Check Antipollution system - P0420

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Single » sob říj 27, 2018 00:34

Ahoj,

mám tu menší problém s 2.0 16v 103kW. Dnes při delší cestě mi vyskočila na displeji chyba: Check Antipollution system. Zkoušel jsem potom načíst chyby a Tourque mi vypsal chybu P0420.

Od koupi auta (před rokem v prosinci) se mi občas stávalo, že auto zacukalo, případně že chvíli jelo na 3 válce. Čekal jsem až mi diagnostika vypíše kde je co špatně... nakonec to skončilo tak, že:
- jsem vyměnil nejdříve svíčky (bez změny)
- potom jednu cívku na válci, který mi odhalil Tourque (bylo to lepší, ale občas to cuklo a navíc diagnostika mi jednou napsala ještě i jiný válec)
- nakonec jsem vyměnil všechny ostatní cívky (byly stejně staré - od výroby, takže jsem si řekl, že už asi mají nárok :-))

Jinak před tou dnešní chybou mi auto párkrát v jednu chvíli zacukalo cca 200 km před tím než se objevila chyba P0420.

Kdysi při jedné delší cestě, po cca 200 km mi tourque (náhodou jsem ho zkusil) vypsal také tuhle chybu, ale označenou jako pending. Na to konto jsem tedy namátkou občas zkusil udělat Test Result, kdy mi to jako první vždy vyhodilo chybu: http://renaultclubimage.wz.cz/img/2018-10-27-0.png

Z té doby mám i tyhle grafy - zítra je zkusím udělat znova ať vím co ze sond teď leze (dneska už jsem si nevzpomněl)
1. lambda
http://renaultclubimage.wz.cz/img/2018-10-27-2.png
2. lambda
http://renaultclubimage.wz.cz/img/2018-10-27-1.png

Test ale nakonec vypsal tohle... http://renaultclubimage.wz.cz/img/2018-10-27-3.png

Moc tomu nerozumí, jestli z toho někdo něco vyčte? Básník tím chtěl říct... co tam sakra dělá ta chyba :-)

Kde byste hledali chybu? Vstřiky? 1. lambda? Samotný katalizátor? Kolik toho vlastně katalizátor vydrží... myslím tím, pokud mi blbly ty cívky, jestli ho neoddělaly.

Ještě poslední věc, která možná také souvisí. Auto mám dotažené z DE a pod autem je místo palivového filtru jen prázdné místo... je nějaký filtr přímo v nádrži? (třeba i jen takové to sítko...)

A úplně poslední věc, při přeřazování z jedničky na dvojku pozoruji takový jakoby propad v otáčkách, blbě se to popisuje v podstatě se jedná o to jak kdybyste pustili plyn ale přitom ho držíte stále stejně - může to s tím nějak souviset?

Snad jsem se v tom moc nezamotal :-(

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od zdeno255 » sob říj 27, 2018 09:28

Ja by som šiel niekde kde majú Clip. Torque ti nič nepovie a ak merať lambdu cez diagnostiku, tak nie cez rozhranie BT ale cez kábel.

kubec666
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: sob říj 18, 2014 20:17

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od kubec666 » ned říj 28, 2018 13:10

podla týchto grafov vyzerá byť prvý snímač (lambda) pravdepodobne vadná .
Renault Laguna 2.0dci 110kw energy

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Single » ned říj 28, 2018 19:30

To by v podstatě byla snad i dobrá zpráva :-D alespoň bych měl vyníka a hotovo... no můžu vědět na základě čeho tak usuzuješ? Pomalá reakce nebo jde o to, že ta křivka je tak kostrbatá? (Opravdu mě zajímá "co je tam špatně" :-)) Díky!

Ještě posílám co mi vyhodil Tourque včera po předávkování VIFem (dávka asi na 100l benzínu a tankoval jsem sotva 10l) a ujetí pár KM http://renaultclubimage.wz.cz/img/2018-10-28-0.png
http://renaultclubimage.wz.cz/img/2018-10-28-1.png

Zítra s tím jedu 600+ km cestu, tak jsem zvědavý jak se to bude chovat.
zdeno255 píše:
sob říj 27, 2018 09:28
Ja by som šiel niekde kde majú Clip. Torque ti nič nepovie a ak merať lambdu cez diagnostiku, tak nie cez rozhranie BT ale cez kábel.
Souhlas, jenže v pátek kolem 20:00 na půli cesty se ti prostě fakt nikoho s CLIPem shánět nechce, o víkendu, státním svátku taky ne... no a aby toho nebylo málo, tak zítra jedu tu samou trasu co v pátek, prostě teď mám takový super období no... uvidím jak se to bude chovat zítra - pořád mě tam prostě nesedí to vynechání, který mi to v pátek udělalo a přisuzuju ho vstřikům, jestli se nepletu tak lambda by to snad ani způsobit nemohla(?) - V týdnu s tím asi zajedu do renaultu ať to napíchnou a uvidíme co mi řeknou.

Davados
Junior member
Příspěvky: 226
Registrován: ned říj 04, 2009 16:30
Bydliště: Praha

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Davados » pon říj 29, 2018 00:53

Mám to taky tak už od koupi :( tj asi 98tis km.Diagnostik z Renaultu s jeho diagnostikou řikal že katalyzátor. 2x jsem s tím byl i na stk jelikož taxi a emise vždy ok. Kamarád se koukal na 1lambdu a mám tam seklej kabel k lambdě, chtěl udělat bypas ale nebyl tam přístup, tak sem si koupil BT OBD a stáhl jsem si Olivia Drive a sem tam si chybu smažu. Koukni na kabel k lambdě
Sound Quality & Bass
Renault Laguna III liftback 2.0 16V

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Single » pon říj 29, 2018 22:35

Davados píše:
pon říj 29, 2018 00:53
Mám to taky tak už od koupi ... Olivia Drive...
Haha... jsem to ale trubka :-D mě nějak nenapadlo, že pro smazání chyby je potřeba aby motor neběžel :-D... takže moc díky za tip na apku, protože tam se píše přesný postup.

No nicméně, chybu jsem vymazal (což šlo bez problémů), ale po cca 250 km se mi objevila zase, po dalším smazání se objevila už jen jako pending...

Takže přecházím na plán B, objednám se do renaultu na diagnostiku a aby mi řekli, jestli je tedy lambda KO nebo co...
Davados píše:
pon říj 29, 2018 00:53
...Koukni na kabel k lambdě
doufám, že když z lambdy vidím nějaký signál, tak že bude OK :-) ale už jsem to četl několikrát, že se chtěla měnit lambda a kabel byl v háji.

Davados
Junior member
Příspěvky: 226
Registrován: ned říj 04, 2009 16:30
Bydliště: Praha

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Davados » úte říj 30, 2018 10:27

Dle stk mám lambdu a katalyzátor ok. Na hodnotách v olivii jsou vidět rozdíly mezi 1 a 2hou, ale to asi na emisích nevadí. Vím, že kabel je poškozen tak tomu přikládám vinu. Nicméně nikdy mi to necuklo ani nešlo na 3válce. Jo a olivie dokázala smazat paměť závad na 0 jelikož jsem mazal pár km před emisema a na emisích se chyba nestala
Sound Quality & Bass
Renault Laguna III liftback 2.0 16V

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Single » stř říj 31, 2018 21:24

No pokud jsem všechno kolem lambda sond pochopil dobře, tak lambda za katalizátorem by měla na grafu ukazovat prakticky přímku, čímž ukazuje správnou funkci katalizátoru. A první lambda by zase měla mít křivku sinusoidy. Ale expert na to teda fakt nejsem :-)

Jo a na diagnostiku jedu 13.11. tak jsem zvědav.

Jinak teda mě auto jeli občas na tři válce kvůli umírajícím zapalovacím cívkám a teď naposled těžko říct čím to bylo, jestli tou lambdou nebo vstiřkama...??? pffff... (kup si benzín říkali... :mrgreen: )

Davados
Junior member
Příspěvky: 226
Registrován: ned říj 04, 2009 16:30
Bydliště: Praha

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Davados » čtv lis 01, 2018 11:01

No benzín až na drahou dvouhmotu špatnej neni. Je v tom ticho,bez vibrací. Mám ho od 176tis a ted mám na tachometru 275 a okolo motoru sem nic neřešil a to s nim skáču víceméně po Praze jako taxi. Jasný kdybych koupil dci mohl jsem ušetřit na palivu, ale nejspíš bych víc než co ušetřil dal za údržbu. Kdo ví. Jediný co teda náhle umřelo byla spojka, klimakompresor a baterka ale to neni věc motorizace, jinak je Lagunka vzorná
Sound Quality & Bass
Renault Laguna III liftback 2.0 16V

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Single » stř lis 14, 2018 17:00

Tak jsem byl na diagnostice a auto samozřejmě bez chyby... a nedonutil jsem ho ani k přechodné chybě... tak nevím, pokud bych teda opravdu vzal špatné palivo, tak podle mě by se ta chyba už potom znova neobjevila.
Mechanik ještě říkal, že je možné, že s tím jak mi auto jelo občas na tři válce je možné, že byla prostě lambda zadělaná bordelem a že už to může být vpořádku. Blbý je, že delší cestu už teď neplánuju... no tak uvidíme no

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Single » úte srp 06, 2019 21:55

Takže konečně skoro po roce vyřešeno! Problém byl v první lambda sondě, stačilo ji napíchnout na osciloskop a bylo jasno, dávala pouze +-0,2 V - má dávat víc... nadchlo mě jak jednoduše dá zjistit, že je v háji - OK osciloskop nemá každý, ale pak už si stačí pamatovat hodnoty a jednoduše zjistíte, že je sonda v háji. Přesně z toho důvodu jsem tehda jel do renaultu aby mi řekli, jestli z ní jeze to co má... odpověď joooo tak to nevím :-( ach jo. No nic, lambda vyměněna, nová výjde na cca 1800 Kč a jak se to projevuje?

- konečně mi při přeřazování nepadají otáčky!!!
- líp se s autem rozjíždí
- auto má klidnější volnoběh
- (zatím) nevyběhla chyba :-)
- prý bude menší spotřeba, ale ještě jsem to nezkoušel.

Jinak lambda je celkem dobře přístupná, teda když si odmyslíte rozpálený výfuk a vše okolo

Abych nezapomněl je to cca týden co jsem nastartoval auto a po rozjetí mi opět šel motor na tři válce... přisuzuju to, zabordeleným svíčkám z toho jak to pořád jelo na nesprávnou směs... tak doufám, že už bude (alespoň do životnosti svíček/cívek) pokoj

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Single » pon srp 26, 2019 21:41

Tak jsem se radoval předčasně :-), nicméně první lambda byla asi opravdu v háji, protože potom se to celá tak nějak dalo více do pohybu.

Po asi dvou dnech mě na diagnostice začala skákat přechodná chyba P0420... na signálech z lambda sond nebylo stále nic vidět... skákali jsme kolem toho jak pominutí a stále jsme nemohli na nic přijít. Naštval jsem se a dojel jsem za kámošem ať mi změří emise... Výsledek byl OK (NAPROSTO OK!). JENŽE... chtěl jsem mu ukázat co to teda vyvádí a zapnul jsem na mobilu Torque (sledování lambda sond je tady naprosto OK, vřele doporučuji pro kontrolu lambda sond dát si do realtime dat další ciferník typu graf a vybrat si tak obě lambda sondy křivky byly v podstatě totožné s osciloskopem). A najednou koukám, že za celou dobu poprvé druhá lambda sonda kopíruje signál první lambda sondy... (ta potvora to ještě dělá jen občas)

Tak... paráda, druhá lambda ukazuje na vadný katalizátor... OK, ale emise jsou NAPROSTO OK!!!

Hledal jsem, až jsem našel subaru fórum, kde mají podobné problémy na denním pořádku.

Řešení jsou v podstatě tři:

1) Vyměnit katalizátor - každej automechanik a každej technik na emisích Vám řekne, jestli jste jako nespadli z višně, vždyť EMISE JSOU NAPROSTO V POŘÁDKU! Jezdi dál a neblbni...* (dovysvětlení dále) - cena nového katu bratru 15000 Kč (pro subaru i 3x tolik)
2) Koupit nástavec na druhou lambda sondu - lambda je z výroby zadělaná do výfuku tak, že do té trubky čumí celé její tělo, nástavec se namontuje do trubky výfuku místo lambdy a do něj se namontuje samotná lambda, výsledkem je, že se k lambdě dostane méně spalin - cenově vychází na cca 400 Kč (kupoval jsem zde: https://www.asc-tuningimports.cz/produc ... da-so/8265) - závit na lambdě je M18x1,5
3) Fiknout "signální" vodič druhé lambda sondy a zařadit mu do cesty RC článek - tedy 1uF kondík a 1MOhm odpor - RC článek vyfiltruje signál z lambda sondy a lajcky řečeno zmenší jeho špičky, tedy jednotka uvidí změnu mezi první a druhou lambda sondou, kterou vidět potřebuje - cena -> nula,nula prd, maximálně 5 Kč (+ pošta pokud nemáte v okolí žádný kšeft kde se tohle nechá sehnat, a ani žádného kamaráda kterému se tyhle krámy normálně doma válej) - výhoda téhle metody je ta, že lze použít i na autě kde má lambda jiný závit, nenašel jsem totiž nástavce s jiným závitem

Dovysvětlení:
1. lambda sonda řídí směs tak, aby katalizátor (a motor) dobře fungoval a do nějakého času po startu motoru musí mít tvar sínusovky, s min hodnotou cca 0,2 V a maximální hodnotou cca 0,6-0,8 V. Hned po startu studeného motoru nedává vůbec nic - to je normální, musí se zahřát. Konkrétně na L3 jsou obě lambdy vyhřívané (proto má lambda 4 vodiče, jeden pro signál, další zem a dvojice pro vyhřívání). Pokud přidáte plyn, signál se zhustí. Pokud by byla lambda sonda zadělaná bordel, budou výkyvy menší.
2. lambda sonda je pouze kontrolní a říká jednotce v jakém stavu je katalizátor. Její signál MUSÍ být rozdílný od signálu první sondy jinak je to příznak pro ŘJ, že je kat vadný a vyhodí nejdříve přechodnou chybu P0420 a poté trvalou. Ideálně by tedy měla být křivkou přímka.

Hlavní problém(y):
Pokud je první lambda vadná, auto neví jakou směs má do válců pustit a tak řídící jednotka začne autu cpát směs určenou stachiometrickým poměrem - prostě podle tabulky... která ovšem nemá nic společného s tím v jaké situaci se motor nachází, tedy je to nějaký poměr, který by měl být optimální při provozní teplotě. Ironií je to, že pokud pošle do auta poměr špatný, projeví se to právě tím, že se směs nezapálí, což vede k tomu, že auto cukne a HLAVNĚ směs dále shoří v katalizátoru čímž ho může poškodit... paráda ne? Stačí tedy abyste jeli se studeným autem, případně autem, které po jízdě chvíli necháte nastartované stát na slunci se zapnutou klimou (tedy v tento moment je "v podstatě" přehřáté) a už to začne dělat psí kusy.
Největší sranda na tom je, že pokud je vadná druhá lambda sonda, chová se auto naprosto stejně (... asi neví z čeho má vycházet, neví jestli je špatný signál z první, druhé lambdy nebo jestli je opravdu vadný kat). Co to má za následky?
  • No v prvé řadě při přeřazování v malých otáčkách, typicky když chcete jet jako člověk, si budete připadat jako v autoškole, protože Vám to cukne (tohle mě fakt děsně štvalo, pominu to, že dvouhmota musí docela trpět :-( a to že pro ostatní je to jak kdybyste byly totální noob)
  • Cukání kolem 2000 Ot./min. opět v momentě kdy chcete jet jako člověk... když na to šlápnete je vše OK
  • Při již popsaných situacích může dojít k nezapálení směsi čímž si můžete odpálit kat
  • Větší spotřebu
  • Vyšší a někdy i neklidný volnoběh - může způsobit houpání volnoběhu
Tohle vše může způsobit i docela nebezpečné situace například při předjíždění, nebo vyjíždění z křižovatky atp :-(

U sebe jsem to nakonec vyřešil tak, že jsem pořídil ten nástavec, zatím s tím mám nalítáno cca 130 km a zatím bez chyby (ono se není čemu divit, přeci jen je sonda schovaná a jde k ní pouze vánek spalin), která se dřív ukázala třeba po 3 km. Jelikož celá tahle patálie může zničit něco co ještě "vcelku" funguje, moc nechápu počínání řídící jednotky :-(

Pro moralisty, kteří to budou srovnávat s odstraněním DPF a budou dané řešení obviňovat ze vzniku rakoviny, moru, cholery, světových válek... až budou emise KO, tak nebudu mít problém s výměnou katu (varianty lze s úspěchem použít i pokud kat z auta úplně vyndáte - což rozhodně v plánu nemám), ale jak říká klasik, proč vyhazovat pušku, která občas vystřelí :-D (plk. Sherman T. Potter - MASH 4077). Druhá lambda je prostě další ekoterorizmus, který ničí něco co dobře funguje (doslova a do písmene).

PS: Pokud jsou v textu nepřesnosti tak sorry a klidně mě opravte.
PPS: Popsané hodnoty platí pouze pro standardní lambda sondy, ne širokopásmové, tam to bude jiné. Ty ale v L3 nejsou, tedy alespoň v té mojí z roku 2008 NEHi-flex verzi.
PPPS: Pokud by někdo chtěl vědět jakou první lambdu jsem tam dával, tak dodám typ. Stála cca 1800 Kč. Typ druhé nevím.
PPPPS: Doufám, že to někomu bude k užitku a sorry za slohové cvičení na téma...

Davados
Junior member
Příspěvky: 226
Registrován: ned říj 04, 2009 16:30
Bydliště: Praha

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Davados » úte srp 27, 2019 14:34

Necuká mi to jen se občas, někdy po 15,40 nebo klidně i 150 km rozsívtí kontrolka. Na tacho 315tis a lambdy jsem od 176tis neměnil, jestli někdo předemnou netušim.Lambda má mít výdrž 160tis tak ji vyměnim alespoň tu první. Kámoš říkal, že mám "vyhnilej" konektor co je na autě k lambdě, je možný že díky němu ta chyba. Tak ten musím taky sehnat. Emise před rokem a cca 50ti tis km byli taky O.K teď jdu v září tak uvidim jaký budou
Sound Quality & Bass
Renault Laguna III liftback 2.0 16V

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Single » úte srp 27, 2019 20:00

Ten konektor který tam je, je řekl bych docela častý, takže by snad neměl být problém z nějakého vraku ho ušmiknout. Jinak rozhodně doporučuju nechat si zobrazit graf signálu, který dává lambda sonda, možná zjistíš, že první je naprosto v pořádku a je na vině druhá lambda nebo kat... jakmile uvidíš sinusovku s hodnotami od 0,2 - 0,6/0,8 V tak je vše OK.

Davados
Junior member
Příspěvky: 226
Registrován: ned říj 04, 2009 16:30
Bydliště: Praha

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Davados » stř srp 28, 2019 01:34

V torque je červená sinusovka asi od 0,15V do 0.8 ale zelená je dost kostrbatá a na volnoběh s klimou nepřekročí 0.2V při přidání vyběhne. Takže 2há je špatná?Edit:to mi svítí kontrolka. Zkusim co to na grafu udělá bez chyby. Tak to taky není sinusovka
Sound Quality & Bass
Renault Laguna III liftback 2.0 16V

Single
Experienced member
Příspěvky: 700
Registrován: ned zář 06, 2009 22:28

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Single » pát srp 30, 2019 22:46

Podle toho co píšeš, to nevypadá na lambdu, ale na to, že druhá lambda občas vyletí mimo respektive, že je načatej kat. Zkus koupit za těch pár korun ten nástavec a namontovat ho. Vím, že jsi psal, že emise byly OK. V podstatě to bude něco podobného jako u mě.

Mě to právě zlobilo jen občas a jen v otáčkách. Přitom jakmile jsme to měřili s mechanikem, tak bylo vše OK... a pak najednou druhá kopírovala průběh druhé...

Bhaalus
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát srp 02, 2019 11:26

Re: Check Antipollution system - P0420

Příspěvek od Bhaalus » sob srp 31, 2019 22:23

Na Nissanu Almeře jsem měl podobný problém, sporadicky P0420. Graf druhé sondy byl občas rozlítaný. Podotknu ale, že motor bral cca litr oleje na 3000km. Neřešil jsem to a zhruba rok na to se začal motor při větším zatížení dusit a P0420 se objevovala pokaždé - ucpaný katalyzátor s poničenou vložkou. Po výměně katalyzátoru (Starline :D ) vše v pořádku. Takže bych to taky viděl na kat.
Renault Laguna III ph3 2013 2.0dci 110kw, r-link
ex Nissan Almera n16 1.5 72kw, 2005
ex Nissan 100nx 1.6 75kw, 1996 - smutně vzpomínám :cry:

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů