Laguna III - ztráta výkonu
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: úte lis 05, 2013 15:51
Laguna III - ztráta výkonu
Zdravím všechny členy,
vlastním chipnutou Lagunu III 4Control z roku 2011. před 2 měsíci, po dlouholetém bezproblémovém provozu, mi auto přešlo do nouzového režimu a po diagnostice bylo nutné vyměnit vadný senzor diferenciálního tlaku a udělat související regeneraci FAP(30%). Současně jsem nechal vyměnit náplně a filtry.
Auto jsem převzal, jede, ale mám pocit ztráty výkonu, dřív pěkně zabíralo už kolem 1650 otáček, teď cítím záběr až cca od 1850 otáček. Pak už jede dobře, jen víc žere - o cca litr (možná proto, že na to víc šlapu, aby to jelo). Auto vlastně jede jako před chipem (podle dostupných informací by ale na to výměna senzoru neměla mít vliv). Startuju normálně, na volnoběh nepozoruju nějaké zásadní výkyvy otáček, auto nezdechá.
Udělal jsem znovu diagnostiku-bez závady, vyčistil jsem váhu vzduchu a zvažuju i vyčištění EGR s turbem, ale nevím co by to vlastně mohlo být.
Nesetkal se někdo z Vás s obdobným problémem s následným vyřešením?
Díky za každý poznatek Petr
vlastním chipnutou Lagunu III 4Control z roku 2011. před 2 měsíci, po dlouholetém bezproblémovém provozu, mi auto přešlo do nouzového režimu a po diagnostice bylo nutné vyměnit vadný senzor diferenciálního tlaku a udělat související regeneraci FAP(30%). Současně jsem nechal vyměnit náplně a filtry.
Auto jsem převzal, jede, ale mám pocit ztráty výkonu, dřív pěkně zabíralo už kolem 1650 otáček, teď cítím záběr až cca od 1850 otáček. Pak už jede dobře, jen víc žere - o cca litr (možná proto, že na to víc šlapu, aby to jelo). Auto vlastně jede jako před chipem (podle dostupných informací by ale na to výměna senzoru neměla mít vliv). Startuju normálně, na volnoběh nepozoruju nějaké zásadní výkyvy otáček, auto nezdechá.
Udělal jsem znovu diagnostiku-bez závady, vyčistil jsem váhu vzduchu a zvažuju i vyčištění EGR s turbem, ale nevím co by to vlastně mohlo být.
Nesetkal se někdo z Vás s obdobným problémem s následným vyřešením?
Díky za každý poznatek Petr
Re: Laguna III - ztráta výkonu
A ty zmíněné úkony jsi nechal dělat v autorizovaném servisu? Pokud jo, tak ti s největší pravděpodobností aktualizovali SW řídící jednotky, čili ti přehráli ten chiptuning na origo. Z tohoto důvodu se při čipování dělá záloha nové mapy.
Pokud sis ty opravy dělal sám, potažmo někde mimo Renault, tak mě rada nenapadá...
Pokud sis ty opravy dělal sám, potažmo někde mimo Renault, tak mě rada nenapadá...
Latitude, 2.0 dCi 127 kW AT Initiale, 2011, 310 000 km
Dříve: Laguna III Grandtour, 2.0 dCi 110 kW, 2009, při 454 000 km šla v super stavu k dalšímu majiteli
Laguna II Grandtour, 3.0 V6 152 kW, LPG, 2001, umřela při 335 000 km
Dříve: Laguna III Grandtour, 2.0 dCi 110 kW, 2009, při 454 000 km šla v super stavu k dalšímu majiteli
Laguna II Grandtour, 3.0 V6 152 kW, LPG, 2001, umřela při 335 000 km
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: úte lis 05, 2013 15:51
Re: Laguna III - ztráta výkonu
Zdravím, díky moc za reakci, výměnu senzoru mi dělal můj dlouholetý servisák, do SW nezasahoval, pouze vymazal chybové hlášky. Nicméně podle všeho nevymazal všechny, protože mi na chalupě kamarád (dlouhé roky působil v servisu Renault) nějakou vyspělejší diagnostikou našel ještě chybové hlášky u kontroly trakce a ABS. Po vymazání auto začalo zase komunikovat a jede prakticky jako dřív, jen mě trápí spotřeba - byl jsem na dovolené v Itálii, dřív jsem to jezdil něco pod 6l, tentokrát to bylo 7l a to jsem se snažil jet s hodně lehkou nohou. To už teda nevím, čím by to mohlo být. Vzpomínám si na kamaráda, který měl Lagunu II, kolem 200tis. mu to najednou začalo bez zjevné příčiny výrazně víc žrát.
- JNCZ
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: stř led 09, 2019 17:02
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III - ztráta výkonu
Naftu si tankoval aditivovanou na nějaké známé čerpací stanici?
Propláchni váhu vzduchu (ideálně čističem na to určeným)
EGR je/není zaslepený, čistil ho někdy někdo?
Tenhle servis si zvládneš sám.
Dále už pak jen s diagnostikou. Ale jelikož máš toho kamaráda s vyspělejší diagnostikou co pracoval v rencku, tak by neměl být problém ho za flašku zneužít ne?
Nepíšeš, jaký máš motor, ale upřímně nerad vidím chipované laguny. Tím spíš, pokud to není někde na míru, na válcích odzkoušeno.
Regenerace filtru ti probíhají jak často? Jaká je míra ucpání po vynucené regeneraci? Proběhla regenerace přes CLIP nebo přes čínského DELPHI? Jaké teploty dosahuje cat?
Čidlo dif. tlaku přišlo originál, nebo levná druhovýroba?
Propláchni váhu vzduchu (ideálně čističem na to určeným)
EGR je/není zaslepený, čistil ho někdy někdo?
Tenhle servis si zvládneš sám.
Dále už pak jen s diagnostikou. Ale jelikož máš toho kamaráda s vyspělejší diagnostikou co pracoval v rencku, tak by neměl být problém ho za flašku zneužít ne?
Nepíšeš, jaký máš motor, ale upřímně nerad vidím chipované laguny. Tím spíš, pokud to není někde na míru, na válcích odzkoušeno.
Regenerace filtru ti probíhají jak často? Jaká je míra ucpání po vynucené regeneraci? Proběhla regenerace přes CLIP nebo přes čínského DELPHI? Jaké teploty dosahuje cat?
Čidlo dif. tlaku přišlo originál, nebo levná druhovýroba?
Renault Laguna III 2.0dCi GT M9R820 2012 4control 131kW EGR OFF
Renault Can Clip, Kess, KTAG, Renolink
Programování a úpravy jednotek (ABS, Dash, ECU...)
Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu
Renault Can Clip, Kess, KTAG, Renolink
Programování a úpravy jednotek (ABS, Dash, ECU...)
Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu
- ZDENECEKCZ
- Grafoman
- Příspěvky: 3295
- Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
- Bydliště: Krnov sev. mor.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III - ztráta výkonu
V tom je nejakej rozdil? V cem? V nacteni hodnot anebo to nucene vypali nejak jinak?
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
- JNCZ
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: stř led 09, 2019 17:02
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Laguna III - ztráta výkonu
Těžko říct, cyklus vypálení přes čínu delphi trval cca 10 minut i se zahřívací fází (potom vypsal jen, že to proběhlo úspěšně), přes clip to trvalo cca 25-30 minut. Navíc u CLIPU je vidět, jakých teplot dosahuje cat, odhad sazí, teplota turba... Což jsou tedy (alespoň pro mě) důležité hodnoty.
U těch čínských univerzálů vlastně nikdy nevíš, co to udělá...
U těch čínských univerzálů vlastně nikdy nevíš, co to udělá...
Renault Laguna III 2.0dCi GT M9R820 2012 4control 131kW EGR OFF
Renault Can Clip, Kess, KTAG, Renolink
Programování a úpravy jednotek (ABS, Dash, ECU...)
Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu
Renault Can Clip, Kess, KTAG, Renolink
Programování a úpravy jednotek (ABS, Dash, ECU...)
Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu
Re: Laguna III - ztráta výkonu
Zdravím všechny.
Se ztrátou výkonu mám také problém.
L3, 110 kW, 2008, 282000 t.km
Při 1900 ot/min auto ztratí výkon, následně při cca 2200 ot opět zabere. No a teď se k tomu přidalo,že se rozsvítí kontrolky "engine" , k tomu teploměr motoru spadne na nulu úplně doleva, sepne shara a topení na max. Nebo teploměr motoru vyletí na max +sahara, topení a k tomu samozřejmě červené kontrolky přehřátí motoru s Stop. Ale motor nevaří, nic se funkčně neděje. Snížim rychlost, zastavím, nechám na volnoběh, teploměr se vrátí do normálu (vždy skokově nikoli postupně) a všechny varovné kontrolky zhasnou, vše je OK. Rozjedu se, vše funguje normálně tak do 70-80 km/h. Zvýším rychlost nad 80, vše se opakuje.
Jinak na motoruu je vše originál, nic opravováno ani neměněno včetně DPF.
Tak jsrm zvědavý co ukáže diagnostika v Renaultu. 🥺
Se ztrátou výkonu mám také problém.
L3, 110 kW, 2008, 282000 t.km
Při 1900 ot/min auto ztratí výkon, následně při cca 2200 ot opět zabere. No a teď se k tomu přidalo,že se rozsvítí kontrolky "engine" , k tomu teploměr motoru spadne na nulu úplně doleva, sepne shara a topení na max. Nebo teploměr motoru vyletí na max +sahara, topení a k tomu samozřejmě červené kontrolky přehřátí motoru s Stop. Ale motor nevaří, nic se funkčně neděje. Snížim rychlost, zastavím, nechám na volnoběh, teploměr se vrátí do normálu (vždy skokově nikoli postupně) a všechny varovné kontrolky zhasnou, vše je OK. Rozjedu se, vše funguje normálně tak do 70-80 km/h. Zvýším rychlost nad 80, vše se opakuje.
Jinak na motoruu je vše originál, nic opravováno ani neměněno včetně DPF.
Tak jsrm zvědavý co ukáže diagnostika v Renaultu. 🥺
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů