2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

LukMa
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: čtv úno 22, 2018 07:21

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od LukMa » úte úno 12, 2019 17:08

Nevím jestli je to může být řetězem...
Už nějaký půl rok, mě divně vrčí auto na volnoběh. Když malinko přidám plyn, auto stichne a jak klesnou otáčky, začne opět vrčet. Jak zatlačím na motor, vrčení přestane....
Nechal jsem si kontrolovat silentbloky motoru a jeden mi měnily, motor ovšem stále vrčí. Myslíte, že to mohou dělat rozvody, nebo se mám dále pokouše hledat něco uvolněného ?
Je to Laguna 3, 2.0 dci, 2007 - nalítáno cca 270 000 (řetěz údajně měněn na 120 000).

Odkaz na "vrčení" https://youtu.be/OzFCFGbaB30

Díky

Drenty
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: sob zář 14, 2013 13:16
Bydliště: Brno

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od Drenty » čtv úno 14, 2019 12:14

Já měnil rozvody sice na M III ale je to stejné. Celkem to byl porod, moc místa tam není. Měl v té době najeto 220tis. a ještě by to určitě do těch 300 tis vydrželo. Mám teď takovej záludnej problém a nevím co s tím, jestli něco na rozvodech no netuším. Když je teplo tak motor si krásně přede, ale jak udeřila zima teploty pod 0°C tak po nastartování studeného motoru mě něco dělá bordel v motoru. Je to slyšet hlavně zevnitř, z venku bych nic nepoznal, až když si to poslechnu na straně rozvodů tak je tam něco málo slyšet. Nevím jak bych to nazval, takové rachocení, po přídání plynu se to v určitých otáčkách ztrácí nebo se to zintenzivní. Po ujetí pár km a zahřátí motoru tak na 70°C se to ztratí a motor krásně přede. Auto jede a táhne jak má jak za studena tak zatepla, chod má taky v pořádku, diag. bez chyby. Když je teplo +5 °C tak všechno v pohodě, jak mrzne tak to začne. Hydroštely sem vyrátil, auto týden stálo a v den kdy bylo celkem teplo sem ho nakopl a bylo všechno v pořádku žádný klepání. Olej liju elfa dle výrobce, teď nedávno vyměněn. Auto sem si dovezl z německa na jaře takže netuším jestli to dělalo i před výměnou rozvodů v zimě.
Každopádně mě nenapadá co to může bejt a rozdělávat a měnit tomu bych se chtěl vyhnout. Vstřiky byly v létě na kontrole a všechny OK.

https://www.youtube.com/watch?v=g4jGLMkm8b0
Renault Megane III Grandtour 2.0 dci 118 kW GT
Renault Megane II Grandtour 2.0 dCi 110 kW
Renault Megane II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Renault Megane II Grandtour 1.6 16V 83 kW
Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 88 kW

popelka
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: sob kvě 13, 2017 17:42
Bydliště: Jaroměř

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od popelka » pát úno 15, 2019 12:21

Laguna 3 2,0dci najeto 220tis a retez pred smrti, takze doporucuji vymenit.

Uživatelský avatar
jaggerl
Experienced member
Příspěvky: 610
Registrován: stř bře 26, 2014 16:56

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od jaggerl » pát úno 15, 2019 16:01

Rozhodně komplet řetězové rozvody. Řešil jsem to u Laguny cca ve 260tis nez jsem ji prodal. vyjedla se jedna z vodících lišt a orvalo to i zuby na ozubeném kolečku, prý je to s tímto nájezdem normální, tedy rozhodně řešit. Auto má aktuálně najeto 380tis a stále slouží v rodině.
Renault Scenic IV 1.3 TCe 103kW, 2018, ZEN, Modrá Cosmos
Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid, 2019, zelená metalíza

Stormy
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 29, 2012 12:51
Bydliště: Göding

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od Stormy » sob úno 16, 2019 20:12

Něco podobného jsem letos zaznamenal u své Laguny. Dělá to jen když mrzne a dělá to jen chvíli po nastartování. Jde to slyšet jen z venku, takže jsem to zaznamenal při čištění skel. Minulý rok jsem měnil obě kladky a řemen vnějších rozvodů. Najeto cca 209 tis. km. Žádné chyby při diagnostice. Čím by to mohlo být? https://youtu.be/UvwnXRvQryw
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP :-). Obrázek Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP

JNCZ
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř led 09, 2019 17:02
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od JNCZ » pát dub 12, 2019 22:59

Nevím, jestli někdo z vás měřil tu mezeru mezi řetězem, u mě to bylo přesně 8mm před výměnou a 13,7mm po výměně.
Nedával jsem tam origo ale náhradu od SKF, dále rovnou také vodní pumpu a řemen. Celá sranda i s olejem a filtrem za cca 6500,-

Dá se to bez vyndání motoru, boj byl dostat se na aretační kolík za klimakompresorem. Pod nánosem hnusu nebyl vidět, očistit ho v tak malém prostoru dalo dost práce.

Diagnostika před výměnou OK, ovšem moje ucho začalo čím dál více slyšet chrastivý zvuk, zejména pak v zimě při volnoběhu a okolo 2000-2200 otáček.

Po výměně je téměř ticho. Zdá se mi lepší odezva na plyn, ale to může být klidně placeboefekt.

Moc jsem toho nevyfotil, ale něco málo https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Řiďte se podle sluchu a ne podle kilometrového nájezdu. 300t km by podle mě všechno v pohodě zvládlo - ale za cenu jistého zvukového diskomfortu.

Pokud někdo bude potřebovat přípravek na časování M9R z okolí Teplic, rád zapůjčím za vratnou zálohu.
Renault Laguna III 2.0dCi GT M9R820 2012 4control 131kW - 195tkm EGR OFF

Renault Can Clip 188, Kess V2, Dialogys, VISU
Opravy, ECU dump, software https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu

Uživatelský avatar
Václav Sedlář
Experienced member
Příspěvky: 792
Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
Bydliště: Liberec

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od Václav Sedlář » sob dub 13, 2019 17:40

Docela by mě zajímal ten chrastivý zvuk. Teď po výměně oleje (měním po 15k) s mi zdá motor hlučnější, ale to asi řetěz nebude, když mám najeto 130 000...
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.

JNCZ
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř led 09, 2019 17:02
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od JNCZ » ned dub 14, 2019 23:05

Co kvalita nafty? Jednou jedinkrát jsem vzal na RobOil a pár kilometrů na to jsem vypumpovával nádrž. Případně jestli jsi nezměnil olej?

Zvuk prakticky za nic zaměnit nejde...
Renault Laguna III 2.0dCi GT M9R820 2012 4control 131kW - 195tkm EGR OFF

Renault Can Clip 188, Kess V2, Dialogys, VISU
Opravy, ECU dump, software https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu

Uživatelský avatar
Václav Sedlář
Experienced member
Příspěvky: 792
Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
Bydliště: Liberec

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od Václav Sedlář » pon dub 15, 2019 22:53

No první 3-4 měsíce co jsem měl auto, jsem bral prémiovou naftu na benzince MOL. Na doporučení uživatele FrantisekK jsem pak přešel na Vervu diesel od benziny, kterou tam leju už od října a nic jiného nedávám. Aditiva zatím nedávám. Olej mám motrio co mi nabídli v autorizovaném servisu.

Jo ještě jsem si všiml, že když stojím na volnoběh, tak se mi klepe spolujezdcův stěrač - může to být unaveným silentblokem?
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.

bejmar
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: sob bře 30, 2019 09:39

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od bejmar » stř kvě 01, 2019 11:16

Při jízdě na dálnici mi laguna iii 2.0dci 127kw chcípla. Kouknul sem na palubku a svítila chyba mazání. Odtáhli mě a doma potom sem to zkusil nastartovat. Po pár pokusech to chytlo-chod motoru hroznej. Svítí zkontroluj vstřikování na palubce a obdii levná diagnostika načetla chybu p0340, snímač vačky. Zkusil sem dát novej snímač vačky i klikovky, ale je to stejné. Navíc při přidání plynu se pak rozsvítí chyba tlaku mazání na palubovce. Asi to bude skočený na rozvodech. Chci se ještě zeptat- Ten napínák řetězu na rozvodech je hydraulickej? Potom by to dávalo smysl nízkej tlak oleje řetěz nebyl naplej a přeskočilo to. Jinak to auto sem nedávno koupil a má 240t nalítáno.

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3131
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od EfineSS » stř kvě 01, 2019 11:53

jaký je to rok? spíš jestli to není přidřený. mrkni na olejovej filtr, jestli tam nejsou kovový špony.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

bejmar
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: sob bře 30, 2019 09:39

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od bejmar » stř kvě 01, 2019 12:22

EfineSS píše:
stř kvě 01, 2019 11:53
jaký je to rok? spíš jestli to není přidřený. mrkni na olejovej filtr, jestli tam nejsou kovový špony.
2008

bejmar
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: sob bře 30, 2019 09:39

Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?

Příspěvek od bejmar » stř kvě 01, 2019 12:35

Jak je to se zaměnitelností těch motorů? Mám typ M9R-F8 (M9R-800), 1 995 cm3, 127 kW

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti