Klimatizace - zamrzaji trubky

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od S3m8a » úte čer 16, 2015 15:08

Ahoj kolegove - je to obecny dotaz, tak doufam, ze tu nezapadne
pred par dny jsem nechal naplnit klimatizaci - problem je, ze v aute to chladi minimalne i kdyz mam max ventilator a teplotu 16°C. jake bylo ale prekvapeni, kdyz jsme otevreli kapotu a trubka klimy, ktera vede po podbehu smerem ke kabine byla omrzla - vylozene namraza na trubce, ktera se udela behem par vterin, po vypnuti behem par vterin okamzite mizi.


teorie jsou nasledujici:
1) spatne naplnena klimatizace (chyba pri odsani/plneni) - zbytek srazene kapaliny zamrzne a kompresor to neprotlaci
2) vadny klimakompresor, ktery dela nevim co

problem je, ze to ma naslednou sovuislost teoretickou - vlivem namrazenych trubek udajne doslo k nadmernemu zahrati chladice klimy, ktery extremne ohral chladic vody a teplota vyletla nahoru, protoze sahara (ktera bezelea na 100%) na druhou rychlost to nezchladila.
je neco takoveho mozne?
ma s tim nekdo zkusenost?
diky predem za tipy :)

Jirka
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne

Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade

Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga

Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris

Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris

Safrane V6 BiTurbo

bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw

Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"

Uživatelský avatar
Prochy20
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: úte říj 15, 2013 21:14

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od Prochy20 » úte čer 16, 2015 22:54

Mám zkušenost pouze s prvním bodem.
Aktivně jsem zajel na doplnění klimatizace, protože byla v akci za 400kč.
Po výsátí a znova napuštění , klima naběhla a po chvilce samovolně vypla.
Technik na to,že se nepodařilo odsát všechno a pojistný ventil klimu odpojuje.
Prý se to při odsávání stává, když je hodně teplo. Po znovu odsátí a naplněn vše OK.
Tak bych bod 1 asi vyloučil. Klima by se asi samovolně vypínala.
Podívej, do sekce Launa II. Má stejnou klimu a tento problém tam myslím byl řešen.
Lexus RX 400H
Laguna II 1.8 16V Initiale
Laguna II 1.8 16v Privilege

EX : Vel satis 2,2dCI Initiale , Safrane 2.5 121kw, 2x Scorpio GL 2.4V6, Opel Omega A 2.0, Renault 25 GTX 2.2i,
Fiat Regata, Renault 18, 3x Renault 5, Fiat 128A.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od Zefek » úte čer 16, 2015 22:57

Mohl by to dělat vadný expanzní ventil, nebo tryska uvnitř trubky. Záleží na tom, co tam je. Mohla by to dělat i vlhkost v okruhu, pokud byl třeba dlouho otevřený. Měl by přitom ale vyskočit i tlak chladiva v okruhu klimatizace a vypnout kompresor.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od S3m8a » stř čer 17, 2015 15:59

kompresor se nevypina, ale bezi jen to nedojde az do kabiny

nove zjisteni -
v patek naplneno v jednom servisu, v nedeli doslo k vyse zminenemu prehrati motoru, v pondeli zmereno mnozstvi chladiva a bylo tam 50g misto 650g

takze dalsi dotaz pri vyvoji teto kauzy:
1) je mozne aby klima zamrzla na trubkach kdyz v ni neni chladivo?
2) je mozna teorie, ze by vlivem tohohle jevu doslo k prehrati chladice klimy, ktery ohreje chladic vody na tolik, ze vyleti teplota motoru, protoze to ani 2. rychlost sahary neuchladi?
3) lze nektere z techto poruch jendotlivych elementu nebo funkci detekovat clipem (Zefku)

zduraznuju, ze pri druhem plneni byla klima kontrolovana na unik a nic nenasli, dnes by auto melo byt nastartovane (aby valil kompresor a aspon trochu se simulovala jizda, resp. zatez) co nejdele to pujde u mechanikovy dilny vc kontroly uniku - je tam barvivo a "smradivo" :D
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne

Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade

Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga

Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris

Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris

Safrane V6 BiTurbo

bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw

Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od Zefek » stř čer 17, 2015 16:55

Jediné, co na okruhu klimatizace je, je snímač tlaku klimatizace. Při 50g chladiva to snad nemohlo ani sepnout kompresor. V trubce je tenká tryska, která způsobí to, že dojde k expanzi plynu/kapaliny a tím k jejímu prudkému ochlazení. Na výstupu z chladiče by chladivo mělo mít teplotu okolního vzduchu. Mrznout by to tedy mělo až za tou tryskou. Výstup z kompresoru do chladiče může mít při provozním tlaku klimatizace až 80°C. Pokud je tam nějaká porucha, která způsobuje prudký nárůst tlaku v klimatizaci, může být teplota klidně dvojnásobná. Pokud by se tam skutečně dělo to, že prudce naroste tlak, mohlo by to pak přes nějaké těsnění upustit i chladivo ven. Nevím, jestli má kompresor přímo nějakou ochranu ... Sázel bych na to, že ti tam nadměrně roste tlak, třeba tím, že nějaká zbytková vlhkost zamrzne někde v okruhu. Ale je mi divné, že by to přerostlo do takových hodnot, že to snímač tlaku nevypne.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od S3m8a » stř čer 17, 2015 17:01

To znamena ze pri vyssi teplote nez zminenych 80st mohlo dojit k prenosu tepla na chladic vody a prehrati pokud spravne chapu
Teoreticky by to mohlo ukazovat na vadny kompresor?
Teoreticka pricina (pokud je kompresor ok) by mohla byt zbytkova vlhkost, je to tak?
Tedy pokud je ok kompresor tak to podelal prvni servis ktery plnil?
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne

Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade

Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga

Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris

Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris

Safrane V6 BiTurbo

bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw

Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"

Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od S3m8a » čtv čer 18, 2015 09:21

takze novy poznatek:

po dlouhem hledani pri nastartovanem motoru se projevila mala netesnost na okruhu klimy kdesi pobliz chladice - nejde mi do hlavy, ze by se "malou netesnosti" - jak rekl mechanik - ztratilo 600g chladiva za 2dny - loni mi renault trebic pretesnoval klimatizaci kvuli netesnosti na spoji trubek a ta klima vydrzela naplnena pres rok...ale samozrejme jsem nevidel ani jednu ani druhou netesnost :)

kazdopadne teda zustava zasadni otazka:
mohlo pri nedostatku chladiva dojit k tomu, ze se auto prehralo vlivem prenosu tepla na zmineny chladic vody? hlava byla pretesnena loni, zeskrabany blok, atd. takze pokud zta to nemuze chladic, tak bych asi chtel po mechanikovi, at to da dokupy, ale on mi tvrdi, ze to prave mohl zpusobit ten chladic...
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne

Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade

Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga

Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris

Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris

Safrane V6 BiTurbo

bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw

Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od Zefek » čtv čer 18, 2015 09:58

Při nedostatku chladiva by se to stát nemělo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od S3m8a » čtv čer 18, 2015 10:18

zafku, diky za tropelivost
co by tedy muselo nastat, aby k tomu mohlo dojit?
snazil jsem se vyvolat stejne podminky (s tou nefunkcni zamrzlou a prazdnou klimou) - zkusil jsem motor hnat 160km/h z kopce do kopce, klima na max a 16°C a nic - kdyz se motor prehral, tak jsem jel normalni predpisovou - kopce - klima 16°C max ...

po jizde 160km/h byl tlak v motoru naprosto v poradku teplota drzela hodnotu kterou ma ...

jsem z toho trochu zmatenej a nasranej :/ nejak me prestava bavit platit lidem, aby delali pokusy s mym autem (viz. exmechanik)
nechci soucasneho osocovat, dokud nemam dukaz, proto tak "patram"
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne

Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade

Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga

Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris

Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris

Safrane V6 BiTurbo

bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw

Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od Zefek » čtv čer 18, 2015 11:02

Je otázka, jestli ti vůbec s prázdnou klimou funguje kompresor, respektive, zda je sepnutý. Na výstupu chladiče je tlakový snímač/spínač, který by měl dovolit sepnutí spojky kompresoru od cca 2 do cca 30 bar. Jinak by neměl dovolit sepnutí kompresoru. V tomhle případě je asi potřeba zjistit, co ta klima vůbec dělá. Nejde to asi řešit tak, že ti fouklo chladivo a tak se to znova naplní. Je taky otázka, jak se to chovalo před tím, než se to stalo - zda byl okruh dlouhodobě prázdný, otevřený, nebo vše fungovalo dokud se do toho nezačalo hrabat. To znamená, že by se hodilo klimu naplnit, aby byla v provozním stavu a kompresor byl odblokovaný logikou podle tlaku. Nevím, jestli jsou u satise dva ventily na plnění, často bývá už jen jeden na sací straně. Čistě teoreticky by se tam dal připojit budík, zda to na tom ventilu neukazuje podtlak. Diagnostikou ověřit tlak na snímači klimy. Nastartovat a zapnout klimu a sledovat oba tlaky. A pohmatem občas zkontrolovat teplotu výtlaku kompresoru. Bacha na to, protože teplota tam může být skutečně až kolem 80°C (je to dost závislé na tom tlaku klimy).
To, že kompresor nevypne při příliš vysokém tlaku může být chyba v programu, který spojku ovládá. Může to být. Ale příliš vysoký tlak by se právě ukázal na tom snímači tlaku.

Proč vsázím na ten vysoký tlak? Když se podíváš na to, jak funguje klima, tak kompresor stlačuje chladivo na vysoký tlak a posílá ho do chladiče, kde se chladivo ochladí na okolní vzduch. Přitom trochu poklesne tlak chladiva. Pak je tam snímač tlaku a za ním je tryska. Tryska propouští jen trošku chladiva a před tryskou je tak vyšší tlak než za ní a díky nízkému tlaku dochází k tomu, že chladivo expanduje a tím se ještě víc ochladí. Pak už je výparník, kde chladivo převezme teplo od proudícího vzduchu a pokračuje směrem ke kompresoru.
Hlavní část, kdy dojde k ochlazení chladiva, funguje na principu změny tlaku za tryskou. Čím menší je rozdíl tlaku před a za tryskou, tím méně dochází k ochlazování chladiva a tím méně pak klima chladí. Proto, při ztrátě chladiva klima méně chladí - kompresor nedokáže vytvořit takový pracovní tlak, aby byl určitý rozdíl tlaku před a za tryskou. U systémů s expanzním ventilem, který bývá před výparníkem, dochází k tomu, že je slyšet lehké syčení.
Pokud by byla v systému vlhkost, může se stát, že to za tryskou prostě zamrzne a ucpe se. Tím by pak mělo dojít k přetlakování systému a mělo by to vypnout z důvodu ochrany proti přetlakování. Chce to opravdu sledovat, co se v tom okruhu klimatizace děje. Nejen to, že víš, že trubky jsou silně namrzlé, ale jaké jsou další provozní stavy klimatizace? Kompresor by mohl mít ochranný ventil, kterým odfoukne chladivo, pokud by tlak přesáhl určitou hranici. Tyhle tlakové systémy se takhle dělají.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od Davidak79 » čtv čer 18, 2015 18:24

pokaždé ( 3 roky po sobě ) mě uteče chladivo , v pohodě to vydrží sezonu a na začátku další se někde najde únik. První příznaky rachocení kompresoru kolem 2750-3000 otáček. Potom automatika nespustí otáčky ventilátoru na max a méně to chladí ale chladí to. Pak začnou namrzat trubky , poznám to tak že jde ventilátor max na 1/4 a chladí to minimálně. V tomhle případě klimu nepouštím a tak nemůžu posoudit zda by to mělo vliv na ohřejvání chladiče vody.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od Zefek » čtv čer 18, 2015 18:49

Další možností, co by mohla způsobovat namrzání těch trubek, je vadný snímač na výparníku. Kompresor neustále jede naplno a zamrzne výparník.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od S3m8a » čtv čer 18, 2015 18:58

No kompresor "cvakal" pri sepnuti ake nevim jestli se to soudit podle toho...
Spis mi vrta hlavou to prehrati...
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne

Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade

Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga

Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris

Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris

Safrane V6 BiTurbo

bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw

Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"

Uživatelský avatar
Plzeňák
Advanced member
Příspěvky: 374
Registrován: sob dub 05, 2008 10:12
Bydliště: Plzeň

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od Plzeňák » čtv čer 18, 2015 21:14

A co zkusit diagnostiku.... Mno nestojí čerta :wink: Takové laborace stoji "VĚTŠINOU" jen zbytečné money.... :wink:
Before:R4CV;R5TSphI,phII;R5AlpineTurbo;R16TL,TS,TX;R8;R11TX;R20TS,TXaut.;R21TX;R25TXphII;Safrane2.2.Si/LPG;Safrane2.5/20V/LPG, Vel Satis 2.0T
Now: Espace V 1.6dci 160ps Initiale + Clio 1.2 LPG + Dauphine

Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace - zamrzaji trubky

Příspěvek od S3m8a » pát čer 19, 2015 09:53

no jedna vec je ze jsme ted nasli tu netesnost, druhou vec musime resit az bude klima "utesnena" - to znamena potom zkontrolovat jestli chladi a jestli namrzaji trubky a diag

pokus omyl je samozrejme nesmysl
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne

Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade

Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga

Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris

Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris

Safrane V6 BiTurbo

bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw

Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"

Odpovědět

Zpět na „Renault Vel Satis“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů