2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
Moderátor: Moderators General
Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
Nevím jestli je to může být řetězem...
Už nějaký půl rok, mě divně vrčí auto na volnoběh. Když malinko přidám plyn, auto stichne a jak klesnou otáčky, začne opět vrčet. Jak zatlačím na motor, vrčení přestane....
Nechal jsem si kontrolovat silentbloky motoru a jeden mi měnily, motor ovšem stále vrčí. Myslíte, že to mohou dělat rozvody, nebo se mám dále pokouše hledat něco uvolněného ?
Je to Laguna 3, 2.0 dci, 2007 - nalítáno cca 270 000 (řetěz údajně měněn na 120 000).
Odkaz na "vrčení" https://youtu.be/OzFCFGbaB30
Díky
Už nějaký půl rok, mě divně vrčí auto na volnoběh. Když malinko přidám plyn, auto stichne a jak klesnou otáčky, začne opět vrčet. Jak zatlačím na motor, vrčení přestane....
Nechal jsem si kontrolovat silentbloky motoru a jeden mi měnily, motor ovšem stále vrčí. Myslíte, že to mohou dělat rozvody, nebo se mám dále pokouše hledat něco uvolněného ?
Je to Laguna 3, 2.0 dci, 2007 - nalítáno cca 270 000 (řetěz údajně měněn na 120 000).
Odkaz na "vrčení" https://youtu.be/OzFCFGbaB30
Díky
Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
Já měnil rozvody sice na M III ale je to stejné. Celkem to byl porod, moc místa tam není. Měl v té době najeto 220tis. a ještě by to určitě do těch 300 tis vydrželo. Mám teď takovej záludnej problém a nevím co s tím, jestli něco na rozvodech no netuším. Když je teplo tak motor si krásně přede, ale jak udeřila zima teploty pod 0°C tak po nastartování studeného motoru mě něco dělá bordel v motoru. Je to slyšet hlavně zevnitř, z venku bych nic nepoznal, až když si to poslechnu na straně rozvodů tak je tam něco málo slyšet. Nevím jak bych to nazval, takové rachocení, po přídání plynu se to v určitých otáčkách ztrácí nebo se to zintenzivní. Po ujetí pár km a zahřátí motoru tak na 70°C se to ztratí a motor krásně přede. Auto jede a táhne jak má jak za studena tak zatepla, chod má taky v pořádku, diag. bez chyby. Když je teplo +5 °C tak všechno v pohodě, jak mrzne tak to začne. Hydroštely sem vyrátil, auto týden stálo a v den kdy bylo celkem teplo sem ho nakopl a bylo všechno v pořádku žádný klepání. Olej liju elfa dle výrobce, teď nedávno vyměněn. Auto sem si dovezl z německa na jaře takže netuším jestli to dělalo i před výměnou rozvodů v zimě.
Každopádně mě nenapadá co to může bejt a rozdělávat a měnit tomu bych se chtěl vyhnout. Vstřiky byly v létě na kontrole a všechny OK.
https://www.youtube.com/watch?v=g4jGLMkm8b0
Každopádně mě nenapadá co to může bejt a rozdělávat a měnit tomu bych se chtěl vyhnout. Vstřiky byly v létě na kontrole a všechny OK.
https://www.youtube.com/watch?v=g4jGLMkm8b0
Renault Megane III Grandtour 2.0 dci 118 kW GT
Renault Megane II Grandtour 2.0 dCi 110 kW
Renault Megane II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Renault Megane II Grandtour 1.6 16V 83 kW
Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Renault Megane II Grandtour 2.0 dCi 110 kW
Renault Megane II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Renault Megane II Grandtour 1.6 16V 83 kW
Renault Laguna II Grandtour 1.9 dCi 88 kW
Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
Laguna 3 2,0dci najeto 220tis a retez pred smrti, takze doporucuji vymenit.
Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
Rozhodně komplet řetězové rozvody. Řešil jsem to u Laguny cca ve 260tis nez jsem ji prodal. vyjedla se jedna z vodících lišt a orvalo to i zuby na ozubeném kolečku, prý je to s tímto nájezdem normální, tedy rozhodně řešit. Auto má aktuálně najeto 380tis a stále slouží v rodině.
Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
Něco podobného jsem letos zaznamenal u své Laguny. Dělá to jen když mrzne a dělá to jen chvíli po nastartování. Jde to slyšet jen z venku, takže jsem to zaznamenal při čištění skel. Minulý rok jsem měnil obě kladky a řemen vnějších rozvodů. Najeto cca 209 tis. km. Žádné chyby při diagnostice. Čím by to mohlo být? https://youtu.be/UvwnXRvQryw
Tak zjištěna příčina - poškozená řemenice drážkového řemene na klice, ťukala o blok motoru.
Tak zjištěna příčina - poškozená řemenice drážkového řemene na klice, ťukala o blok motoru.
Naposledy upravil(a) Stormy dne úte bře 10, 2020 23:58, celkem upraveno 2 x.
Laguna III Grandtour, 2.0 dCi, 2008, 110kW, no FAP . Spotřeba RENAULT Laguna III GrandTour 2,0 110 kW / 150 HP
- JNCZ
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: stř led 09, 2019 17:02
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
Nevím, jestli někdo z vás měřil tu mezeru mezi řetězem, u mě to bylo přesně 8mm před výměnou a 13,7mm po výměně.
Nedával jsem tam origo ale náhradu od SKF, dále rovnou také vodní pumpu a řemen. Celá sranda i s olejem a filtrem za cca 6500,-
Dá se to bez vyndání motoru, boj byl dostat se na aretační kolík za klimakompresorem. Pod nánosem hnusu nebyl vidět, očistit ho v tak malém prostoru dalo dost práce.
Diagnostika před výměnou OK, ovšem moje ucho začalo čím dál více slyšet chrastivý zvuk, zejména pak v zimě při volnoběhu a okolo 2000-2200 otáček.
Po výměně je téměř ticho. Zdá se mi lepší odezva na plyn, ale to může být klidně placeboefekt.
Moc jsem toho nevyfotil, ale něco málo https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Řiďte se podle sluchu a ne podle kilometrového nájezdu. 300t km by podle mě všechno v pohodě zvládlo - ale za cenu jistého zvukového diskomfortu.
Pokud někdo bude potřebovat přípravek na časování M9R z okolí Teplic, rád zapůjčím za vratnou zálohu.
Nedával jsem tam origo ale náhradu od SKF, dále rovnou také vodní pumpu a řemen. Celá sranda i s olejem a filtrem za cca 6500,-
Dá se to bez vyndání motoru, boj byl dostat se na aretační kolík za klimakompresorem. Pod nánosem hnusu nebyl vidět, očistit ho v tak malém prostoru dalo dost práce.
Diagnostika před výměnou OK, ovšem moje ucho začalo čím dál více slyšet chrastivý zvuk, zejména pak v zimě při volnoběhu a okolo 2000-2200 otáček.
Po výměně je téměř ticho. Zdá se mi lepší odezva na plyn, ale to může být klidně placeboefekt.
Moc jsem toho nevyfotil, ale něco málo https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Řiďte se podle sluchu a ne podle kilometrového nájezdu. 300t km by podle mě všechno v pohodě zvládlo - ale za cenu jistého zvukového diskomfortu.
Pokud někdo bude potřebovat přípravek na časování M9R z okolí Teplic, rád zapůjčím za vratnou zálohu.
Renault Laguna III 2.0dCi GT M9R820 2012 4control 131kW EGR OFF
Renault Can Clip, Kess, KTAG, Renolink
Programování a úpravy jednotek (ABS, Dash, ECU...)
Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu
Renault Can Clip, Kess, KTAG, Renolink
Programování a úpravy jednotek (ABS, Dash, ECU...)
Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 938
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
Docela by mě zajímal ten chrastivý zvuk. Teď po výměně oleje (měním po 15k) s mi zdá motor hlučnější, ale to asi řetěz nebude, když mám najeto 130 000...
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
- JNCZ
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: stř led 09, 2019 17:02
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
Co kvalita nafty? Jednou jedinkrát jsem vzal na RobOil a pár kilometrů na to jsem vypumpovával nádrž. Případně jestli jsi nezměnil olej?
Zvuk prakticky za nic zaměnit nejde...
Zvuk prakticky za nic zaměnit nejde...
Renault Laguna III 2.0dCi GT M9R820 2012 4control 131kW EGR OFF
Renault Can Clip, Kess, KTAG, Renolink
Programování a úpravy jednotek (ABS, Dash, ECU...)
Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu
Renault Can Clip, Kess, KTAG, Renolink
Programování a úpravy jednotek (ABS, Dash, ECU...)
Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu
- Václav Sedlář
- Experienced member
- Příspěvky: 938
- Registrován: pát črc 06, 2007 09:14
- Bydliště: Liberec
Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
No první 3-4 měsíce co jsem měl auto, jsem bral prémiovou naftu na benzince MOL. Na doporučení uživatele FrantisekK jsem pak přešel na Vervu diesel od benziny, kterou tam leju už od října a nic jiného nedávám. Aditiva zatím nedávám. Olej mám motrio co mi nabídli v autorizovaném servisu.
Jo ještě jsem si všiml, že když stojím na volnoběh, tak se mi klepe spolujezdcův stěrač - může to být unaveným silentblokem?
Jo ještě jsem si všiml, že když stojím na volnoběh, tak se mi klepe spolujezdcův stěrač - může to být unaveným silentblokem?
Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm,65kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Renault Laguna Grandtour (Concorde), r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna III Grandtour, r.v. 2010,1995ccm/110kw.
Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
Při jízdě na dálnici mi laguna iii 2.0dci 127kw chcípla. Kouknul sem na palubku a svítila chyba mazání. Odtáhli mě a doma potom sem to zkusil nastartovat. Po pár pokusech to chytlo-chod motoru hroznej. Svítí zkontroluj vstřikování na palubce a obdii levná diagnostika načetla chybu p0340, snímač vačky. Zkusil sem dát novej snímač vačky i klikovky, ale je to stejné. Navíc při přidání plynu se pak rozsvítí chyba tlaku mazání na palubovce. Asi to bude skočený na rozvodech. Chci se ještě zeptat- Ten napínák řetězu na rozvodech je hydraulickej? Potom by to dávalo smysl nízkej tlak oleje řetěz nebyl naplej a přeskočilo to. Jinak to auto sem nedávno koupil a má 240t nalítáno.
Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
jaký je to rok? spíš jestli to není přidřený. mrkni na olejovej filtr, jestli tam nejsou kovový špony.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
Jak je to se zaměnitelností těch motorů? Mám typ M9R-F8 (M9R-800), 1 995 cm3, 127 kW
- JNCZ
- Starting member
- Příspěvky: 54
- Registrován: stř led 09, 2019 17:02
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0dCi řetěz po 300 000km - měnit?
To snad radši sám, než to dávat do servisu spřízněného s Auto Kelly... Jinak velmi trapný pokus o reklamu.
Renault Laguna III 2.0dCi GT M9R820 2012 4control 131kW EGR OFF
Renault Can Clip, Kess, KTAG, Renolink
Programování a úpravy jednotek (ABS, Dash, ECU...)
Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu
Renault Can Clip, Kess, KTAG, Renolink
Programování a úpravy jednotek (ABS, Dash, ECU...)
Servis v Bílině(okr. Teplice) - v případě zájmu o služby kontakt email v profilu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů