Spotřeba LIII

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Slawall
Advanced member
Příspěvky: 410
Registrován: sob srp 16, 2008 13:19
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od Slawall » pon srp 22, 2016 15:09

Ostrava - Olomouc - Kostelec nad Orlici a zpet, 7l/100km, 5 dospelych, kufr plny az po strop, tempomat na 140kph..celkem ok bych rekl. 2,0dci
2.0dCi 110kW @ Laguna III Grandtour Obrázek
Ex 2.0 16V 99kW @ Megane II

kubec666
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: sob říj 18, 2014 20:17

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od kubec666 » ned srp 28, 2016 20:45

Ja z mojim 2-litrom a z hmotnosťou auta cez 1600kg čo sa týka spotreby maximálne spokojný okrem dovolenky v chorvatsku(čo som písal prednedávno ako som bol na tom so spotebou) sa cez 5 l/100km ani nedostanem teraz keď som chodieval častejšie do práce do BA celú trasu autom čo mám cca 95km okresky a nejaké to mesto a obec jazdil som väčšinou predpisovo 90-95km/h mimo obce a obec 56km/h tempomat väčšinou a po dvoch vyjazdených nádržiach priemerka 4.5 l/100km. Proste na auto strednej triedy pomaly neprekonateľná spotreba.Aj keď chodievam napríklad do tatier či v zime zime lyžovať alebo v lete na túry mám to cca 250km z toho asi 60% dialnice tak priemerka sa hýbe okolo 4,7-4,8 l.Predtým som mal fiata punto z 1.3mjet čo je úsporný malo objemový diesel a je to aj lahké auto a s ním som bežne jazdil 4,2-4,4 ale to som sa aj trochu snažil na spotrebu ale prakticky som mal spotrebu len o 3-4 dcl nižšiu čo je v porovnaní z lagnou a 2.0dci úplne neporovnateľné.
Renault Laguna 2.0dci 110kw energy

Uživatelský avatar
Slawall
Advanced member
Příspěvky: 410
Registrován: sob srp 16, 2008 13:19
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od Slawall » pon srp 29, 2016 09:51

Tak to ja jsem se pod 5,7 zatim nedostal a to byla spise haluz. Ted vikend Ova - Pelehrimov - Ova, dva uvnitr, kufr tak normal na vikend v kempu, tempomat na 130 a za 6,8l/100km :/ ale bylo teplo, takze klima jela.
2.0dCi 110kW @ Laguna III Grandtour Obrázek
Ex 2.0 16V 99kW @ Megane II

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od Dehumanizer » pon srp 29, 2016 10:00

Ups tento prispevok som uplne zblbol, nerozumiem ako sa mi to podarilo, to malo ist do rychlodotazov a ako odpoved na moj dotaz :-)) Moderator tento prispevok moze eventualne uplne zmazat
Naposledy upravil(a) Dehumanizer dne pon srp 29, 2016 15:58, celkem upraveno 1 x.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » pon srp 29, 2016 10:04

2.0dCi je u L3 nutné rozdělovat podle dvou provedení - krátká převodovka/dlouhá převodovka.

Obecně se dá říct, že se krátká převodovka montovala spíše v ph1 a dlouhá se vyskytuje hlavě u ph2,ph3. Poznáte to tak, že při 130kmh točí krátká cca 2400ot. dlouhá cca 2200ot.

Vozidla co mají dlouhou převodovku dosahují naprosto neuvěřitelné spotřeby. Zrovna minulý týden jsem zajel s takovou lagunou Ostrava - Brno za 5,3l s klimou a plným kufrem. Jízdní styl byl tempoš na 126kmh, ovšem bylo to přes poledne, tedy v dopravní špičce. S druhou L3 co má krátkou převodovku tento úsek horko těžko zajedu pod 6l (jde to, ale rekord byl 5,8l). Výhoda krátké je v tom, že v Ostravě zařadím šestku a vyřadím ji až v Brně. Ikdyž rychlost na dálnici klesne k 70kmh, motor tu šestku bez problému vytáhne aniž by jedinkrát zaduněl. Vozy s dlouhou převodovku se na šestku už skoro neumí zvednout když rychlost spadne po 100kmh. Těžší převody rovněž způsobují, že motor si umí zadunět. Delší převody navíc poměrně zvýrazní slabší pásmo do 2000ot. Při potřebě maximální akcelerace z rychlostí kolem 90kmh na dálnici není výjimkou podřazení až na čtyřku - to u L3 s krátkou převodovkou vůbec neznám. Vše má tedy své pro i proti.
Naposledy upravil(a) amat dne pon srp 29, 2016 11:51, celkem upraveno 1 x.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Slawall
Advanced member
Příspěvky: 410
Registrován: sob srp 16, 2008 13:19
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od Slawall » pon srp 29, 2016 11:19

Hmm, tak ja mam tu kratkou prevodovku no..tocim okolo 2400rpm pri 130kph.
2.0dCi 110kW @ Laguna III Grandtour Obrázek
Ex 2.0 16V 99kW @ Megane II

Uživatelský avatar
Slawall
Advanced member
Příspěvky: 410
Registrován: sob srp 16, 2008 13:19
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od Slawall » pon srp 29, 2016 11:21

Takze s nizkou spotrebou se muzu asi rozloucit co? :) No kdyz budu mit dlouhodobou do 6,5l/100 kph, tak asi OK no...
https://www.spritmonitor.de/en/detail/775998.html
2.0dCi 110kW @ Laguna III Grandtour Obrázek
Ex 2.0 16V 99kW @ Megane II

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » pon srp 29, 2016 11:36

Tak s nizkou spotrebou se nemusis loucit, jen to chce holt jezdit pomaleji (tak abys drzel nizsi otacky) :)
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Slawall
Advanced member
Příspěvky: 410
Registrován: sob srp 16, 2008 13:19
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od Slawall » pon srp 29, 2016 11:46

Jj to mi je jasne no..ted do prace je to v pohode, pul cesty je omezeni na kph. :) No jen na dovolenou jsem pocital s nizsi spotrebou...co uz no.
2.0dCi 110kW @ Laguna III Grandtour Obrázek
Ex 2.0 16V 99kW @ Megane II

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od EfineSS » pon srp 29, 2016 15:10

200 otáček udělá rozdíl maximálně pár deci, určitě né litry.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » pon srp 29, 2016 15:47

Kdybych to neměl doma, řekl bych ti, že máš možná pravdu. Protože máme doma tři laguny z toho dvě dlouhé a jedna krátká (myslím převodovkově), tak ti říkám, že to je mnohdy i víc než litr rozdílu. Ty dlouhé laguny jezdí úplně jinak. Obávám se, že kdybych dal jejich dlouhé převodovky místo moji krátké, nebude to fungovat. Obě dlouhé Laguny (jsou to ph2 a ph3) mají vyšší evoluci M9R, takže před katem je třeba lambda sonda, mají jinak vedené hadice vody, ECU má totálně jiné naladění. S tou nejnovější ph3 - ta má už motor z řady energy (ESM, Start&Stop) jsme zajeli Ostrava - Tatry dokonce za 4,7l (ve dvou a plným kufrem).
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Dehumanizer
Člen RCČR
Příspěvky: 1684
Registrován: sob úno 16, 2008 10:58
Bydliště: Praha - Bratislava - Závažná Poruba - Račkova dolina
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od Dehumanizer » pon srp 29, 2016 15:56

Mne to s tym 127kW berie po meste tak 6.5 a na dialnici ked je plynula jazda (co teraz na D1ke fakt nehrozi) tak sa da aj 5.7-5.8 (so zapnutou klimou o dake deci-dva viac) pri tempomate na 140. Teda podla PP, realne to nemeriam lebo sa mi nechce :-) Nejazdim extra usporne ani systemom brzda plyn, takze tak nejak normalne, obcas tomu vytnem ale vacsinou to neprehanam a jazdim skor uspornejsie.
Laguna III Grandtour GT 4control Energy 2.0 dCi (M9R 858) 127kW, r.v.2014

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od EfineSS » pon srp 29, 2016 16:51

Amate, to bude tou evolucí. To bys musel srovnat uplne stejný typy, jen s rozdílnou převodovkou. Je jasný, že ty úpravy na motoru atd. té nižší spotřebě taky přidají.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » pon srp 29, 2016 17:00

Samozrejme, je to vysledek vice zmen. Ale pisu to proto, ze paradoxne tyhle evoluce nema kupujici jak poznat. Jedine co je uzivatelsky poznat jsou ty prevody. Tedy kdyz kupuju ojetou L3 a chci auto s dobrou spotrebou, je dobre se divat po tom co ma delsi prevodovku. Ono totiz automaticky neznamena, ze ph2 bude mit novejsi evoluci motoru. Renault tohle strasne zamotal a pro kupujiciho ojetin je to vzdy loterie, pokud se v tom nevyzna.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od Zefek » pon srp 29, 2016 17:33

Já bych to neviděl tak jednoznačně. Je potřeba si vzít na co to auto chci. Pokud budu jezdit celý rok do práce přes město tam a zpátky 10km, tak je mi dlouhá převodovka na nic, kratší bude lepší, auto bude "štika" v provozu. S dlouhou převodovkou budu dlouho rozjíždět nižší stupně a když už zařadím vyšší, zase budu brzdit k semaforu. Spotřeba půjde do kopru. Pokud budu jezdit dálkové, hlavně dálnice, je nejlepší dlouhá převodovka. Ale to není vše - dlouhá převodovka a větší zdvih motoru! Tyhle dvě veličiny jdou spolu ruku v ruce. Takový motor je pak k neutáhání, jezdí dálkové za velmi nízkou spotřebu i plně naložen, ... Ale uvažovat o tom tak, že jednou za rok jedu na dovolenou a prostě to na dálnici utavím, protože mám kratší převodovku ... Nelze postavit univerzální auto a každý provoz vyžaduje určitá specifika.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » pon srp 29, 2016 18:46

Presne tak.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Jirke
Grafoman
Příspěvky: 2424
Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od Jirke » úte srp 30, 2016 07:14

K tomu pridam poznatek ze Scenica III. ph. I.
2.0dci 118kw, zprvu jsem si myslel, ze to auto je nacipovany... pak sem si ale vsim prave toho jak se rozjizdi na 6° z nizkejch... to je proste ukazkovy, ale ovsem ze to auto zere a pod 7 se s nim temer neda jet. Pri 130kmh toci myslim dokonce 2500...
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...

FyBy
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: sob říj 03, 2015 07:55
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od FyBy » úte srp 30, 2016 09:26

Podle mě se dlouhá převodovka pojí se snahou uspořit a tak nastoupila už s první vlnou "úsporných motorů" ESM (ph1 -> ph2). Je sice možný, že by ESM, přechod ph1 -> ph2 a dlouhá převodovka nebyly nijak časově spjaté....ale tomu se mi nechce věřit :-).

Já mám právě lagunu ph2 bez S&S, ale s ESM a dlouhou přev.
Espace V, 4control, 1.6dci 118kw 160k
Ex (fnuk): Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k

Uživatelský avatar
fyluta
Advanced member
Příspěvky: 414
Registrován: stř bře 28, 2012 18:12
Bydliště: Královéhradecký kraj

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od fyluta » úte srp 30, 2016 18:22

Praha Jičín a zpět spotřeba 4.0L ... asi mi to nevěříte, ale dalo by se i 3.8L.
nevím, jakou mám převodovku,ale vím, že nad 132,- to už žere a není to lineární ale parabolické zvyšování spotřeby - nad rychlost dejme tomu 120 +

plus ten PC není přesný jak jsem psal minule
Talisman 1,6dci grandtour


Obrázek


prodáno: Megáne II 3dv. 2003 1.5dci, Twingo I, Laguna III 1.5dci 81kw

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » úte srp 30, 2016 18:26

Čéče trochu bych se bál spojení 96kW a dlouhé převodovky. Ale zase ten motor má furt 320NM, takže je to jen teoretická obava a v praxi to pojede určitě v pohodě. Zkušenost mám takovou, že u dlouhé převodovky když na šestku klesne rychlost na dálnici už někam ke 100kmh, tak i 110kW verze má co dělat, aby to vytáhla. Je to vysloveně trápení a prostě raději podřadíš na pětku, když potřebuješ vystřelit tak i na čtyřku. Tohle z krátké převodovky neznám, tam je to jak píše Jirke naprosto ukázkové, rychlost může klesnou klidně na 80kmh a motor tu šestku vytáhne tak, že i třech letech co to mám prostě nevěřím.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » úte srp 30, 2016 18:27

fyluta: věřím, viděl jsem, měl jsem!

1.5dCi má úplně jinou převodovku (TL4), ale zpřevodování je poskládané +/- jako u krátké PK4 na 2.0dCi.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od EfineSS » úte srp 30, 2016 19:25

fyluta: Jak moc ti jde spotřeba nahoru při rychlostech 140-150 km/h?


Trocha OT
Ty první dvoulitry, co mám v Laguně, se co do spotřeby moc nepovedly :) Jezdím za 7-8l, svižná jízda. Spotřeba je přibližně pořád stejná, ať jezdím město, okresky, dálnice, ať je léto nebo zima. Beru to jako "daň" za perfektní spolehlivost (ťuk, ťuk). Najeto 230 000 km, na motoru a převodovce vše původní (krom žhavičů). Trochu pocukávala spojka při rozjezdu, ale stačilo odvzdušnění. Takže až bude na pořadu dne výměna auta, L III je pro mě jasná volba.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

kubec666
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: sob říj 18, 2014 20:17

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od kubec666 » stř srp 31, 2016 19:16

Ak sa inak niekto čuduje ako je možné že jazdím z 2.0dci 110kw za 4.5l tak mam posledny facelift ročík 2013 ktorý je verzia energy a to je to najdôležitejšie ako amat spomínal energy modely sú úplne iné.PO 1. je tam dlhšia prevodovka ale tá má na spotrebu pri bežnej jazde keď sa nejazdý po diaľnici minimálny dopad.Ale keď sa pozieme na motor ten energy je oproti ostatný lepšie vyladený a má lepšie naladené vstrekovanie a clekovo riadiaciu jednotku aj vstrekovače by mali byť iné, dalej má inú kľukovú hriadel je lepšie vyvážená a podobne preto sú energy motory aj trochu viac kultivovanejšie, po dalšie má iné olejové čerpadlo z variabilnou geometriou nastavenia, dalej má inak robený dpf čo ja považujem za asi najväčšiu zásluhu na spotrebe lebo nie sú tam žiadne porovnávacie čidlá a dokonca ani teplotné na dpf ako na iných proste len holé dpf a kedže tam nieje žiadna elektornika na vyhodnocovanie tak slovo regenerácia dpf som spoznal zatiaľ len asi 3-4 krát a to za už najazdených 30000 km takže tým že aj menej regeneruje je omnoho menšia dlhodobá priemerná spotreba.Dokonca neviem aký palivový filter je na iných 110kw ale na mojej energy je filter ako napr na scéniku 118kw , lebo kupoval som orig na 110 a ked som šiel meniť tak som sa až divil že je tam iný, a zisitil som že taký ako na 118kw motorch. inak ak by niekto chcel nový nepoužitý pal. filter mann wk9022 tak mám doma...
Renault Laguna 2.0dci 110kw energy

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » stř srp 31, 2016 20:57

Máš pravdu v tom, že tu nízkou spotřebu vysvětluje motor z řady energy, ale jinak se velmi mýlíš skoro ve všem. Jen doplním, že motor z řady energy měl vždy start&stop a především jako jediný 2.0dCi na zadním skle nálepku eco2. Pokud tato nálepka chybí, pak to není energy.

1) kliková hřídel je samozřejmě totožná s jakýmkoliv jiným M9R. Všechny 2.0dCi mají stejný hardware - ať se jedná o energy, nebo o provedení z roku 2008. Samozřejmě stejnou hřídel mají i všechny výkonové provedení ať už 96kW nebo 131kW, vždy je ve voze hřídel s číslem 8200385222. Kultivovaný chod má na svědomí pouze měkčí dvouhmoťák (společný pro verze 96kW a 110kW). U verzí 127kW a 131kW je dvouhmota tužší kvůli vysokému krouťáku (380, 400NM), takže trochu přenáší jemné kmity - vibrace.

2) Dlouhá převodovka má naprosto fatální dopad na jakoukoliv jízdu - dálnici i okresky. To je hlavní klíč nízké spotřeby v každém režimu jízdy. Ty ostatní úpravy takový dopad skutečně nemají. Mám pro toto tvrzení důkaz. Máme doma jak energy tak 2013 L3 2.0dCi o stejném výkonu, ale neenergy (nemá ani start&stop). Nicméně spotřeba obou aut je prakticky srovnatelná, obě laguny jezdí kolem 5l. Obě totiž mají stejnou převodovku.

3) Vstřikovače jsou u energy opravdu jiné než u verzí ph1. Nicméně opět to není specifikum energy, ale faceliftu. Naše neenergy 2013 má stejné vstřikování jako energy. Tedy vstřikovače 7701479245. Dokonce obě verze mají i pomocné čerpadlo v nádrži - dříve jsem se domníval, že je tam jen kvůli start&stopu, nicméně překvapilo mě, že jej má i neenergy 2013 bez start stopu.

4) variabilní olejové čerpadlo nemá jen energy, ale i 2013 neenergy. Dokonce ten díl má stejné číslo.

5) Co se týče FAPu, tak se mýlíš. Právě energy (stejně jako neenergy z roku 2013) má FAP mnohem komplikovanější než provedení ph1. Tyto novější motory nemají komparační čidlo před a za FAPem, nicméně mají lambda sondy (jedna vyjde tolik co komparační čidlo). Řízení FAPu je tedy skutečně rozdílné. Co je však pro uživatele špatnou zprávou, že díky absenci komparačního čidla není možnost na diagnostice zjistit aktuální stav zaplnění FAPu nevypalitelnými zbytky (a tedy kondici FAPu - pro kupující ojetin to tedy bude vždy risk). A aby to nebylo tak jednoduché tak snímač tlaku je zde taky přítomen - avšak už pouze před FAPem. Zopakuji, že takto řízený FAP má i neenergy z roku 2013 (dá se odhadnout, že to tak bude ve většině M9R od ph2 po ph3). Každopádně o zjednodušení zde nemůže být vůbec řeč.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba LIII

Příspěvek od amat » stř srp 31, 2016 21:08

Ještě upřesním, že náš 2.0dCi energy má kód M9R 858 a náš 2013 neenergy M9R 854. K tomu se taky vztahuje mé povídání. U ph1 mám kód M9R 800.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů