Rozobratie R8
Moderátor: Moderators General
Rozobratie R8
Caute mate niekto skusenosti z rozoberanim R8 kvoli klampiarine a striekaniu?
Chcem dat spravit svoju a rozmyslam nad tym ci ju do srobu rozobrat aby zostal iba skelet alebo staci urobit iba tie hlavne veci...
Robili ste to uz niekedy niekto?
Chcem dat spravit svoju a rozmyslam nad tym ci ju do srobu rozobrat aby zostal iba skelet alebo staci urobit iba tie hlavne veci...
Robili ste to uz niekedy niekto?
- Michal Kerndl
- Advanced member
- Příspěvky: 351
- Registrován: ned led 29, 2006 19:29
- Bydliště: Brno
Čau, no záleží na tom kolik toho chceš lakovat. Osobně jsem zastáncem originálního původního stavu, takže pokud je většina dílů např. v originál laku, opravuji jen to nejnutnější. Podlahy, podběhy a nápravy jsou samozřejmostí vždy.
Teď právě dokončuji R10, u které ten celolak byl nutný - auto mám rozebrané takto: blatníky, dveře, kapoty, nárazníky, skla pryč, interiér je na svém místě ... Jediné co na autě zůstává v původní bílé barvě je motorový prostor a vnitřky dveří.
To auto se chystáš spravovat sám?
Teď právě dokončuji R10, u které ten celolak byl nutný - auto mám rozebrané takto: blatníky, dveře, kapoty, nárazníky, skla pryč, interiér je na svém místě ... Jediné co na autě zůstává v původní bílé barvě je motorový prostor a vnitřky dveří.
To auto se chystáš spravovat sám?
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)
- -=Mike=-
- Starting member
- Příspěvky: 97
- Registrován: pon srp 08, 2005 15:57
- Bydliště: Kosice SR
- Kontaktovat uživatele:
No pozri sa.. KEd tam mas povodny lak vo velmi dobrom stave, tak si ten lak nechaj. Ja uz mam priestriekanu povodnym majitel a dost na houby.Tak to chcem dat prestriekat. Ale rozmyslam taktiez, ze dam odstrojit auto.
Tiez mam tu dilemu.Chcem dat ho do Gordini farieb a asi nic ine neostava ako odstrojit cele.. Na http://team-r8.new.fr/ najdes velmi detailne fotky postupu ako to robia francuzy.
Prave jednu R8 rozoberamu do srubky na diely.. A si myslim, ze nebude problem v tvojom pripade to dat naspat
Tiez mam tu dilemu.Chcem dat ho do Gordini farieb a asi nic ine neostava ako odstrojit cele.. Na http://team-r8.new.fr/ najdes velmi detailne fotky postupu ako to robia francuzy.
Prave jednu R8 rozoberamu do srubky na diely.. A si myslim, ze nebude problem v tvojom pripade to dat naspat
Renault 8 R.1132 r.v.:1968
Renault 8 R.1132 r.v.:1970
Renault 5 R.1222 r.v.:1973
Renault Twingo 2003 1.2 8V
Renault 8 R.1132 r.v.:1970
Renault 5 R.1222 r.v.:1973
Renault Twingo 2003 1.2 8V
Caute,
no moja R8 bola uz tiez raz striekana pôvodnym majitelom, okrem toho pod palubovkou mam asi dieru kadial tecie voda, takze ju aj tak budem musiet zhodit dole, klampiar to opravi a bude sa to musiet nastriekat.
Ja to urobim asi tak, ze vyhodim komplet interier, dvere, okna, kapotu, napravy, motor, prevodovka...ostane iba skelet a tak to zoberiem klampiarovi. Plus dvere, ostatne by malo byt dobre.
Jedine coho sa bojim je to ze to neposkladame dokopy...
no moja R8 bola uz tiez raz striekana pôvodnym majitelom, okrem toho pod palubovkou mam asi dieru kadial tecie voda, takze ju aj tak budem musiet zhodit dole, klampiar to opravi a bude sa to musiet nastriekat.
Ja to urobim asi tak, ze vyhodim komplet interier, dvere, okna, kapotu, napravy, motor, prevodovka...ostane iba skelet a tak to zoberiem klampiarovi. Plus dvere, ostatne by malo byt dobre.
Jedine coho sa bojim je to ze to neposkladame dokopy...
- -=Mike=-
- Starting member
- Příspěvky: 97
- Registrován: pon srp 08, 2005 15:57
- Bydliště: Kosice SR
- Kontaktovat uživatele:
No poskladat to až tak problem nieje, ked to budes rozoberat ty. Popripade si pofot nejake detaily resp. tažsie veci.. Najhorsie je elektrika.. Ale pokial mas schemu zapojenie elektriky v R8, tak to je pre autoelektrikara jednoduche
Mna to tiez caka.. I ked jednu R8 rozoberam na diely, vyzera to, ze to problem by nebol hodit to vsetko spat.. Sice pomaly ale predsa
Mna to tiez caka.. I ked jednu R8 rozoberam na diely, vyzera to, ze to problem by nebol hodit to vsetko spat.. Sice pomaly ale predsa
Renault 8 R.1132 r.v.:1968
Renault 8 R.1132 r.v.:1970
Renault 5 R.1222 r.v.:1973
Renault Twingo 2003 1.2 8V
Renault 8 R.1132 r.v.:1970
Renault 5 R.1222 r.v.:1973
Renault Twingo 2003 1.2 8V
Ja to chcem zacat rozoberat koncom septembra, absolutne neviem aky system zvolim, kazdopadne budem musiet vela fotit, pomahat mi bude Roman, ak si najde cas
Niekedy do aprila 08 by som to chcel mat hotove a zlozene...dufam, ze to vyjde a nenastanu nejake komplikacie. Bojim sa toho skladania, predpokladam, ze sa najde kopec problemov vid brzdy a pod.
Motor, prevodovka a napravy by mali bytv pohode, este ta elektrika, ale ta nie az taka zlozita v tomto aute si myslim.
Uvidim...
Niekedy do aprila 08 by som to chcel mat hotove a zlozene...dufam, ze to vyjde a nenastanu nejake komplikacie. Bojim sa toho skladania, predpokladam, ze sa najde kopec problemov vid brzdy a pod.
Motor, prevodovka a napravy by mali bytv pohode, este ta elektrika, ale ta nie az taka zlozita v tomto aute si myslim.
Uvidim...
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, teď jsem několik víkendů jednu osmičku postupně rozebíral ... byla dost zrezlá, dlouho stála, takže jsem ji rozebral na díly..
všechno se mi nakonec podařilo demontovat poměrně dobře a bez poškození, nejvíc mi asi dali zabrat šrouby držící zadní čelo a nárazník mezi chladičem a zadním čelem - pěkně zarezlé...
jinak většina šroubů šla celkem dobře povolit... používali pod ně takové podložky s porforací a díky nim to jde.. problém jsem měl taky s čepy přední nápravy...
totálně se mi rozpadla v ruce hadice přívodu vzduchu z topení k zadním sedadlům
Jinak je úžasný, že i tak starý zrezlý auto šlo rozebrat bez větších problémů a mohu říct, že ani ta karoserie nebyla tak špatná, nic co by nešlo opravit i když spodní nosníky by potřebovala hodně vyměnit
jo palubka - je tam překvapivě dost šroubků - a dráty ke přepínačům a spínačce jsou jen volně zapojené... doporučuji si popsat ...
docela dost šroubků má motorek stěračů a jeho držák.. jde demontovat až po demontáži palubky
všechno se mi nakonec podařilo demontovat poměrně dobře a bez poškození, nejvíc mi asi dali zabrat šrouby držící zadní čelo a nárazník mezi chladičem a zadním čelem - pěkně zarezlé...
jinak většina šroubů šla celkem dobře povolit... používali pod ně takové podložky s porforací a díky nim to jde.. problém jsem měl taky s čepy přední nápravy...
totálně se mi rozpadla v ruce hadice přívodu vzduchu z topení k zadním sedadlům
Jinak je úžasný, že i tak starý zrezlý auto šlo rozebrat bez větších problémů a mohu říct, že ani ta karoserie nebyla tak špatná, nic co by nešlo opravit i když spodní nosníky by potřebovala hodně vyměnit
jo palubka - je tam překvapivě dost šroubků - a dráty ke přepínačům a spínačce jsou jen volně zapojené... doporučuji si popsat ...
docela dost šroubků má motorek stěračů a jeho držák.. jde demontovat až po demontáži palubky
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
- Michal Kerndl
- Advanced member
- Příspěvky: 351
- Registrován: ned led 29, 2006 19:29
- Bydliště: Brno
To zadní čelo a zadní nárazník bývá největší dřina, zvlášť když se tam všechno začne protáčet
Jinak sranda bývá i se zarezlými čepy při sundávání dveří. Jinak marně přemýšlím, v čem by ještě tak mohl být zádrhel. Osmička je velice jednoduché auto a skládá se samo. I když nejlépe se mi rozebírala R16, nejhůř je na tom v mém žebříčku R6
I když při nedávné výměně spojky na jedné R8 nám při zpětné montáži pořád zbývalo nějak moc šroubů a matiček, měl jsem z toho celkem hrůzu, ale nakonec se všechny někam použily Teď jsem si vzpomněl ještě na jednu věcičku...Pozor pokud nebyla nikdy spravovaná spojka/demontovaný motor, jsou tam ohnuté "plomby" kolem šroubů a nedá se tam nasadit klíč..podobné jsou u uchycení předních náprav na R16. Je to potřeba šikovně odehnout, zklepat...prostě pryč s tím
Jinak sranda bývá i se zarezlými čepy při sundávání dveří. Jinak marně přemýšlím, v čem by ještě tak mohl být zádrhel. Osmička je velice jednoduché auto a skládá se samo. I když nejlépe se mi rozebírala R16, nejhůř je na tom v mém žebříčku R6
I když při nedávné výměně spojky na jedné R8 nám při zpětné montáži pořád zbývalo nějak moc šroubů a matiček, měl jsem z toho celkem hrůzu, ale nakonec se všechny někam použily Teď jsem si vzpomněl ještě na jednu věcičku...Pozor pokud nebyla nikdy spravovaná spojka/demontovaný motor, jsou tam ohnuté "plomby" kolem šroubů a nedá se tam nasadit klíč..podobné jsou u uchycení předních náprav na R16. Je to potřeba šikovně odehnout, zklepat...prostě pryč s tím
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jo vidíš na dveře jsem zapoměl.... najdřív jsem kolíky prostříkal WDčkem a pak se mi to podařilo vyrazit pomocí delšího šroubu (tuším M6 nebo M5) kterém jsem odřízl kus hlavy flexou - trochu jsem s tím zápasil, ale šlo to.
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
Caute,
neexistuje nejaky navod na rozoberanie R8, nemate niekto nafotene veci, pripadne nejaku knihu o tom, ja mam taku knihu kde je auto komplet do srobu rozobrate, ale su tam len obrazky, je to predchodca dnesneho systemu co maju v servisoch, nie je tam ziadny pokec...
Idem teraz rozoberat R8 a mam sacky a krabice nachystane na vsetky diely, len neviem ci sa to da tak popisat aby som nemal problem pri skladani, kazdopadne sa bude vela fotit a potom to hodim na web...
Ak niekto nieco mate pls sem s tym, kupim alebo prekopirujem alebo nieco ine
neexistuje nejaky navod na rozoberanie R8, nemate niekto nafotene veci, pripadne nejaku knihu o tom, ja mam taku knihu kde je auto komplet do srobu rozobrate, ale su tam len obrazky, je to predchodca dnesneho systemu co maju v servisoch, nie je tam ziadny pokec...
Idem teraz rozoberat R8 a mam sacky a krabice nachystane na vsetky diely, len neviem ci sa to da tak popisat aby som nemal problem pri skladani, kazdopadne sa bude vela fotit a potom to hodim na web...
Ak niekto nieco mate pls sem s tym, kupim alebo prekopirujem alebo nieco ine
- Michal Kerndl
- Advanced member
- Příspěvky: 351
- Registrován: ned led 29, 2006 19:29
- Bydliště: Brno
Čau,
já právě finišuji ( R10, ale to je skoro to samé jako R8 ), takže využívám plně své poznámky z let minulých
Já jsem postupoval tak, že každou skupinu dílů jsem si popsal spolu s postupem demontáže (jaké šrouby, ev. matice, odkud jsou prostrčené hlavy atd.) plus poznámka jestli byl nějaký zádrhel, ev. s čím by mohly být později problémy jak to namontovat (tedy např. lišta na zadním sloupku - pozor na umělohmotnou podložku pod tvarovanou matici, musí se "našroubovat", necpat silou atd.)
Různé nákresy pomohou hodně při kompletaci. Zvlášť když to člověk skládá po 5 letech, že
Jinak taky dobře si popiš samotné díly - na papírovou pásku si popiš umístění - třeba umělohmotná lišta na mezidveřním prostoru, pod kterou je zakončení čalounění střechy je tvarovaná - ač se nezdá, tak ideálně pasuje jen k těm konkrétním dveřím...těžko se to pak poznává ke kterým patří.. např. řidič - pravý kraj. Pak to jde skládat všechno mnohem rychleji.
Snad ti to trochu pomůže, hlavně to chce systém
já právě finišuji ( R10, ale to je skoro to samé jako R8 ), takže využívám plně své poznámky z let minulých
Já jsem postupoval tak, že každou skupinu dílů jsem si popsal spolu s postupem demontáže (jaké šrouby, ev. matice, odkud jsou prostrčené hlavy atd.) plus poznámka jestli byl nějaký zádrhel, ev. s čím by mohly být později problémy jak to namontovat (tedy např. lišta na zadním sloupku - pozor na umělohmotnou podložku pod tvarovanou matici, musí se "našroubovat", necpat silou atd.)
Různé nákresy pomohou hodně při kompletaci. Zvlášť když to člověk skládá po 5 letech, že
Jinak taky dobře si popiš samotné díly - na papírovou pásku si popiš umístění - třeba umělohmotná lišta na mezidveřním prostoru, pod kterou je zakončení čalounění střechy je tvarovaná - ač se nezdá, tak ideálně pasuje jen k těm konkrétním dveřím...těžko se to pak poznává ke kterým patří.. např. řidič - pravý kraj. Pak to jde skládat všechno mnohem rychleji.
Snad ti to trochu pomůže, hlavně to chce systém
Clio RL 1,2 (1996); R21 Nevada GTS 1,7 (1990); R19 RT 1,4e (1995); R19 16V (1995); R8 R1130 (1964); R8 R1130 (1965); R8 R1130 (1967); R8 R1132 (1969); R16 R1150 (1969); R16 TS R1151 (1970); R10 1300 R1192 (1970); R6 TL R1181 (1971); R12 TL R1170 (1972); R16 TS R1151 (1975); R15 TL R1300 (1975); R15 GTL R1300 (1976); R16 TX R1156 (1977); R20 TL R1271 (1978); R14 TS R1212 (1981); Fuego GTS 1,6 R1362 (1982); R30 TurboD R1127 (1983); Dacia 1300 (1972)
- -=Mike=-
- Starting member
- Příspěvky: 97
- Registrován: pon srp 08, 2005 15:57
- Bydliště: Kosice SR
- Kontaktovat uživatele:
No Michal.. Si si to zapisoval? To je dobry napad.. JA fotil.
Ja som tentorok stihol tak rozobrat palubnu dosku aj s klimatizaciou. No tam to ho je dost a a si najviac..
Dalsi rok idem na motor a karoseriu(ktora je uz do srotu..)
Raz som mal problem s naraznikom. Pretacala sa tam sruba v stvorcovom očku..
Este sa bojim dveri..
Nejake fotky
Ja som tentorok stihol tak rozobrat palubnu dosku aj s klimatizaciou. No tam to ho je dost a a si najviac..
Dalsi rok idem na motor a karoseriu(ktora je uz do srotu..)
Raz som mal problem s naraznikom. Pretacala sa tam sruba v stvorcovom očku..
Este sa bojim dveri..
Nejake fotky
Renault 8 R.1132 r.v.:1968
Renault 8 R.1132 r.v.:1970
Renault 5 R.1222 r.v.:1973
Renault Twingo 2003 1.2 8V
Renault 8 R.1132 r.v.:1970
Renault 5 R.1222 r.v.:1973
Renault Twingo 2003 1.2 8V
- alex
- Starting member
- Příspěvky: 35
- Registrován: ned zář 10, 2006 22:01
- Bydliště: Bratislava/Žilina
- Kontaktovat uživatele:
pekne fotecky mike.
ja ked som robil svoju osmicku tak digitaly sa len zacali rozsirovat tak som ju fotil uz len pred striekanim a po nom.
no a to skladanie bolo dost zabavne, lebo viacero veci mi rozobrali mechanici a ja som potom netusil co je odkial. take tie vacsie veci som uz znackoval lepiacou paskou s popisom, akoze ktore okno kde patri
tiez som musel striekat kvazi cele auto lebo predchadzajuci majitel to vselijak sfusoval tou farbou, tak slo vsetko dole.
kedze som nikdy predtym nic podobne nerobil tak to dopadlo vselijak i ked vysledny efekt bol nakoniec velmi dobry, dnes uz viem ze by som robil min. polovicu veci inak a poriadnejsie
ja ked som robil svoju osmicku tak digitaly sa len zacali rozsirovat tak som ju fotil uz len pred striekanim a po nom.
no a to skladanie bolo dost zabavne, lebo viacero veci mi rozobrali mechanici a ja som potom netusil co je odkial. take tie vacsie veci som uz znackoval lepiacou paskou s popisom, akoze ktore okno kde patri
tiez som musel striekat kvazi cele auto lebo predchadzajuci majitel to vselijak sfusoval tou farbou, tak slo vsetko dole.
kedze som nikdy predtym nic podobne nerobil tak to dopadlo vselijak i ked vysledny efekt bol nakoniec velmi dobry, dnes uz viem ze by som robil min. polovicu veci inak a poriadnejsie
[img]http://img215.imageshack.us/img215/2848 ... ik8om2.jpg[/img]
Renault R8 1132 r.v. 1970
www.renaultcc.sk
Renault R8 1132 r.v. 1970
www.renaultcc.sk
- Majmajko
- Starting member
- Příspěvky: 99
- Registrován: čtv dub 28, 2005 07:20
- Bydliště: Dunajská Lužná
- Kontaktovat uživatele:
Po navsteve klampiara mas ten pocit ze dierok je malo?pedro5585 píše:Tak uz zostala iba prevodovka a napravy
Najhorsie je, ze dedusko to dal nastriekat zospodu gumoasfaltom, teraz to budem musiet davat dole, hotove peklo...
Co je pozitivne zatial iba mini diera pod spolujazdcovym sedadlom, inak hrdza je len minimalna.
Zas az tak zle to neni aj ked srobovak prechdzal kade tade cez plech
Podpredseda OZ Renault Classic Club
--- www.renaultcc.sk ---
--- www.renaultcc.sk ---
Mas pravdu po navsteve klampiara je situacia horsia, ale nie neriesitelna!!Majmajko píše:Po navsteve klampiara mas ten pocit ze dierok je malo?pedro5585 píše:Tak uz zostala iba prevodovka a napravy
Najhorsie je, ze dedusko to dal nastriekat zospodu gumoasfaltom, teraz to budem musiet davat dole, hotove peklo...
Co je pozitivne zatial iba mini diera pod spolujazdcovym sedadlom, inak hrdza je len minimalna.
Zas az tak zle to neni aj ked srobovak prechdzal kade tade cez plech
Len nech uz dokonci tvoju R16, nech moze zacat na mojej osmicke...
- Majmajko
- Starting member
- Příspěvky: 99
- Registrován: čtv dub 28, 2005 07:20
- Bydliště: Dunajská Lužná
- Kontaktovat uživatele:
Podpredseda OZ Renault Classic Club
--- www.renaultcc.sk ---
--- www.renaultcc.sk ---
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů