Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od amat » úte lis 22, 2016 18:42

Přátelé tak už to potkalo i mě. Koncem září jsem nechal dělat rozvody na 2.0dCi a protože při tom vytahují motor z auta, tak jsem využil příležitosti a nechal jsem si vyměnit převodovku, ať moji původní mám venku a zároveň mám provozuschopné auto. Bohužel náhradní převodovka (z PL) nepřežila páteční svižnou jízdu (190+) a začala při jízdě klepat!! Včera jsme na to se Zefkem koukali a vůbec nechápeme jak je možné, že to klepe... Vyloučili jsme poloosy, klepání nereaguje na zatáčení, vypadá to buď na problém s výstupní hřídelí převodovky nebo uložení diferenciálu. Převodovka nehučí, jen klepe - nejintenzivněji kolem 50kmh. Auto jsem tedy musel odstavit a uspíšit repasi původní převodovky. Ta už po skoro 300 000km začala trochu hučet za studeného oleje.

Repasi svěřím panu Sixtovi, což je snad největší odborník na převodovky v Česku, dokonce staví i závodní skříně. Jak to tak u nás bývá, zaměřuje se hlavně na převodovky VW, ale volali jsme si a říkal, že repasi PK4ky udělá, jen si musím díly zajistit sám - což mi naopak vyhovuje.

Když už se bude převodovka repasovat, vyměním všechny ložiska ať je klid. Přemýšlím i nad synchrony, ale tady bych měnil asi jen 1,2,3,4 vyšší kvalty řadily vždy v pohodě. Tady je rozpis ložisek s cenami a čísly (nejde vložit tabulka, takže jako obrázek):

Obrázek

Přemýšlím co dalšího bych ještě při repasi převodovky měl vyměnit?
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od amat » stř lis 23, 2016 03:06

Repasovat budu zde: www.prevodovky-sixta.cz
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

matts
Advanced member
Příspěvky: 394
Registrován: úte kvě 23, 2006 08:15

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od matts » stř lis 23, 2016 17:01

Tak to som zvedavy na kolko ta to vyde. Ja mam za chvilku 200tis a prevodovka drzi. Hoci ako sa teraz ochladilo pride mi ze horsie radi 1234 :D ale ked sa rohreje je to ok, skusim olej vymenit
megane 1.6 16v red a laguna GT 2.0 dci black

FyBy
Junior member
Příspěvky: 223
Registrován: sob říj 03, 2015 07:55
Bydliště: Praha

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od FyBy » stř lis 30, 2016 09:38

Taky jsem zvědav jak to vyjde. Mám trošku problémy s jedničkou, to už jsem psal. Nechal jsem vyměnit olej (samozřejmě elfika) a pocitově se to trochu zlepšilo, ale je fakt, že na jedničku často musím dost tlačit. Někdy ne, ale to je tak 30% času kdy tam padne jako nic. Ostatní kvalty padají jedna báseň. Čili jsem psychicky připravenej na případnej repas někdy....na druhou stranu už s tím takhle jezdím 30 000 km a není to ani horší ani lepší.

Tak díky amate za info ohledně repase a určitě pokračuj, zajímá mě to.
Laguna III grandtour, 4control, 2.0dci 127kw 172k
Ex. Laguna III liftback, Bose 4control, 2.0dci 96kw 130k
Ex. Megane III grandtour, gt style, 1.2Tce 85kw 115k
Ex. Clio III grandtour, 1.2 55kw 75k

bopol
Junior member
Příspěvky: 151
Registrován: pon úno 21, 2011 19:38

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od bopol » stř srp 02, 2017 22:41

Zdravim,zacalo mi na 5 a 6 stupni za jazdy sustat ked pridam,najskor som si myslel,ze je to klima al.ventilator ale sa to zhorsuje z tyz.na tyz.Trochu to robi aj na 4ke.Ked vytlacim spojku tak to prestane.Co to moze byt prevodovka al.spojka?dik za rady. Motor je 2.0T 150kw GT benzin.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od amat » stř srp 02, 2017 23:33

Může to dělat uložení motoru.
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

bopol
Junior member
Příspěvky: 151
Registrován: pon úno 21, 2011 19:38

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od bopol » čtv srp 03, 2017 23:12

Myslis,ked to robi to sustanie pri pridavani a ked vytlacim spojku za jazdy tak to prestane.Silenblok motora a prevodovky som menil nedavno.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od amat » pát srp 04, 2017 00:07

Může být, když je motor v záběru, tak tlačí na dorazy silentbloku, když se stlačí spojka, tak se vrátí do klidové polohy. Tohle může být problém, když se silentbloky měnily, mohly se usadit špatně. Správně nastavit silentbloky může být oříšek, Když se nastaví špatně mohou výkyvy motoru poškodit třeba vlnovec výfuku a ten pak může vyluzovat podivné zvuky.
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

bopol
Junior member
Příspěvky: 151
Registrován: pon úno 21, 2011 19:38

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od bopol » pát srp 04, 2017 11:02

Silentblok som menil iba jeden taky velky motor-prevodovka.V pondelok idem do servisu tak uvidim.Zatial dik.

bopol
Junior member
Příspěvky: 151
Registrován: pon úno 21, 2011 19:38

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od bopol » pon srp 07, 2017 14:17

Tak sme dnes nezistili nic lebo to az tak moc nerobilo iba fakt minimum sustania.Zatial budem jazdit a uvidime.Neviete nahodou aka znacka spojky a dvojhmoty sa davala do L3 2,0T-150kw.r.v.2009?To len pre moju zaujimavost,urcite dam potom orig.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od amat » pon srp 07, 2017 14:47

Originál je LUK.
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

bopol
Junior member
Příspěvky: 151
Registrován: pon úno 21, 2011 19:38

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od bopol » úte srp 08, 2017 12:33

A nevies nahodou kolko stoji orig.dvojhmota a spojka aj s loziskom? dik

kubec666
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: sob říj 18, 2014 20:17

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od kubec666 » stř srp 09, 2017 08:35

Cela sada Luk dvojhomta spojka pritlacny tanier ložisko vide cca na 750-800€.
Renault Laguna 2.0dci 110kw energy

bopol
Junior member
Příspěvky: 151
Registrován: pon úno 21, 2011 19:38

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od bopol » sob srp 12, 2017 21:20

V renaulte za 800e? Kamarat menil na M3 rs trophy a stala 3tis.e a to je predajca v renaulte.

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3982
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od amat » sob srp 12, 2017 22:31

Tomu se vůbec nemůžeš divit, M3 R.S. navíc ve verzi Trophy má spojku úplně jinou než kdejaká Laguna 3.
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 240 000km

Dále doma:
Laguna III liftback Dynamique, 4Control, Bose, 2.0dCi 110kW, 2013, 170 000km
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

kubec666
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: sob říj 18, 2014 20:17

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od kubec666 » ned srp 13, 2017 10:48

Ja netvrdím že v renaulte. nikdy nenakupujem diely v servisoch pokial si viem ten istý zohnať hoci kde inde lacnejšie veď luk sa dá kúpiť aj mimo renualtu a je to to isté čo kúpite v renaulte pod značko renault.
Renault Laguna 2.0dci 110kw energy

cich1
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: sob led 31, 2015 07:08

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od cich1 » pát lis 24, 2017 19:04

amat píše:
stř lis 23, 2016 03:06
Repasovat budu zde: www.prevodovky-sixta.cz
Ahoj,
prováděl jsi prosím tuto repasi? Mohu poprosit o pár informací jak to probíhalo?
děkuji

Cvachta
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte srp 02, 2011 08:24

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od Cvachta » úte črc 21, 2020 15:59

Jen bych zde rád popsal svou zkušenost s repasováním převodovek, je to tak smutný až se u toho člověk musí zasmát a dnes jsem rád, že se to všechno stalo protože teď se mojí Lagunky III GT nikdy nevzdám :-D

Všechno to začalo zhruba před dvěma lety kdy jsem jel jako blbec, zařadil, ozvala se rána a zůstal mi tam viset 3. kvalt. Známý měl kamaráda, který měl servis a dělal renaulty. Tak jsem se s ním domluvil, že se mi na to podívají. Po několika dnech přišla zpráva, že je v háji převodovka a že mám dvě možnosti. A) nechat zrepasovat převodovku B) že má možnost dostat se přímo k originál převodovce které nebude stát zase tolik. Jelikož cena za novou nebyla tak drastická (cenu si přesně nepamatuji ale tuším, že jsem jim nechal za převodovku, spojkovou sadu a nějaké další drobnosti 55-60 tisíc) tak jsem zvolil variantu nové převodovky. Za pár dnů jsem odjel a vše se jevilo že je OK. Za pár dnů jsem si všiml, že mi nefunguje tempomat a ukazatel řazení rychlosti, tak jsem připojil diagnostiku a nikde nic, žádná chyba. Časem se připojila i chyba ruční brzdy, která se samovolně při dlouhém stání v kopci uvolnila. Hledal jsem závady všude možně, měření pojistek, proměřování kabeláže, výměna čidla v převodovce prostě všechno co mě napadlo. Po roce zoufalství jsem z ještě většího zoufalství dal auto do origo autoservisu a to co mi řekli jsem vážně nečekal. Pane, víte, že ve Vaší Laguně III GT máte převodovku z úplně jiného auta? Ti kr....i mi namontovali převodovku která patřila někam do clia nebo traffica. Ano, byla to pk4 ale ne 012 ale 004. Převodovka má jiné poměry, mechinici v renaultu při projížďce zjistili, že motor točí asi o 300 otáček míň než by měl. A proto nic pořádně nefungovalo, řídící jednotka věděla, že má mít tolik a tolik otáček při takové rychlosti a to prostě neměla. Takže hned jsem volal do servisu kde mi převodovku měnili a bylo mi řečeno, že to by na to nemělo mít vliv. To už jsem začal pěnit a jel si osobně popovídat do servisu. Tam mi chudák mechanik vysvětloval že nechápe jak se to stalo a že se moc omlouvá tak říkám dobře, tak co s tím? I když jsem mu nabídl nějaké peníze za montáž mé původní převodovky (kterou tam měl v regálu ¨zrepasovanou¨) tak se kroutil že to je strašně práce a já nevim kdesi cosi. Tak jsem se už na...l naložil si mou původní převodovku a odvezl si jí se slovy, že za 14 dní mu přivezu tu sra..u co mi tam namontovali. Takže loni v létě jsem se pustil do výměny převodovky sám v garáži. Trvalo mi to asi pět dní práce, nespočet hodin v dialogysu a brouzdání po internetu. Nakonec to ¨dobře¨ dopadlo. Rozjel jsem se a už to ukazovalo kdy mám řadit, tempomat funkční všechno šlapalo krásně. Cejtil jsem se jako v pohádce :-D

No a po půl roce to začalo. NA dálnici když jsem měl zařazenou 5 nebo 6 tak to neskutečně hučelo. Ale až tak, že když jsem přojížděl kolem kamionu tak jsem ho neslyšel protože jediný co jsem slyšel byla moje převodovka. Dostavilo se totální zoufalstvím myšlenky na hození auta ze skály byly pořád silnější a silnější. Nakonec přišel můj táta a říká, pojď, to zrepasujeme společně na tom není nic složitého, sám jsem si udělal převodovku ve škodovce ( to jsem se musel smát, protože jeho story, jak po měsící na sídlišti v Praze za bouřlivého potlesku přihlížejících z balkonů složil převodovku opačně a měl jeden kvalt dopředu a zbytek dozadu je legendární :-D) Nakonec jsem sebral odvahu a pustili jsme se do toho. Nakoupili jsme stahováky, hydraulický lis a milion dalšího nářadí (nakonec se z toho vyklubali i rozvody, tentokrát opravdu nová spojka, dvojhmota, řemen, vodní pumpa, ložiska, a repase alternátoru)

Když to zkrátím, tak po rozlousknutí převodovky jsem se nestačil divit. Na magnetu bylo tolik pilin že ani nebyl vidět! Pružinka co drží jednu ze dvou ovládacích tyčí, nebo jak to pojmenovat, nebyla zaháknutá. Gumička která slouží jako doraz nikde nebyla. KDyž jsem vyndal hřídele, tak jsem si všiml, že miska ložiska je spálená od válečku, které se v ní točí. A hele, našel jsem o kroužek z dorazu, kousky se ho dostaly do mazacího kanálku! Takže ložisko se špatně promazávalo a odporoučelo se. Nakonec jsem se rozhodl pro kompletní výměnu všech ložisek, gufer a 2. převodového kola, které bylo celkem jeté. Pravděpodobně na převodovce někdo opravdu dělal nějaký repas, protože některá ložiska byla timken místo snr, ale byla dost mizerně provedená.

Takže ponaučení pro všechny na závěr. Nikdy si nenechte repasovat převodovku jen tak někde, protože Vás to pravděpodobně časem doběhne. Chce to opravdu pořádnou dávku preciznosti kterou za pár korun nedostanete.

P.S. Mám už najeto skoro 10.000 kilometrů, žádné hučení, žádné škubání řadící páky a krásně zapadající rychlosti...

Kašpy
Junior member
Příspěvky: 132
Registrován: pát srp 28, 2009 09:41

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od Kašpy » čtv črc 23, 2020 22:31

Smekám! :super:
Kolik tě ta sranda nakonec vyšla (včetně přípravků atd.) a jak dlouho jste si s tím hráli?A proč i rozvody, máš už tolik nalítáno? :?:
Počítám, že když už jsi to měl nacvičené a jestli jste měli vše nakoupené, tak jste těch 5 dnů pokořili. :wink:
Jinak co vím, tak 004 se dávala do ph2 a 3 (nevím jestli do všech), a je tam právě rozdíl, že má delší převod a motor tedy točí o těch cca 300ot.méně...
Renault 6TL,Renault 16TL,Renault 16TX,Renault 25 2.2,Renault 25 2.2 fl,Laguna II Grandtour 1.9dCi,facelift Laguna II Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0 dCi.

Cvachta
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: úte srp 02, 2011 08:24

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od Cvachta » pon črc 27, 2020 12:53

Komplet úplně všechno (spojkova sada, dvojhmota, repas turba, alternátoru, rozvody, řemen, všechny ložiska na který jsem narazil, všechny náplně) i s nářadím asi 65 tisíc bez DPH. Do převodovky jsem kupoval vše origo v renaultu, takže tam by se dalo něco málo ušetřit. Mam nalítáno necelých 270.000 tak jsem si řekl, že když to budu mít všechno venku tak už to udělám pořádně. Takovou generálku :-D Když jsem zjistil asi v 6 večer, když už jsem měl všechno kromě kapoty složené, po nastartování, že mi nefunguje spojka, tak jsem nejdřív málem omdlel ale hned jsme se pustil zase do rozebírání. Druhý den jsem měl večer v 8 hodin hotovo a odjížděl jsem z garáže. Takže Vyndání a zandání motoru zhruba jeden den a čistě repase převodovky (kompletní vylisování všech ložisek, rozebrání hřídelí, kompletní odmaštění a prohlédnutí všeho pěkně detailně lupou je taky tak jeden den. Takže za dva dny se to dá udělat, když se nic neposere, například zarezlej šroub nebo když si jako blbec nevyfotim nějakej kus plechu a pak 4 hodiny laboruju kam patří. :-D

Někdo si možná řekne, že jsem blázen dát do toho tolik peněz, ale mám k tomu autu opravdu vztah a navíc mám teď jistotu, že je vše opravdu pořádně udělané. Ještě mě teda čeká hřeben řízení ve kterém je nějaká vůle a strašně křupe, ale to už je po tom všem fraška...

Kašpy
Junior member
Příspěvky: 132
Registrován: pát srp 28, 2009 09:41

Re: Repase převodovky PK4 (PK4-012)

Příspěvek od Kašpy » úte črc 28, 2020 19:01

Cena pěkná :shock: ale silný citový vztah je holt silný citový vztah a nedivím se :mrgreen:
Nestačím zírat a máš můj obdiv :D
Renault 6TL,Renault 16TL,Renault 16TX,Renault 25 2.2,Renault 25 2.2 fl,Laguna II Grandtour 1.9dCi,facelift Laguna II Grandtour 2.0 dCi,Laguna III Grandtour 2.0 dCi.

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti