laguna III - 2,0 16V 103kW

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
tark
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát led 01, 2010 21:29

laguna III - 2,0 16V 103kW

Příspěvek od tark » pát led 01, 2010 21:31

Zdravím,

jaké máte zkušenosti s tímhle motorem? Jakou má spotřebu? Díky :)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » sob led 09, 2010 11:45

Znám ho z M II - oproti 1.9dCi mi připadal poněkud slabší, ale srovnával jsem MII sedan a MII CC, které je podstatně těžší, takže to bude spíš subjektivní.

:arrow: Je naprosto tichý a má sametový chod

:arrow: osvědený motor, nekazí se.

:arrow: nevyniká nijak nízkou spotřebou, je spíš průměrný.

:arrow: wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » sob led 09, 2010 21:04

MII mam 99kW verziu s rozvodovym remenom. LIII mam 103kW a rozvodovu retaz. Inak som sa pred rokom nedopatral tiez k ziadnym informaciam a tiez ziadna predvadzacka
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

pavell
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: čtv pro 04, 2008 12:58

Re: laguna III - 2,0 16V 103kW

Příspěvek od pavell » pon led 11, 2010 19:09

tark píše:Zdravím,

jaké máte zkušenosti s tímhle motorem? Jakou má spotřebu? Díky :)
Mám Lagunu III Grandtour s tímto 103kW motorem. Po 6000 km zatím velká spokojenost. Jezdím spíš předpisově, průměrně za 7,5 L. Při 90 km/h mám spotřebu cca 6 litrů, po Praze 9 litrů, při 130 také 9. Přesné mi přijde řazení (oproti MII) , byť 6stupňová převodovka nutí řadit poměrně často. Trochu mě překvapilo, že na šestku točí motor při 130 km/h téměř 3500 otáček a to už je motor docela slyšet.

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » úte led 12, 2010 01:13

Ahoj,

Laguna III má skutečně záklaní atmosférický benzínový dvoulitr M4R a nikoliv F4R známý ze starších Renaultů.

Motor M4R má úplně jinou konstrukci, jiné vrtání a zdvih, rozvod je řešen řetězem atd. Jedná se o motor vyvinutý ve spolupráci s Nissanem, jeho původ bych tedy hledal u Nissanu. Zatím si zde na něj nikdo nestěžoval a parametry má zdá se velmi slušné, jak to bude se spolehlivostí ukáže čas, věřím, že se osvědčí jako jeho renaultí "předchůdce" F4R, který lze označit jako bezproblémový a spolehlivý.
Naposledy upravil(a) 100KUC dne čtv dub 08, 2010 23:29, celkem upraveno 1 x.
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Wiky20
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon bře 29, 2010 16:31

Re: laguna III - 2,0 16V 103kW

Příspěvek od Wiky20 » pon bře 29, 2010 16:50

pavell píše:
tark píše:Zdravím,

jaké máte zkušenosti s tímhle motorem? Jakou má spotřebu? Díky :)
Mám Lagunu III Grandtour s tímto 103kW motorem. Po 6000 km zatím velká spokojenost. Jezdím spíš předpisově, průměrně za 7,5 L. Při 90 km/h mám spotřebu cca 6 litrů, po Praze 9 litrů, při 130 také 9. Přesné mi přijde řazení (oproti MII) , byť 6stupňová převodovka nutí řadit poměrně často. Trochu mě překvapilo, že na šestku točí motor při 130 km/h téměř 3500 otáček a to už je motor docela slyšet.

To máš benzíňák? já že mám s 2.0DCi více méně stejnou spotřebu, jen o desetiny menší. a 3500 mi točí ve 200km/h.
Laguna III 2.0 DCi 110kW

pavell
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: čtv pro 04, 2008 12:58

Re: laguna III - 2,0 16V 103kW

Příspěvek od pavell » sob dub 03, 2010 17:17

Wiky20 píše:
pavell píše:
tark píše:
To máš benzíňák? já že mám s 2.0DCi více méně stejnou spotřebu, jen o desetiny menší. a 3500 mi točí ve 200km/h.
jo jo - ten základní atmosferickej benzíňák (M4R).

mahal1975
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 08, 2010 15:18
Bydliště: Řepiště okr: FM a Horní Moštěnice

Laguna III

Příspěvek od mahal1975 » čtv dub 08, 2010 15:47

Ahoj všem,sem tu nový i když Renault už vlastním skoro 11 let…Mám zatím Lagunu 1999 2,0 103 kW.Musím uznat skvělý motor který když je dobře zajety táhne skvěle a ostatní necháte za sebou…( teď mám najeto 347 000 km a ještě jede i když zvuk už má jak nafťák…)Třeba Laguna od mého kamaráda 2,0 DCi 110 kW…..nestačí na tento motor. :lol: Ale k věci chci si koupit novou Lagunu III sou teď skvělé ceny….ale nevím jaký motor vybrat. Chci jen ten základ a tam sou dva motory… 1,5 DCi 81 kW a 2,0 103 kW. Motor 2,0 103 kW už znám a vím že je skvělý ale najezdím skoro 30 000 km ročně a přece jenom 1,5 DCi má lepší spotřebu skoro o 3 litry. Ale nevím jestli tento motor 1,5 bude dostačující na tak velké auto…Jel sem stím a je pravda že to jelo…..i když turbo efekt je až u 2000 otáček. Nemáte někdo Lagunu 1,5 DCi ? Jak se vám jezdí?
Staré auto Laguna I 1999 / 103 kW
Laguna III 2,0 103 kW Expression Modrá Metalíza Motor M4R C7 červen 2010

Uživatelský avatar
Koubes
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: stř bře 03, 2010 13:26
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Koubes » čtv dub 08, 2010 16:33

Sám sis odpověděl... Motor 2,0 je podle Tebe skvělej, tak není co řešit. 1,5 DCi je turbem vyhoněnej malej motůrek. Pokud máš v plánu s autem zase najet 300 tisíc km, tak tam už je potřeba uvažovat o výměně vstřikům repasi turba... Sám si musíš propočítat, jestli se to vyplatí. Nevím, jestli ten motor má FAP. Jestli ano, tak bych ho nechtěl. Jsou s tím spojeny další problémy.
Laguna II 2,0T 125kW Dynamique F/L 2005, Eibach pružiny, nově obšitý volant- ex

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát dub 09, 2010 08:31

No, nevěřím, že 2.0 103kW dá na XXXXXX 2.0 dCi 110kW.
možná ve sprintu, ale v reálném provozu bude diesel svižnější a agilnější.

Co se týče motoru 1.5 dCi do Laguny, to považuju za řešení vhodné pro milovníky jízdy na spotřebu.

Takové auto bych nedegradoval nejmenším dostupným motorem.

:arrow: Spočítej si lehce, kolik dáš za auto, během 300tkm za garančky, za gumy, oleje, brzdové desky, pojistky, vybavení ka autu, STK a.t.d.

:arrow: Pak si spočítej, kolik tě bude stát benzín oproti naftě navíc na těch 300 tis km.

:arrow: Pak vem v úvahu, že na dieselu turbo 300 000 nevydrží a vstřiky všechny určitě taky ne.

Zjistíš, že ten diesel ti sice finančně trochu pomůže, ale na celkové ceně, kterou zaplatíš za ježdění je to mizivý rozdíl.

Neváhej a kup benzína.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » pát dub 09, 2010 09:58

este by som pridal, ze tie vstreky bude menit mozno aj 2x. Treba ratat naftu + prisady, kedze tieto motory su nachylne na kvalitu nafty. No a zadalsie mas velku chybu v tom, ked si myslis, ze usetril 3l na spotrebe. Pises ze jazdis za 7.5l. Nepocitaj ze sa s 1.5 dostanes pod 5,5l. Na toto rovno zabudni. Pri 90 budes mat spotrebu 4.3, pri 130 6-6.5l, plus to ma tusim FAP . Proste na DCi zabudni a ber benzin. Plus ten benzin ma retaz, zase uspora proti 1.5, kde remen vymenis radsej skor ako nestoko, takze uz pri 100tkm. A teraz rataj :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

martin_l
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon led 25, 2010 12:53

Příspěvek od martin_l » pát dub 09, 2010 13:12

Zatím se k tomu vyjadřují jenom teoretikové. Zdá se, že těch 1,5-tek jezdí málo, nebo jsou majitelé spokojeni a nemají potřebu chodit sem na forum.
V nějakém časopise porovnávali papírovou a "reálnou" spotřebu různých aut a Laguna 1,5 dCi jim jezdila za 6 l/100. U benzínu bych čekal 8 l.
Když porovnám výkonové grafy obou motorů, tak v rozsahu otáček 1.800 - 3.000, kde se běžně pohybuju, 1,5-ka vede.
Taky se ten motor běžně montuje do Grand Scenic, takže na auto téhle váhy asi pro rozumný styl jízdy stačí.
Je pravda, že na nepřeplňovaném benzínovém dvoulitru se asi nemá co po..lat. Já mám na jedničkové Laguně naježděno 350.000 km jen s běžným servisem (a to ještě nejmíň polovinu na LPG).

Uživatelský avatar
Koubes
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: stř bře 03, 2010 13:26
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Koubes » pát dub 09, 2010 13:29

a cos čekal? že sem chodí samí majitelé Laguny III 1,5 DCi? Vždyť ten motor je pro to auto úlet. Koupil by sis Passat nabo Superb s 1,6 TDI? 99% lidí určitě ne. Tak to bude i s tou Lagunou. A popravdě se zdá, že sis už stejně vybral tu, podle mě, horší variantu. Tak nevím, proč se tady ptáš...
Laguna II 2,0T 125kW Dynamique F/L 2005, Eibach pružiny, nově obšitý volant- ex

mahal1975
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 08, 2010 15:18
Bydliště: Řepiště okr: FM a Horní Moštěnice

Laguna III 2,0 103 kW

Příspěvek od mahal1975 » pát dub 09, 2010 14:58

Pánové díky za rady….já myslím že určitě vezmu ten 2,0 103Kw. Dnes sem zase jel po Ostravě a musím říct má něco do sebe…Hlavně trojka…..tu jak podržím až do 6000 ot. :D Je to střela kamarád má tu jak sem už napsal 2,0 DCi 110 kW FAP ! ročník 2007 A musel uznat že na mě nemá…Z 0 na 150 a nechal sem ho za sebou o dobrých 50 metrů a to je krása. :wink: Ale nechci urazit nafťák..jede velmi dobře…a de vidět že ty motory taky pěkně jedou…. Jasně že spotřeba je jiná…to se nedá srovnat.I když jak mi tvrdí jezdí průměr 6,4 l/100 km. Jo a ještě dnes sem akorát zjišťoval kolik mi točí můj motor při 130 km/h na pětku….přesně 3500 ot. Psal tu Wiky20 že mu jeho nová Laguna točí na šestku 3500 ot. Při 130 km/h. Žeby jinak stupňované převody….čekal bych míň u tohoto nového motoru a převodovky která má 6 rychlostí. Ale už mám fakt jasno v pondělí jdu objednat Lagunu III 2,0 103 kW a barva modrá Crepuscule 472. Te 1,5 DCi nevěřím a a jak mi hodně znamých řeklo co mají tento motor v jiném autě tak je hlučný a kolem 100 000 km už mají poruchy a dost velké….tak tento motor NE!
Staré auto Laguna I 1999 / 103 kW
Laguna III 2,0 103 kW Expression Modrá Metalíza Motor M4R C7 červen 2010

Uživatelský avatar
Koubes
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: stř bře 03, 2010 13:26
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Koubes » pát dub 09, 2010 16:24

gratulace k rozhodnutí. Určitě nebudeš autem zklamanej, právě naopak.
Laguna II 2,0T 125kW Dynamique F/L 2005, Eibach pružiny, nově obšitý volant- ex

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon dub 12, 2010 07:50

Taky se přidávám... dobré rozhodnutí...

Ať slouží :D

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

martin_l
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon led 25, 2010 12:53

Příspěvek od martin_l » pát dub 23, 2010 11:10

Přestože mě Koubes vyzval ať sem nelezu, když hájím jiný názor než má on, ještě něco dodám k motoru 1,5 dCi v laguně.
Schválně jsem si zajel se svojí Lagunou I 2.0 8V na váhu a její aktuální hmotnost s řidičem je 1.510 kg rovných. Papírová hmotnost nové Laguny je 1.460 kg i s 75 kg řidičem. Můj motor má 114 hp a nikdy jsem neměl pocit, že by to nestačilo. Běžně používám rozsah otáček 1700 - 3000 (4000). V tomto rozmezí má 1,5ka vyšší výkon. Nevidím důvod, proč by již vybouřenému řidiči neměl tento motor stačit. Pokud někdo rád točí až do 6000, pak to pro něj samozřejmě není a vybere si benzín. Pokud někdo jezdí pořád v pěti lidech a naloženej až po střechu, tak si zase vybere objemnější diesel. Já najezdím 95% km sólo a z ostré jízdy jsem s věkem přešel na plynulou jízdu. Auto se spotřebou 8l na sto už bych kupovat nechtěl. Druhou stránkou věci jsou servisní náklady. Zde 1,5 může ztrácet oproti nepřeplňovanému benzínu, ale oproti 16tiventilovému turbodieselu už asi ne. P.S. setkávám se s Fordy Mondeo 1,6 benzín i diesel a viděl jsem i Passat 1,4 TSI. Takže prosím NO FLAME.

Uživatelský avatar
Koubes
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: stř bře 03, 2010 13:26
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Koubes » pát dub 23, 2010 16:49

martin_l: já jsem Ti neříkal, ať sem nelezeš. Jen jsem se ptal, proč se ptáš, když už máš vpodstatě vybráno. Nezastírám, že zastávám názor, že nafta patří max tak do náklaďáku. Zvlášť při ročním nájezdu pod 25 tisíc. Ale pokud Ti ten motor vyhovuje, tak si to auto s ním kup. Já bych to neudělal už kvůli projevu toho motoru. A říkat, že si nekoupíš ten motor, protože žere 8 na sto, no nevím. To mi připadá naopak jako dobrá spotřeba a kvůli tomuhle si kupovat auto s motorem, kterej má daleko horší charakteristiku, abys zdánlivě ušetřil pár tisíc ročně a potom pravděpodobně je dal zpátky do servisních nákladů kvůli kvalitě nafty u nás, tak prosím.
Laguna II 2,0T 125kW Dynamique F/L 2005, Eibach pružiny, nově obšitý volant- ex

martin_l
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon led 25, 2010 12:53

Příspěvek od martin_l » pát dub 23, 2010 17:36

Ahoj Koubesi. Přečti si prosím tohle téma od začátku. Já se na nic neptal (ptal se tark), ani jsem nepsal, že to auto chci koupit. Ta 1,5 má naopak lepší charakteristiku než 2,0 benzín (i když možná jak pro koho). Že nafta patří do traktoru, to jsem před pár lety říkal taky, ale dnes už je to o 100 světelných let dál. Už začínám chápat, proč je spousta lidí, kteří mají problémy s nafťákama. Když si koupím diesel s commonrail, tak do toho nemůžu lejt naftu z "PRONTO TANK", protože je o dvě koruny levnější. Mám Ford Transit s 1.9 tdci a nikdy jsem netankoval jinde, než u OMV, nebo Shell (ta šelka beztak bere paliva z Litvínova, stejně jako třeba Benzina). Ročně dělá rozdíl v ceně paliva 20.000 Kč (+- při tebou uváděných 25.000 km a současných cenách), tak si to přepočítej na 10 roků. Ten benzín taky nejezdí bez servisu, ikdyž má řetěz. A nakonec - nikdy jsem netvrdil, že ten benzín je špatná volba.

Uživatelský avatar
Koubes
Junior member
Příspěvky: 199
Registrován: stř bře 03, 2010 13:26
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Koubes » pát dub 23, 2010 17:43

Já už si toho všiml.

Mně prostě naftový motor nevyhovuje charakteristikou. Teď jezdím v turbobenzínu a popravdě taky to není nic moc. I když ten motor má úžasně plynulej nástup turba, tak mi to moc nevyhovuje. Mám rád atmosféry kvůli průběhu točivýho momentu a výkonu a reakci na plyn. U turba tohle není. I když je motor v otáčkách turbodmychadla, tak tam vždycky nějaká prodleva je, byť jenom nepatrná.

Pro mě by prostě byl nejvhodnější atmosférickej šestiválec,. Zvlášť s mým nájezdem do 10 tisíc ročně. Ale proč to řešit, když mám za velmi výhodných podmínek dobrý auto se slušným výkonem.

Proto bych byl při výběru mezi 2,0 a 1,5 DCi pro benzín. O zvuku ani nemluvě.

K té kvalitě nafty. Z mnoha zdrojů jsem slyšel, že obecně paliva u nás jsou nižší kvality, než na západ. Pro to jsem poukazoval na vyšší servisní náročnost u nafty. U benzínů přecejenom přímovstřik eště není tak běžnej.
A poslední dobou poslouchám, jak si lidi ztěžujou na kvalitu zvláště u SHELLky. Známý v Přerově má přístup k výsledkům kontroly kvality paliv u benzinek v přerovském a olomouckém okrese a světe div se. Nejlepší kvalita paliv je u benzínek Hypernova.
Laguna II 2,0T 125kW Dynamique F/L 2005, Eibach pružiny, nově obšitý volant- ex

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » pát dub 23, 2010 21:22

si pamatam kontrolu u nas a najlepsie dopadli byvale JET. Teda co sa v tom case benzinu tykalo. Inak ta hypernova ma neprekvapuje. Ak su zdopovedny, naftu maju rovnaku ako Shell kym je v cisterne. Odbyt velky, takze aj nadrze su relativne ciste bez starej nafty. Tuez uvazujem ze zacnem tankovat u bastupcu Jet-Lukoil. AJ tak tam sypem Vif
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

mahal1975
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 08, 2010 15:18
Bydliště: Řepiště okr: FM a Horní Moštěnice

Příspěvek od mahal1975 » pát čer 18, 2010 15:07

Tak dnes mi volali ohledně nové Laguny….už je v Ostravě…. Tak v pondělí beru dovolenou a jdu si pro ní. :D :wink:
Staré auto Laguna I 1999 / 103 kW
Laguna III 2,0 103 kW Expression Modrá Metalíza Motor M4R C7 červen 2010

Uživatelský avatar
kuck
Advanced member
Příspěvky: 267
Registrován: stř kvě 26, 2010 08:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od kuck » pát čer 18, 2010 15:23

Takze na tebe asi jeste zbylo... Drzim palce at se vikend moc nevlece a tesim se na pondelni prvni dojmy :)

mahal1975
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 08, 2010 15:18
Bydliště: Řepiště okr: FM a Horní Moštěnice

Příspěvek od mahal1975 » pon čer 21, 2010 13:06

Tak Pánové Lagunka je doma a první dojem… :wink: skvělý jede skvěle musím to jen teď pěkně zajet. Škoda že to počasí je na pr…. Zarazilo mě to ticho ve vnitř i venku,prostě paráda. Jedu to ještě projet tak jak to půjde tak později napíšu. :D
Staré auto Laguna I 1999 / 103 kW
Laguna III 2,0 103 kW Expression Modrá Metalíza Motor M4R C7 červen 2010

mahal1975
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: čtv dub 08, 2010 15:18
Bydliště: Řepiště okr: FM a Horní Moštěnice

Příspěvek od mahal1975 » pát črc 09, 2010 10:50

Zdravím všechny,tak konečně mám čas něco málo napsat. Auto mám zhruba 18 dní najeto 1874 km. Menší dovolená po naši vlasti a dojmy… Skvělé i když občas bych něco málo změnil u Lagunky ale i tak je to nádhera jede skvěle. :wink: Ohledně spotřeby je zatím výší jak u moji starší Lagunky I ale i tak je to pěkné a doufám že to půjde ještě o něco dolů. Abych to z hrnul tak každý úsek sem měřil jinak,Trasa Frýdek směr Chrudim dva dospělí a něco málo v kufru průměrná 8,2 Pak trasa Chrudim směr Teplice v Čechách průměrná 8,6 a to tři dospělí a jedno dítě. No a pak ještě trasa znovu Chrudim směr Frýdek ale sám průměr 7,9. Musím podotknout že sem jezdil podle předpisů to znamená obec do 60 km , mimo město max. do 100 km , a dálnice tempomat stále na 138 km/h. Jo a klima stále zaplá! Lagunka drží dobře a dokonce se mi zdá že už i líp jede je živější. A rádio hraje skvěle,musím uznat je mnohem lepší jak ve staré Laguně. Jinak pohodlná skvělé sedačky,brzdy no úžasné a hlavně to ticho. 8)
Staré auto Laguna I 1999 / 103 kW
Laguna III 2,0 103 kW Expression Modrá Metalíza Motor M4R C7 červen 2010

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů