Prosím o radu.
Nesvítilo mi levé a třetí brzdové světlo. Po výměně žárovky u levého světla začalo svítit a občas svítí i to třetí horní, takže asi bude fyzicky funkční.
Jenže něco je špatně. Teď svítěj brzdová světla trvale. Někdy všechny tři, ale většinou jen ta dvě dolní. Někdy po nějaké době zhasnou, ale většinou svítěj pořád. I po rozjezdu. Ostatní, tedy obrysová (druhé vlákno brzdovek), směrová, couvací a mlhová jsou OK. Dokud jsem nevyměnil prasklou levou žárovku, pravé brzdové světlo dělalo co má, nesvítilo trvale, ale jen při sešlápnutí brzd. pedálu. Sice svítilo jako jediné, ale řádně zhasínalo. Pedálem to není, zkoušel jsem ho jakoby dorazit nahoru, ale je nahoře. S kabely jsem zkoušel hejbat, se svorkami na kabelch taky. Mokrý taky nevypadaj, jsou jako nový. Mám automat, takže na brzdu musím šlápnout už kvůli startu, takže svítím hned, ještě než se rozjedu.
Máte někdo nějaký nápad?
Skoro vždy trvale svítící brzdová světla (pedálem to asi není)
Moderátor: Moderators General
Skoro vždy trvale svítící brzdová světla (pedálem to asi není)
Š110LS -> Š120L -> Laguna I 1,8 RT 66 kW -> Laguna II 1,8 Dynamigue (2001) -> Laguna III 2.0 dCi 127 kW Initiale Paris Grandtour (2013)
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: Skoro vždy trvale svítící brzdová světla (pedálem to asi není)
Mohol by to robit:
1. Snimac polohy brzdoveho pedalu, lenze to by sa pravdepodobne chovali vsetky 3 brzdove svetla rovnako. Navyse by to asi nerozpoznalo zatlacenu brzdu pri starte a motot by menabehol. Takze toto mozeme vylucit.
2. Ukostrenie zadneho svetla - chce to vybrat obidve svetla von a premerat jednotlive drahy a skontrolovat, ci nie su vyhriate konektory. Precistit a prrstriekat sprejom na kontakty.
3. Prelomene kable v husom krku - krk odpojit, kable skontrolovat a vymenit - premostit.
4. Vadna ziarovka - niekto tu o tom uz pisal na fore. Skus vymenit za ziarovku v druhom svetle, ci to bude ok.
5. Vlhkost a nasledna korozia - tyka sa vacsinou len prostredneho brzdoveho svetla.
Moj tip je:
- Prelomene kable budu pricina problemom s prostrednym brzdovym svetlom.
- Zla kostra bude problem minimalne v jednom krajnom svetle, mozno dokonca v oboch.
- Zla ziarovka to asi bude sposobovat vo svetle, ktore sa doteraz spravaloOK.
Daj vediet, co bola skutocna pricina a ako si to opravil, pomoze to potom ostatnym na fore.
Drzim palce!
1. Snimac polohy brzdoveho pedalu, lenze to by sa pravdepodobne chovali vsetky 3 brzdove svetla rovnako. Navyse by to asi nerozpoznalo zatlacenu brzdu pri starte a motot by menabehol. Takze toto mozeme vylucit.
2. Ukostrenie zadneho svetla - chce to vybrat obidve svetla von a premerat jednotlive drahy a skontrolovat, ci nie su vyhriate konektory. Precistit a prrstriekat sprejom na kontakty.
3. Prelomene kable v husom krku - krk odpojit, kable skontrolovat a vymenit - premostit.
4. Vadna ziarovka - niekto tu o tom uz pisal na fore. Skus vymenit za ziarovku v druhom svetle, ci to bude ok.
5. Vlhkost a nasledna korozia - tyka sa vacsinou len prostredneho brzdoveho svetla.
Moj tip je:
- Prelomene kable budu pricina problemom s prostrednym brzdovym svetlom.
- Zla kostra bude problem minimalne v jednom krajnom svetle, mozno dokonca v oboch.
- Zla ziarovka to asi bude sposobovat vo svetle, ktore sa doteraz spravaloOK.
Daj vediet, co bola skutocna pricina a ako si to opravil, pomoze to potom ostatnym na fore.
Drzim palce!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Re: Skoro vždy trvale svítící brzdová světla (pedálem to asi není)
Tak vyřešeno, vše je jak má, vč. třetího světla. Spečené kontakty v řídící jednotce. Pravděpodobně neodborným zásahem do zadních světel, kdy došlo ke zkratu s jiným obvodem a vlítlo to až tam. Velký dík doktorům z týmu p. Kudláčka z CR. V rencku by to tutově měnili jako celek, cenu si ani netroufám odhadovat, a raději ani to, jak dlouho by to hledali.
V áčkách moc dobře věděli, že tam musí nechat spálenou žárovku kdy jedno světlo dělá co má a po osazení dobré žárovky a tím i zvednutí proudu přijde zkrat. Dát mi rychlou slevu, když si ji vyměním sám, bylo nejjednodušší a já na to skočil. Kdo by koupil auto kterému svítí všechno. To by bylo hned jasno, že výměna žárovky za pár kaček to nevyřeší.
V áčkách moc dobře věděli, že tam musí nechat spálenou žárovku kdy jedno světlo dělá co má a po osazení dobré žárovky a tím i zvednutí proudu přijde zkrat. Dát mi rychlou slevu, když si ji vyměním sám, bylo nejjednodušší a já na to skočil. Kdo by koupil auto kterému svítí všechno. To by bylo hned jasno, že výměna žárovky za pár kaček to nevyřeší.
Š110LS -> Š120L -> Laguna I 1,8 RT 66 kW -> Laguna II 1,8 Dynamigue (2001) -> Laguna III 2.0 dCi 127 kW Initiale Paris Grandtour (2013)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů