Servisní intervaly

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
prerovacek
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: ned čer 02, 2013 00:41

Servisní intervaly

Příspěvek od prerovacek » pát bře 16, 2018 01:08

Ahojte. Omlouvám se, ale už hezkých pár dnů bloudím tady po fóru a snažím se dočíst všemožné informace o mé "nové" LIII. Nedávno jsem koupil přes Renault Lagunu III, 1.5 dci 81kW, r.v. 2012, najeto 99tkm., 1. majitel, celou dobu servis u renaultu. Ale ať hledám, jak hledám, nejsem schopnej od nikoho vytáhnout nějaké servisní intervaly a zde Vás prosím o radu. Průměrná spotřeba je u mě kolem 7,5l. - 8l., takže jsem samozřejmě projel celé fórum, zkusím jít cestou FAP a vyčištění EGR ventilu, poté chip a uvidíme. Ale teď ta důležitější otázka - přímo v Renaultu mi řekli, že rozvody se mění při 125tkm.! bez ohledu na roky (letos 6 roků) a zde na fóru jsem se dočetl, že se mění při 160tkm. / 6 let. A to je vše. Existuje někde "návod", co a jak dlouho v LIII vydrží? Např. originální svíčky apod.? Pokud se to vymění, tak už si životnost pohlídám, ale zde by mělo být ještě vše v originálu. Předem moc děkuji a nezlobte se na mě, pokud jsem něco někde špatně vyčetl. :)
Historie: Škoda Felicia 1.6, RV 2000, Škoda Felicia 1.3 RV 1999, Renault Laguna II, 1.9 Dci RV 2004, Volkswagen passat 1.9 Tdi RV 2000, Renault Scenic 1.6 16V RV 2000, Ford Escort 1.6 16V RV 1997, Kia Ceed, 1.4, r.v. 2011
Aktuální: Renault Laguna III, 1.5 dci, r.v. 2012, ph. 2

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od EfineSS » pát bře 16, 2018 07:41

Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od Renaulťák » pát bře 16, 2018 18:46

V nekterych zemich ( SK )je uvaden termin vymeny oleje 2 roky. Plati i pro meje dva Renaulty , kde je uvedeno a i v PC naskakuje 24 mesicu.
Pokud byl servisovan u Renaultu, maji tam vsechny servisni zaznamy a jiste ti reknou kdy a co dalsiho udelat. S cipovanim 1,5 bych byl opatrny. Ja az tak moc, ze bych do toho nikdy nesel.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Endy666
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv lis 01, 2012 20:50

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od Endy666 » stř bře 21, 2018 10:16

Zaregistruj si auto do služby MY RENAULT a tam je vidět krásně program údržby (servisní intervaly). https://www.renault.cz/muj-ucet/muj-vuz ... nizka.html.

Přikládám můj program údržby (Laguna III, 1.5dCi, 2011) Obrázek.
Renault Laguna III (2011) Obrázek

prerovacek
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: ned čer 02, 2013 00:41

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od prerovacek » ned dub 01, 2018 20:18

Paráda, super... tohle přesně jsem potřeboval! Dík moc chlape!!!
Historie: Škoda Felicia 1.6, RV 2000, Škoda Felicia 1.3 RV 1999, Renault Laguna II, 1.9 Dci RV 2004, Volkswagen passat 1.9 Tdi RV 2000, Renault Scenic 1.6 16V RV 2000, Ford Escort 1.6 16V RV 1997, Kia Ceed, 1.4, r.v. 2011
Aktuální: Renault Laguna III, 1.5 dci, r.v. 2012, ph. 2

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od Šamša » pon dub 09, 2018 22:00

No moc bych se tím neřídil.
Servisní prohlídku bych dělal tak 2x do roka, před zimní sezonou a po.
Olej max po 15000km a lépe po 10000km.
Samo olejový filtr při každé výměně.
Kabinový filtr 2x ročně, na jaře kvůli dobrému klimování a na podzim pro kloudný vytápění. To co doporučují, tak to tam pak vypadá jak když tam vysypeš pytlík z vysavače. Důležitá je hygiena, to co dýcháš (když se to zasere a zaplísní, tak to je pak mňamka).
Vzduchový filtr buď při každé výměně oleje a pro šetřílky ob 2 výměny, ale zase to co píší, tak pro dálniční provoz někde po Německu nebo Francii, ale tady v rozkopaný republice je filtr zasviněný už po 10000km.
Brzdová kapalina by se měla měnit co 3 roky, bez rozdílu km. Je to hydrofobní roztok a degraduje neustále. To co pak vytéká ze třmenů není k pokoukání.
Chladící kapalina (originál) zas tak nedegraduje, stačí kontrolovat čistotu a bod zámrazu a případně ostrým koncentrátem regenerovat náplň.
Řemeny co 5 let, nebo nájezd km (co nastane dřív), rozhodně nejde o kvalitnější matroš, než na MII., kde byl interval 120.000km.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od EfineSS » pon dub 09, 2018 22:18

S olejem souhlas, 15tis je ok pro delší trasy, 10tis pro krátký.
Pracháč mám vyzkoušeno ze stačí 1x za rok na jaře.
Vzducháč měním osobně po 15ti, ale každých 30 tis bude taky OK - hodně záleží na materiálu filtru.
Brzdovku 2-3 roky.
Chladící kapalinu dle předpisu. Jinak si pak po čase vy, nebo další majitel bude stěžovat, že mu to netopí - zas*anej výměník.

Pouze informativně, můj názor :D
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 850
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od magadafagada » sob bře 16, 2019 07:34

Včera jsem měnil olej a čistil vzduchovou trubku, tak jen pro zajímavost jak vypadá turbo po 237000. Žádná vůle, vyleštěný jako nový. Jen tam bylo trochu oleje z té hadičky co tam ústí z vrchu motoru.https://www.rajce.net/a15912018
Laguna GT III 2.0dCi 110 kW, 4control, střešní okno
Megane 4, 1.5dCi, 85kW. člověka to aspoň nenutí jezdit rychle :wink:

Uživatelský avatar
Václav Sedlář
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
Bydliště: Liberec

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od Václav Sedlář » ned bře 17, 2019 22:06

tož to je dobrá zpráva že na Lagunách turbo drží
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.

prerovacek
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: ned čer 02, 2013 00:41

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od prerovacek » sob kvě 08, 2021 06:48

EfineSS, jen pro pobavení, auto už opravdu netopí :D aktuálně najeto cca 160tkm., relativně čerstvě (cca měsíc) po výměně termostatu, kapalin, filtrů a už druhý den ani "kapka" teplého vzduchu, dám to na HIGH a stejně ledový vzduch, auto zahřáté, ručička teploty přesně na středu... prokleté auto :D
Historie: Škoda Felicia 1.6, RV 2000, Škoda Felicia 1.3 RV 1999, Renault Laguna II, 1.9 Dci RV 2004, Volkswagen passat 1.9 Tdi RV 2000, Renault Scenic 1.6 16V RV 2000, Ford Escort 1.6 16V RV 1997, Kia Ceed, 1.4, r.v. 2011
Aktuální: Renault Laguna III, 1.5 dci, r.v. 2012, ph. 2

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od Renaulťák » sob kvě 08, 2021 08:47

Mas to dobre odvzdusnene? Nekdo pri odvzdusneni ma topeni zavrene. Dat na manual a na maximum. Nepredpokladam, ze se vymenik zanesl. Teoreticky by nemusely dostavat impulz, nebo byt v kelu i servomotorky a nepretoci klapku.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

prerovacek
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: ned čer 02, 2013 00:41

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od prerovacek » sob kvě 08, 2021 09:01

Vzhledem k tomu, že to doteď topilo o po výměně termostatu, tak snad ano. ALE! Zas až tak tomu nerozumím. Jinak na manuál jsem to měl přepnuté, resp. i vypnutou klimu. Každopádně to mohu zkusit odvzdušnit. Pokud jsem dobře četl, otevřít nádobku, nechat brčet motor a tím by se to mělo odvzdušnit? Nebo píšu nesmysl?
Historie: Škoda Felicia 1.6, RV 2000, Škoda Felicia 1.3 RV 1999, Renault Laguna II, 1.9 Dci RV 2004, Volkswagen passat 1.9 Tdi RV 2000, Renault Scenic 1.6 16V RV 2000, Ford Escort 1.6 16V RV 1997, Kia Ceed, 1.4, r.v. 2011
Aktuální: Renault Laguna III, 1.5 dci, r.v. 2012, ph. 2

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od Renaulťák » sob kvě 08, 2021 09:20

Musim se priznat, ze u LIII jsm byl lenivy kapalinu menit a delali mi v Renaultu.
Naposledy jsem delal u LII a tam byly, nebo byl na hadici nahore odvzdusnovai sroubek, ktery se dal povolit pouze rukou. Take se nechal motor bezet az se sepl ventilator. Jiz si pamatuji pouze obrysove.

V manualech pro LIII - 1. Engine and peripherals v kapitole 19A mas vse o chlazeni.
Ve vizitce nemas zadnou LIII, tak ani nevim, co mas za motor. Ono to vsak nejspis bude u vsech podobne az stejne.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

prerovacek
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: ned čer 02, 2013 00:41

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od prerovacek » sob kvě 08, 2021 09:25

Sakra, teď na to koukám, jinak je to L3 1.5 dci 81kW.
Historie: Škoda Felicia 1.6, RV 2000, Škoda Felicia 1.3 RV 1999, Renault Laguna II, 1.9 Dci RV 2004, Volkswagen passat 1.9 Tdi RV 2000, Renault Scenic 1.6 16V RV 2000, Ford Escort 1.6 16V RV 1997, Kia Ceed, 1.4, r.v. 2011
Aktuální: Renault Laguna III, 1.5 dci, r.v. 2012, ph. 2

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od Renaulťák » sob kvě 08, 2021 09:38

1,5 ku vubec neznam, ale predpokladam, ze na nejake silne hadici nahore odvzdusnovak najdes. Drive byly morazne, ted jsou plastove. Muze byt i na tenke hadici k topeni. Jake ma motor 1,5 oznaceni?
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

prerovacek
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: ned čer 02, 2013 00:41

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od prerovacek » sob kvě 08, 2021 11:13

K9K
Historie: Škoda Felicia 1.6, RV 2000, Škoda Felicia 1.3 RV 1999, Renault Laguna II, 1.9 Dci RV 2004, Volkswagen passat 1.9 Tdi RV 2000, Renault Scenic 1.6 16V RV 2000, Ford Escort 1.6 16V RV 1997, Kia Ceed, 1.4, r.v. 2011
Aktuální: Renault Laguna III, 1.5 dci, r.v. 2012, ph. 2

KaJe
Advanced member
Příspěvky: 257
Registrován: sob srp 31, 2019 01:40

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od KaJe » ned kvě 09, 2021 09:41

Je fakt, že 2.0 dci má několik odvzdušňovacíh ventilků a i u vstupu do radiátoru topení. Než jsem měnil chladící kapalinu, tak jsem si je pěkně našel, aby mě případně nic nezaskočilo. Ale naštěstí jsem je používat nemusel, vše se odvzdušnilo myslím dobře. Ale za zkoušku člověk nic nedá. Myslím, že 1.5 je bude mít také.
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 96 kW, 2008 - prodáno
Renault Grand Espace IV 2.0 dCi 127 kW, automat, 2010
Renault Clio III Grandtour 1.2 55 kW, 2009

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od Renaulťák » ned kvě 09, 2021 12:59

Dival jsem se do manual a nejsem z toho chytry. Na nejakych videich 1,5 je, motorovy prostor je plny hadic, hadicek a kabliku. Neni nic videt.
Vcera jsem v Megane, ktery vsak ma benzinovy motor od Nisanu, prekopany a oturbovanym Renaultem, sendal plastovy dekl a na hadicich jsem nic nenasel. Jedine zboku, na tele termostatu je cerny odvzdusnovak, ktery vypada, jako cepicka ventilku.
Asi by se meli vyjadrit ti, co 1,5 maji.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 589
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Servisní intervaly

Příspěvek od moucha tse-tse » ned kvě 09, 2021 19:23

Na scenicu mame 1.5 dci, 78kw..K9K 732..Loni jsem delal rozvody, menil i chl.kapalinu.Mame tam asi dve ty čepičky, ale odsrouboval jsem vzdy jen tu na termostatu. Liju vodu, dokud nezacne z term. vytekat.. kdyz tak zmacknu jeste hadici dole, at se to zaplavi. Pri vytekani ho dam zpet. Doliju na max a uzavru nadrzku. Pak myslim kolem 2500ot..drzet a co 3minuty k maximu seslapnout. Do dvojiho spusteni ventilatoru.. Snad to pomuze, tak jsem to kdysi vycetl a snad to mate podobne.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti