3.0dV6 sahara a její funkčnost

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
MiBi
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte pro 06, 2011 16:16
Bydliště: Praha 5

3.0dV6 sahara a její funkčnost

Příspěvek od MiBi » stř čer 26, 2019 12:58

Ahoj, měl bych dotaz.
Zatím jsem měl vždy zkušenost, že sahara bezela vždy i nějakou dobu po tom co se vypl motor.
Tady i když je karta ještě ve zdirce se vše vypne- myslím tím motor i sahara.
Když zase nastartuju tak se sahara normálně spusti.
Přemýšlím zda to není chyba.
Díky za info.
VEL SATIS 3.0dV6 130 kW - 2003
VEL SATIS 2.2dCi 110 kW - 2004
Honda CB600F Hornet - 2003

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 3.0dV6 sahara a její funkčnost

Příspěvek od Šamša » stř čer 26, 2019 22:40

Fungují ti snížené otáčky sahary a max.? Po nastartování a spuštění klimy se hned pustí vrtule na snížené otáčky, jakmile stoupne tlak při stojícím autě, tak se přepne na max. otáčky (fest hučí). Pokud se to neděje, tak bude přetavená tepelná pojistka předřazeného odporu, je to krabička nacvaklá směrem od motoru na sahaře. Já jsem to vyřešil vyskřípnutím tavné pojistky, vyleštěním zbylých vývodů smirkem(zbavení oxidace) a nahrazení normálním trubičkovým cínem 0,8mm, sice je teplota tavení posunutá výše, ale je to stále adekvátní tavná ochrana.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

MiBi
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte pro 06, 2011 16:16
Bydliště: Praha 5

Re: 3.0dV6 sahara a její funkčnost

Příspěvek od MiBi » pát čer 28, 2019 11:26

Dekuju za radu podívam se.

Jinak asi ano. Nastartuju a sahara se rozjede po chvíli na dost vysoké otáčky.

Dám vedet.
VEL SATIS 3.0dV6 130 kW - 2003
VEL SATIS 2.2dCi 110 kW - 2004
Honda CB600F Hornet - 2003

MiBi
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: úte pro 06, 2011 16:16
Bydliště: Praha 5

Re: 3.0dV6 sahara a její funkčnost

Příspěvek od MiBi » pát čer 28, 2019 13:28

Ahoj,
tak jsem teď při chladnějším motoru vyzkoušel, sahara se rozeběhla po nastartování pomalu, otáčky se zvýšily při tom, když se zapla klima.
Pokud je motor teplý, běží hned sahara svižně. Nevím, jestli je to na nejvyšší výkon.
https://www.2i.cz/i/gBv43
https://www.2i.cz/i/gB4lT
https://www.2i.cz/i/gBYn2
https://www.2i.cz/i/gBkxO
https://www.2i.cz/i/gBBcx

Tady jsou odkazy na fotky z el. rozvodů a pojistky.

Překlad pojistkové skříně:

Pojistka automatické převodovky
Přídavná topná pojistka
Systém vstřikování pojistkového relé
Pojistka automatické převodovky
Pojistka přídavného topného hořáku - Relé topení paliva
Pojistka jednotky pro výpočet vstřikovacího systému - Ohřev paliva
Nepoužívá se
Nepoužívá se
Pomalá / vzduchová pojistka motoru ventilátoru
Pojistková jednotka ABS / ESP
Pojistka houkačky
Předehřívací pojistka nafty
Prvky topného tělesa chladicí kapaliny se taví
Prvky topného tělesa chladicí kapaliny se taví
Motor ventilátoru je pomalý a rychlý
Pojistka ostřikovače světlometů - Relé topení
Pojistková jednotka ABS / ESP
Vnitřní pojistka
Vnitřní pojistka
Vnitřní pojistka
Jistič pojistkového napájení pojistky
Nepoužívá se
Pojistka Stírač čelního skla a automatická parkovací brzda

Vše vypadá OK jen jsem narovnal R1 a R2 relátko, je možné, že by zde byl problém? Na fotce je vidět jak je krytka trochu na stranu.

Prosím , kde bych měl hledat tepelnou pojistku předřazeného odporu? Nahlížel jsem seshora a bohužel, nic sem nenašel.

Ještě jednou díky
VEL SATIS 3.0dV6 130 kW - 2003
VEL SATIS 2.2dCi 110 kW - 2004
Honda CB600F Hornet - 2003

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 3.0dV6 sahara a její funkčnost

Příspěvek od Šamša » pon črc 01, 2019 07:42

Hledej něco takového a bude to zamontovaný někde u ventilátoru sahary, aby se to chladilo. A kdyby byla vadná tepelná pojistka, tak by šel ventilátor jen na max. otáčky. Tepelná pojistka je takový malý váleček u té odporové spirály, na obrázku je vidět částečně ve šterbině.
Obrázek
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Vel Satis“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti