Inteligentni dobijeni
Moderátor: Moderators General
Inteligentni dobijeni
Zdravim chlapi, prave jsem menil svoji AGM baterii v aute a zjistil ze mam inteligentní dobijeni. Pozoroval jsem pres zapalovacem voltmetrem ze se k autu chova celkem drasticky. Pri jizde 12.1v, nekdy 13v a pri rekuperaci 15v.Zkousel jsem odpojit konektor na baterii pro hlidani dobijeni baterie a zjistil ze auto pak dobiji klasicky 14.4v.Jezdite s odpojenym konektorem nebo ne?Laguna III 2015
- ZDENECEKCZ
- Grafoman
- Příspěvky: 3289
- Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
- Bydliště: Krnov sev. mor.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Inteligentni dobijeni
Tak to mas asi i start stop system ne???
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Re: Inteligentni dobijeni
Budes se divit ale nemám.. Z výroby tam neni, pouze inteligentni dobijeni
- renault841
- Experienced member
- Příspěvky: 543
- Registrován: úte lis 03, 2015 17:13
Re: Inteligentni dobijeni
Zkoušel jsem ESM vypnout.
ESM mám, start&stop ne. Dokonce je to L3 fáze 2 s motorem z fáze 3, těsný přechod.
Zkušenost s vypnutým ESM je taková, že spotřeba nejde pod 6.0 L/100 km. S ESM jsem schopný jezdit i za 5.2 - 5.3 -> vše podle palubního počítače, realita je trošku vyšší -> měřeno podle tankování.
Co se bohužel stane je, že ESM dává pohulit volnoběžce a docela dost i řemenici na klice. Nicméně při dnešních cenách paliv a vysokém nájezdu se to v podstatě i vyplatí. Řemenice vydržela cca 230k km, volnoběžka umírá dřív.
Na Grandtouru co máme doma s AJ0, takže automat, který neumí bez ESM jezdit vůbec úsporně, tak lze s ESM vykouzlit opravdu hodně krásnou spotřebu.
Běžně 6.1, max 6.5 L/100 km. Což je cca 1 - 1.5 L méně oproti L3 bez ESM.
Zajímavé je, že u L3 není ESM nastaveno tak agresivně, jako je tomu třeba u novějších modelů s EURO 6. U těch EURO 6, Talisman apod... je schopen akumulátor umřít i za 3-4 roky. U L3 vydržel s klidem 6-7 let.
ESM mám, start&stop ne. Dokonce je to L3 fáze 2 s motorem z fáze 3, těsný přechod.
Zkušenost s vypnutým ESM je taková, že spotřeba nejde pod 6.0 L/100 km. S ESM jsem schopný jezdit i za 5.2 - 5.3 -> vše podle palubního počítače, realita je trošku vyšší -> měřeno podle tankování.
Co se bohužel stane je, že ESM dává pohulit volnoběžce a docela dost i řemenici na klice. Nicméně při dnešních cenách paliv a vysokém nájezdu se to v podstatě i vyplatí. Řemenice vydržela cca 230k km, volnoběžka umírá dřív.
Na Grandtouru co máme doma s AJ0, takže automat, který neumí bez ESM jezdit vůbec úsporně, tak lze s ESM vykouzlit opravdu hodně krásnou spotřebu.
Běžně 6.1, max 6.5 L/100 km. Což je cca 1 - 1.5 L méně oproti L3 bez ESM.
Zajímavé je, že u L3 není ESM nastaveno tak agresivně, jako je tomu třeba u novějších modelů s EURO 6. U těch EURO 6, Talisman apod... je schopen akumulátor umřít i za 3-4 roky. U L3 vydržel s klidem 6-7 let.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů