Trvale ucpane DPF
Moderátor: Moderators General
Trvale ucpane DPF
Zdravim, zajímalo by mě jak postupovat při trvale ucpaném DPF. nejlepší možnosti, jak postupovat a na co dávat bacha v případě výměny, či regeneraci. Zároveň by mě zajimaly vaše zkušenosti technickým stavem po opravě. Děkuji.
Re: Trvale ucpane DPF
Určitě bych jako první věc řešil příčinu ucpání FAP.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Trvale ucpane DPF
myslím si, že v mém případě to byla špatná nafta (podezřele moc levná) z noname čerpací stanice ve Španělsku. Po vyjetí půl nádrže začalo auto padat do nouzového režimu ve vyšších rychlostech. Filtr už byl dříve regenerovaný (okolo 25tis. km před poruchou). Zároveň bych připsal i malou vinu znečištěné váze vzduchu od oleje z turba. Bohužel víc zatím nevím, neboť auto jde teprve do servisu. byl jsem nucen ujet dalších 2500 km do ČR se zaneseným filtrem a ke konci cesty se to dost zhoršilo. Diagnostika momentálně hlásí trvale ucpané DPF a auto ztratilo rapidně tah.
Re: Trvale ucpane DPF
Zdravim.
Pred 2 lety jse resil asi stejny problem - viz. viewtopic.php?f=82&t=95116. Akorat jsem zapomnel dopsat posledni dil pribehu s ucpanym filtrem.
V mem prispevku jsem skoncil s tim, ze v servisu provedli preprogramovani ridici jednotky vstrikovacu. Bohuzel se pak pri nasledne delsi ceste scenar opakoval i kdyz jen se zlutou chybou (tusim check exhaust system). Takze auto slo zase do servisu kde zjistili na diagnostice, ze jeden vstrikovac je vadny. Provedli celkem levnou vymenu a od te doby je po problemu (najeto nejakych 15tis. km).
Co zpusobilo jeho chybu netusim, ale skoro bych rekl taky nejaka noname nafta ve Velke Britanii. Od te doby radsi v Cechach tankuji jen Vervu a v zahranici "Premium" naftu.
Pred 2 lety jse resil asi stejny problem - viz. viewtopic.php?f=82&t=95116. Akorat jsem zapomnel dopsat posledni dil pribehu s ucpanym filtrem.
V mem prispevku jsem skoncil s tim, ze v servisu provedli preprogramovani ridici jednotky vstrikovacu. Bohuzel se pak pri nasledne delsi ceste scenar opakoval i kdyz jen se zlutou chybou (tusim check exhaust system). Takze auto slo zase do servisu kde zjistili na diagnostice, ze jeden vstrikovac je vadny. Provedli celkem levnou vymenu a od te doby je po problemu (najeto nejakych 15tis. km).
Co zpusobilo jeho chybu netusim, ale skoro bych rekl taky nejaka noname nafta ve Velke Britanii. Od te doby radsi v Cechach tankuji jen Vervu a v zahranici "Premium" naftu.
Re: Trvale ucpane DPF
díky za odpověď, dle mého technika již nelze origo filtr regenerovat protože je moc ucpaný a nabízí mi výměnu za nový. koukal jsem už po novém a origo je dost drahý... okolo 24000 Kč. alternativa od walker za 8000Kč. tak by mě zajímaly vaše názory. zda-li někdo měnil za nový a jak to dopadlo. Také by mě zajímalo zda-li je nutné při výměně čistit i ostatní části výfuku. případně jestli někdo řešil regeneraci pořádně ucpaného filtru.
Re: Trvale ucpane DPF
Treba potom zapísať do RJ motora že bol menený. Na to nezabudni.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 853
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trvale ucpane DPF
myslím, že se tu někde řešilo, že neoriginál nemá cenu. koukají z toho akorát problémy.
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno-už je fuč, měla 316000km
Re: Trvale ucpane DPF
Chlape já ti nevím, ale v dnešní době, kdy je možno zakoupit vše, není lepší ušetřit tisíce ? Filtr FAP odříznout, vyčistit speciální tekutinou na proplach FAP a DPF filtrů a opět nechat navařit? A máš so sakum prdum celkem cca za 2500.-
Až se jednoho dne toto stane mně, že ho budu mít totálně ucpaný (260tis najeto), je to jediná možnost, kterou podstoupím.
Například zde:
https://www.carspneu.cz/autodily/cistic ... WcQAvD_BwE
https://www.aci.cz/v-d1136-01-proplacho ... 45896.html
https://www.aci.cz/v-d1137-01-cistici-k ... 45897.html
Až se jednoho dne toto stane mně, že ho budu mít totálně ucpaný (260tis najeto), je to jediná možnost, kterou podstoupím.
Například zde:
https://www.carspneu.cz/autodily/cistic ... WcQAvD_BwE
https://www.aci.cz/v-d1136-01-proplacho ... 45896.html
https://www.aci.cz/v-d1137-01-cistici-k ... 45897.html
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Trvale ucpane DPF
to maxfli: pokud děláš u hasičů, nebo tam máš kamarády, tak proveditelný, ale z 1/2" kohoutku asi těžko.
Profesionální vyčištění i s dokladem průchodnosti vyjde na 5-6 tis. Kč. Vymontuješ objednáš službu a filtr si odvezou a pak ti ho přivezou. U Renaultů DPF neodchází, je dostatečně dimenzovaný a alternativám typu Walker bych se bránil, polský shit.
Profesionální vyčištění i s dokladem průchodnosti vyjde na 5-6 tis. Kč. Vymontuješ objednáš službu a filtr si odvezou a pak ti ho přivezou. U Renaultů DPF neodchází, je dostatečně dimenzovaný a alternativám typu Walker bych se bránil, polský shit.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Trvale ucpane DPF
Zdravim hoši tiež mám rovnaký problém s upchatým dpf filtrom. Ú mňa to začalo nasledovne. Dlhu dobu mi nabehla kontrolka servisu až po dobe keď sa riadne zohrial motor. Dlho som to neriešil, koľkokrat som presiek s autom len pár km a nevybehla oranžová kontrolka servisu lebo sa motor riadne nezohrial. Po čase som išiel na diagnostiku kde zistili ze je egr zaneseny. Tak som povedal ze dakedy to dám spravit. Po nejakej dobe mi kontrolka servisu už svietila neustále, hneď ako som vložil kartu. Auto stratilo výkon. Tak som sa obával a dal to na diagnostiku. Zistili ze je filter DFP/FAP zaneseny. Mechanik povedľa že sa to zhodí vyvari a pošle to tam kde majú nato čističky. Dalej mi povedal ze je potrebná dekarbonizacia cez sanie tuším, lebo ze sa to zas zanesie.
skúšal som dpf vypáliť cez pyclip kde mi vybehlo auto do cca 1300 otacok na mieste a dymelo chvylku z výfuku,, biely dym. Vtedy mi ukazovalo 60mg sadzí. Po dokonceni mi písalo cca 10mg. Egr som si vyčistil. Po ubehnuti pár km sa mi kontrolka zas rozsvieti la a ukazuje sadze cca 28mg. Ono je to dosť orientačné nemusí to presne ukazovať. Jfeden známy mi hovoril ze keď si všimneš na aktuálnej spotrebe že sa zvýši bez dôvodné, je to proces kedy sa dpf regeneruje. Nvm ci je to pravda ale zaznamenal som toto nie raz keď sa mi spotreba až zdvojnásobila a neriešil som to,lebo som otom netušil ze vôbec nejaký dpf v aute mam. Preto by som sa chcel opýtať ako by ste postupovali. Je tu nejaká možnosť ako vyvolať regeneraciu počas jazdy? Neviem si rady. Skúsim to zatiaľ riešiť sám ako platiť 200 euro za čistenie a cca70 za dekarbonizaciu. Tiež by bola možnosť to asi zhodiť sám, podľa obrázkov je z jednej strany navareny a z druhej uchyteny srobmi. Ale v prvom rade by som rad vedel ako vynútiť auto počas jazdy k regenacii, v pyclip som to nenašiel len regeneráciu na mieste keď auto stojí. Pokial sa to nezdari sa nato pozriem bližšie. Prikladám obrázky z pyclipu a to ako vyzerá dpf pre moje auto. Ak by trebalo viem poslať aj ďalšie údaje z pyclip
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 0c5e483f51
skúšal som dpf vypáliť cez pyclip kde mi vybehlo auto do cca 1300 otacok na mieste a dymelo chvylku z výfuku,, biely dym. Vtedy mi ukazovalo 60mg sadzí. Po dokonceni mi písalo cca 10mg. Egr som si vyčistil. Po ubehnuti pár km sa mi kontrolka zas rozsvieti la a ukazuje sadze cca 28mg. Ono je to dosť orientačné nemusí to presne ukazovať. Jfeden známy mi hovoril ze keď si všimneš na aktuálnej spotrebe že sa zvýši bez dôvodné, je to proces kedy sa dpf regeneruje. Nvm ci je to pravda ale zaznamenal som toto nie raz keď sa mi spotreba až zdvojnásobila a neriešil som to,lebo som otom netušil ze vôbec nejaký dpf v aute mam. Preto by som sa chcel opýtať ako by ste postupovali. Je tu nejaká možnosť ako vyvolať regeneraciu počas jazdy? Neviem si rady. Skúsim to zatiaľ riešiť sám ako platiť 200 euro za čistenie a cca70 za dekarbonizaciu. Tiež by bola možnosť to asi zhodiť sám, podľa obrázkov je z jednej strany navareny a z druhej uchyteny srobmi. Ale v prvom rade by som rad vedel ako vynútiť auto počas jazdy k regenacii, v pyclip som to nenašiel len regeneráciu na mieste keď auto stojí. Pokial sa to nezdari sa nato pozriem bližšie. Prikladám obrázky z pyclipu a to ako vyzerá dpf pre moje auto. Ak by trebalo viem poslať aj ďalšie údaje z pyclip
http://www.upnito.sk/imggal.php?viewGal ... 0c5e483f51
-
- Experienced member
- Příspěvky: 664
- Registrován: úte črc 31, 2007 10:27
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Trvale ucpane DPF
Regenerácia FAPu sa vykonáva automaticky podľa potreby ako je zanesený a musí byť splnené niekoľko podmienok - ustálená rýchlosť, teplota motora atď. Počas jazdy pokiaľ nie je potrebná regenerácia, tak sa nespustí. Tiež pravdepodobne musí byť aspoň 1/4 nádrže paliva, ináč to nespustí ani tak.
Renault Laguna III 2.0dCi 110kw r2008
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů