Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
jiirgen
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: úte zář 13, 2011 21:57
Bydliště: Krhanice

Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od jiirgen » pát bře 22, 2024 09:46

Ahoj, řeším takový problém s Lagunou GT 2.0dci 131kW:
Někdy, když dám "plnej", nebo "skoro plnej" z malých otáček, třeba na čtyřku, tak motor normálně táhne, ale kolem 2.000 až 2.200 otáček to jakoby přestane jet a trvá asi vteřinu, než se zase chytne. Když nemám plnej, nebo když přidám až mezi těmi 2.000 až 2.200, tak to nedělá.
Zkoušel jsem nahrát průběh hodnot s připojeným notebookem (přez DDT4ALL) a zjistil, že plnící tlak kolem zmíněných otáček vyleze až někam k 2,850bar, pak prudce spadne na cca 1,8bar a pak už se normálně zvedá a drží kolem 2,4bar. Podle mapy plnícího tlaku turba v ECU (koukal jsem do ní pomocí WinOLs) je 2,4bar maximální hodnota. Takže to nejdřív vyletí moc a pak už regulace funguje. Nemůžu ale přijít na to, proč to dělá.
Že by turbo v háji? Koukal jsem ale na táhlo s podtlakovou regulací a chodí volně v celém rozsahu, turbo aspoň z venku vypadá jak nové, žádný únik.
Auto do nouzáku nepadá, zaznamenané chyby žádné, má najeto necelých 200.000. Mohl by to dělat snímač pnícího tlaku, nebo solenoid ovládání turba?
Pokud byste pro mne měli nějakou radu budu velice vděčný.
Jiirgen
Auto: Laguna grandtour GT 4control 2.0dci 131kW rok 2008, manuál
Laguna Grandtour 2.0 dCi GT 4Control 131Kw 2008
BMW K1200RS - 2003
Yamaha XJ 600 - 1996
Jawa Bizon 250 - 1974

ex. Laguna Grantour 2.2Dci "Initiale" 2002

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 855
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od magadafagada » pát bře 22, 2024 13:07

co třeba egr ventil?
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle :wink:
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km

Uživatelský avatar
jiirgen
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: úte zář 13, 2011 21:57
Bydliště: Krhanice

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od jiirgen » pát bře 22, 2024 13:21

EGR mě taky napadl, kontroloval jsem ho, zanesený není jen zevnitř trochu černý. Zkoušel jsem ho i vyřadit - zaslepit, ale žádná změna v chování motoru nenastala.
Laguna Grandtour 2.0 dCi GT 4Control 131Kw 2008
BMW K1200RS - 2003
Yamaha XJ 600 - 1996
Jawa Bizon 250 - 1974

ex. Laguna Grantour 2.2Dci "Initiale" 2002

Uživatelský avatar
jiirgen
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: úte zář 13, 2011 21:57
Bydliště: Krhanice

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od jiirgen » pon bře 25, 2024 19:33

Tak jsem zjistil, že plnící tlak 2,85bar je pro mou verzi motoru zcela v pořádku, koukal jsem předtím na jinou mapu turba. Ovšem proč to někdy prudce spadne na 1,8 jsem zatím nevyřešil.
Laguna Grandtour 2.0 dCi GT 4Control 131Kw 2008
BMW K1200RS - 2003
Yamaha XJ 600 - 1996
Jawa Bizon 250 - 1974

ex. Laguna Grantour 2.2Dci "Initiale" 2002

Uživatelský avatar
jiirgen
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: úte zář 13, 2011 21:57
Bydliště: Krhanice

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od jiirgen » sob bře 30, 2024 16:59

Zjistil jsem ještě jednu nesrovnalost: diagnostika ukazuje teplotu výfukových plynů před turbem neustále 200°C a to ikdyž motor stojí. Nomohl by jste se někdo kouknout kolik ukazuje Vám? Nevím totiž, jestli je teda čidlo v háji, nebo to tolik ukazuje, protože má rozsah až od 200°C. Abych ho neměnil zbytečně.
vřele děkuji, pokud mi někdo dá radu.
Laguna Grandtour 2.0 dCi GT 4Control 131Kw 2008
BMW K1200RS - 2003
Yamaha XJ 600 - 1996
Jawa Bizon 250 - 1974

ex. Laguna Grantour 2.2Dci "Initiale" 2002

Uživatelský avatar
jiirgen
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: úte zář 13, 2011 21:57
Bydliště: Krhanice

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od jiirgen » úte dub 02, 2024 12:30

Nevim, jestli to někdo čte, protože jsem zatím žádnou radu neobdržel, ale i tak sem napíšu své poznatky, kdyby někdo řešil podobný problém.
I když jsem nikde nenašel hodnotu odporu jakou by čidlo teploty spalin před turbem mělo mít, změřil jsem to moje a naměřil asi 1,7 mega Ohm.
To je myslím strašně moc, měly by tam dle mě být řádově stovky Ohmů, možná 1000. Tak jsem tedy čidlo objednal origo za 1.600,- a uvidím, kam se pohnu.
Laguna Grandtour 2.0 dCi GT 4Control 131Kw 2008
BMW K1200RS - 2003
Yamaha XJ 600 - 1996
Jawa Bizon 250 - 1974

ex. Laguna Grantour 2.2Dci "Initiale" 2002

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 855
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od magadafagada » úte dub 02, 2024 12:48

čtu, ale poradit nedokážu...
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle :wink:
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3295
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pon dub 08, 2024 22:22

Ta teplota pred turbem je normalni. Je to u vsech. Ono asi ukazuje od tech 200st.

Jinak...padani ve vykonu se resilo hodne. Na turbu mas pripojenou takovou trubicku do tvaru S a vede k pravemu oku na zvedani motoru. A vede pres hadicku k cidlu tlaku.
Drzi na dva srubky na 8klic a na turbu je tusim 14-16mm klic.
Sundej to a tu trubicku vysparej. Ona se ucpava a pak cidlo ma blbe hodnoty. A hodne lidem se pricpala sazema a delala neplechu
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
jiirgen
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: úte zář 13, 2011 21:57
Bydliště: Krhanice

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od jiirgen » úte dub 09, 2024 08:22

Díky za radu, tu trubičku dnes zkouknu. Čidlo teploty před turbem jsem vyměnil a zjistil, to co píšeš: ukazuje až od 200°C. I to nové má za studena odpor v řádu mega ohmů a nad 200 to ukazuje jen když je motor v zátěži. Jinými slovy - měnil jsem ho zbytečně, ale to staré nešlo ven, takže jsem ho při demontáži zničil...
Laguna Grandtour 2.0 dCi GT 4Control 131Kw 2008
BMW K1200RS - 2003
Yamaha XJ 600 - 1996
Jawa Bizon 250 - 1974

ex. Laguna Grantour 2.2Dci "Initiale" 2002

Uživatelský avatar
jiirgen
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: úte zář 13, 2011 21:57
Bydliště: Krhanice

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od jiirgen » úte dub 09, 2024 13:43

Demotoval jsem tedy trubku se snímačem a byla totálně zabetonovaná. Nešlo to ani profouknout kompresorem (a to mám 10atm), takže čidlo nemohlo o tlaku vědět vůbec nic. Prostřík jsem to kontaktolem a zkoušel to štourat slabým lankem (ze stahovačky od Fabie) a z obou stran jsem se dostal do stejného bodu, ale nepovolilo to. Nahřál jsem tedy trubku plynovým hořákem v tom místě, kde se lanko zastavovalo a ještě jsem ji lehce poklepal paličkou. Po několikátém opakování jsem konečně lanko skrz procpal. Tak jsem to vyfoukal kompresorem, ještě znovu prostříkal kontaktolem a protáhl jsem lanko, které jsem napojil na vrtačku. Takhle jsem to zevnitř pročistil, protože mi aku vrtačka připadala slabá, napojil jsem to na Narexku, co má 2.800 otáček. Lanko jsem nakonec úplně zacuchal, ale myslím že jsem to zevnitř vydrbal pořádně. Samozřejmě znovu kompresor, aby tam nic nezůstalo. Namontoval jsem to zpět a vypadá to, že mám opraveno, zkušební jízda bez propadů. :D
Držák s čidlem u mě drží na jednom šroubu (klíč 8) a trubka na turbu má klíč 13. Demontoval jsem ješte cidlo teploty spalin na turbu, co jsem nedávno měnil (klíč 14), abych tam měl víc místa.
Takže jsem investoval do nového čidla plnícího tlaku a do čidla teploty spalin (dohromady cca 2.500,-) a přitom by stačilo investovat slabou hodinu práce.
Zkusím ještě připojit fotky, kdyby někdo řešil to samé.
A ještě jednou velice děkuji za radu.
Laguna Grandtour 2.0 dCi GT 4Control 131Kw 2008
BMW K1200RS - 2003
Yamaha XJ 600 - 1996
Jawa Bizon 250 - 1974

ex. Laguna Grantour 2.2Dci "Initiale" 2002

Uživatelský avatar
jiirgen
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: úte zář 13, 2011 21:57
Bydliště: Krhanice

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od jiirgen » úte dub 09, 2024 13:50

Tak fotky mi bohužel vložit nejdou.
Laguna Grandtour 2.0 dCi GT 4Control 131Kw 2008
BMW K1200RS - 2003
Yamaha XJ 600 - 1996
Jawa Bizon 250 - 1974

ex. Laguna Grantour 2.2Dci "Initiale" 2002

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3295
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte dub 09, 2024 14:16

Super. Jsem rad, ze ti to pomohlo. A promin, nechodim tu kazdej den. A v mejlu mi pipaj jen temata, kde jsem neco psal.
A.nemas fakt vubec zac. Treba nekdy kupis stamprlu 😜
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3295
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od ZDENECEKCZ » úte dub 09, 2024 14:16

A fotky se vkladaji do alba od.moderatoru.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
jiirgen
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: úte zář 13, 2011 21:57
Bydliště: Krhanice

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od jiirgen » úte dub 09, 2024 15:16

Laguna Grandtour 2.0 dCi GT 4Control 131Kw 2008
BMW K1200RS - 2003
Yamaha XJ 600 - 1996
Jawa Bizon 250 - 1974

ex. Laguna Grantour 2.2Dci "Initiale" 2002

Uživatelský avatar
jiirgen
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: úte zář 13, 2011 21:57
Bydliště: Krhanice

Re: Propad výkonu, vysoký plnící tlak

Příspěvek od jiirgen » čtv dub 11, 2024 13:18

Ještě jedno zjištění jsem udělal po pročištění trubky ke snímači: Teď se to po přidání plynu rozjíždí plynule a propad už tam není, ale předtím byl ten nástup krouťáku víc znát. Prostě to víc po přidání plynu reagovalo (tedy do chvíle než ridici jednotka zaznamenala nesrovnalost mezi plnicim tlakem a tlakem spalin a turbo omezila).
Laguna Grandtour 2.0 dCi GT 4Control 131Kw 2008
BMW K1200RS - 2003
Yamaha XJ 600 - 1996
Jawa Bizon 250 - 1974

ex. Laguna Grantour 2.2Dci "Initiale" 2002

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 19 hostů