Automatická převodovka

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

KubaS
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: ned dub 15, 2007 20:32

Automatická převodovka

Příspěvek od KubaS » čtv čer 12, 2008 16:44

Občas se mi stává při zařazení D, že je to dost znát, jako by auto někdo pořádně nakopl,jindy je to jen takové malé štouchnutí a jindy ani nepoznám že to už zařadilo,u zpátečky to nedělá vůbec.Ptal jsem se na to v servisu, a že je to prý běžné což se mi moc nezdá,automat jsem nikdy předtím neměl tak si nejsem moc jistej, co je dobré a co ne. Olej se prý taky nemění. Nemá někdo podobnou zkušenost?

epic
Junior member
Příspěvky: 225
Registrován: stř čer 04, 2008 07:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od epic » čtv čer 12, 2008 17:45

No nevím že se olej němění to se mi zdá blbost! Každopádně by mělo po zařazení na D vyvinout snahu jako by se chtělo rozjet ale nerozjede se. Kopat to nesmí ani při řazení ani při přeřazování. Osobně si myslím že odchází měnič anebo je tam málo oleje.
Volvo S80 2.4i 20v
Vel Satis 2.2dci initiale 2006-na díly
Vaneo 1.7cdi

KubaS
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: ned dub 15, 2007 20:32

Příspěvek od KubaS » čtv čer 12, 2008 17:52

Během jízdy je to v pohodě,dělá to jen při tom zařazení před rozjezdem,poptám se na ten olej v jiném servise.

Uživatelský avatar
ToJa
Grafoman
Příspěvky: 2232
Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
Bydliště: Lipov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ToJa » čtv čer 12, 2008 21:02

No v automatch se olej musi menit po 60000km co sem slysel
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...

epic
Junior member
Příspěvky: 225
Registrován: stř čer 04, 2008 07:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od epic » čtv čer 12, 2008 21:07

kubas určitě to nech vyměnit. Kolik to má najeto? A za kolik jezdíš v průměru?
Volvo S80 2.4i 20v
Vel Satis 2.2dci initiale 2006-na díly
Vaneo 1.7cdi

KubaS
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: ned dub 15, 2007 20:32

Příspěvek od KubaS » čtv čer 12, 2008 21:58

Najeto to má 130 tis. a průměr 11,3

epic
Junior member
Příspěvky: 225
Registrován: stř čer 04, 2008 07:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od epic » čtv čer 12, 2008 22:29

:shock: dobrý výkon na 240 koní v benzínu
Volvo S80 2.4i 20v
Vel Satis 2.2dci initiale 2006-na díly
Vaneo 1.7cdi

KubaS
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: ned dub 15, 2007 20:32

Příspěvek od KubaS » čtv čer 12, 2008 22:32

Mám to teprve měsíc :lol:

epic
Junior member
Příspěvky: 225
Registrován: stř čer 04, 2008 07:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od epic » čtv čer 12, 2008 22:43

Tak až se něco většího pokazí tak se ozvi vím o jednom na který spadl strom a je na díly.
Volvo S80 2.4i 20v
Vel Satis 2.2dci initiale 2006-na díly
Vaneo 1.7cdi

KubaS
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: ned dub 15, 2007 20:32

Příspěvek od KubaS » čtv čer 12, 2008 22:46

Budu doufat že snad nic,ale to muselo bejt asi probuzení přijít k autu a mít tam strom :?

Loooser
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned čer 08, 2008 14:22

Příspěvek od Loooser » pon srp 04, 2008 13:58

není to náhoudou tím že se odbrzdí ruční brzda?????

mišoun
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: ned zář 23, 2007 18:34

Příspěvek od mišoun » pon srp 04, 2008 18:42

Jedná se o přeřazování třeba z R na D... Když máš ručku, tak se auto nerozjede. Mě to dělá taky. Automat jsem sice taky před tím neměl, ale dělá mi to od tý doby co auto mám pořád stejně. Za dva týdny jdu na servisku tak se zeptám, ale slyšel jsem, že se olej nemění. Nevím.
Renault VelSatis 3.0dCi Initiale 08/2002 - 215 000 km

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon srp 04, 2008 19:59

Podle mne to "zduchnuti" je klasicke cuknuti jak se to vsechno hejbne diky vulim (ta je u kazdeho auta - zvednete si auto na heveru, nechte zarazenou rychlost a zkuste otacet kolem. Ucitite takovou tu "klasickou" provozni vuli). Pri provozu by se to melo nejvic projevovat pri prerazovani mezi R a D. Naopak nejmene to bude znat pri zarazenem D, N a zpet D pri stale zaslaple brzde.
Kazdopadne to "popostrceni" je u HDM automatu vzdycky.

Olejova napln je udajne "celozivotni". Bohuzel se ale vyrobce zapomnel zminit o tom, jakou dobu zivotnosti ma na mysli.

Mozna jsem XXXXXXX, ale olej v prevodovce budu menit tak pri kazde druhe nebo treti vymene oleje v motoru.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

safy
Experienced member
Příspěvky: 534
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Příspěvek od safy » pon srp 04, 2008 20:11

Řekl bych,že pokud automat kopne při zařazení např D,svědčí to o jeho velkém počtu najetých km a rozhodně by to dělat neměl.Dobrý automat při zařazení jen velmi lehce začne unášet a má snahu se rozjet,dopředu či dozadu.Ale i převodovka,která kope,určitě ještě najezdí spousty km.A zprávám o tom,že netřeba měnit olej,nevěřte.Přál bych všem vidět,co mi vyteklo - spíše vypadalo po kusech ze Safrana po majiteli,který také uvěřil.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon srp 04, 2008 20:29

safy píše:Řekl bych,že pokud automat kopne při zařazení např D,svědčí to o jeho velkém počtu najetých km
Ja to typicke "kopnuti" citil i kdyz Meggie mela najeto pouhych 47km.

Takhle proste kopne kazdy HDM automat. Pri nastartovanem motoru ma bez zatizeni hnana cast menice stejne otacky jako motor. Po zarazeni dojde k okamzitemu sepnuti teto hnane casti s prevody coz ji donuti prakticky ihned zastavit. Odtud pochazi sila ke "kopnuti".
Prave proto se nedporucuje vyrazovat na neutral na krizovatce paklize to neni vyslovene nutne a uz vubec se nedporucuje slapat na plyn jeste predtim nez ta prevodovka zaradi (od zvoleni volby na volici ji to chvililinku trva. To spozdeni je umyslne, zajistuje nezarazeni behem premistovani volice pres ostatni volby).

Je skoda ze se neda rozumne popsat jak velka sila "kopnuti" je jeste normalni.
safy píše:A zprávám o tom,že netřeba měnit olej,nevěřte.
Vsak ja jim taky neverim :-). Rozhodne mam predstavu o delsi zivotnosti nez ma vyrobce (u ktereho podle neprimych dukazu jde nejspise o max 120tkm).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Loooser
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: ned čer 08, 2008 14:22

Příspěvek od Loooser » pon srp 04, 2008 21:26

satis automaticky zabrzdí ruční brzdu pokud se dá z D na P(pri zastaveni) a tak to cukne (v mém autě) protože se zabrzdí a pokud se dá z P na D a cukne to taky tak to by asi nemělo dělat(ale může to být tím že se brzda prostě jen odbrzdí)

mišoun
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: ned zář 23, 2007 18:34

Příspěvek od mišoun » úte srp 05, 2008 13:28

Když dáš P v kopci a pustíš brzdu, tak se nezatáhne ručka, jen při vypnutém motoru. Auto se prostě zastaví motoricky ("jako manuál do kvaltu při vypnutém motoru"-laicky). Osobně nerozumím k čemu tam dochází při tom zastavení, ale vím, že to stojí i bez ruční brzdy.
Renault VelSatis 3.0dCi Initiale 08/2002 - 215 000 km

mišoun
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: ned zář 23, 2007 18:34

Příspěvek od mišoun » úte srp 05, 2008 13:30

Teda když nad tím přemýšlím, tak už jen doufám, že to tak je :D
Renault VelSatis 3.0dCi Initiale 08/2002 - 215 000 km

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte srp 05, 2008 13:36

mišoun píše:Když dáš P v kopci a pustíš brzdu, tak se nezatáhne ručka, jen při vypnutém motoru. Auto se prostě zastaví motoricky ("jako manuál do kvaltu při vypnutém motoru"-laicky). Osobně nerozumím k čemu tam dochází při tom zastavení, ale vím, že to stojí i bez ruční brzdy.
Pri volbe P se mezi zuby vrazi takovej palec takze se kola v prevodovce nemuzou otacet. Tim jedinym se lisi od volby N. Hezky je ten parkovaci mechanismus videt zde.
Jestli do toho Satis jeste zatahuje rucku, to nevim. Je to mozny, protoze P sice zablokuje prevodovku proti otaceni, ale prej neni uplne zdravy aby vaha celyho auta (v kopci) visela jen na tomhle.
Rana kvuli vytazeni toho koliku ze zubu je okamzite pri presouvani volice z polohy P a stane se tak kdyz je auto za ten kolik "poveseny" (t.j. zastavi se tak, ze se presune volic do polohy P, pusti se brzdovy pedal a teprve pak se zatahne, pokud ji majitel vubec zatahne, rucni brzda). Lepsi je brzdovy pedal poustet az po zatazeni rucky. To je teda info pro auta bez automaticke rucni brzdy.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

mišoun
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: ned zář 23, 2007 18:34

Příspěvek od mišoun » úte srp 05, 2008 14:29

Tak v tom případě k automatickýmu zatažení nedochází, jen při vypnutí motoru.
Renault VelSatis 3.0dCi Initiale 08/2002 - 215 000 km

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » pát srp 08, 2008 10:47

Ahoj. Rozhodl jsem se také dát svou trošku do mlýna....

S velsatisem jsem najel už cca 30tis KM a žádné cukání při zařazení nezaznamenávám. Ať auto jede, či stojí. Jediné, kdy mi auto cukne je, když třeba při předjíždění sešlápnu plyn až k podlaze. Automat podřadí a jak to začne zrychlovat, lehce to cukne.

Parkovací brzda se automaticky zatáhne při vypnutí motoru. Deaktivuje se když po nastartování zařadíš a sešlápneš pedál plynu. Pokud stojíš v kopci, tak se nezatahuje automatická brzda. Musíš v tom kopci při stání sešlápnout brzdu, a auto pak zůstane zabržděné zase do té doby, než sešlápneš plyn. Když budeš přijíždět do kolony v kopci a auto necháš dojet a nebudeš brzdit, po zastavení zemská přitažlivost přemůže sílu motoru na volnoběžné otáčky a začne couvat. Až když sešlápneš brzdu, zůstane zabržděné zase než šlápneš na plyn.

Ohledně oleje - olej se v automatu rozhodně mění a nepoužívejte jiný, než určený výrobcem. Jinak může dojít nejen ke snížení jízdního komfortu, ale k celkovému poškození převodovky.

A teď dotaz na Vás.. Mě automat u VS začal dělat toto. Když si zapnu manuální mód, automat přeřazuje přesně jak chci. Krásně čistě, žádné trhání, škubání.. Když zapnu automatický mód řazení, automat se chová divně. Zase to neškube ani netrhá, 1-2-3 to řadí celkem normálně. Ale už se zařazením na 4 je problém a automat přeřadí z 3 na 4 až po dosažení maximálních otáček. A ze 4 na 5 už nezařadí vůbec - musím přepnout do manuálního režimu a pak automat zařadí naprosto bezproblémů.


Mě to v zásadě nijak nevadí. Ale auto jsem koupil manželce, že když jede z dětmi a ve městě, nemusí se tolik starat o chod vozu, no, takže tohle smysl trošku postrádá.. Kdo mě zná ví, proč jsem se rozhodl jí koupit VS. Jinak je to auto naprosto v klidu. Najeto cca 80tis - motor nový :)

Jinak trošku OT, byli jsme teď ve Švédsku na rybách.. Štreka asi 1700Km jen tam, v kuse střídal jsem se v řízení. V pěti lidech, narvanej kufr (Doslova narvanej. Nesnesu žádný věci volně pohozené v kabině auta) a celkem jsme to valili. Spotřeba za celou dobu včetně cest po Švédsku 6,4L což mě trošku dostalo.. Osazenstvo si ani moc nestěžovalo na nedostatek místa a když jsme vylezli z auta šli jsme rovnou chytat. Byli jsme celkem svěží... No a právě cca měsíc po návratu mě začal zlobit ten automat :(
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

epic
Junior member
Příspěvky: 225
Registrován: stř čer 04, 2008 07:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od epic » sob srp 09, 2008 18:12

Spotřeba 6.4 ale to jsi tam byl tou oktávkou ne?
Volvo S80 2.4i 20v
Vel Satis 2.2dci initiale 2006-na díly
Vaneo 1.7cdi

mišoun
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: ned zář 23, 2007 18:34

Příspěvek od mišoun » sob srp 09, 2008 20:40

Mě stejnej problém s automatem potkal nedávno, když jsem píchnul pneu. dokud auto hlásilo chybu (než jsem dojel do pneuservisu a pak znovu nahodil kolo s čidlem), řadilo samo jen 1-2-3, nenechával jsem to na max otáčky, tak nevím, jestli by to hodilo i 4. Když jsem dal kolo zpět a počítač zase vyplivl notorické velké OK, auto řadí zase jak před tím.

Ale potkala mě jiná věc.. Valil jsem Pha - Brno, ve dvě v noci, průměrně 160km/h a v zatáčce jsem přejel PET láhev, asi plnou, bouchla nehezky do spodku.. Asi po 30km mi vyskočila chyba automatické převodovky. Zastavil jsem na první benzínce abych zevně zkontroloval spodek a nic jsem nenašel. Po zchladnutí auta jsem nastartoval a chyba se už neobjevila (asi 3 týdny). Nemáte někdo podobnou zkušenost s neopakující se chybovou hláškou?
Renault VelSatis 3.0dCi Initiale 08/2002 - 215 000 km

MDN
Experienced member
Příspěvky: 679
Registrován: sob úno 28, 2004 10:38
Bydliště: Aachen, Beisweiler

Příspěvek od MDN » pon srp 11, 2008 11:27

epic píše:Spotřeba 6.4 ale to jsi tam byl tou oktávkou ne?
Ne, plně naloženým velsatisem.....


Jinak MIŠOUNE, teď jsi mě trošku rozesmál :) Píchnul jsem pneumatiku a jak tam nemám jeden snímač a jezdím na rezervu, auto hlásí chybu.. Zkusím vyměnit rezervu a uvidím..

Bylo by to velice milé, kdyby to bylo tím.
Nejsem servis! Prosím nepište mi dotazy ohledně oprav vozů Safrane, VelSatis ani jiných! Vše jsem již několikrát popsal zde na fóru, včetně odkazů na manuály na stažení, tak hledejte. Díky

mišoun
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: ned zář 23, 2007 18:34

Příspěvek od mišoun » úte srp 12, 2008 18:30

Čím jsem tě rozesmál?? :) Taky jsi píchnul??? Tak to bude tím..
Renault VelSatis 3.0dCi Initiale 08/2002 - 215 000 km

Odpovědět

Zpět na „Renault Vel Satis“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti