bublinky v palivu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: bublinky v palivu

Příspěvek od EfineSS » čtv črc 19, 2018 14:48

Jestli máš balónek v mot. prostoru, tak nemáš podávací čerpadlo v nádrži.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

sedlik18
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: stř dub 13, 2011 19:04
Bydliště: Plzeň

Re: bublinky v palivu

Příspěvek od sedlik18 » čtv črc 19, 2018 17:07

Tak už fakt nevím, zavzdušněné to není...
Sundal jsem plastový ochraný kryt nad vstřikovači, povolil jsem tlakovou trubku od čerpadla k liště a zkusil startovat a nafta stříkala tím povoleným spojem, tak jsem to hned utáhnul. Nikde v hadičkách není ani náznak po bublinkách, v nádrži stále půlka...
povolil jsem i hadičku od přepadů a tam mi to také teklo, tekla i hadička ve spoji vedle balonku, která už jde do nádrže...
Auto stále nechytá bez jakékoliv chyby...

Kde je prosím na motoru nějaké čidlo otáček nebo tak... Nemůže to být něco takového? Že by motor neměl informaci o tom, že motor točí a tak neposílá signály ke vstřikovačům? Na JTD kdysi jsem měnil čidlo vačkové hřídele a to toto způsobovalo, na druhou stranu ale tam byla alespoň na PC chyba... Nebo pak solenoid na čerpadle? na Fiatu JTD se tím zhasínal motor, tak jestli se to nespálilo a nezůstal v poloze zavřeno (ale to by pak čepradlo netlačilo k liště, ne?)
pochybuji, že by odešli všechny 4 vstřikovače najednou. Navíc to fakt nedělalo žádné chujoviny. Jezdím s tím denně 100km do práce a z toho je 80 dálničních. Prostě sem přijel, zaparkoval a ráno už to nechytlo. Nemyslím si ani, že by to bylo čerpadlo ze dne na den, bez zvuku, příznaků...
Nebo třeba nějaká bezpečnostní pojistka, která v případé nárazu zhasne motor? Takový to tlačítko, co se musí zmáčknout?

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: bublinky v palivu

Příspěvek od EfineSS » čtv črc 19, 2018 18:56

Tak filtr je správný, je tam jen náhrada 164003978R.

Chtělo by to diagnostiku.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

sedlik18
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: stř dub 13, 2011 19:04
Bydliště: Plzeň

Re: bublinky v palivu

Příspěvek od sedlik18 » čtv črc 19, 2018 19:14

Diagnostiku mam - Delphi i Clip. Obě jsou čisté bez chyb...
chyba se objevila až když jsem odpojil jedno nebo druhé čidlo na liště railu a zkusil nastartovat, kdyz nsem odpojil senzor na hadicce s palivem a postupne jsem odpojoval jednu za druhym a zkousel startovat s tim, ze se to treba prepne do nouzaku a chytne to - neco jako kdyz je spatna vaha vzduchu a odpojim ji a auto jede na vychozi hodnoty... nic nepomohlo... kdyz jsem to vse pospojoval a chyby vymazal, uz se nic neobjevilo...

Nema to nekde tedy tu pojistku, ktera v pripade narazu zhasne motor? Vim, ze tesne pred tim jsem mel auto nastartovane, nesvitilo mi svetlo u spolujezdce tak sem do nej bouchnul, jestli tam neni treba spatnej kontakt, pak uz sem sedal do auta s vyplim motorem a nesel nahodit.

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: bublinky v palivu

Příspěvek od EfineSS » čtv črc 19, 2018 20:05

To chce mrknout na aktuální hodnoty čidel při startu. Ta pojistka pokud tam je tak na někde na palivovým vedení v motoru.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

sedlik18
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: stř dub 13, 2011 19:04
Bydliště: Plzeň

Re: bublinky v palivu

Příspěvek od sedlik18 » čtv črc 19, 2018 21:02

Na jaké hodnoty konkrétně mám koukat? Ráno to napojím a vyčtu.
pojistku sem nikde nenašel ale palivo teče a protéká...

sedlik18
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: stř dub 13, 2011 19:04
Bydliště: Plzeň

Re: bublinky v palivu

Příspěvek od sedlik18 » pát črc 20, 2018 12:42

Tak baterka nabitá a vyčetl jsem hodnoty a nejzajímavětší pro mě byl tlak na liště - 8-11 barů při startování navíc šel maličko dolů, ale nastavení tlaku na liště má být 260 barů...
Takže čerpadlo :(
vymontoval jsem DRV ventil - dá se nějak poznat, jestli je ok nebo ne? Čerpadlo je Siemens a nemyslím si, že by takhle ze dne na den odešlo bez příznaků (houpání na volnoběhu, nedostatečný výkon... ještě minulý týden sem to hnal 190 na tempomat po německé dálnici...). Všude sem se dočetl jak je tohle čerpadlo nesmrtelný..
Nebo by to nemohl být ventil na liště nakonci, který by ten tlak pouštěl do přepadu? Ten má být zavřený a jen "regulovat" ne?

milan.maly
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28

Re: bublinky v palivu

Příspěvek od milan.maly » pát črc 20, 2018 22:51

Rovnaky problem som mal na 1,5dCi v Megane. Predpokladam, ze 2,0dCi to ma podobne. Rano som odstavil auto a vever uz nenastartoval. Tlak v rampe pri startovani bol 3bary oproti pozadovanym 250 alebo tak nejak. Chyba na diagnostike ziadna. Problemom bol regulacny ventil tlaku umiestneny na cerpadle. Po vymene uz desiatky tisic km bez problemov. Ak to nebude regulacny ventil, tak moze pustat do prepadu este niektory vstrekovac, alebo bezpecnostny ventil v rampe. Bez dostatocneho tlaku v rampe jednotka vstrekovania neotvori vstrekovace a motor toci naprazdno bez paliva.
PS: V regulacnom ventile sa zasekava ihla, ktora zatvara/otvara privod paliva do rampy. Mohlo by tak pomoct ventil vybrat a prefuknut, alebo po nom len poklepat. U mna to pomohlo na den, potom sa zasekol znova. Uz som ale aspon vedel, co mam vymenit.
Drzim palce!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012

sedlik18
Advanced member
Příspěvky: 252
Registrován: stř dub 13, 2011 19:04
Bydliště: Plzeň

Re: bublinky v palivu

Příspěvek od sedlik18 » ned črc 22, 2018 00:21

Tak vyřešeno - nejsem si úplně jistej proč, ale bylo to čerpadlo.
Přemýšlel jsem, jestli mám koupit nový regulační ventil čerpadla a nebo celé čerpadlo starší včetně tohoto ventilu - a to levněji. Jelikož jsem si nebyl jistý tím ventilem, ale věděl jsem, že to bude buďto jedno, druhé a nebo pak vadné čidlo na liště RAILU (motor nespustil, protože na liště nebyl dostatečný tlak, nebo si to alespoň myslel motor) vzal jsem starší čerpadlo.
Napřed jsem dal do svého čerpadla ventil z druhého čerpadla, opatřený novými kroužky a nepomohlo. Napompoval naftu balonkem a auto stále nestartovalo, ani sem ho nedával na diag. Pak jsem vyměnil celé čerpadlo, napumpoval balonkem naftu a nastartoval jsem na druhý pokus. Poté už několikrát po sobě bez problému a i jsem auto projel po dálnici dohromady 80km.

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: urbisko a 6 hostů