Zdravím všechny členy,
vlastním chipnutou Lagunu III 4Control z roku 2011. před 2 měsíci, po dlouholetém bezproblémovém provozu, mi auto přešlo do nouzového režimu a po diagnostice bylo nutné vyměnit vadný senzor diferenciálního tlaku a udělat související regeneraci FAP(30%). Současně jsem nechal vyměnit náplně a filtry.
Auto jsem převzal, jede, ale mám pocit ztráty výkonu, dřív pěkně zabíralo už kolem 1650 otáček, teď cítím záběr až cca od 1850 otáček. Pak už jede dobře, jen víc žere - o cca litr (možná proto, že na to víc šlapu, aby to jelo). Auto vlastně jede jako před chipem (podle dostupných informací by ale na to výměna senzoru neměla mít vliv). Startuju normálně, na volnoběh nepozoruju nějaké zásadní výkyvy otáček, auto nezdechá.
Udělal jsem znovu diagnostiku-bez závady, vyčistil jsem váhu vzduchu a zvažuju i vyčištění EGR s turbem, ale nevím co by to vlastně mohlo být.
Nesetkal se někdo z Vás s obdobným problémem s následným vyřešením?
Díky za každý poznatek Petr
Laguna III - ztráta výkonu
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: úte lis 05, 2013 15:51
Re: Laguna III - ztráta výkonu
A ty zmíněné úkony jsi nechal dělat v autorizovaném servisu? Pokud jo, tak ti s největší pravděpodobností aktualizovali SW řídící jednotky, čili ti přehráli ten chiptuning na origo. Z tohoto důvodu se při čipování dělá záloha nové mapy.
Pokud sis ty opravy dělal sám, potažmo někde mimo Renault, tak mě rada nenapadá...
Pokud sis ty opravy dělal sám, potažmo někde mimo Renault, tak mě rada nenapadá...
Latitude, 2.0 dCi 127 kW AT Initiale, 2011, 310 000 km
Dříve: Laguna III Grandtour, 2.0 dCi 110 kW, 2009, při 454 000 km šla v super stavu k dalšímu majiteli
Laguna II Grandtour, 3.0 V6 152 kW, LPG, 2001, umřela při 335 000 km
Dříve: Laguna III Grandtour, 2.0 dCi 110 kW, 2009, při 454 000 km šla v super stavu k dalšímu majiteli
Laguna II Grandtour, 3.0 V6 152 kW, LPG, 2001, umřela při 335 000 km
Re: Laguna III - ztráta výkonu
Mně rada napadá:
Mám zjištěno, že pokud chceš čip a máš FAP, tak FAP musí ven.
Pokud to totiž čipneš s FAPem, počítač ti bude hlásit již zmíněné změny v tlaku.
A s tím také souvisí úprava řídící jednotky po čipu, aby se tvářila, že nemá FAP.
Nehledě na to, že pokud čipneš s FAPem, tak se FAP jednou tak rychleji zanáší sazemi.
Mám zjištěno, že pokud chceš čip a máš FAP, tak FAP musí ven.
Pokud to totiž čipneš s FAPem, počítač ti bude hlásit již zmíněné změny v tlaku.
A s tím také souvisí úprava řídící jednotky po čipu, aby se tvářila, že nemá FAP.
Nehledě na to, že pokud čipneš s FAPem, tak se FAP jednou tak rychleji zanáší sazemi.
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
Re: Laguna III - ztráta výkonu
Mám sice L II, ale je to 2.0 dCi s FAPem a naopak můžu říct, že jí mám už asi 3 roky čipnutou a naprosto bez problémů.
Jediným problémem bylo čidlo teploty za FAPem, které odešlo a pak ještě prasklá trubička k poměrovému měření u FAPu, což jsou docela bězné závady.Žádné rychlejší zanášení jsem nepozoroval a auto stále jede jak z praku
Spíš bych se přikláněl k tomu, že pokud to bylo v autorizáku, tak tam přehráli nový soft a tím pádem je to bez čipu.
Některé firmy, za určitý poplatek dávají záruku, že při přepsání softu to čipnou zpátky...
Jediným problémem bylo čidlo teploty za FAPem, které odešlo a pak ještě prasklá trubička k poměrovému měření u FAPu, což jsou docela bězné závady.Žádné rychlejší zanášení jsem nepozoroval a auto stále jede jak z praku
Spíš bych se přikláněl k tomu, že pokud to bylo v autorizáku, tak tam přehráli nový soft a tím pádem je to bez čipu.
Některé firmy, za určitý poplatek dávají záruku, že při přepsání softu to čipnou zpátky...
Renault 6TL,Renault 16TL,Renault 16TX,Renault 25 2.2,Renault 25 2.2 fl,Laguna II Grandtour 1.9dCi,facelift Laguna II Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0dCi-4C.
- JNCZ
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: stř led 09, 2019 17:02
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III - ztráta výkonu
Pokud jsi z okolí Teplic, rád bych si vyčetl jednotku. Pokud je to stejný, co koluje na internetu, divím se, že ti to ještě jede
Jeden chlapec z Mostu to tak měl čipnutý tímhle souborem, u Tesca za litr, naštěstí bez FAP z výroby. Nehulilo to jako TDI, ale do té doby jsem neviděl, že by nějaký 2.0dci vůbec viditelně kouřilo ať s FAP nebo bez. Jsou tam docela nesmyslně nastavené dávky paliva a navíc jako bonus jsou odstraněny i DTC DPF/EGR
Když chip, tak na míru u někoho na válcích, kdo se tím zabývá pěknou řádku let.
Pokud jezdíš dlouhé trasy, tak se to asi stihne vypálit i pasivně. Ale nedejbože aby s tím jezdil někdo důchodcovskou po okreskách.
Jeden chlapec z Mostu to tak měl čipnutý tímhle souborem, u Tesca za litr, naštěstí bez FAP z výroby. Nehulilo to jako TDI, ale do té doby jsem neviděl, že by nějaký 2.0dci vůbec viditelně kouřilo ať s FAP nebo bez. Jsou tam docela nesmyslně nastavené dávky paliva a navíc jako bonus jsou odstraněny i DTC DPF/EGR
Když chip, tak na míru u někoho na válcích, kdo se tím zabývá pěknou řádku let.
Pokud jezdíš dlouhé trasy, tak se to asi stihne vypálit i pasivně. Ale nedejbože aby s tím jezdil někdo důchodcovskou po okreskách.
Renault Laguna III 2.0dCi GT M9R820 2012 4control 131kW EGR OFF
Renault Can Clip, Kess, KTAG, Renolink
Programování a úpravy jednotek (ABS, Dash, ECU...)
Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu
Renault Can Clip, Kess, KTAG, Renolink
Programování a úpravy jednotek (ABS, Dash, ECU...)
Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů