satis 3,5 na plyn
Moderátor: Moderators General
satis 3,5 na plyn
Chtěl bych se zeptat jestli jde vel satis3,5 předělat na plyn, případně jaké jsou náklady na tu přeměnu a na provoz atd...Pokud to tu někde už je tak se omluvám ale nenašel sem to.
Na LPG tu je samostatná sekce, tak šup tam.
Předělat samozřejmě jde, otázkou zůstává, jestli to opravdu chceš.
V prvé řadě zkontroluj, jak vypadá prostor pro rezervu a jak velkou nádrž tam dáš, ať nejezdíš pumpa tour, tzn od pumpy k pumpě. Vem v úvahu, že do 60 l nádrže dáš 45 a ventil tě haltne. Někde možná dáš 50, ale to je u každé pumpy jiné. Pokud by ti bral 10l, najedeš 450 km a jsi bez plynu.
uvědom si, že obrovské kolo budeš mít stále v kufru. Jezdit bez rezervy se sice dá, ale je to poněkud nestandardní a Murphyho zákony spolu se zákonem schválnosti se postarají, že chytneš šusdefekt zrovna, když to budeš nejméně potřebovat.
zvaž, zda obětuješ podzemní parkoviště. Věc poměrně nepodstatná, zdá se... ale není!
zvaž, zda obětuješ servisy - ne všude tě s LPG vezmou (spíše nevezmou) a jak je tomu venku, mi není známo. Může se z toho taky vyklubat pěkný průser, třeba na cestě do zahraničí a případné poruše.
k provozním nákladům připočti jednou ročně revizi LPG a dražší STK + jakési náklady na servis systému. Poměrně nepodstatné, ale jsou tam. A navíc nejde ani tak o náklady, je to další věc, o kterou se člověk musí starat.
provozní náklady kromě LPG představují i jistou spotřebu na benzín. Tato spotřeba je závislá na počtu startů a ujetých vzdálenostech se studeným motorem. LPG systém přepníná až při cca 30 stC. Tzn v zimě po městě jezdíš na benzín. Obecně to prý ale dělá průměrně cca litr benzínu na sto.
připočti cenu za aditivaci Flashlube
motor má na LPG nižší výkon. Je potřeba mít slušný motor. Dávat to do čtrnáctky je blbost.
cena za přestavbu se slušnou nádrží, aditivací a systémem Magic II od HL propan pro šestihrnek bude na 40 litrech.
pokud ti to slušně odladí, spotřeba bude skoro stejná, jako u benzínu, nebo o 10 % větší. Myslím, že 3,5l benzín ve VS je hodně sušný motor a zřejmě by si s LPG i docela dobře rozuměl.
pokud nenajezdíš aspoň 30 tis ročně, vykašli se na to.
Pokud ale nejsi zatvrzelý vyznavač benzínu a notorický odpůrce nafty a nepotřebuješ trhat asfalt, zvážil bych 2.2 dCi. , Je to motor s turbem, takže táhně pěkně odspodu a - co je hlavní, auto zůstane bez zásahu ! Bude ti brát 9litrů a máš klid.
Více ti určitě řekne brácha (wilczek) , protože auto s LPG delší dobu úspěšně provozuje.
wecka
Předělat samozřejmě jde, otázkou zůstává, jestli to opravdu chceš.
V prvé řadě zkontroluj, jak vypadá prostor pro rezervu a jak velkou nádrž tam dáš, ať nejezdíš pumpa tour, tzn od pumpy k pumpě. Vem v úvahu, že do 60 l nádrže dáš 45 a ventil tě haltne. Někde možná dáš 50, ale to je u každé pumpy jiné. Pokud by ti bral 10l, najedeš 450 km a jsi bez plynu.
uvědom si, že obrovské kolo budeš mít stále v kufru. Jezdit bez rezervy se sice dá, ale je to poněkud nestandardní a Murphyho zákony spolu se zákonem schválnosti se postarají, že chytneš šusdefekt zrovna, když to budeš nejméně potřebovat.
zvaž, zda obětuješ podzemní parkoviště. Věc poměrně nepodstatná, zdá se... ale není!
zvaž, zda obětuješ servisy - ne všude tě s LPG vezmou (spíše nevezmou) a jak je tomu venku, mi není známo. Může se z toho taky vyklubat pěkný průser, třeba na cestě do zahraničí a případné poruše.
k provozním nákladům připočti jednou ročně revizi LPG a dražší STK + jakési náklady na servis systému. Poměrně nepodstatné, ale jsou tam. A navíc nejde ani tak o náklady, je to další věc, o kterou se člověk musí starat.
provozní náklady kromě LPG představují i jistou spotřebu na benzín. Tato spotřeba je závislá na počtu startů a ujetých vzdálenostech se studeným motorem. LPG systém přepníná až při cca 30 stC. Tzn v zimě po městě jezdíš na benzín. Obecně to prý ale dělá průměrně cca litr benzínu na sto.
připočti cenu za aditivaci Flashlube
motor má na LPG nižší výkon. Je potřeba mít slušný motor. Dávat to do čtrnáctky je blbost.
cena za přestavbu se slušnou nádrží, aditivací a systémem Magic II od HL propan pro šestihrnek bude na 40 litrech.
pokud ti to slušně odladí, spotřeba bude skoro stejná, jako u benzínu, nebo o 10 % větší. Myslím, že 3,5l benzín ve VS je hodně sušný motor a zřejmě by si s LPG i docela dobře rozuměl.
pokud nenajezdíš aspoň 30 tis ročně, vykašli se na to.
Pokud ale nejsi zatvrzelý vyznavač benzínu a notorický odpůrce nafty a nepotřebuješ trhat asfalt, zvážil bych 2.2 dCi. , Je to motor s turbem, takže táhně pěkně odspodu a - co je hlavní, auto zůstane bez zásahu ! Bude ti brát 9litrů a máš klid.
Více ti určitě řekne brácha (wilczek) , protože auto s LPG delší dobu úspěšně provozuje.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Mno...
Vzhledem k tomu, jak to prezentuje vyrobce bych se od toho drzel co nejdale. Pripomina mi to Slick 50 a jine zazraky. Dokud mi nekdo nerekne jak to funguje, tak mi to do auta nesmi.wc píše: připočti cenu za aditivaci Flashlube
Slusne provedeny vstrik LPG snizi vykon o max 10%. To je fuk i u 1.2, akorat vzhledem k nizke spotrebe uz na benzin se ti to nezaplati.wc píše: motor má na LPG nižší výkon. Je potřeba mít slušný motor. Dávat to do čtrnáctky je blbost.
To mi prijde nejake nekonzistentni s tim nahore. Pokud ti to bude zrat 14l LPG a 1l benzinu, porad jsi na kumulovane spotrebe 8l bezninu dle ceny... nehlede na vyssi porizovaci cenu naftoveho motoru, ktera muze u nekterych aut dokonce dosahnout ceny prestavby na LPG (lidi maji panicky strach z velkych benzinu). Jedina vyhoda je tedy motor bez zasahu, na druhou stranu mas naprosto odlisny prubeh krouticiho momentu, ktery muze nekomu vadit...wc píše: pokud ti to slušně odladí, spotřeba bude skoro stejná, jako u benzínu, nebo o 10 % větší. Myslím, že 3,5l benzín ve VS je hodně sušný motor a zřejmě by si s LPG i docela dobře rozuměl.
Pokud ale nejsi zatvrzelý vyznavač benzínu a notorický odpůrce nafty a nepotřebuješ trhat asfalt, zvážil bych 2.2 dCi. , Je to motor s turbem, takže táhně pěkně odspodu a - co je hlavní, auto zůstane bez zásahu ! Bude ti brát 9litrů a máš klid.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
Flashlube používá u všech originálních plynových motorů SUBARU.
Tato reference je, myslím - dostatečná.
Pokud bychom se bavili o nových autech a ceně za nového diesela kontra přestavbu na plyn, je potřeba vzít v úvahu i ztrátu záruky při instalaci LPG. Myslím, že pro nové auto se to moc nehodí. Daleko víc, než celým LPG se dá oproti novému ušetřit koupí 3 roky starého slušného kusu, kde případně vrazit plyn nebo jít do nafty.
Postřehů je daleko více, tak pište. Nechci, abyste si mysleli, že jsem kategoricky pro nebo proti LPG - to v žádném případě !!!! Snažím se jen položit na stůl fakta.
wecka
Tato reference je, myslím - dostatečná.
Pokud bychom se bavili o nových autech a ceně za nového diesela kontra přestavbu na plyn, je potřeba vzít v úvahu i ztrátu záruky při instalaci LPG. Myslím, že pro nové auto se to moc nehodí. Daleko víc, než celým LPG se dá oproti novému ušetřit koupí 3 roky starého slušného kusu, kde případně vrazit plyn nebo jít do nafty.
Postřehů je daleko více, tak pište. Nechci, abyste si mysleli, že jsem kategoricky pro nebo proti LPG - to v žádném případě !!!! Snažím se jen položit na stůl fakta.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Tak to jsem nevedel. Nicmene maj stejne desny stranky bez jakyhokoli vysvetleni principu; pusobi to jak prodejci zazracnych magnetizeru paliva atd...wc píše: Flashlube používá u všech originálních plynových motorů SUBARU.
Tato reference je, myslím - dostatečná.
Predpokladal jsem automaticky ojetinu. Myslim, ze u noveho auta LPG se zarukou nelze...?wc píše: Pokud bychom se bavili o nových autech...
U tech ojetin je casto stav takovy, ze diesela chteji vsichni (zvlaste dokud byla jeste levna nafta), takze muze byt i vyrazne drazsi (+25% neni problem, zvlaste u velkych motoru ala BMW). Pak se prestavba jevi jako zajimave reseni.
Podle mych informaci vyhovi jakykoli olej, pokud zkratis interval tak na polovic...?wc píše: nutnost měnit olej co 10 000 km a použít olej schválený pro provoz na LPG (Titan 9000)
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
Nejsem žádný odborník,ale u nového auta je to dost jasné proč to tam přidat ,ale u ojetiny která už má něco najeto ta těsnost už nebude jak u nového,tak si řikám že se ojeté auto tak nějak přimazává samo třeba se pletu byla to jen taková úvaha. Taky o plynu uvažuju a články od wilczeka opravdu stojí za přečtení,jinde na webu jsem tak hodně info o LPG nenašelwc píše:
připočti cenu za aditivaci Flashlube
-
- Advanced member
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř dub 02, 2008 12:31
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Tak já sem měl na LPG felicii 1.3 BMM najel jsem na ní 195000 km tet jí uspěšně provozuje máma.
Co se oleje týče není nutná zkrácená výměna oleje už z toho důvodu že se při spalování LPG neusazují žádné karbony v motoru jako je to u benálu nebo nafty, olej je dokonce tak po druhé výměně viditelně čistší. Technická je dražší o plus mínus 250 kč, Systém mám Lovtec od HL propan a revize jednou za rok nebo po deseti tisících km stojí kolem 400,- tankuju tak 15 litrů na starty jedenou za rok.
ted mám Mégane 1.6 16v a už se chystám ho objednat na přestavbu na LPG.
Co se oleje týče není nutná zkrácená výměna oleje už z toho důvodu že se při spalování LPG neusazují žádné karbony v motoru jako je to u benálu nebo nafty, olej je dokonce tak po druhé výměně viditelně čistší. Technická je dražší o plus mínus 250 kč, Systém mám Lovtec od HL propan a revize jednou za rok nebo po deseti tisících km stojí kolem 400,- tankuju tak 15 litrů na starty jedenou za rok.
ted mám Mégane 1.6 16v a už se chystám ho objednat na přestavbu na LPG.
No ale asi bude lepší 3.5 ve výbavě initiale s lpg než 3.0dci který je slabší a víc se kazí a to o dost víc. Určitě starosti s LPG které určitě nastanou(jsou u všech aut na LPG) budou menší a levnější.
Jenom by to chtělo vyřešit tankování aby nebylo vidět a nedat si tam ty odporné žluté nálepky
Jenom by to chtělo vyřešit tankování aby nebylo vidět a nedat si tam ty odporné žluté nálepky
Naposledy upravil(a) epic dne úte čer 10, 2008 07:01, celkem upraveno 1 x.
Volvo S80 2.4i 20v
Vel Satis 2.2dci initiale 2006-na díly
Vaneo 1.7cdi
Vel Satis 2.2dci initiale 2006-na díly
Vaneo 1.7cdi
Tak s tím souhlasím. 3.0 dCi je - podle toho, co se o něm píše, pěkná past. 2.2 je proti němu relativně v pohodě. U benzínového třiapůllitru bude určitě zajímavá cena.epic píše:No ale asi bude lepší 3.5 ve výbavě initiale s lpg než 3.0dci který je slabší a víc se XXXX a to o dost víc. Určitě starosti s LPG které určitě nastanou(jsou u všech aut na LPG) budou menší a levnější.
Jenom by to chtělo vyřešit tankování aby nebylo vidět a nedat si tam ty odporné žluté nálepky
Chce to tankovací hrdlo dát zespoda, čím jak největší nádrž co se vleze a hlavně jezdit...
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
PLG do VS 3,5V6
Tak bych rád otevřel znova tuto diskuzi. Je tu někdo, kdo má, nebo viděl 3,5V6 na plyn? Obvolal jem několik renomovaných firem, a vždy jsem slyšel, že to lze, motor chodí, ale pere se to elektrikou, a pořád to hází chybový hlášení motoru, takže po předchozích problémech se do toho nikdo pustit nechce. Stejný motory v nissanech žádnej problém, je to prej v elektrice. Je tu někdo, kdo se vyzná?
Re: PLG do VS 3,5V6
mám a je to v pohodě, výkon zůstal pro mě stejnej a spotřeba v espacem od 12 do 15 litrů podle stylu jízdy. přestavba stála 25 tis je to magic III. když si přijedeš není problém se v tom sklouznout. jo nádrž mám toroidku 65 l a tankuju tam od 57 do 59 litrů
ESPACE IV 3,5 V6 LPG
jenže
Jenže jestli to chápu, ty más espace, a já řeším satise. Údajně -ač je to skoro totéž, není to totéž. Prej má satis něco jinak.
Kde ti to dělali? I těch 24tis mi přijde na 6tiválec + nádrž nemnoho. Já nesehnal cenu pod 32tis
Kde ti to dělali? I těch 24tis mi přijde na 6tiválec + nádrž nemnoho. Já nesehnal cenu pod 32tis
Re: jenže
neumím si představit jakej by tam mohl bejt problém, dělal mi to jeen pán v Líbeznici u Prahy a teď nám právě dodělává BMW 745i. Jezdíme k němu už několik let a vše ok. Dělá to doma v garáži a tak se vejde do cen, který jsou přijatelný.
http://www.autoplynzanotto.cz/o-nas/
http://www.autoplynzanotto.cz/o-nas/
ESPACE IV 3,5 V6 LPG
-
- Starting member
- Příspěvky: 23
- Registrován: sob bře 04, 2006 19:49
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: PLG do VS 3,5V6
Ahoj Mám Satise na LPG 7 měsíců. Provoz bez problémů, jen tam přidávali nějaké emulátory kvůli těm hláškám. Dělal mi to WAPOShbt píše:Tak bych rád otevřel znova tuto diskuzi. Je tu někdo, kdo má, nebo viděl 3,5V6 na plyn? Obvolal jem několik renomovaných firem, a vždy jsem slyšel, že to lze, motor chodí, ale pere se to elektrikou, a pořád to hází chybový hlášení motoru, takže po předchozích problémech se do toho nikdo pustit nechce. Stejný motory v nissanech žádnej problém, je to prej v elektrice. Je tu někdo, kdo se vyzná?
R 25 gtx 85; R 25 GTX 87, SAFRANE 2.5 97, Vel Satis 3.5 Ph II 05 +
Megane coupe 1.6 2011
Megane coupe 1.6 2011
To BAD
nechápu právě tak úplně v čem je problém. ale snad je to trochu jiná RJ, nebo čidla vstřiku. Nevím, proto se tu ptám. Všichni říkali totéž- satis hází kontrolku motoru. Prodejci nemají důvod to neudělat, kdyby to chodilo, ale dělat to nechtějí.
To jirka
kolik tě to stálo? Jak těžkou nohou a za kolik jezdíš? mě se daří na benzín okolo 10litrů, jezdím hodně dálky. Tak jestli se to vyplatí. Při rozdílu 80hal/km je to pi 40tis investici přeci jen dost km na náatnost.A co přesně ti tam dávali za systém, a jak měnili to nastavení ŘJ? Víš ví, nebo mám raději rovnou za nima? nechci vypaat jako Jouda.
nechápu právě tak úplně v čem je problém. ale snad je to trochu jiná RJ, nebo čidla vstřiku. Nevím, proto se tu ptám. Všichni říkali totéž- satis hází kontrolku motoru. Prodejci nemají důvod to neudělat, kdyby to chodilo, ale dělat to nechtějí.
To jirka
kolik tě to stálo? Jak těžkou nohou a za kolik jezdíš? mě se daří na benzín okolo 10litrů, jezdím hodně dálky. Tak jestli se to vyplatí. Při rozdílu 80hal/km je to pi 40tis investici přeci jen dost km na náatnost.A co přesně ti tam dávali za systém, a jak měnili to nastavení ŘJ? Víš ví, nebo mám raději rovnou za nima? nechci vypaat jako Jouda.
-
- Starting member
- Příspěvky: 23
- Registrován: sob bře 04, 2006 19:49
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Jezdím venku tak za 12, ve městě za 14 LPG ( u benzinu 10 a 12). Co s tím dělali přesně nevím, je lepší je kontaktovat www.wapos.czhbt píše:To BAD
nechápu právě tak úplně v čem je problém. ale snad je to trochu jiná RJ, nebo čidla vstřiku. Nevím, proto se tu ptám. Všichni říkali totéž- satis hází kontrolku motoru. Prodejci nemají důvod to neudělat, kdyby to chodilo, ale dělat to nechtějí.
To jirka
kolik tě to stálo? Jak těžkou nohou a za kolik jezdíš? mě se daří na benzín okolo 10litrů, jezdím hodně dálky. Tak jestli se to vyplatí. Při rozdílu 80hal/km je to pi 40tis investici přeci jen dost km na náatnost.A co přesně ti tam dávali za systém, a jak měnili to nastavení ŘJ? Víš ví, nebo mám raději rovnou za nima? nechci vypaat jako Jouda.
R 25 gtx 85; R 25 GTX 87, SAFRANE 2.5 97, Vel Satis 3.5 Ph II 05 +
Megane coupe 1.6 2011
Megane coupe 1.6 2011
-
- Starting member
- Příspěvky: 23
- Registrován: sob bře 04, 2006 19:49
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
jirkaw píše:jo a 80 hal na km úspory je nesmysl benzin stojí 31 a plyn 13hbt píše:To BAD
nechápu právě tak úplně v čem je problém. ale snad je to trochu jiná RJ, nebo čidla vstřiku. Nevím, proto se tu ptám. Všichni říkali totéž- satis hází kontrolku motoru. Prodejci nemají důvod to neudělat, kdyby to chodilo, ale dělat to nechtějí.
To jirka
kolik tě to stálo? Jak těžkou nohou a za kolik jezdíš? mě se daří na benzín okolo 10litrů, jezdím hodně dálky. Tak jestli se to vyplatí. Při rozdílu 80hal/km je to pi 40tis investici přeci jen dost km na náatnost.A co přesně ti tam dávali za systém, a jak měnili to nastavení ŘJ? Víš ví, nebo mám raději rovnou za nima? nechci vypaat jako Jouda.
Jezdím venku tak za 12, ve městě za 14 LPG ( u benzinu 10 a 12). Co s tím dělali přesně nevím, je lepší je kontaktovat www.wapos.cz
R 25 gtx 85; R 25 GTX 87, SAFRANE 2.5 97, Vel Satis 3.5 Ph II 05 +
Megane coupe 1.6 2011
Megane coupe 1.6 2011
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů