Spotřeba LIII

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
kubec666
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: sob říj 18, 2014 20:17

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od kubec666 » čtv zář 01, 2016 09:24

O tom klukovom hriadeli som si nebol na 100% istý to som sa len niečo dopočul ,a variabilné olejové Čerpadlo potom mali asi všetky modernizavané po roku 2013 a tom som tiež nevedel som bol v tom Že to majú len energy...ale inak čo sa týka tej prevodovky pochybujem že je tam rozdiel lebo keď ja točím pri mojom energy napr 2000ot/min na 5.prevodom stupni tak idem okolo 92km/h možno 94km/h ale spotreba sa hibe aktualna okolo 4-4.5l ale ked si zoberieš motor s krátkou prevodovkou a budeš tiež na 5.st točiť 2000ot/min tak pôjde eŠte pomalšie pri tejto prevodovke netuším koľko a tým je aj menší aero odpor takže spotreba by mala byť aktuálna menšia alebo rovnaká keďze tvrdíš že hlavne má na to vpliv prevodovka lenž epočitam Zě tam ej aktuálna o dosť vyššia u krátkej prevodovky...inak ja osobne sa na tento tipd DPF nemôžem stažovať lebo doma máme ASX ktoré má tiež tieto komparačné čidla a sú s tým len problémy často to regeneruje tak akždých 400km aj skôr a tým je spotreba priemerná okolo 6.5-7l z 1.8 dieslom... odkedy sme vyradili tieto čidlá tak regenerácia prakticky neprebieha skoro vôbec dpf sa nezanáša a stačímu to dpf sa vypáli aj sám pri dlhej jazde po dialnici a aj spotreba ja o min 1l menšia takže ja si toto dpf len pochvalujem lebo ani neviem o tom že by tam nejaké dpf bolo,zbytočne to neregeneruje často ja si ho vypálim aj sám pri dlhých jazdách sa sadze vypália a samé ,tak isto to funguje aj v kotloch na tuhé palivo ak sa komín príliš zanesie sadzami a je ich tam vela tak sa proste samé vznietia a vypália viem to rpeto lebo viem že nám to na kotli tak bežne funguje a na dpf to je približne srovnaké takže keď clovek jazdý dlšie trasy mi prídu nejaké regenerácie doslova zbytočné...
Renault Laguna 2.0dci 110kw energy

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od Zefek » čtv zář 01, 2016 11:23

Ale s tou spotřebou se na to díváš špatně. Pokud bys měl dvě auta, jedno pojede při 2000ot 100km/h a druhé při stejných otáčkách 50km/h, přičemž budou mít stejnou hodinovou spotřebu, tak aktuální spotřeba bude u toho druhého (pomalejšího) dvakrát větší. Otáčky nejsou rozhodující, je potřeba to porovnat přes rychlost, ideální je rychlost 100km/h, protože pak je to násobeno koeficientem 1 a máš tak přímo hodinovou spotřebu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » čtv zář 01, 2016 12:05

A navíc 95% řidičů nejezdí podle otáček, ale podle rychlosti. Neznám nikoho kdo by na dálnici jezdil na 2200ot. Každý jede 130kmh (nebo by alespoň měl :-) ). K tomu zpřevodování se váže také stálý převod, který je rozdílný u dlouhé i krátké skříně. Stálý převod zjednodušeně znamená jak dlouho bude daný kvalt roztáčet. A ten u krátké převodovky opravdu je kratší. Konkrétně třeba jedničku a dvojku vytočí do omezovače skoro tak rychle jako benzín. Když se chceš rozjet naplno, tak jednička je pryč tak rychle, že vůbec nestiháš řadit dvojku. Paradoxem však je, že auto s krátkou převodovkou působí pocitově línější, přestože je tomu v praxi přesně opačně. Krátká převodovka s krátkým stálým převodem totiž lépe využívá výkon motoru a nedá vyniknout kroutícímu momentu - kvalty jsou pro motor tak krátké, že místo, aby se o ně krouťák opřel a tlačil, hnedka je vystřelí do červeného pole. Naproti tomu u dlouhé převodovky může dát motor vyniknout vysokým NM a dokáže mnohem delší dobu drtit jednotlivé stupně s mohutným zátahem. V praxi to pak působí, že auto s dlouhou převodovkou neskutečně tahá a na každý kvalt zarazí do sedačky. Krátká převodovka znamená, že řidič neustále šaltruje a zátah je naprosto jiný - bez razantních kopanců, jen rychlost letí nahoru mnohem rychleji než u dlouhé. Tohle prostě chce zažít a vyzkoušet, jinak nebudete věřit, jak obrovský rozdíl to je (třeba i akustický, L3 s dlouhou převodovkou si umí trochu zadunět když se podtočí pod optimální otáčky, tohle třeba krátká převodovka nikdy neudělá - resp. udělá, ale musela by se podtočit brutálně jako třeba pod volnoběh na šestku do kopce)

Co se týče toho FAPu, tak na tu úpravu co popisuješ u ASX se hodí jedině hláška z filmu Vesničko má středisková: To neděláš dobře Jaromíre! :-)

Vezmu to jen v kostce, už tak se tady zase rozepisuju... Implementace FAPu u L3 je absolutně ukázková a jedna z nejlepších mezi všemi značkami na trhu (VW by mohl závidět, celé PSA taky). FAPy u L3 prostě nikdy nezlobí už z principu. Jednak je to tím, že 2.0dCi moc nekouří sám o sobě a jednak je to tím, že jak oxidační katalyzátor tak FAP samotný jsou bohatě dimenzované (u 2.0TDI je třeba oxidační katalyzátor i DPF integrovaný do jednoho modulu velikosti snad ještě menší než náš ox. kat.). Já třeba u své ph1 (s komparačním čidlem) mám nalítáno skoro 300tkm a FAP je pořád ve výborné kondici (aktuálně asi jen 8g nevypalitelných částic). Vypalování přitom stále probíhá cca jednou za 2000km a trvá cca 5-8 min. takže na spotřebu to zase tak zásadní vliv nemá.

Pokud ASX vypaloval FAP po 450km tak to znamená, že jej má poddimenzovaný (jako většina značek - u PSA se prý mění FAPy každých cca 120 000km), nebo je před smrtí. Tak jako tak, odpojením komparačního čidla tomu vůbec nepomůžeš, ale pošleš FAP do kytek úplně. Divil bych se, kdyby nesvítila kontrolka emisí, nebo to nepadalo do nouzáku. Když je čidlo pryč mělo by se vypalování řídit podle tabulek (pokud vůbec) nicméně jednotka nemá žádnou zpětnou vazbu o tom v jakém je FAP stavu. Postupně se tedy zanese až do fáze, kdy nepůjde vypálit a bude se muset vyměnit za nový. Dálniční jízdy to opravdu nezachrání, přirozená regenerace nemůže nikdy nahradit aktivní regeraci požadovanou jednotkou. Už třeba jen tím, že spaliny dieselového motoru mají mezi kolektorem výfuku a turbem (tedy hned za výfukovými ventily) cca 200°C - když jedeš piánko ustálenou rychlostí tak nemají ani těch 200°C. Tato teplota nemůže vypálit většinu úsad, kdyby ses rozkrájel. Ikdybys jel pilu, šlapal tomu co to jde, tak bude teplota kolem 300°C, to je na vypálení pořád málo (nehledě na to, že při maximální výkonu může motor produkovat další saze). Aktivní regenerace pracuje s teplotou cca 800°C, pak teprve dochází k dokonalému vypálení.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
fyluta
Advanced member
Příspěvky: 414
Registrován: stř bře 28, 2012 18:12
Bydliště: Královéhradecký kraj

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od fyluta » čtv zář 01, 2016 18:57

[quote="EfineSS"]fyluta: Jak moc ti jde spotřeba nahoru při rychlostech 140-150 km/h?

Určitě něco kolem 6 , max 6,5 .... vím, že 132 je kolem 5.1
řazení na 6 hlasí na rovině přesně na 82,-km/h
Talisman 1,6dci grandtour


Obrázek


prodáno: Megáne II 3dv. 2003 1.5dci, Twingo I, Laguna III 1.5dci 81kw

kubec666
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: sob říj 18, 2014 20:17

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od kubec666 » čtv zář 01, 2016 22:42

Z tým stálim prevodom máš inak kus pravdy u tej prevodovky na ten som nejak aj pozabdol ... a z tým že dpf je u lagúny naozaj perfektne spravené naprosto súhlasím proste sám ani neviem o tom že by auto nejaké dpf malo proste u týchto lagún je úplne perfektný a dúfam Že renault ich bude aj nadalej robiť tak kavlitne ...lebo som sa dozvedel že renault bude zase robiť 2.0 dci budúci rok by ich mali dať aj do nový talismanov tak som zvedavý čo to bude lebo ich majú celé modernizovať a výkonovo by vraj mali začínať od 170 koní, tak dúfam že ich nejako nepokašlú a skôr ešte viacej zlepšia...
inak ked hovoríš o tom asx tak dpf nemá vôbec málo dimenzované lebo u 1.8l má velkostovo rovnaké ako u lagúny lenže mitshubishi tam strašne pokašlalo tú porovnávaciu jednotku a podobne a tým že sa čidlá oblbli zaradením odpormi tak regenerácia sa spúšta len tak že preventívne čo má nastavená riadiacia jednotka a funguje to tak ako u lagú každých cca 1200-1500km takže teraz keď sa to viradilo to fuguje úplne super testované to máme už cca 30000km a nedávno sme dávali dole dpf a je úplne v poriadku a pritom je an tom aute často jazdené v teréne krátke jazdy a z naloženým vozíkom takže dpf dostáva dosť zabrať a pritom má auto niečo okolo 90000km a dof v pohode aj po úprave jednoducho to v mitsubishi posrali s elektronikou ktorá to zbytočne často regeneruje... keby som to nemal dlšiu dobu skúšané a aj kontorlované dpf vizuálne rozobraté tak by som netvrdil že to nie je lepšie ale jednoducho to je.
Renault Laguna 2.0dci 110kw energy

suky88888
Starting member
Příspěvky: 60
Registrován: stř zář 04, 2013 18:59

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od suky88888 » pát zář 02, 2016 00:28

Skvělé počtení chlapi, sposta nových informací ( které mě mimochodem velmi potěšili a stále se tím ujišťuji že LIII byla skvělou volbou). Kolega z práce právě řeší na svém Fiatu Croma 1.9jtd, že mu auto vypaluje dpf zhruba každých 500km a trochu kouří, tak řeší co s tím, jestli je taky dpf poddimenzovany nebo je zkrátka v háji. Já jsem moc rád za LIII a její skvělý 2.0dci a Vám pánové děkuji za skvělé informace a zkušenosti této problematiky.
Renault Laguna III GT GrandTour 2.0dCi -131KW/180HP -
____________________________________
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od Zefek » pát zář 02, 2016 06:24

Kdysi jsem si četl jeden článek o DPF. Bylo to sice na traktor, ale ten princip je stejný. Řešili tam problém, že po 100 tisících km je DPF na odpis a vždy je úplně zanesený. Mohl za to špatný návrh DPF jako takového, elektronika byla v pořádku. Špatný návrh pak způsobil, že se DPF zanášel nerovnoměrně a to způsobilo, že se některé kanálky zaplnily co to šlo a při regeneraci už je nebylo možné vypálit a tak prostě zůstaly zanesené, jenže tím způsobily, že více výfukových plynů muselo jít přes zbývající kanálky a tím se postupně ucpával celý dpf.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kubec666
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: sob říj 18, 2014 20:17

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od kubec666 » ned zář 04, 2016 18:53

čo sa týka 2.0 dci tak tam nikto nebude lutovať jeho kúpu aspoň tieto posledné ročníky energy čo vlastným ja alebo napríklad aj amat. Osobne ho vlastním necelý rok najazdených mám nejakych skoro 30tkm a spolu má auto nejakých 66tkm a zatiaľ čo sa týka po motorickej stránke som až v úžase ake kvality je ten motor... aboslutne bezproblemeve dpf,alebo erg, a podobne veci kvalitne celkove spracovanie motoru ,už len to že sacie potrubie cele hlinikove to je na dnešnych autách unikát dnes je tam bežný materiál plast...uvidím čo ukážu samozrejme čas a kilometre , ale ak aj tie nové 2.0dci čo majú byť uvedené budúci rok budu rovnako dobré alebo aj dúfam kúsok lepšie tak v budúcnosti pôjdem určite do ňho.. hlavne aj niečo k spotrebe par dni dozadu som bol na ture cesta tam a späť cca 250km cez horske priechody do kopcov a podobne priemerka 4,3l/100km, sa mi proste tomu ani nejako veriť už nechce :D
Renault Laguna 2.0dci 110kw energy

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » ned zář 04, 2016 19:26

Podařilo se nám jako prvním v EU dát dokupy ucelené info o novém 2.0dCi vč. fotek nového motoru. Čtěte zde: www.facebook.com/rnewscz

Číst mohou i lidé co nemají facebook, tak se nebojte kliknout.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od Jirke » ned zář 04, 2016 21:30

Super. Zajimalo by me, coz tam neni receno, jestli turbo je nadale vodou chlazeny.
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

kubec666
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: sob říj 18, 2014 20:17

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od kubec666 » ned zář 04, 2016 22:07

Super info teda musim povedať je vidieť že všetko čo bolo na storom dobré zachovali je vidieť hneď z predu že egr je takmer identické ako u starých modelov ,s tým turbom by to bolo tiež zaujímavé či je chladené vodou alebo nie ale počítam že to zanechali len motor trochu upravili a zmodernizovali aby splnoval novšie emisné normy ,vcelku je dobre na tom aj výkonovo ,len som očakával že modernizácia prinesie napríklad aj druhé turbo ako to bolo pri 1.6dci a tým by bol aj o dosť väčší výkon a krútiaci moment .
Renault Laguna 2.0dci 110kw energy

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » ned zář 04, 2016 22:41

Bohužel motor je focený jen zepředu, takže není vidět jediná indicie, která by nasvědčovala vodou chlazené turbo. Nicméně, můžeme zde vycházet ze zaběhlých konstrukčních zvyků. Žádný výrobce by si dnes nedovolil uvést dvoulitr o výkonu 177k bez vodou chlazeného turba. Nečekám, že to u nového 2.0dCi bude jinak. Turbo bude chlazené stejně jako u všech 1.6dCi, stejně tak bude mít doběhové čerpadlo! Tohle prostě nemůže být jinak.

O variantě biturbo se hodně mluvilo před časem, ale kauza dieselgate nadobro změnila kompletně celý automobilový svět. Vývoj dieselů hlavně. Renault z toho vyšel s čistým štítem (minulý týden skončilo vyšetřování a u renaultu nezjistili žádnou anomálii), ale EU se kvůli této kauze zamyslela a změní se výpočet spotřeby udávané výrobcem a brutálně se zpřísní EURO7. Takže všichni výrobci museli zareagovat a narychlo vše nabralo jiný směr - mj. mercedes opustil diesely V6 a nahradil je R6, protože potřeboval vedle motoru místo na ohromné nádoby katalyzátoru a filtrů LNT, FAP atd. prostě diesely se stále víc a víc komplikují. Teď otázka co se změnilo u renaultu, jestli biturbo stále chystají nebo to odpískali kvůli EURO7... Nemáme sebemenší indicie.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » ned zář 04, 2016 23:00

Osobně jsem vůbec nechápal, proč nepřišli s novou generací 2.0dCi hned zkraje nových modelů, ale stál za tím prý vyčerpávající vývoj R9M (1.6dCi), který techniku M9R (2.0dCi) posunul ještě o pár levelů výš a jde asi o nejlepší diesely ve své kubatuře. Nezbyly pry kapacity pro adaptaci M9R na EURO6 (výhledově i EURO7). Pro lepší představu pár čísel:

- Vývoj M9R (2.0dCi) stál 500 000 000€
- R9M (1.6dCi), které defakto vychází z M9R a řeklo by se, že jen zmenšili blok, poladili hlavu a hotovson. Tak tento "upgrade" M9R na R9M vyšel na 250 000 000€. A pozor! Tato částka je pouze za single turbo verzi. Biturbo na tom bude s náklady na vývoj hodně podobně, spíše ještě o něco víc. To jsou částky naprosto extrémní a byť je Renault jednou z nejbohatších automobilek v EU (i proto renault nijak extra nepoznamenala krize - PSA by krachlo nebýt státní podpory), dělat další masivní vývoj vedle R9M prostě nebylo v silách.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » úte zář 06, 2016 03:11

Podařilo se mi k novému 2.0dCi zjistit poměrně překvapující informace! Mrkněte na www.fb.com/rnewscz

Do konce týdne zveřejním další informace k novému 2.0dCi, z FR zdrojů se nám podařilo získat strategii Renaultu ohledně 2.0dCi a jeho budoucnosti. Myslím, že jsme se dostali k poměrně šokujícímu materiálu :-) . Ověřujeme ještě z jednoho zdroje a v průběhu týdne informace zveřejníme (bude se jednat i o info k převodovce). Sledujte RN!!

PS: na náš facebook může jít i ten kdo nemá na facebooku profil, nebudete moct komentovat, lajkovat a sdílet, ale k důležitým informacím se dostanete, můžete je bez omezení číst.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od Jirke » úte zář 06, 2016 20:41

Napadlo me to taky, proc nenaladili rovnou 400Nm.
I kdyz to je jen 20Nm, tak luxus !
Btw. 400Nm mam ted ja v oslabeny verzi BMW 3.0d
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od EfineSS » úte zář 06, 2016 21:56

Na té křivce není nic useknutyho. Je to normální průběh točivého momentu, jehož maximum neni špičkové jako výkon, ale je dostupné v určitém rozsahu.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » úte zář 06, 2016 22:12

Je to skutečně seříznuté, kdyby to byl přirozený průběh výkonu, nebude mít takovou hranu. Naprosto stejně to bylo u 3.0V6 dCi, akorát tam to pásmo bylo dvakrát delší a začínalo už při 1500ot. Přirozený průběh by místo absolutně rovného průběhu s ostrou hranou vykreslil normální zaoblený vrcholek nebo by ta horní hranice byla trochu zvlněná, určitě ne takto rovná. Je to kvůli CVTčku JATCO JF017E, které zvládá max. 380NM. Renault by na trh neuvedl nový 2.0dCi o stejném krouťáku jako má biturbo 1.6. Takhle renault při definovaní motorové palety nepostupuje.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

FyBy
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: sob říj 03, 2015 07:55
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od FyBy » stř zář 07, 2016 13:31

Jsem rád, že 2.0 dci bude ! Pokud ho šoupnou do Talismanu, určitě má potenciál prodat víc kusů. Už jsem slyšel tisíckrát....tvl 1,6 a za mega? To se zbláznili ne? I když je to povedený motor a nepochybně biturbo svojí práci odvede dobře.

Spíš se divím když je vývoj dieselů tak nákladný i kvůli emisím, proč Renault víc nepropaguje benzín? Kde je konec 2.0T nebo aspoň 2.0?
Espace V, 4control, 1.6dci 118kw 160k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » stř zář 07, 2016 14:17

Benzíny u Renaultu nejsou problém a tlačí je docela dost. V nižších třídách je skvělá 1,2TCe, to je motor, který nahrazuje atmosférický 2.0 16V. Třeba v Kadjaru lítá neskutečně, jak jezdí v Meganu brzy uvidím (čekám velmi svižné chování). Co se týče Talismanu tak benzíny jsou opravdu super. 1.6TCe 150 je normálka pro běžné ježdění s výkonovou rezervou, TCe 200 je pak motor udělující Talismanu dynamiku naprosto nečekanou. Ten motor je prostě fantastický! Tichý, úsporný, rychlý. V Meganu GT mě nadchnul a v Talismanu tomu nebylo jinak. Ostatně dynamické parametry toho motoru jsou lepší než u Laguny 2 3.0V6 !!! Pokud bychom měli srovnat s L3, tak 1.6TCe 200 nahrazuje právě 2.0T. A to rovnou ten, který byl v Laguně GT!! Akorát na rozdíl od 2.0T v L3GT dokáže Talisman 1.6TCe jet za 6l.

Obecně se dá říct, že kdo chce suverénně jezdící Talisman, ať jde do 1.6TCe 200. Tato verze nemá chybu.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » stř zář 07, 2016 14:18

Jinak osud 1.2TCe je zpečetěn. Výkonový rozsah dvanáctistovky bude rozdělen mezi novou generaci 0.9TCe a pozor! Nový 1.3TCe!!
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

FyBy
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: sob říj 03, 2015 07:55
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od FyBy » stř zář 07, 2016 15:03

Vida vida, takže mě akorát zmátl downsizing :-). Měl jsem v meganu 1.2Tce a tento motor byl postaven přesně naproti 1.6 16V. Byla to 115k verze a nechce se mi věřit že ta 130k verze by měla být srovnatelná s 2.0 16V. Je fakt, že 97kw a 103kw není na papíře moc rozdíl. Ale stejně, sice ta 1.2 jezdila pěkně, ale na dálnici byla už dost líná. Ale když to píšeš ty, nemám důvod něvěřit :-)

Já měl možnost porovnat právě jen s tou 1.6kou, která ve vyšších otáčkách jela už solidně jako 1.2Tce nicméně v těch nižších byla právě kvůli absenci turba chcíplá.

Díky za vysvětlení ;-)
Espace V, 4control, 1.6dci 118kw 160k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » stř zář 07, 2016 15:33

S 1.2TCe u Megana 3 nemám zkušenosti, ale verze 115k opravdu stála spíše proti 1.6 16V. Nová generace 1.2TCe, která se montuje do M4 má 97kW (5500ot) a 205NM (2000ot) což zhruba odpovídá 2.0 16V 103kW (6000ot) 195NM (3750ot). Dynamikou je na tom pak lépe 2.0 16V, protože 1.2TCe u M4 má kvůli ekoterorismu šíleně dlouhé převody (prý - osobní zkušenost budu mít brzy).

Dle zkušenosti s turbobenzíny však bude příjemnější na denní život právě ta 1.2TCe, protože 2.0 sice pojede, ale bude se muset honit v otáčkách s adekvátním kraválem. TCe dosáhne kolem 2000ot. maxima krouťáku a může se pomalu řadit výš, jízda skoro jako s dieselem akorát bez vibrací. Jízda je tedy tichá a spotřeba se drží nízko. Jak na tom bude tato TCe ve vyšších rychlostech zatím nevím, ale TCe200 se chovala absolutně suverénně vždy.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

FyBy
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: sob říj 03, 2015 07:55
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od FyBy » stř zář 07, 2016 15:47

Dlouhé převody(Meg3 rv 2014) potvrzuju a rovněž to, že se 1.6ka musela honit, aby to vůbec jelo. Někde kolem 3500 otáček konečně táhla. Kdežto 1.2ka byla parádní už od 2000. Kdyby mi dal kdokoliv vybrat znovu, určitě bych šel opět do 1.2 Tce. Jediný čeho jsem se bál byla životnost motoru. 1.6ka měla bytelnou pověst :-)
Espace V, 4control, 1.6dci 118kw 160k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » stř zář 07, 2016 16:23

To je prave ten rozdil mezi atmosferou a trubem... Ono pokud ten foukany motor musi drtit tezkou sestku, tak je naprosto jasne, ze na dalnici se bude ve vyssich rychlostech sbirat hur, protoze ten vykon nema nativne dostupny. Aby se z niceho nic donutil k max. akceleraci na sestku, musi si nejprve roztocit turbo at zacne poradne foukat. No a samozrejme malorazkam chvilku trva nez vyprodukuji tolik spalin, aby to roztocilo turbo. K tomu potreba pripocist tezkou sestku a vysledek je takovy, ze 2.0 atmosfera je uz davno v tahu. Ta si totiz k vykonu nemusi pomahat preplnovanim, ale ma ho dostupny porad. Navic cim vyssi otacky, tim vic vykonu. K tomu kratka sestka, takze na dalnici je v otackach jako stika. Jenze taky je pak slyset... V6ku si kazdy poslechne rad, ale freneticky vytocena atmo 1.6 ci 2.0 se proste akusticky velmi rychle preji a zacne byt protivna. Proto i ja volim turbicko, je to pro kazdodenni pouziti univerzalnejsi motorizace.

Jinak spolehlivosti bych se vubec nebal. Tyhle malorazky jsou konstruovany uplne jinak nez klasicke 1
6 a 2.0. Pouzivaji lepsi materialy atd. AutoBild rozebral 0.9TCe po 100 000km a konstatoval nemeritelne stopy opotrebeni. Myslim, ze to budou drzaky.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od EfineSS » stř zář 07, 2016 17:02

Amate, nemáš pravdu. Mrkni na jiné křivky. Třeba na M9R. Maximum tociveho momentu dostupného v určitém rozsahu otáček je charakteristické pro přeplňované naftové motory.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů