Houpavé kolísání výkonu při akceleraci
Moderátor: Moderators General
Houpavé kolísání výkonu při akceleraci
Ahoj.
Mám takový zvláštní problém, ale už si nevím rady a hledám někoho z Karlovarského kraje, kdo se vyzná v Lagunách 3, nebo novějších Renaultech, aby mi poradil a zjistil co s autem je.
Jedná se o to, že auto bylo naprosto v pořádku do doby, dokud se nevyměnila prasklá trubka vzduchu od turba.
Trubka nová, jen vyměněná a auto ve vyšších otáčkách cuká, cukavá ztráta výkonu, takové houpavé ubírání na výkonu.
Děje se to, nebo spíše to pozoruji jen při rychlostních stupních 4 5 a 6.
Jednička, plný plyn - nic
Dvojka, plný plyn - nic
Trojka, plný plyn - nic
Čtyřka, plný plyn - a zde nastupuje postupně s přibýváním rychlosti a otáček to houpavé cukání, když se dostane do vyšší rychlosti, plný plyn mám stále, takže čtyřka jede na doraz, cukání se ztratí a auto normálně jede-táhne.
Pětka, plný plyn - to samé jako u čtyřky
Šestka, plný plyn - to samé jako u čtyřky a pětky, jen je to houpavé cukání razantnější.Po vytočení do vysokých otáček a větší rychlosti houpavé cukání zmizí .
A babo raď
Zde jsem řešil jeden problém a zde byl také počátek mého problému s tím cukáním:
viewtopic.php?f=82&t=111615&p=1430973#p1430973
Mám takový zvláštní problém, ale už si nevím rady a hledám někoho z Karlovarského kraje, kdo se vyzná v Lagunách 3, nebo novějších Renaultech, aby mi poradil a zjistil co s autem je.
Jedná se o to, že auto bylo naprosto v pořádku do doby, dokud se nevyměnila prasklá trubka vzduchu od turba.
Trubka nová, jen vyměněná a auto ve vyšších otáčkách cuká, cukavá ztráta výkonu, takové houpavé ubírání na výkonu.
Děje se to, nebo spíše to pozoruji jen při rychlostních stupních 4 5 a 6.
Jednička, plný plyn - nic
Dvojka, plný plyn - nic
Trojka, plný plyn - nic
Čtyřka, plný plyn - a zde nastupuje postupně s přibýváním rychlosti a otáček to houpavé cukání, když se dostane do vyšší rychlosti, plný plyn mám stále, takže čtyřka jede na doraz, cukání se ztratí a auto normálně jede-táhne.
Pětka, plný plyn - to samé jako u čtyřky
Šestka, plný plyn - to samé jako u čtyřky a pětky, jen je to houpavé cukání razantnější.Po vytočení do vysokých otáček a větší rychlosti houpavé cukání zmizí .
A babo raď
Zde jsem řešil jeden problém a zde byl také počátek mého problému s tím cukáním:
viewtopic.php?f=82&t=111615&p=1430973#p1430973
Naposledy upravil(a) maxfli dne pon bře 04, 2019 12:19, celkem upraveno 2 x.
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé cukání
Zkontrolovat zapojení ventilu pro otevírání chladiče spalin. Je třícestný - vstup, výstup, atmosféra. Výstup se dá zaměnit s atmosférou, tedy když motor při vyšší zátěži spustí chlazení spalin pro EGR, spojí podtlakový okruh s atmosférou což způsobí houpání regulace turba. Řešil jsem to a správné zapojení hadiček to vyřešilo.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé cukání
Ahoj
Díky za informaci, ale pokud tomu dobře rozumím, je to nějaký ventil.
My jsme měnili pouze vzduchovou trubku od turba, nic víc.
Ventil určitě nikde nerozpojoval. Nebo ovšem pokud je ventil součástí výměny té vzduchové trubky, tak ano. Dělal mi to kamarád a říkal, že měnil jen tu trubku.
Tak nevím
Díky za informaci, ale pokud tomu dobře rozumím, je to nějaký ventil.
My jsme měnili pouze vzduchovou trubku od turba, nic víc.
Ventil určitě nikde nerozpojoval. Nebo ovšem pokud je ventil součástí výměny té vzduchové trubky, tak ano. Dělal mi to kamarád a říkal, že měnil jen tu trubku.
Tak nevím
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé cukání
Já ten ventil taky nikdy nerozpojoval, přesto byl zapojený špatně. Asi když se v tom hrabali mechanici v autorizáku u předchozího majitele, tak to přehodili.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé cukání
Já tě chápu. Ale nikdy mi to cukání nedělalo a jen po výměně té vzduchové trubky od turba to začalo dělat cukat.
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé cukání
Co diagnostika? Není něco v paměti závad?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé cukání
Tam je to čisté
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé cukání
Já taky neměl na diagnostice žádnou chybu a houpala, protože byly přehozené hadičky toho ventilu.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé cukání
Víc budu vědět v pondělí.
Budu koukat na hadičky od FAPu v jakém jsou stavu.
Budu koukat na váhu vzduchu jestli není zanešená (ale tu nevím kde hledat)
Budu koukat na ten ventil (také nevím kde se nalézá)
Budeme měnit olej, filtry a i palivový i když ten jsem dával nový při poslední výměně oleje, tak nevím
Budu koukat na hadičky od FAPu v jakém jsou stavu.
Budu koukat na váhu vzduchu jestli není zanešená (ale tu nevím kde hledat)
Budu koukat na ten ventil (také nevím kde se nalézá)
Budeme měnit olej, filtry a i palivový i když ten jsem dával nový při poslední výměně oleje, tak nevím
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé cukání
Prosím tě a kde máme ten ventil hledat a jak má být správně zapojen, jak to poznáme?amat píše: ↑pát bře 02, 2018 01:22Zkontrolovat zapojení ventilu pro otevírání chladiče spalin. Je třícestný - vstup, výstup, atmosféra. Výstup se dá zaměnit s atmosférou, tedy když motor při vyšší zátěži spustí chlazení spalin pro EGR, spojí podtlakový okruh s atmosférou což způsobí houpání regulace turba. Řešil jsem to a správné zapojení hadiček to vyřešilo.
Díky
A popřípadě kde hledat váhu vzduchu.
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé cukání
smazat, překlep
Naposledy upravil(a) EfineSS dne ned bře 04, 2018 15:59, celkem upraveno 1 x.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé cukání
A jak jsi to tedy měnil ty, jak jsi psal, že jsi to dělal?
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé cukání
Tak nový poznatek k mému problému s houpáním výkonu při plné akceleraci:
Dnes vyměněn olej, olejový filtr, palivový filtr, vzduchový filtr a jako bonus pročištěna sprejem (nějaký benzínový čistič) váha vzduchu, uvnitř byli stopy po oleji a prachu.
Auto jsem zahřál na maximum a zkouška houpání.
Světe div se, houpání a kolísání otáček se nekonalo, problém zmizel (prozatím, ťuk ťuk ťuk)
Logickým uvážením jsme došli k závěru, že problém byl právě v té špinavé váze vzduchu, protože co by s tím měl co společného olej, nebo olej.filtr, nebo palivový filtr (najeto 13tis.), vzduchový filtr byl celkem čistý (najeto 13tis.), ale byl také vyměněn, ten jsme tedy také vyloučili, jedině kdyby byl extrémně zasviněný.
Takže jako důsledek problému s otáčkami zůstala dle nás na vině jen ta špinavá váha vzduchu a ptám se:
Je to možné, že by samotná a zašpiněná váha vzduchu měla vliv na to houpavé kolísání otáček ?
Díky
Dnes vyměněn olej, olejový filtr, palivový filtr, vzduchový filtr a jako bonus pročištěna sprejem (nějaký benzínový čistič) váha vzduchu, uvnitř byli stopy po oleji a prachu.
Auto jsem zahřál na maximum a zkouška houpání.
Světe div se, houpání a kolísání otáček se nekonalo, problém zmizel (prozatím, ťuk ťuk ťuk)
Logickým uvážením jsme došli k závěru, že problém byl právě v té špinavé váze vzduchu, protože co by s tím měl co společného olej, nebo olej.filtr, nebo palivový filtr (najeto 13tis.), vzduchový filtr byl celkem čistý (najeto 13tis.), ale byl také vyměněn, ten jsme tedy také vyloučili, jedině kdyby byl extrémně zasviněný.
Takže jako důsledek problému s otáčkami zůstala dle nás na vině jen ta špinavá váha vzduchu a ptám se:
Je to možné, že by samotná a zašpiněná váha vzduchu měla vliv na to houpavé kolísání otáček ?
Díky
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé kolísání výkonu
Ano, je to možné. Dělalo mi to kdysi na 1.9dCi L2 a skutečně po vyčištění problém zmizel. Když je váha špinavá neměří správně, takže to jednoznačně dává smysl.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: Hledám mechanika z Karlovarského kraje - Houpavé kolísání výkonu
Ahoj
Problém opět zpět, zde jsem založil nové vlákno, protože se objevovalo více výstražných oznamování na palubce:
viewtopic.php?f=82&t=118521
Problém opět zpět, zde jsem založil nové vlákno, protože se objevovalo více výstražných oznamování na palubce:
viewtopic.php?f=82&t=118521
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
Re: Houpavé kolísání výkonu při akceleraci
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
Re: Houpavé kolísání výkonu při akceleraci
Tak problém, který mně trápil celý jeden rok je konečně úspěšně vyřešen:
Celou tu dobu mi problém - houpání při akceleraci způsoboval vadný SNÍMAČ PLNÍCÍHO TLAKU !!! (cena od 480.- do 700.-)
Nachází se zde:
A takto miniaturní chip je uvnitř , to jen pro zasmátí:
Celou tu dobu mi problém - houpání při akceleraci způsoboval vadný SNÍMAČ PLNÍCÍHO TLAKU !!! (cena od 480.- do 700.-)
Nachází se zde:
A takto miniaturní chip je uvnitř , to jen pro zasmátí:
Laguna III GT Kombi 2.0dci 131kw
Re: Houpavé kolísání výkonu při akceleraci
Zdravím.. Mám rovnaký problém. Je možne obnoviť fotky resp. Aspoň fotku toho snímača? Ďakujem
- ZDENECEKCZ
- Grafoman
- Příspěvky: 3295
- Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
- Bydliště: Krnov sev. mor.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Houpavé kolísání výkonu při akceleraci
Jdi na aci.cz, tam v autodilech a origo dilech zadej tvuj VIN a klikni na detail. Najdi v popisu sani atd a na obrazcich to cidlo. Opis si OE cislo a dle toho si ho pam najdi kdekoliv na ešopech
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km
Re: Houpavé kolísání výkonu při akceleraci
tak som skúsil vyčistiť snímač spolu s tou tenkou trubičkou čo je vzadu pri turbe...bola celkom zanesená...čo som nechápal tak to tlakové čidlo je hliníkové a normálne bolo jak keby vyžrané spojenie s tou gumovou hadičkou...potom som ešte skúsil to čidlo prestreknúť s čističom...kolísanie prestalo...i keď som čítal polské fórum a tam menili to oranžové čidlo za čierne od bosch...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů