výměna horního uložení předních tlumičů

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Prochy20
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: úte říj 15, 2013 21:14

výměna horního uložení předních tlumičů

Příspěvek od Prochy20 » pát dub 22, 2016 20:43

Dávám sem návod na výměnu horního uložení předních tlumičů, kdyby se do toho někdo taky svépomocí pustil, aby věděl na co se
připravit.

Na těhlici povolíme 2x matku na šroubech, co drží dole tlumič (klíč 21). Ráčnou nebo fajfkou to nepůjde, chce to vratidlo
s trubkou je to pořádně dotažený. Nahoře povolíme 2x šroub (klíč 13) na držáku uložení a středovou matici vyhnutý (klíč 21).
Dole odpojíme od tlumiče tyčku stabilizátoru a uvolníme držák brzd.hadice.

Vyklepneme oba dolní šrouby. Trochu naklopíme náboj, zatlačíme do pružiny a dostanem ji mimo držák.Dávat při tom pozor, aby jsme si nevytáhly poloosu, nebo nenatrhly manžetu na kloubu.

Pak je třeba náboj zajist,použil jsem stahovací pásku. Nahoře vytočíme ty dva šrouby a bez obav i středovou matici, pod ní je ještě jedna a vyndáme horní pokličku co je pod ní.Na jedné straně šla střed.matice povolit bez problému, na druhé jsem zlomil imbus a ukroutil oříšek se šestihranem.
Nakonec jsem ji seknul majzlikem a pak šla už vytočit.

No a pak je už tlumič i s přužinou venku.Nasadime stahováky a stáhneme pružinu, až půjde rukou s uložením pootočit.A ted ten největší problém,vytočit tu druhou horní matku na tyči tlumiče.Je totiž utopená v kovové misce a dostat se na ní je problém. Jde to dobře dlouhým 17 oříškem a vzduch.pistolí. Ráčnou jsem to nezkoušel, ale sní
by se to točilo na tyči tlumiče. Nebo trubkovým klíčem a na středu podržet imbusem.Takže je potřeba asi mít přístup někam na dílnu. Pak už vyndáme celé uložení a vyměníme
co je potřeba.

Vyměnil jsem to koplet celé na obou stranách,jsou to cekem 4 díly.Hor.uložení pružiny,ložisko,horni držák a poklička pod.
horní matku.Všechno pořádně promazat vazelínou, složit, namotovat zpět a nezapomenout vše pořádne dotáhnout.
Pro zajímavost, jsem se ptal na cenu v servisu se sadou uložení Kayaba kolem 10 tis a s SKF ke 12 tis. Ale ceny jsou všude různé.
Koupil jsem sadu Kayaba na obě strany za 3370. Ne, ale v AutoKelly,tam vyjde Kayaba na 6350.

Dal jsem ještě nové tyčky stabilizátoru a výsledek nemá chybu, to ticho :) !!

obr. 1 - zajištění náboje kola
Obrázek
obr. 2 - vadné horní uložení tlumiče - oválná díra
Obrázek
obr. 3 - připraveno na montáž
Obrázek
Vel Satis 2,2dCI/110kw Initiale
Laguna II 1.8 16V Privilege

EX : Safrane 2.5 121kw: bohužel totalka, 2x Scorpio GL 2.4V6, Opel Omega A 2.0, Renault 25 GTX 2.2i,
Fiat Regata, Renault 18, 3x Renault 5, Fiat 128A.

Odpovědět

Zpět na „Renault Vel Satis“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host