Nezávislé topení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr Novotný
Advanced member
Příspěvky: 313
Registrován: sob led 14, 2006 20:04
Bydliště: Česká Lípa

Nezávislé topení

Příspěvek od Petr Novotný » pon zář 30, 2019 12:41

Jelikož nelze mít vyhřívané čelní okno a parkuju už třetí rok na sídlišti, což je přes zimu vopruz, rád bych věděl vaše případné zkušenosti s dodatečným namontováním nezávislého topení. U mě konkrétně k naftovému motoru, jakou značku, servis, jestli je výhodnější teplovzduch nebo teplovoda, jestli stačí analog nebo digitální hodiny atd. Internet je plný všeobecných rad, ale zajímají mě konkrétně naše auta.
Za reakce děkuji...
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017) Obrázek
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) 141kW@412Nm /by PowerTEC/

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od zdeno255 » pon zář 30, 2019 15:33

Manželka mala na Punte JTD Webasto. Je to asi najrozšírenejšia a najznámejšia firma. Vieš ho kúpiť s diaľkovým, alebo iba časové nastavenie. Jej to ohriati chladiacu kvapalinu a vykúrilo interiér. Nebolo ani treba škrábať okná. Akurát že sme nemali k tomu diaľkové ale iba časovač. Ale je super sadnúť do vykureného auta.

Analyse
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: stř dub 25, 2018 20:12

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od Analyse » pon zář 30, 2019 21:03

Mám obyčejné Webasto na L3 F4RT montované německým renault autohausem. Jde o dodatečnou montáž, majitelka auta se rozhodla až po pár měsících od koupě. Digitální hodiny to má, ale nepoužívám je, nelogičnost ovládání mě rozčiluje. Když v zimě ráno vztanu, tak to zapnu dálkáčem. Samotné Webasto funguje ok, ale je napojené na první rychlost ventilátoru, takže interiér to nevytopí, na to je potřeba nastartovat (nebo pustit ručně ventilátor na vyšší rychlost), pak je teplo v kabině hned.
Při montáži příliš utáhli nasávací tyčku na bílém plastovém těle čerpadla/plováku v nádrži, takže se udělala vlastová trhlina. Jakmile jsem natankoval plnou, tak to u auta furt smrdělo. Nechal jsem plast zavařit a je to ok.

Na BMW z roku 99 jsem měl Webasto z fabriky připojené na sběrnici auta, takže než úplně umřela elektronika Webasta, tak to dalo pokyn jednotce klimatizace a ta začala topit/větrat. V mé L3 z 2013 to na sběrnici auta není a větrák je připojený přímo, ale jak jsem psal ne úplně ideálně.
Asi bych nedoporučil Webasto Zličín, když jsem tam volal (nebyl jsem si jistý tou rychlostí ventilátoru), tak všechno bylo složité a problém, takže drahé. Teda možná je to ok na montáž, ale do servisu jsem tam nejel a raději si to našel sám. Diagnostikovat to jde přes žlutý Webasto konektor vytažený u pojistek, stačí připojit na pin 7 K-Line kabelu a program Thermo Test (např. https://uloz.to/file/WuTVW6eL1pL9/wtt-v3-4-setup-zip).

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů