Spotřeba LIII
Moderátor: Moderators General
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Spotřeba LIII
4Control je u tak dlouhého auta úžasná věc. Je to opravdu dost cítit hlavně na malých kruháčích, zatáčky lze jezdit rychleji, ... Ale je to zase náročnější na údržbu než klasická vlečná příčka.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Junior member
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte pro 15, 2009 00:01
- Bydliště: jablonec nad nisou / praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Amat: Předně díky za vyčerpávající odpověď.
Já jsem s DSG naprosto spokojen, přijde mi to jako skvělá převodovka...
Teda nevím jestli je 2.0TDI úsporný, ale já s DSG jezdím průměrně za 6.5. Pod 6 se dostanu na dálnici při 110km/h
Co tak koukám tak s 4Control jich moc není, a asi to pro mě nebude hlavní výbava co hledat, ale spíš takový plus...
Ještě se zeptám co ta navigace? Co ten display všechno umí zobrazit? Co nějaký nastavení vozu? Já v Audi můžu zapnout/vypnout různé svícení, např. světla na nohy, zapnout denní svícení pomocí mlhovek se sníženým výkonem atd. Umožňuje nějakou konfiguraci i Laguna?
Jinak k tomu přechodu. Plno lidí mi říká, že jsem blázen z Audi do Renaultu. Ať si koupím radši BMW, Audi, Ford nebo Volvo. Jenže... Já měl před Audi Lagunu II a za ty 3 roky co jsem jí měl a najel 140tis km jsem byl naprosto spokojen. Pohodlí, vnitřní prostor, vzhled. Jen už to bylo starý a chtěl jsem něco novějšího a trochu sportovního a proto jsem sáhnul po Audi. Tu mám teď taky 3 roky a je čas opět na změnu a jedno vím jistě. Koncern už nikdy v baráku mít nechci.
Motor je spíš traktor než něco kultivovaného, je to tvrdý jak motokára, sedačky rozměrem pro vychrtlé modelky. Celkově se v tom špatně sedí a jezdí na větší vzdálenosti.
Laguna se mi líbí už od uvedení a tak nějak mě to vždy táhlo zpět k ní. Přijde mi jako hodně nedoceněné auto...
A další faktor jak sám říkáš je cena. Jezdím hodně na kole a jet 300km s kolama na střeše není to pravý ořechový a abych to narval do kufru do Audi musím sundat jak přední, tak občas i zadní kolo.
chomat: to by jsme se mohli domluvit. Přes týden můžu až kolem 17h, ale o víkendu to je na domluvě...
Zefek: o tu údržbu mi jde. Je to nákladný? Je tam něco co se musí pravidelně měnit?
Já jsem s DSG naprosto spokojen, přijde mi to jako skvělá převodovka...
Teda nevím jestli je 2.0TDI úsporný, ale já s DSG jezdím průměrně za 6.5. Pod 6 se dostanu na dálnici při 110km/h
Co tak koukám tak s 4Control jich moc není, a asi to pro mě nebude hlavní výbava co hledat, ale spíš takový plus...
Ještě se zeptám co ta navigace? Co ten display všechno umí zobrazit? Co nějaký nastavení vozu? Já v Audi můžu zapnout/vypnout různé svícení, např. světla na nohy, zapnout denní svícení pomocí mlhovek se sníženým výkonem atd. Umožňuje nějakou konfiguraci i Laguna?
Jinak k tomu přechodu. Plno lidí mi říká, že jsem blázen z Audi do Renaultu. Ať si koupím radši BMW, Audi, Ford nebo Volvo. Jenže... Já měl před Audi Lagunu II a za ty 3 roky co jsem jí měl a najel 140tis km jsem byl naprosto spokojen. Pohodlí, vnitřní prostor, vzhled. Jen už to bylo starý a chtěl jsem něco novějšího a trochu sportovního a proto jsem sáhnul po Audi. Tu mám teď taky 3 roky a je čas opět na změnu a jedno vím jistě. Koncern už nikdy v baráku mít nechci.
Motor je spíš traktor než něco kultivovaného, je to tvrdý jak motokára, sedačky rozměrem pro vychrtlé modelky. Celkově se v tom špatně sedí a jezdí na větší vzdálenosti.
Laguna se mi líbí už od uvedení a tak nějak mě to vždy táhlo zpět k ní. Přijde mi jako hodně nedoceněné auto...
A další faktor jak sám říkáš je cena. Jezdím hodně na kole a jet 300km s kolama na střeše není to pravý ořechový a abych to narval do kufru do Audi musím sundat jak přední, tak občas i zadní kolo.
chomat: to by jsme se mohli domluvit. Přes týden můžu až kolem 17h, ale o víkendu to je na domluvě...
Zefek: o tu údržbu mi jde. Je to nákladný? Je tam něco co se musí pravidelně měnit?
Laguna II 1,9DCi 88kw, privilege, r.v. 2001. Prodáno 2013
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Co se týče navigace tak zapomeň na nějaký infotainment provázaný s funkcemi vozidla. Něco na ten způsob (ikdyž stran konfigurace vozidla určitě ne, dokázal pracovat pouze se spotřebou a jejím vyhodnocení) uměl až R-Link nabízený u posledních Lagun od r. 2013 (spíše 2014).
Navigace se nabízely tyto:
ph1 (2008 - 2010)
Carminat CD
+ BT handsfree
+ velký displej
- mapy na CD - typicky pro každou zemi zvlášť
- poměrně omezená grafika
- chybí joystick, ovládání přes rádio
- jednoduché audio (nic pro audiofily)
- žádný AUX
- poslední mapy z r. 2012 (novější pravděpodobně nebudou)
Carminat DVD
+ BT handsfree
+ špičkové audio Cabasse Tronic (v určitých ohledech i lepší než BOSE - vyváženější zvuk)
+ CD měnič v palubní desce (podpora mp3)
+ velký displej
+ lepší grafika
+ možnost zobrazit přes celý displej rádia, mp3, obsah CD (něco jako infotainment)
+ ovládání přes výborný joystick na středovém tunelu
+ DVD mechanika s mapy celé Evropy
- kvůli DVD mechanice zmenšený kastlík
- žádný AUX
- poslední mapy z r. 2012 (novější pravděpodobně nebudou)
ph2, ph3 (2010 - 2015)
Carminat TomTom
+ stále dostupné aktuální mapové podklady
+ audio Arkamys (lehký nadprůměr) nebo BOSE (výborné, především dobře basující)
+ AUX (u arkamys obvykle jen cinch, existuje i s USB, u BOSE vždy USB)
+ obstojné rozlišení displeje
- velmi jednoduchý systém (vhodný spíše pro levná auta jako Clio či Megane)
- informace z audia je vždy pouze v jednom řádku, ten se dokáže krátkodobě zvětšit, ale max. na 3 řádky - naprosto nepoužitelné na procházení adresářové struktury s mp3 na flashce
- funkce navigace neodpovídají samostatným TomTomům. Navigace je výrazně zjednodušená.
- menší displej se silnějším rámečkem, právě kvůli unifikaci právě s levnějšími modely - nebo průmyslovými (Master, Traffic)
- SD karta s mapovými podklady je vedle displeje - ruší estetiku a láká zloděje
- audio Arkamys je opravdu jen lehký nadprůměr audiofila opět nenadchne
- jednodušší grafika
R-Link
+ nejmodernější řešení u L3, multimediální infotainment
+ dotykový displej s výbornou grafikou a jemným rozlišením
+ BT Handsfree s nejlepší kompatibilitou s telefony (dokáže pracovat i s obrázky kontaktů)
+ je to v podstatě "tablet" běžící na androidu - průběžně se sám aktualizuje (skrz vlastní zabudovanou simkartu), z Renault Store je možné instalovat aplikace (moc jich ale není)
+ dokáže přehrávat filmy z USB, hudební formáty, prohlížet obrázky
+ opravdu pokročilý hudební přehrávač
+ přestože je displej dotykový, zůstalo zachováno ovládání přes joystick
+ existuje s audiem Arkamys a Bose
+ velmi dobrá škola Eko jízdy, vůz vyhodnocuje spotřebu, při vypnutí motoru vás ohodnotí známkou (se třemi dílčími kategoriemi), je to velmi zábavná hra, která vás nutí jezdit co nejefektivněji.
- vždy spárován s poměrně jednoduchým "rádiem" s hlučnou CD mechanikou, malými tlačítky s nejistým stiskem a kolečkem ovládání hlasitosti s malou výškou - špatně se ovládá (výrobce Continental CZ). Navíc design čelního panelu naprosto nezapadá do designu palubní desky Laguny (působ
- aktualizace map zatím zřejmě pouze skrz Renault (nicméně aktuální jsou a dlouho budou)
- bohužel i zde navigace TomTom neobsahuje všechny funkce samostatných TomTom navigací
Za mě osobně je nejlepší navigace pro ph1 Carminat DVD, pro ph2,3 je suverénně nejlepší R-Link. TomTomu bych se osobně za každou cenu vyhnul. Funkčně sice splní účel, ale je to pro Lagunu příliš lacinný systém. Dokonce tak, že bych s ním nemohl auto ani koupit. Rád bych výhledově pořídil ještě Coupe s 3.0dCi V6, ale když bude s TomTomem, tak sáhnu po jiném voze.
Navigace se nabízely tyto:
ph1 (2008 - 2010)
Carminat CD
+ BT handsfree
+ velký displej
- mapy na CD - typicky pro každou zemi zvlášť
- poměrně omezená grafika
- chybí joystick, ovládání přes rádio
- jednoduché audio (nic pro audiofily)
- žádný AUX
- poslední mapy z r. 2012 (novější pravděpodobně nebudou)
Carminat DVD
+ BT handsfree
+ špičkové audio Cabasse Tronic (v určitých ohledech i lepší než BOSE - vyváženější zvuk)
+ CD měnič v palubní desce (podpora mp3)
+ velký displej
+ lepší grafika
+ možnost zobrazit přes celý displej rádia, mp3, obsah CD (něco jako infotainment)
+ ovládání přes výborný joystick na středovém tunelu
+ DVD mechanika s mapy celé Evropy
- kvůli DVD mechanice zmenšený kastlík
- žádný AUX
- poslední mapy z r. 2012 (novější pravděpodobně nebudou)
ph2, ph3 (2010 - 2015)
Carminat TomTom
+ stále dostupné aktuální mapové podklady
+ audio Arkamys (lehký nadprůměr) nebo BOSE (výborné, především dobře basující)
+ AUX (u arkamys obvykle jen cinch, existuje i s USB, u BOSE vždy USB)
+ obstojné rozlišení displeje
- velmi jednoduchý systém (vhodný spíše pro levná auta jako Clio či Megane)
- informace z audia je vždy pouze v jednom řádku, ten se dokáže krátkodobě zvětšit, ale max. na 3 řádky - naprosto nepoužitelné na procházení adresářové struktury s mp3 na flashce
- funkce navigace neodpovídají samostatným TomTomům. Navigace je výrazně zjednodušená.
- menší displej se silnějším rámečkem, právě kvůli unifikaci právě s levnějšími modely - nebo průmyslovými (Master, Traffic)
- SD karta s mapovými podklady je vedle displeje - ruší estetiku a láká zloděje
- audio Arkamys je opravdu jen lehký nadprůměr audiofila opět nenadchne
- jednodušší grafika
R-Link
+ nejmodernější řešení u L3, multimediální infotainment
+ dotykový displej s výbornou grafikou a jemným rozlišením
+ BT Handsfree s nejlepší kompatibilitou s telefony (dokáže pracovat i s obrázky kontaktů)
+ je to v podstatě "tablet" běžící na androidu - průběžně se sám aktualizuje (skrz vlastní zabudovanou simkartu), z Renault Store je možné instalovat aplikace (moc jich ale není)
+ dokáže přehrávat filmy z USB, hudební formáty, prohlížet obrázky
+ opravdu pokročilý hudební přehrávač
+ přestože je displej dotykový, zůstalo zachováno ovládání přes joystick
+ existuje s audiem Arkamys a Bose
+ velmi dobrá škola Eko jízdy, vůz vyhodnocuje spotřebu, při vypnutí motoru vás ohodnotí známkou (se třemi dílčími kategoriemi), je to velmi zábavná hra, která vás nutí jezdit co nejefektivněji.
- vždy spárován s poměrně jednoduchým "rádiem" s hlučnou CD mechanikou, malými tlačítky s nejistým stiskem a kolečkem ovládání hlasitosti s malou výškou - špatně se ovládá (výrobce Continental CZ). Navíc design čelního panelu naprosto nezapadá do designu palubní desky Laguny (působ
- aktualizace map zatím zřejmě pouze skrz Renault (nicméně aktuální jsou a dlouho budou)
- bohužel i zde navigace TomTom neobsahuje všechny funkce samostatných TomTom navigací
Za mě osobně je nejlepší navigace pro ph1 Carminat DVD, pro ph2,3 je suverénně nejlepší R-Link. TomTomu bych se osobně za každou cenu vyhnul. Funkčně sice splní účel, ale je to pro Lagunu příliš lacinný systém. Dokonce tak, že bych s ním nemohl auto ani koupit. Rád bych výhledově pořídil ještě Coupe s 3.0dCi V6, ale když bude s TomTomem, tak sáhnu po jiném voze.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Spotřeba LIII
S navigacemi je to vcelku problém, určitě se vyhnout verzím Carminat Bluetooth CD a CNC (DVD) protože nejsou aktuální mapy a zřejmě už ani nebudou, takže pokud navigaci, jedině TomTom nebo R-Link. No a co se týče fíčurek s nastavováním osvětlení apod., tak to myslí nemá žádná verze...
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Údržbu 4Controlu bych vůbec neřešil. Ten systém je extrémně jednoduchý. Dokonce i náprava je prakticky totožná. Těhlice jsou samozřejmě oddělené, aby šly natáčet, ale maximální stupeň natočení je 3° což znamená, že nemusí mít ani vlastní klouby - pouze se vychylují na gumových silentblocích. Pak tam jsou jen dvě táhla, jedno přemostění a elektromotor. Nic víc. Opět jsem neslyšel, že by to někdy někomu zlobilo. Kdyby přece jen, oprava bude poměrně levná, díly jsou totiž bez problémů dostupné. Renault nepředepisuje pro 4Control žádnou údržbu.
2.0dCi mají ohromnou přednost právě ve zvukovém projevu. Motor je velmi tichý a kultivovaný. Naprosto nikdy se neozývá klapot alá traktor. A to ani když se motor nastartuje v -20°C. Pak je samozřejmě takto studený motor hlučný, ale ani tehdy nezní jako traktor.
Jinak dej si pozor a s L3 se předem raději svez. Auto už není ani náhodou tak plavné jako L2. Poměrně dost ztuhlo, což platí i o sedačkách. Z mého pohledu je však komfort stále na dostatečné úrovni. Určitá tvrdost je dána také tím, že všechny silentbloky na podvozku jsou mnohem bytelnější a do 200 000km prostě podvozek vydrží i na CZ cestách.
2.0dCi mají ohromnou přednost právě ve zvukovém projevu. Motor je velmi tichý a kultivovaný. Naprosto nikdy se neozývá klapot alá traktor. A to ani když se motor nastartuje v -20°C. Pak je samozřejmě takto studený motor hlučný, ale ani tehdy nezní jako traktor.
Jinak dej si pozor a s L3 se předem raději svez. Auto už není ani náhodou tak plavné jako L2. Poměrně dost ztuhlo, což platí i o sedačkách. Z mého pohledu je však komfort stále na dostatečné úrovni. Určitá tvrdost je dána také tím, že všechny silentbloky na podvozku jsou mnohem bytelnější a do 200 000km prostě podvozek vydrží i na CZ cestách.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
faldicek: Musím souhlasit, bohužel.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Junior member
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte pro 15, 2009 00:01
- Bydliště: jablonec nad nisou / praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
amat: wow díky za velký rozpis navigací. Jelikož nemám rozpočet na Lagunu z roku 2014 a tím pádem padá R-Link, takže jestli to chápu dobře, měl bych se poohlídnout po Carminat DVD. O mapy mi až tak nejde, stejně používám telefon s Waze a v zahraničí mám Sygic. Jde mi jen o nějaký smysluplný zobrazení něčeho než jen mapy. Akorát teda absence AUX je pro mě velké mínus. Jsem zvyklí poslouchat hudbu z telefonu. Tuším, že přes BT to asi nepůjde...
Navíc co tak koukám tak většina Lagun má TomTom...
S tím přitvrzením podvozku jsem jedině rád a jestli silentbloky jsou bytelný tím líp. U Audi tohle odchází cca po 80tis km...
No ještě to bude boj najít tu pravou
PS: Má LIII trojblik na blinkru? Senzor stěračů funguje dobře? Na LII nic moc na Mondeu to bylo taky dost splašený. Zatím nejlepší jsem viděl u VW....
Navíc co tak koukám tak většina Lagun má TomTom...
S tím přitvrzením podvozku jsem jedině rád a jestli silentbloky jsou bytelný tím líp. U Audi tohle odchází cca po 80tis km...
No ještě to bude boj najít tu pravou
PS: Má LIII trojblik na blinkru? Senzor stěračů funguje dobře? Na LII nic moc na Mondeu to bylo taky dost splašený. Zatím nejlepší jsem viděl u VW....
Laguna II 1,9DCi 88kw, privilege, r.v. 2001. Prodáno 2013
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
Re: Spotřeba LIII
No já myslím, že jsi to pochopil přesně naopak, DVD navigace nemá nové mapy. Jediná momentálně podporovaná je Tomtom a R-Link. Některé rádia umí i streaming hudby přes Bluetooth, ale z hlavy nevím které. Já mám Carminat Bluetooth CD twm je také audio Cabasse, které má vstup z měniče, jen se musí aktivovat diagnostikou, pak lze místo měniče použít Xcarlink nebo něco podobného, který umí streaming nebo má USB apod.
Trojblik Laguna nemá a senzor šlape dobře, jen občas ho zmate zamlžené sklo po ránu...
Trojblik Laguna nemá a senzor šlape dobře, jen občas ho zmate zamlžené sklo po ránu...
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Spotřeba LIII
LIII má trojblik, ale až od určitého roku (nevím, jestli to nepřišlo s faceliftem).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Junior member
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte pro 15, 2009 00:01
- Bydliště: jablonec nad nisou / praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
No co vím tak tady někdo prodával trojblik na dodělámí v nejhorším případě. Jen s tou navigací teda nevím no...
Laguna II 1,9DCi 88kw, privilege, r.v. 2001. Prodáno 2013
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Spotřeba LIII
Do trojky trojblik dodělat nejde. Respektive jde, ale ne tím, co tady krt.ecek prodával.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Junior member
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte pro 15, 2009 00:01
- Bydliště: jablonec nad nisou / praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Aha, zrovna trojblik je dost návyková věc
Laguna II 1,9DCi 88kw, privilege, r.v. 2001. Prodáno 2013
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
Re: Spotřeba LIII
Ma 3blik od faceliftu.
- Jirke
- Grafoman
- Příspěvky: 2424
- Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Souhlas ohledne TomTom..to je jak detsky Nintendo a ztratilo to na premiovosti Carminatu.
Jinak ohledne AUX - dnes jsem objednaval AUX na radio Update List do Scenica II. http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro ... 5mm-samice tak tam treba neco najdete taky...
Jinak ohledne AUX - dnes jsem objednaval AUX na radio Update List do Scenica II. http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro ... 5mm-samice tak tam treba neco najdete taky...
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
Re: Spotřeba LIII
Já myslím, že hodně rádií třeba tuhle funkci má, ale skrytou, já jsem musel nechat funkci CD Changeru aktivovat přes Clip, dokonce i cabasse co je k dvd navigaci by měl jít xcarlink připojit (alespoň tady ho má v seznamu).
-
- Junior member
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte pro 15, 2009 00:01
- Bydliště: jablonec nad nisou / praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Ještě dotaz... Carminat DVD poznám nějak podle fotek, když tam nebude fotka kastlíku?
A co Laguna co mají najeto 250tis km víc? V Německu jích je plno s tímhle nájezdem, tak jestli se to ještě pořád vyplatí a nebo něco co má o 100tis méně?
A co Laguna co mají najeto 250tis km víc? V Německu jích je plno s tímhle nájezdem, tak jestli se to ještě pořád vyplatí a nebo něco co má o 100tis méně?
Laguna II 1,9DCi 88kw, privilege, r.v. 2001. Prodáno 2013
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
Re: Spotřeba LIII
Poznáš to podle ovladače mezi sedadly, TomTom ho má sice taky, ale ten má vedle displeje slot na kartu...
Edit: Tohle je CNC (DVD verze) http://autowizja.pl/photos/old/testy/re ... tour_1.jpg
Tohle je TomTom http://img.yauto.cz/photos/183/1627920/ ... 50k__3.jpg
Edit: Tohle je CNC (DVD verze) http://autowizja.pl/photos/old/testy/re ... tour_1.jpg
Tohle je TomTom http://img.yauto.cz/photos/183/1627920/ ... 50k__3.jpg
- Jirke
- Grafoman
- Příspěvky: 2424
- Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Kilometry by nemely byt bernou minci...pokud bude odpovidat kilometrum cena, nebal bych se i 250.000km.
Ale hur se to pak prodava...ja totiz dycky myslim pri nakupu i na budouci prodej...kdyz si kupujes auto na 5 let, urcite bych koukal po mensim najezdu, rekneme max 150.000km. K
Ja treba kupoval LIII. s 178.000km, ani ne trilety auto a bylo jak novy. V CZ sem pak pridal 35000km a mprodal. Dnes ma myslkim 270.000km a porad jezdi bez problemu.
Ale hur se to pak prodava...ja totiz dycky myslim pri nakupu i na budouci prodej...kdyz si kupujes auto na 5 let, urcite bych koukal po mensim najezdu, rekneme max 150.000km. K
Ja treba kupoval LIII. s 178.000km, ani ne trilety auto a bylo jak novy. V CZ sem pak pridal 35000km a mprodal. Dnes ma myslkim 270.000km a porad jezdi bez problemu.
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
-
- Junior member
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte pro 15, 2009 00:01
- Bydliště: jablonec nad nisou / praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Tak díky pánové. Hledám, hledám a nic kloudnýho pořád nemůžu najít.
Někdo tady psal, že to ma velkou olejovou náplň. Co je cca kolik? A jakej olej?
Ještě co je pravdy na tom, že je turbo chlazené vodou? Odpadá tím teda dochazovat turbo když to zapíchnu ze 130km/h na benzínku?
Někdo tady psal, že to ma velkou olejovou náplň. Co je cca kolik? A jakej olej?
Ještě co je pravdy na tom, že je turbo chlazené vodou? Odpadá tím teda dochazovat turbo když to zapíchnu ze 130km/h na benzínku?
Laguna II 1,9DCi 88kw, privilege, r.v. 2001. Prodáno 2013
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
Re: Spotřeba LIII
Ano je tam větší objem oleje, přesně nevím, sedm litrů myslím a 5W40. A ano turbo je vodou chlazené, ale i přesto je dochlazování lepší...
- Jirke
- Grafoman
- Příspěvky: 2424
- Registrován: stř pro 21, 2005 23:29
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Turbo ma od vykonu 110kw vodni chlazeni, je to super, prodluzuje zivotnost, ale chovat se k nemu musis porad ohleduplne, urcite bych to nechcip na benzine...ja osobne na benzinach kolikrat motor nevypinam ani...
Oleje jentam myslim 7litru - 5W30 kdyz ma auto FAP plkus jeste norma Acea C3 (kdyztak panove prosim opravte jesi to rikam blbe).
A jakej mas cenovej strop ? Dyt na mobile.de jsou krasny facelifty kolem 220.000km...
Oleje jentam myslim 7litru - 5W30 kdyz ma auto FAP plkus jeste norma Acea C3 (kdyztak panove prosim opravte jesi to rikam blbe).
A jakej mas cenovej strop ? Dyt na mobile.de jsou krasny facelifty kolem 220.000km...
aktuálně: BMW F11+F20
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
exRenaulty: 2xClio, 2xR19, 4xLaguna I., 3xLaguna II., 3xLaguna III., 1xScenic I., 2xScenic II., 1xEspace IV., 1xMegane II. RSdCi, 1xMegane III. RS, 1xCaptur, 2xKadjar, XxMegane III. ...
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Co se týče olejů tak se M9R rozděluje na dva typy (bohužel nevím co ten rozdíl způsobuje, možná verze bez chlazeného turba???). Zkrátka olejové náplně jsou buď 6,6l nebo 7,5l.
S FAPem olej 5W-30
Bez FAPu olej 5W-40
A samozřejmě dochlazování je nutné/prospěšné i u vodního turba.
S FAPem olej 5W-30
Bez FAPu olej 5W-40
A samozřejmě dochlazování je nutné/prospěšné i u vodního turba.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Spotřeba LIII
Ono to s tím dělením motorů nebude tak jednoduché, Jirke zmiňoval, že vodní turbo je od 110kW, ovšem já mám 96kW a také vodníka...
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Jj, myslím, že L3 bez vodníka bude docela vzácný úkaz. 100% vím, že existovaly, ale bude jich naprosté minimum.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Junior member
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte pro 15, 2009 00:01
- Bydliště: jablonec nad nisou / praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba LIII
Toho oleje je teda celkem dost Ja do 2.0TDI leju cca 3.7L
Ok takže dochlazovat...
Jinak cenovej strop mám 250tis. Ale to už je fakt hranice. Radši bych něco kolem 210tis
Ok takže dochlazovat...
Jinak cenovej strop mám 250tis. Ale to už je fakt hranice. Radši bych něco kolem 210tis
Laguna II 1,9DCi 88kw, privilege, r.v. 2001. Prodáno 2013
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
Audi A3 2.0TDI 125kw DSG S-Line Sportback -> plánováno na jaro 2016 vyměnit za Laguna III 2.0dci 127kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů