Jelikož nelze mít vyhřívané čelní okno a parkuju už třetí rok na sídlišti, což je přes zimu vopruz, rád bych věděl vaše případné zkušenosti s dodatečným namontováním nezávislého topení. U mě konkrétně k naftovému motoru, jakou značku, servis, jestli je výhodnější teplovzduch nebo teplovoda, jestli stačí analog nebo digitální hodiny atd. Internet je plný všeobecných rad, ale zajímají mě konkrétně naše auta.
Za reakce děkuji...
Nezávislé topení
Moderátor: Moderators General
- Petr Novotný
- Advanced member
- Příspěvky: 313
- Registrován: sob led 14, 2006 20:04
- Bydliště: Česká Lípa
Nezávislé topení
Laguna I RXT´99 1.8 16V 88kW (2004-2009)
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Laguna II Grandtour´06 2.0GT 150kW (2009-2017)
Laguna III Grandtour Initiale Paris ´11 2.0dCi AT 127kW (2017- ) ᄽ 141kW@412Nm /by PowerTEC/
Re: Nezávislé topení
Manželka mala na Punte JTD Webasto. Je to asi najrozšírenejšia a najznámejšia firma. Vieš ho kúpiť s diaľkovým, alebo iba časové nastavenie. Jej to ohriati chladiacu kvapalinu a vykúrilo interiér. Nebolo ani treba škrábať okná. Akurát že sme nemali k tomu diaľkové ale iba časovač. Ale je super sadnúť do vykureného auta.
Re: Nezávislé topení
Mám obyčejné Webasto na L3 F4RT montované německým renault autohausem. Jde o dodatečnou montáž, majitelka auta se rozhodla až po pár měsících od koupě. Digitální hodiny to má, ale nepoužívám je, nelogičnost ovládání mě rozčiluje. Když v zimě ráno vztanu, tak to zapnu dálkáčem. Samotné Webasto funguje ok, ale je napojené na první rychlost ventilátoru, takže interiér to nevytopí, na to je potřeba nastartovat (nebo pustit ručně ventilátor na vyšší rychlost), pak je teplo v kabině hned.
Při montáži příliš utáhli nasávací tyčku na bílém plastovém těle čerpadla/plováku v nádrži, takže se udělala vlastová trhlina. Jakmile jsem natankoval plnou, tak to u auta furt smrdělo. Nechal jsem plast zavařit a je to ok.
Na BMW z roku 99 jsem měl Webasto z fabriky připojené na sběrnici auta, takže než úplně umřela elektronika Webasta, tak to dalo pokyn jednotce klimatizace a ta začala topit/větrat. V mé L3 z 2013 to na sběrnici auta není a větrák je připojený přímo, ale jak jsem psal ne úplně ideálně.
Asi bych nedoporučil Webasto Zličín, když jsem tam volal (nebyl jsem si jistý tou rychlostí ventilátoru), tak všechno bylo složité a problém, takže drahé. Teda možná je to ok na montáž, ale do servisu jsem tam nejel a raději si to našel sám. Diagnostikovat to jde přes žlutý Webasto konektor vytažený u pojistek, stačí připojit na pin 7 K-Line kabelu a program Thermo Test (např. https://uloz.to/file/WuTVW6eL1pL9/wtt-v3-4-setup-zip).
Při montáži příliš utáhli nasávací tyčku na bílém plastovém těle čerpadla/plováku v nádrži, takže se udělala vlastová trhlina. Jakmile jsem natankoval plnou, tak to u auta furt smrdělo. Nechal jsem plast zavařit a je to ok.
Na BMW z roku 99 jsem měl Webasto z fabriky připojené na sběrnici auta, takže než úplně umřela elektronika Webasta, tak to dalo pokyn jednotce klimatizace a ta začala topit/větrat. V mé L3 z 2013 to na sběrnici auta není a větrák je připojený přímo, ale jak jsem psal ne úplně ideálně.
Asi bych nedoporučil Webasto Zličín, když jsem tam volal (nebyl jsem si jistý tou rychlostí ventilátoru), tak všechno bylo složité a problém, takže drahé. Teda možná je to ok na montáž, ale do servisu jsem tam nejel a raději si to našel sám. Diagnostikovat to jde přes žlutý Webasto konektor vytažený u pojistek, stačí připojit na pin 7 K-Line kabelu a program Thermo Test (např. https://uloz.to/file/WuTVW6eL1pL9/wtt-v3-4-setup-zip).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů