Příspěvek
od Renaulťák » čtv črc 01, 2021 16:00
Dnes jsem pred STK lestil cupatko a pri otevreni haubny me doslova mrsklo. Na expanzce nebylo vicko. Neztratilo se, ale povalovalo se na plaste pod oknem, presne nad tlumicem. Mozek zacal makat na plne otacky a neslo mi do palice, jak se tam dostalo.
Chladici kapalini jsem si nechal menit ve znackovem pred rokem. Tak, ze by zapomeli nasroubovat neni realne, protoze minimalne pri kazdem myti oteviram haubnu a vyharuji listi a jine floristicke zbytky z odtoku a mrizky. Vicka bych zi za ten rok vsim.
Druha varianta, ze jej nejaka inteligentni kuna odsroubovala, otevrela haubnu a dala za pirelu. Pri zavrene se tam nedostane.
Pak mi bleskla myslenka na reklamaci zeny, ze neni kapalina v ostrikovaci. Za tepla jsem na ni nabeh do prace, jestli nedavala nekomu dolit. Ze ona sama pod kapotu neleze, je jasne mohla nekoho pozadat a ja se tesil na vymenu chadici kapaliny, pokud by tam nekdo nalil ostrikovacovy sajrajt. Dusovala se, ze ani ona, co verim, ani nikdo druhy. (Po kovidu ji vsak nekdy hapruje pamet, co si nechce priznat)
Posledni varianta, ze vicko bylo povolene, natlakovane a zrovna pri otevreni kapoty vyskocilo a dopadlo za pirelu. Nahoda je blbec a realitu se asi nikdy nedovim.
Ted pri kazdem otevreni pribyla dalsi povinnost, zkontrolovat dotazeni vicka.
Nikdy jsem neresil protokoly z STK. Pri zakladani do sanonu jsem je omrkl a zjistil jsem, ze pri prvni STK po ctyrech letech byla mala chybycka: Vyfukove potrubi, stav. Za dva roky opet stejna chybicka. Po dalsich dvou letech se vyfuk opravil a vyskytla se chybicka: Nosna konstrukce je povrchove zkorodovana, ochranny nater nosne konstrukce viditelne poskozeny. Toto me, co by lestice urazilo.
Opet jsme prozili dva roky, za ktere najeli dalsich 12 000 km a vse odrezlo a natrelo se. Za to se pridala chybicka na svetlech, je pravda, ze nahoze jemne zacinaji prasivet. Pribilo poskozeni nektere casti karoserie, ktere ma ale poze vliv na esteticky vzhel. Nejake kaminky jsou. Stavaj se z nich astetici. Priste pojedu radeji spinavy. Dalsi mala je unik oleje a kapalin. neodkapavaj na vozovku. Toho si vsimnout tam, tak i prez zakaz vstupu do haly, chytnu mladeho pod krk a hodim do kanalu, at mi to ukaze. Jedina viditelna mastnota je na dosedacich plochach brzd a muze odkapavat voda z klimatizace. Mladej pri odevzdani prohlasil, ze vse je super. Odpovedel jsem mu, ze musi, protoze to neni nejaky koncernovy. Asi byl jejich priznivcem.
Jedinym pozitivem je odedneska na SK STK, ze nelepi nalepky o EK a TK na celni sklo. Ocekaval bych nejakou usporu.
Minuly mesic, jeste s nalepkama mladej platil 85 €. Ja beuz nalepek 85 €. Jeste, ze neprosla snaha, aby byla u starsich vozidel STK kazdy rok.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá