rychlodotazy a pokec o L III :)
Moderátor: Moderators General
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 938
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
hmm, tak granex.cz dnes poprvé zklamal - poslali dvě různé vzpěry + ta druhá je na bmw a ještě k tomu v ní něco rachotí
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
- ZDENECEKCZ
- Grafoman
- Příspěvky: 3294
- Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
- Bydliště: Krnov sev. mor.
- Kontaktovat uživatele:
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Taky jsem tam jednou jedinkrat reklamoval....ale mnou blbe objednany dil.
Z jejich stranek si vytiskni odstoupeni od smlouvy, posli jim to tam bud s cislem uctu, anebo rovnou napis, ze chces nove spravne zbozi.
Ja osobne tam volal a vraceni zbozi bylo vicemene vymenou.
V pravidlech maji, ze prachy vrati do 30ti dnu. Me to trvalo dva mesice necele. Ale pak jsem pri dalsi objednavce tam zavolal a rekl, ze delam objednavku za litr a ze me dluzi 4kila a ze si pro zbozi chcu dojet druhej den. , sam nabidl, ze odecte tu cenu vraceneho a na druhy den se jeste omlouval, ze byly dovolene a nekdo to asi prehlidl
Z jejich stranek si vytiskni odstoupeni od smlouvy, posli jim to tam bud s cislem uctu, anebo rovnou napis, ze chces nove spravne zbozi.
Ja osobne tam volal a vraceni zbozi bylo vicemene vymenou.
V pravidlech maji, ze prachy vrati do 30ti dnu. Me to trvalo dva mesice necele. Ale pak jsem pri dalsi objednavce tam zavolal a rekl, ze delam objednavku za litr a ze me dluzi 4kila a ze si pro zbozi chcu dojet druhej den. , sam nabidl, ze odecte tu cenu vraceneho a na druhy den se jeste omlouval, ze byly dovolene a nekdo to asi prehlidl
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Obcas se stane ze poslou neco spatne, nebo poskozene, ale oni jsou taky jen maly eshop s externim skladem, takze vyskladneni nemusi mit moznost ani ovlivnit. Kazdopadne vraceni nebo reklamace nikdy nebyl problem. Naposledy mi prisla desinfekce klimatizace liqui moly, ale se spatnym vrskem na rozprasovani. Bez problemu poslali novou a tu puvodni ani nechteli zpet (mimo to byla prosla).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 938
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
jj hned jsem jim volal, v pondělí posílají novou
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
- ZDENECEKCZ
- Grafoman
- Příspěvky: 3294
- Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
- Bydliště: Krnov sev. mor.
- Kontaktovat uživatele:
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Ano, jsou Ostravská firma s obchudkem a funkcí přebrání objednaneho zboží osobně. U prodejny maji vcelku velke parkoviště s parkováním zdarma. A slad dílů maji nekde v Brně. Objednané zboží je ze skladu poslano na pobočku v OV a tam se to zabalí a ošle zakaznikům. Takže odle mě budou mit v Brně jednoho člověka/skladnika, co objednane zboží v pět odpoledne naloží do auta a převeze do OV, kde se zabalí a odešle. Podle mě zbytečná práce a sklad by mohl bt rovnou v OV a odadlo by každodenní ježdění BRNO-OSTRAVA
Ale i tak má ten obchod rád a za posledních cca 5-8 let nemám s nima problém. Objednávek jsem u nich měl snad dvacet a vždy v pohodě
Ale i tak má ten obchod rád a za posledních cca 5-8 let nemám s nima problém. Objednávek jsem u nich měl snad dvacet a vždy v pohodě
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Jak uz tu jednou pronesl mirek.g, ja uz u nich objednal celou jednu thalii . V uzivatelskem uctu vidim celou historii objednavek, ale radsi to nechci scitat dohromady, stale si myslim, ze provoz auta je levna zalezitost .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Dnes som po praci sadol do auta a vyskocilo na mna check injection, check anti-pollution system a check start-stop. Doma som pozrel clip a je tam toto:https://johny.sk/screen.png
(neslo to vlozit ako obrazok ze to je prilis siroke)
Plus teda ked chcem zapnut tempomat alebo obmedzovac tak to vyhlasi aj check cruise control (toto mi robilo uz davnejsie ze obcas ked som mal tempomat zapnuty tak znicoho nic sa vypol a musel som ho vypnut a zapnut tlacitkom, potom zas isiel, ale robilo to tak zriedkavo ze sa mi to nechcelo riesit)
Nejake napady co s tym, resp. ci by to mohol byt len nejaky kontakt niekde co mozem skontrolovat pred tym ako pojdem do servisu aby mi tam nemenili zbytocne pol auta?
V postupe diagnostiky je ze skontrolujte vedenie XY ale ked kliknem ten link tak uz to hlasi chybu a chce to tahat z renaultu schemy predpokladam, takze neviem co kde skontrolovat.
(neslo to vlozit ako obrazok ze to je prilis siroke)
Plus teda ked chcem zapnut tempomat alebo obmedzovac tak to vyhlasi aj check cruise control (toto mi robilo uz davnejsie ze obcas ked som mal tempomat zapnuty tak znicoho nic sa vypol a musel som ho vypnut a zapnut tlacitkom, potom zas isiel, ale robilo to tak zriedkavo ze sa mi to nechcelo riesit)
Nejake napady co s tym, resp. ci by to mohol byt len nejaky kontakt niekde co mozem skontrolovat pred tym ako pojdem do servisu aby mi tam nemenili zbytocne pol auta?
V postupe diagnostiky je ze skontrolujte vedenie XY ale ked kliknem ten link tak uz to hlasi chybu a chce to tahat z renaultu schemy predpokladam, takze neviem co kde skontrolovat.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
- Dehumanizer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1684
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
- Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
- Kontaktovat uživatele:
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Tak nakoniec to bola len spinava ta klapka sania vzduchu, po vycisteni chyby zmizli a vsetko funguje.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014
- bazartechnik
- Junior member
- Příspěvky: 205
- Registrován: čtv dub 27, 2006 10:39
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Zdravím Vás.
Za turbem mi začal trochu od někud kapat olej. Rozhodnul jsem se vše ro zebrat, abych se k tomu dostal. Tedy Baterie odpojit, ven, plasty ve kterém je usazena baterie. Komplet vzduchový filter, hadice, atp. Bateriový modul kontroly dobíjení. A nakonec i počítačovou jednotku. Taky jsem se rozhodnul, že to všechno pořádně vysaju a vyčistím. Konektory prostříkám kontaktolem ( používám kontakt Plus od Coyota, používám na elektroniku a mám s ním dobré zkušenosti ), vyfoukám stlačeným vzduchem, atp.Pak jsem potřeboval pro něco do práce, tak jsem zapojil, jen potřebné, ale už jsem nenastartoval, nic. Jen dálkou se mi podařilo odemknout a zamknout. Toť vše. Nic nereagovalo. Pak už ani to DO. Ještě, že jsem měl stažená okénka. Tak jsem mohl ze vnitř otevřít dveře. Žádná inicializace, palubovka , osvětlení, no prostě nic. Jako-by tam baterie, ani nebyla. Prošel jsem hlavní pojistky v kabině vlevo dole, za kastlíkem. Prošel jsem pojistky velké pod kapotou, ok.
Pokud připojuji plus kabel k baterii, je slyšet jen nepatrné cvaknutí, to bylo slyšet, i když jsem kontroloval 10A pojistku v kabině na UCH jednotku. Takový ten běžný zvuk, co bývá slyšet, když připojujete baterii, to chrčení a inicializace jednotek, vůbec není.
Dokonce jsem zkoušel připojit Clip, ale bez šance, žádná komunikace, sonda nenalezena. Nejde napětí z DIAG zásuvky.
Baterie je 1,5 roku, zcela v pořádku. Napětí 12.65 V, Odpor OK.
Zkoušel jsem rozebrat i ten Controller nabíjení ( 243800002R ), v té je ještě nějaká věcička, kterou nevím, jak funguje. Je přišroubována dvěma šroubky.Jinak nic přepáleného. Jen na konektoru pro Altík je napětí cca 7.5 V
Hledal jsem nějakou master hlavní pojistku, něco jako, bývají Mega pojistky. Ale jestli tam něco takového je, nevím, nenašel jsem Schéma nemám.
Jsem totálně v koncích. Už jsem v takovém stresu z toho, že nevím, ani kde pořádně začít.
Za turbem mi začal trochu od někud kapat olej. Rozhodnul jsem se vše ro zebrat, abych se k tomu dostal. Tedy Baterie odpojit, ven, plasty ve kterém je usazena baterie. Komplet vzduchový filter, hadice, atp. Bateriový modul kontroly dobíjení. A nakonec i počítačovou jednotku. Taky jsem se rozhodnul, že to všechno pořádně vysaju a vyčistím. Konektory prostříkám kontaktolem ( používám kontakt Plus od Coyota, používám na elektroniku a mám s ním dobré zkušenosti ), vyfoukám stlačeným vzduchem, atp.Pak jsem potřeboval pro něco do práce, tak jsem zapojil, jen potřebné, ale už jsem nenastartoval, nic. Jen dálkou se mi podařilo odemknout a zamknout. Toť vše. Nic nereagovalo. Pak už ani to DO. Ještě, že jsem měl stažená okénka. Tak jsem mohl ze vnitř otevřít dveře. Žádná inicializace, palubovka , osvětlení, no prostě nic. Jako-by tam baterie, ani nebyla. Prošel jsem hlavní pojistky v kabině vlevo dole, za kastlíkem. Prošel jsem pojistky velké pod kapotou, ok.
Pokud připojuji plus kabel k baterii, je slyšet jen nepatrné cvaknutí, to bylo slyšet, i když jsem kontroloval 10A pojistku v kabině na UCH jednotku. Takový ten běžný zvuk, co bývá slyšet, když připojujete baterii, to chrčení a inicializace jednotek, vůbec není.
Dokonce jsem zkoušel připojit Clip, ale bez šance, žádná komunikace, sonda nenalezena. Nejde napětí z DIAG zásuvky.
Baterie je 1,5 roku, zcela v pořádku. Napětí 12.65 V, Odpor OK.
Zkoušel jsem rozebrat i ten Controller nabíjení ( 243800002R ), v té je ještě nějaká věcička, kterou nevím, jak funguje. Je přišroubována dvěma šroubky.Jinak nic přepáleného. Jen na konektoru pro Altík je napětí cca 7.5 V
Hledal jsem nějakou master hlavní pojistku, něco jako, bývají Mega pojistky. Ale jestli tam něco takového je, nevím, nenašel jsem Schéma nemám.
Jsem totálně v koncích. Už jsem v takovém stresu z toho, že nevím, ani kde pořádně začít.
Laguna GrandTour Initial III. 2.0dCi 150k 2008
Ex.: Laguna Grandtour II. Privileg 2002 120k
Ex.: Laguna Grandtour II. Privileg 2002 120k
- ZDENECEKCZ
- Grafoman
- Příspěvky: 3294
- Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
- Bydliště: Krnov sev. mor.
- Kontaktovat uživatele:
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
No asi bych kukl znova na tu kabelaz, z kterou jsi hybal. Hlavne tam, kde je mastna. Vim, jento problem hlavne L2 a M2, ale pokid mas vse OK zapojeno, tak chyba muze byt jedine tam. I jsem o vanocich napichoval fabiu a ty maj taky problem v ohybu kabelaze. Napichlo se a vse ok, krom skrtici klapky, sahl jsrm do dratu a najednou auto mrtve. Sahl jsem zas a uz dobre
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
- bazartechnik
- Junior member
- Příspěvky: 205
- Registrován: čtv dub 27, 2006 10:39
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
A je možnost alespoň připojit PLUS od baterie na nějaký svazek, aby se to alespoň mohlo dálkou odemknout ? Dík
Laguna GrandTour Initial III. 2.0dCi 150k 2008
Ex.: Laguna Grandtour II. Privileg 2002 120k
Ex.: Laguna Grandtour II. Privileg 2002 120k
- ZDENECEKCZ
- Grafoman
- Příspěvky: 3294
- Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
- Bydliště: Krnov sev. mor.
- Kontaktovat uživatele:
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
To fakt netusim ani okrajove
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Neutek ti někde kabel kolem kontaktu u baterky ?? já minule měnil výbojku a při vyndávání baterky jsem si slabší kabel který patří na + pól hodil "za roh" aby nepřekážel , a pak jsem ho zapomněl zapojit , jak jsem si ho krásně skryl.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
-
- Experienced member
- Příspěvky: 854
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
a co ta krabice na plus, co visí u baterie? ta funguje?
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
- bazartechnik
- Junior member
- Příspěvky: 205
- Registrován: čtv dub 27, 2006 10:39
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Myslíš tu na levé straně , Pojistky a relé 4 - 57 MODUL PRO ODPOJENÍ AKUMULÁTORU (1144), no nevím, jak ho proměřit, protože po rozebrání je tam ještě na dvou šroubech nějaký modul, na kterém je nožová pojistka 5A a vyveden konektor z boku. Myslím, že by to mohlo být i ono ?
https://www.renaultdily.cz/modulu-ridic ... -baterie22
https://www.renaultdily.cz/modulu-ridic ... -baterie22
Laguna GrandTour Initial III. 2.0dCi 150k 2008
Ex.: Laguna Grandtour II. Privileg 2002 120k
Ex.: Laguna Grandtour II. Privileg 2002 120k
-
- Experienced member
- Příspěvky: 854
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
jo myslím toto.
ten modul uvnitř, nebude to třeba to časové relé, které provede kompletní odpojení auta po nějakém čase? nikdy jsem to neměl rozebrané jen mi ten tvůj problém na to připadá, vzhledem k tomu, že přes to teče všechno.
jo a co třeba ještě kostra? máš jí připojenou na kastli a čistou?
ten modul uvnitř, nebude to třeba to časové relé, které provede kompletní odpojení auta po nějakém čase? nikdy jsem to neměl rozebrané jen mi ten tvůj problém na to připadá, vzhledem k tomu, že přes to teče všechno.
jo a co třeba ještě kostra? máš jí připojenou na kastli a čistou?
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
- bazartechnik
- Junior member
- Příspěvky: 205
- Registrován: čtv dub 27, 2006 10:39
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Zdravím, a díky za všechny nápady a postřehy.
No chyba byla opravdu v modulu Controll boxu, musel jsem rozdělat, je to lisované zatepla z výroby. No po rozebrýní je tam další modul, připevněn dvěmi šroubky, ten už jsem musel rozříznout mini frézkou. Je v tom malý servo motůrek, který nefungoval, s funkcí, něco, jako stykače, dále jednoduchý obvod s ochrannou pojistkou 5A, ( nevým proč nepoužilo Valeo rovnou stykač ? Pak jsem si uvědomil, že motorek má mnohem větší přítlačnou sílu, k tomu, aby kontakty k sobě dobře přilnuly, a nevznika pecka při vysokém toku proudu, jak tomu bývá.)
Vše mám nafocené, jen zas nevím, jak nejjednodušeji vložit fotky do přispěvku. Bez zbytečných odkazů někam na další uložiště ( weby ).
Takže teprve teď se můžu pustit do přenastavení žhaviček napětí. Mám jednu z prvních Lagi 2007, defacto 01/2008. V té době se do motorizace M9R742, 110kw dávaly žhavičky cca 164mm a 7V, ( pak jsou ještě krátké cca 90mm, 11V ), které perfektně fungovaly s origo softwarem. Bohužel asi na 3. garančce přehráli soft ŘJ, a od té doby to nestartuje jak startovalo, startér musí několikrát protočit, než to chytne. Tehdy jsem to nepoznal, kde bude chyba, a koupil jsem nové žhavičky. Nic se nezměnilo, bylo to stejné. Až teď jsem se dočetl, ( pomalu po 10 letech ), že tento problém mělo plno majitelů prvních Lagun. Jen tak ze zvědavosti, jsem odpojil napájení žhaviček, a startovalo to, jako kdyby tam vůbec nebyly. Startuje to dobrou kompresí. Za tu dobu jsem také už 2x vyměnil startér , ani se nedivím, muel dostávat pěknej záhul ! Jen si vždy hned opravím ten vyndaný, ( jinak bych ho šoupnul do regálu, a už se k tomu nedostal , jak to tak bývá ), a pak jej mám na rychlou výměnu , když ten v autě začne stávkovat. Dalším pročítání na všelijakých fórech, jsem došel k závěru, že stačí přehrát ŘJ , ( netřeba modifikovat ECU, jen nahrát nový firmware ), a pak se v nastavení vstřikování a žhavení objevý nová položka s možností pro vhodné nastavení žhavení, tedy krátkého, nebo dlouhého žhavení, ještě záleží na označení proužku. Bílý - Fast heating, Black - slow heating. Bude to asi tím, že dlouhé svíčky ty co mají 164 mm , jsou 7V, Tak jsem zvědav, jak se zadaří.
No chyba byla opravdu v modulu Controll boxu, musel jsem rozdělat, je to lisované zatepla z výroby. No po rozebrýní je tam další modul, připevněn dvěmi šroubky, ten už jsem musel rozříznout mini frézkou. Je v tom malý servo motůrek, který nefungoval, s funkcí, něco, jako stykače, dále jednoduchý obvod s ochrannou pojistkou 5A, ( nevým proč nepoužilo Valeo rovnou stykač ? Pak jsem si uvědomil, že motorek má mnohem větší přítlačnou sílu, k tomu, aby kontakty k sobě dobře přilnuly, a nevznika pecka při vysokém toku proudu, jak tomu bývá.)
Vše mám nafocené, jen zas nevím, jak nejjednodušeji vložit fotky do přispěvku. Bez zbytečných odkazů někam na další uložiště ( weby ).
Takže teprve teď se můžu pustit do přenastavení žhaviček napětí. Mám jednu z prvních Lagi 2007, defacto 01/2008. V té době se do motorizace M9R742, 110kw dávaly žhavičky cca 164mm a 7V, ( pak jsou ještě krátké cca 90mm, 11V ), které perfektně fungovaly s origo softwarem. Bohužel asi na 3. garančce přehráli soft ŘJ, a od té doby to nestartuje jak startovalo, startér musí několikrát protočit, než to chytne. Tehdy jsem to nepoznal, kde bude chyba, a koupil jsem nové žhavičky. Nic se nezměnilo, bylo to stejné. Až teď jsem se dočetl, ( pomalu po 10 letech ), že tento problém mělo plno majitelů prvních Lagun. Jen tak ze zvědavosti, jsem odpojil napájení žhaviček, a startovalo to, jako kdyby tam vůbec nebyly. Startuje to dobrou kompresí. Za tu dobu jsem také už 2x vyměnil startér , ani se nedivím, muel dostávat pěknej záhul ! Jen si vždy hned opravím ten vyndaný, ( jinak bych ho šoupnul do regálu, a už se k tomu nedostal , jak to tak bývá ), a pak jej mám na rychlou výměnu , když ten v autě začne stávkovat. Dalším pročítání na všelijakých fórech, jsem došel k závěru, že stačí přehrát ŘJ , ( netřeba modifikovat ECU, jen nahrát nový firmware ), a pak se v nastavení vstřikování a žhavení objevý nová položka s možností pro vhodné nastavení žhavení, tedy krátkého, nebo dlouhého žhavení, ještě záleží na označení proužku. Bílý - Fast heating, Black - slow heating. Bude to asi tím, že dlouhé svíčky ty co mají 164 mm , jsou 7V, Tak jsem zvědav, jak se zadaří.
Laguna GrandTour Initial III. 2.0dCi 150k 2008
Ex.: Laguna Grandtour II. Privileg 2002 120k
Ex.: Laguna Grandtour II. Privileg 2002 120k
- bazartechnik
- Junior member
- Příspěvky: 205
- Registrován: čtv dub 27, 2006 10:39
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Jen pro info, ty co tam byly cca 10 let, jsem vyndal, a jsou jako nové , po proměření hodnoty, taky jako u nových. Zbytečně jsem nedávno, když jsem se připravoval, že to budu řešit, koupil nové.
V podstatě ani nefungovaly, tak se není čemu divit.
V podstatě ani nefungovaly, tak se není čemu divit.
Laguna GrandTour Initial III. 2.0dCi 150k 2008
Ex.: Laguna Grandtour II. Privileg 2002 120k
Ex.: Laguna Grandtour II. Privileg 2002 120k
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
O těch svíčkách jsem taky již něco četl, ale ani jsem se ještě nepodíval do diagnostiky, jestli tam náhodou tu možnost nemám. Mám Lagunu vyrobenou 06/2008, měl by to být také motor M9R 742, ale 96 kw, což drobet nechápu a dle katalogu by tam patří svíčky 163 mm a 7V, bílé označení a opravdu je tam i fyzicky mám. Ale pořád nechápu, jaká kombinace svíček a nastavení je nejvhodnější, klidně potom napiš, když to máš nastudované.
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 96 kW, 2008 - prodáno
Renault Grand Espace IV 2.0 dCi 127 kW, automat, 2010
Renault Clio III Grandtour 1.2 55 kW, 2009
Renault Grand Espace IV 2.0 dCi 127 kW, automat, 2010
Renault Clio III Grandtour 1.2 55 kW, 2009
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 938
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Ahoj, mám taky myslím m9r742 110kw ale z roku 2010. Myslel jsem, že startování s protočením startéru (tedy ne na drc, ale cca 1.5-2s točení) je ok. Takže to je dlouhá doba? Žhavení nikdy nesvítí nějak extra dlouho - i pří -16°C svítilo tak 2s - je to ok? A jak náročné je výměna těch svíček, resp kde jsou umístěné? Díky
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Kde vlastně zjistím přesný kód motoru? Je mi divé, že by jak 96 kw a 110 kw verze byly obě 742. Já kdysi našel nějaký dekodér na netu dle vin.
Svíčky jsou dobře přístupné zepředu motoru v horní části, stačí z nich sejmout koncovky a pak svíčky vytočit, jen to chce něco delšího, já musel použít trubkový klíč, asi je to desítka.
Délka svitu kontrolky žhavení asi moc neřekne, jestli jsem to pochopil správně, tak svíčky klidě žhaví dál i po zhasnutí kontrolky, dle toho jak to vypočítá řídící jednotka a také klidně žhaví i když motor již běží pro klidnější běh v prvních vteřinách po startu.
Svíčky jsou dobře přístupné zepředu motoru v horní části, stačí z nich sejmout koncovky a pak svíčky vytočit, jen to chce něco delšího, já musel použít trubkový klíč, asi je to desítka.
Délka svitu kontrolky žhavení asi moc neřekne, jestli jsem to pochopil správně, tak svíčky klidě žhaví dál i po zhasnutí kontrolky, dle toho jak to vypočítá řídící jednotka a také klidně žhaví i když motor již běží pro klidnější běh v prvních vteřinách po startu.
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 96 kW, 2008 - prodáno
Renault Grand Espace IV 2.0 dCi 127 kW, automat, 2010
Renault Clio III Grandtour 1.2 55 kW, 2009
Renault Grand Espace IV 2.0 dCi 127 kW, automat, 2010
Renault Clio III Grandtour 1.2 55 kW, 2009
- ZDENECEKCZ
- Grafoman
- Příspěvky: 3294
- Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
- Bydliště: Krnov sev. mor.
- Kontaktovat uživatele:
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Ano, mas pravdu. Zhavky zhavi i treba pulminutu po nastartovani, dle okolni teploty, teploty chladici kapaliny atd. Uz ale nejedou naplno jako na 12V, ale napeti klesa.
U L1 2.2dt mi rele cvaklo vzdy po cca minute. Tzn ze kolikrat jsem uz byl 200m od baraku a ony jeste dozhavovaly. Meril jsem to a napred tam slo 12V a po nastartovani to kleslo k 9-10voltum a po te minute cvaklo rele a na zhavky slo 0V. U plne zahrateho motoru to nezhavilo vubec, ani sekundu.
Obdobne, neli stejne to bude i u L3.
U L1 2.2dt mi rele cvaklo vzdy po cca minute. Tzn ze kolikrat jsem uz byl 200m od baraku a ony jeste dozhavovaly. Meril jsem to a napred tam slo 12V a po nastartovani to kleslo k 9-10voltum a po te minute cvaklo rele a na zhavky slo 0V. U plne zahrateho motoru to nezhavilo vubec, ani sekundu.
Obdobne, neli stejne to bude i u L3.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
No a já mám svíčky označené 7V, což chápu, že by do nich mělo jít max. 7 voltů, a když na svíčku dám multimetr a vložím kartu do čtečky, ta mi na měřáku vylítne přes 12 V, jako má baterka, a pak klesne k těm 7 V nebo úplně vypne. Fakt jsem to nikdy nepochopil a hlavně nevím kdo s tím co dělal přede mnou.
Jinak tady dle vin to také ukáže nějaké info o autě - https://www.aci.cz/?cls=catalog&xsl=xextcatalog
Jinak tady dle vin to také ukáže nějaké info o autě - https://www.aci.cz/?cls=catalog&xsl=xextcatalog
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 96 kW, 2008 - prodáno
Renault Grand Espace IV 2.0 dCi 127 kW, automat, 2010
Renault Clio III Grandtour 1.2 55 kW, 2009
Renault Grand Espace IV 2.0 dCi 127 kW, automat, 2010
Renault Clio III Grandtour 1.2 55 kW, 2009
- ZDENECEKCZ
- Grafoman
- Příspěvky: 3294
- Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
- Bydliště: Krnov sev. mor.
- Kontaktovat uživatele:
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
No taky jsem o tomto rozdilu cosik kdysi cetl, ze to je jen v diag prenastaveno z 12V na tech 7V. A i to, ze ty sedmivoltove jsou pomalejsi starty hlavne v mrazech a ze to je kvuli delsi vydrzi zhavicek a hlavne i baterie, na kterou je vyvijena velka zatez. No ale v praci se to moc neosvedcilo.
Taky jsem tu nekde cetl tema, ze dle vinu a dle vseho nekdo mel v aute ty 7V a pritom auto mu je vzdy vsecky spalilo, bo auto posilalo plny ceres 12V. Pak ze prehral cosik v jednotce a mel klid. Ale to uz je tak dva tri roky, co jsem to cetl.
Osobne bych dal 12V zhavicky a nechal prehrat soft z 7 na 12V .... Sam vlastne pises ze se ti zpomalili starty pred 10lety
Taky jsem tu nekde cetl tema, ze dle vinu a dle vseho nekdo mel v aute ty 7V a pritom auto mu je vzdy vsecky spalilo, bo auto posilalo plny ceres 12V. Pak ze prehral cosik v jednotce a mel klid. Ale to uz je tak dva tri roky, co jsem to cetl.
Osobne bych dal 12V zhavicky a nechal prehrat soft z 7 na 12V .... Sam vlastne pises ze se ti zpomalili starty pred 10lety
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 938
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
Re: rychlodotazy a pokec o L III :)
Máš pravdu, mám 110kw a mám 744 dle aci vin
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů