 14, 2009 12:40

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od mracek.tom » čtv zář 15, 2011 10:03

V budoucnu to asi s vyndanym filtrem nebude na STK tak lehky viz. http://ihned.cz/c1-52850890-diesel-skod ... ez-trabant
Renault Grand Scenic 2.0dCi BVA6 Privilege

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od defuckto » čtv zář 15, 2011 22:39

STK se neřeší... ;)
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

pamas
Advanced member
Příspěvky: 371
Registrován: úte čer 03, 2008 12:45

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od pamas » sob říj 15, 2011 17:19

00000000000000000000
Renault Laguna 1999 1.6 16V 79KW

Uživatelský avatar
adagio
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: čtv lis 25, 2010 12:18
Bydliště: Praha

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od adagio » ned říj 16, 2011 00:34

mracek.tom píše:V budoucnu to asi s vyndanym filtrem nebude na STK tak lehky viz. http://ihned.cz/c1-52850890-diesel-skod ... ez-trabant
Díky za zajímavý článek. Neznal jsem podrobnosti. Myslím, že od této chvíle mám ještě větší averzi vůči dieselům, než dosud. :!:

A až bude zase někdo brojit proti kuřákům, jak mu otravují život v hospodách a na zastávkách, tak se ho zeptám, jestli náhodou nejezdí v nafťáku s vyndaným FAPem.
Obrázek Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian

B.F.G.
Advanced member
Příspěvky: 365
Registrován: sob bře 05, 2011 07:43

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od B.F.G. » ned říj 16, 2011 01:49

Velmi nezajímavý článek, v podstatě taková PR psaná XXXXXXX, který ví absolutně XXXXXXX a navíc ani není korektní. Píšu to protože v článku není ani jeden důkaz, ani jeden reálně naměřený fakt, konkrétní srovnatelná naměřená, nebo vypočtená hodnota, či podložený důkaz. Je tam jen to, co si jistí XXXXXXX, kteří se chtějí zviditelnit, myslí. Prastaré naftové automobily produkují X násobně více NOx a pevných částic, než nové motory. Projeďte se za Avií třeba :) Na druhou stranu relativně nové motory (např. PD TDI) jsou na tom relativně velmi dobře. OVšem ne tak velmi moderní naftové motory s PDF. Navíc díky vypalování filtrů a neúspornému režimu opět produkují více odpadních plynů a pevných částic, než by musely. Zatím co 1.9 TDI 66Kw dokázala opravdu běžně jezdit s 1,3 tunovým autem za 5l, nová velmi úsporná auta dokáží jezit s 1,6TDI 78Kw za 6,7. (to je jen pro příklad z praxe, není to úplně přesné) Tak jak to tedy je? Opravdu se spálením 30% vyššího objemu paliva v reálu vyprodukuje méně sazí a NOx? Opravdu výroba, regenerace, opravy, a likvidace filtrů DPF (FAP) je pro nás, životní prostředí a přírodu CELKOVĚ přínos?
Naposledy upravil(a) 100KUC dne ned led 29, 2012 21:51, celkem upraveno 2 x.
Důvod: vulgární mluva
EX: Bílá Laguna III 2.0 Expression, Phase II Obrázek

Uživatelský avatar
adagio
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: čtv lis 25, 2010 12:18
Bydliště: Praha

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od adagio » ned říj 16, 2011 02:02

Píše tam jasně, že sice starý smradláci Avie, Tatry apod. čuděj oblaka dýmu jako XXXXXX, ale že jsou to velký částice prachu, který utkvěj člověku na mandlích. Zatímco mikro částice z auta bez FAPu ti vlezou do plic a už tam zůstanou. Docela tomu věřím. Vím, jaký je svinstvo třeba skelná vata, kamenná vata a jiný stavební izolace, který uvolňujou mikročástice v interiérech do vzduchu a člověk to vdechuje.

Pokud chceš o XXXXXXX psát, že nemá pravdu, musíš přinést důkazy, výpočty, statistiky, že tomu tak není, ty. Jinak děláš to samé.
Naposledy upravil(a) 100KUC dne ned led 29, 2012 21:51, celkem upraveno 2 x.
Důvod: vulgární mluva
Obrázek Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian

B.F.G.
Advanced member
Příspěvky: 365
Registrován: sob bře 05, 2011 07:43

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od B.F.G. » ned říj 16, 2011 20:56

Neco malo o tom vim proto reaguju. Mimo to ja jsem uvadel produkci NOx a zde jsou statistiky jasne. Proc bych ja mel uvadet nejake hodnoty kdyz cela ta kampan zadne neuvadi?
EX: Bílá Laguna III 2.0 Expression, Phase II Obrázek

edonis
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pon srp 15, 2011 12:25

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od edonis » ned říj 16, 2011 23:45

neviem preco by to malo trapit nas normalnych ludi, ked aj tak tych par vyvolenych, ktori si mozu dovolit jazdit na autach od 4 litrov objemu vyssie na to XXXXXX a tak isto nikoho nezaujima aky bordel produkuje MHD a vsetky kamiony a dalsie nakladne auta ... tym len chcem povedat, ze chapem normalneho cloveka, ze je mu luto dat napr. 1000€ za nejaky filter lebo prave on ma byt ten, kto zachrani planetu ... co na tom, ze ten filter stoji dvojnasobok jeho platu?
Naposledy upravil(a) 100KUC dne sob led 28, 2012 21:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: vulgární mluva

Uživatelský avatar
adagio
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: čtv lis 25, 2010 12:18
Bydliště: Praha

Re: FAP OFF + CHIP...prvni zkusenosti po upravach + graf z v

Příspěvek od adagio » pon říj 17, 2011 21:41

to je o úhlu pohledu...

Když budeš bydlet někde na vesnici, kde projede auto jednou za uherskej rok, tak moc nějaký zplodiny řešit nebudeš. Ani svoje ani cizí. Pokud teda nebudeš zrovna zapálený ekolog. Když budeš ale bydlet v centru velkoměsta, kde ti den co den bude pod okny ložnice a dětského pokojíčku smrdět v koloně 200 popojíždějících aut, už to budeš vnímat mnohem osobnějc. A existenci aut bez FAPů nebo bez poctivých STK/emisí budeš považovat už vysloveně za útok na svou osobu a zdraví svých blízkých.
Proč bych měl chápat člověka, že je mu líto dát peníze za nějaký filter, když mu nebylo líto dát peníze za auto? S takovou investicí přece musel počítat... Stejně jako nikdo nebude chápat leteckou společnost, která koupila Boeing za miliardu, ale ojebávala jeho údržbu, protože jim bylo líto vydávat další částky za kvalitní servis. Díky tomu pak to letadlo spadlo a zabilo 200 nevinných lidí.

Krom toho investice do FAPu není o dobrovolnosti a ekologickýmu uvědomění. Je to povinnost, nějaká norma, nařízení. A kdo takový pravidlo porušuje / ignoruje, je podvodník. Stejně jako ten, kdo "neřeší STK", jak tu někdo napsal. Jen ten s tím podplaceným STK tě zabije v případě špatnýho tech. stavu jeho auta na silnici hned, ten bez FAPu spolu s tisícovkou dalších, postupně za pár let.

Takže nejde o záchranu planety, ale o respekt pravidel a neobohacování se na úkor druhých.

Budeš stáčet elektroměr jen proto, že už koupils drahej barák a nehodláš platit ještě za drahej proud? Budeš ujíždět od pumpy po natankování, protože sis už koupil přece drahé auto a s výdajema za benzín se jaksi nepočítalo? Nebo přestaneš platit daně, protože v tý záplavě platících lidí se to ztratí?

Tohle ty nazýváš normálním člověkem?
Já tomu říkám zloděj.
Obrázek Lagy III 2011, 2.0 benzín, liftback, Cendre + Navi, PA brzda, P senzory, R17 MiM+225/50 GoodYear, R17 WSP+215/50 Nokian

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů