Jde dodělat navigaci na LII?
Moderátor: Moderators General
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
No ja jsem puvodne myslel, ze konektory, co vedou nyni do maleho displeje radia pouze zapojim do ovladaci jednotky navigace a bude vymalovano. Jenze kdyz jsem to dostal opravdu do ruky, tak me prekvapilo, ze v ovladacim panelu jsou konektory s piny ve dvou radach. Zatimco konektory co vedou do maleho displeje jsou pouze jednoradove. Ani jsem to tedy nezkousel propojovat. Bud se to redi pres nejakou redukci, nebo se ty kabely co mi vedou aktualne do maleho displeje zapoji tezko rict kam???? (nebo se nepouzijii vubec???).
Nevim jak na Satisu (nikdy jsem to auto bohuzel nevidel zblizka coz me mrzi), ale na lagune by to melo byt reseno stejne. Taky mi veskere hlasove povely jdou pres maly repracek vlevo od volantu (nechapu proc to nemohli nasmerovat do repraku ve voze)...
Foto kabelaze co jsem k tomu dostal zaslu zitra.
Nevim jak na Satisu (nikdy jsem to auto bohuzel nevidel zblizka coz me mrzi), ale na lagune by to melo byt reseno stejne. Taky mi veskere hlasove povely jdou pres maly repracek vlevo od volantu (nechapu proc to nemohli nasmerovat do repraku ve voze)...
Foto kabelaze co jsem k tomu dostal zaslu zitra.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- S3m8a
- Senior member
- Příspěvky: 1384
- Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
- Bydliště: Vysočina - ČR
- Kontaktovat uživatele:
tak to si myslim ze to je stejne, pokud mas pristup stahni si schema z renaulz visu tam zjistiis co kam vede a koukni do manualu pdf tam jsou pekne popsane koektkory co je na kterym pinu
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mrknu se do servisniho manualu a zkusim si porovnat jednotlive piny, treba to nakonec pujde nejak propojit. No jdu zkoumat a dam vedet. Kazdopadne jsem zjistil dalsi problem.
Mam na strese ploutvicku (sice nema napis GPS, ale mela by z ni jit kabelaz). Tato kabelaz mi konci za radiem kde se produluzuje na dalsi kablik, ktery je sveden pred radici paku (tady je smotany do klubka). Bohuzel ani jeden z konektoru (pred prodlouzenim a na konci) mi nepasuje do konektoru co je na CD jednotce. Drive jsem si myslel, ze se urcite bude jednat o pripravu na GPS, ale kdyz nepasuji konektory nechapu co by to mohlo byt jineho??? Nemusi se pouzit nejaka redukce?
Mam na strese ploutvicku (sice nema napis GPS, ale mela by z ni jit kabelaz). Tato kabelaz mi konci za radiem kde se produluzuje na dalsi kablik, ktery je sveden pred radici paku (tady je smotany do klubka). Bohuzel ani jeden z konektoru (pred prodlouzenim a na konci) mi nepasuje do konektoru co je na CD jednotce. Drive jsem si myslel, ze se urcite bude jednat o pripravu na GPS, ale kdyz nepasuji konektory nechapu co by to mohlo byt jineho??? Nemusi se pouzit nejaka redukce?
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
No tak to je mozne, sakrys... Nesla by tato antena (kabelaz) vyuzit pro GPS?? Teoreticky by melo stacit pouze vymenit konektory.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- S3m8a
- Senior member
- Příspěvky: 1384
- Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
- Bydliště: Vysočina - ČR
- Kontaktovat uživatele:
je to gsm antena pekud se nepletu tak ti to nepujde - nemam ted ty veci u sebe ale mam za to ze do gpsk vedou z anteny min dve snury takze musis prehodit antenu - tzn shodit kus stropnice pravy c sloupek a nekde nad blatnikem se antena spojuje s prodluzkama ktery dou pravym prahem
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Takže se nevyhnu instalaci nove antentky . Z toho jsem měl vždy hrůzu nedovedu si představit, že sundám strop . No budu to muset nějak zvládnout. Každopádně to je zatím to poslední. Aktuální problém je kabeláž. rozpletl jsem dráty a šel po pinech abych zjistil, co je ustřihnuté a co je v pořádku. Vypsal jsem si to takto:
sedy konektor: (pin popis)
2 antenni zesilovac
16 signal snimace venkovni teploty
17 kostra snimace venkovni teploty
21 vystup venkovni teploty
24 kontrola pasu
25 + osvetleni
26 spojeni autoradia p6
27 zapnutni a vypnuti autoradia p5
28 spojeni autoradia p3
29 spojeni autoradia p1
30 spojeni autoradia p2
zeleny konektor:
ustrihnuto vse
cerny konektor (CD jednotka)
1 +pred zapnutim klicku
10 kostra
16 nepouzito
Jediný červený konektor (ovládání pod volantem) je v pořádku, ten se dá přehodit bez problému. Když však porovnám aktuální šedý a zelený konektor připojený do malého displeje (oba mají 15pinů) s popisem 30pinového konektoru co se připojuje do ovladací jednotky vůbec mi jednotlivé piny nesedí...
Třeba v zeleném 15 pinovém konektoru je na pinu 8 signál tlaku v pneumatikách (šedý) a ve 30 pinových konektorech šedém i zeleném není žádný pin takto popsaný??? Kam vůbec ty konektory z malého displeje vedou? Nechce se mi sundávat palubní desku abych po tom pátral.
sedy konektor: (pin popis)
2 antenni zesilovac
16 signal snimace venkovni teploty
17 kostra snimace venkovni teploty
21 vystup venkovni teploty
24 kontrola pasu
25 + osvetleni
26 spojeni autoradia p6
27 zapnutni a vypnuti autoradia p5
28 spojeni autoradia p3
29 spojeni autoradia p1
30 spojeni autoradia p2
zeleny konektor:
ustrihnuto vse
cerny konektor (CD jednotka)
1 +pred zapnutim klicku
10 kostra
16 nepouzito
Jediný červený konektor (ovládání pod volantem) je v pořádku, ten se dá přehodit bez problému. Když však porovnám aktuální šedý a zelený konektor připojený do malého displeje (oba mají 15pinů) s popisem 30pinového konektoru co se připojuje do ovladací jednotky vůbec mi jednotlivé piny nesedí...
Třeba v zeleném 15 pinovém konektoru je na pinu 8 signál tlaku v pneumatikách (šedý) a ve 30 pinových konektorech šedém i zeleném není žádný pin takto popsaný??? Kam vůbec ty konektory z malého displeje vedou? Nechce se mi sundávat palubní desku abych po tom pátral.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- S3m8a
- Senior member
- Příspěvky: 1384
- Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
- Bydliště: Vysočina - ČR
- Kontaktovat uživatele:
kam ty konektory vedou ti vazne nejsem schopnej tedka rict, a priznam se ze jsem mel podobnou predstavu jako ty -ze se proste jen prehodi kably kde jsou na kazdym konci nachystany konektory ale ono to tak nepujde
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
- S3m8a
- Senior member
- Příspěvky: 1384
- Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
- Bydliště: Vysočina - ČR
- Kontaktovat uživatele:
tak jak pokracujes?
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Špatně, zjistil jsem, že nakonec bude nejlepší vyměnit kompletní kabeláž (svazek kabelů) v přístrojové desce, takže sháním sháním a zatím marně. Ještě jsem neobrazil vrakáče (můžete mi někdo poradit dobře zásobené vrakáče okolo Brna?), zatím obcházím internet a bombarduju poláky na allegru...
Ta kabeláž co je postříhaná je k ničemu. Nemá význám to jakkoliv pájet, tím akorát ohrozím spolehlivost vozidla, zkrátka opravdu sehnat nový svazek instalace kabelů. Tímto vyzývám všechny, kdo něco podobného mají a nepotřebují, že koupím
Ta kabeláž co je postříhaná je k ničemu. Nemá význám to jakkoliv pájet, tím akorát ohrozím spolehlivost vozidla, zkrátka opravdu sehnat nový svazek instalace kabelů. Tímto vyzývám všechny, kdo něco podobného mají a nepotřebují, že koupím
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- S3m8a
- Senior member
- Příspěvky: 1384
- Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
- Bydliště: Vysočina - ČR
- Kontaktovat uživatele:
tak operace se zdarila pacient prezil, jeste dobastlim antenu navigace a kastlik pred spolujezdcem a mam to tam, jen nevim jak je tam vymysleny multiplexovani, bezpecnostni pasy a ukazatel teploty to jsem neprisli na to kam zapojit
kazdopadne jestli hodals menit celej ten svazek tak je to hloupostprooze bys musel odstrojit cely auto - my se s**** jen s pristrojovkou a vykuchanim kabelu dnes od 11 do cca 21:20
*) trápili
kazdopadne jestli hodals menit celej ten svazek tak je to hloupostprooze bys musel odstrojit cely auto - my se s**** jen s pristrojovkou a vykuchanim kabelu dnes od 11 do cca 21:20
*) trápili
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
- S3m8a
- Senior member
- Příspěvky: 1384
- Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
- Bydliště: Vysočina - ČR
- Kontaktovat uživatele:
tak co nejaky pokrok?
ja se jeste nedokopal k dopojeni anteny a zapojeni hlidani dveri pasu a teploty ...
ja se jeste nedokopal k dopojeni anteny a zapojeni hlidani dveri pasu a teploty ...
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak zatím vše stojí. Kabeláž se mi nedaří sehnat...
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- S3m8a
- Senior member
- Příspěvky: 1384
- Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
- Bydliště: Vysočina - ČR
- Kontaktovat uživatele:
a nezkusil jsi to z toho vycvakat? ja se zasekl u anteny za jedno na ni nemam cas a za druhe mam problem sundat strop - nerad bych ho znicil...
ale co je nejvetsi problem, nekde se mi poveldo ztopit ten prodluzovak na antenu co vede prahama, takze mam antenu bez prodluzovaci snury ...
ale jinak mi vse funguje, jen musime zkusit prinutit jednotku aby ukazovala i otevrene dvere a nezapnuty pas, ale to mam obavu, ze asi bude pres hlavni RJ a do te se mi moc stourat nece ...
ale co je nejvetsi problem, nekde se mi poveldo ztopit ten prodluzovak na antenu co vede prahama, takze mam antenu bez prodluzovaci snury ...
ale jinak mi vse funguje, jen musime zkusit prinutit jednotku aby ukazovala i otevrene dvere a nezapnuty pas, ale to mam obavu, ze asi bude pres hlavni RJ a do te se mi moc stourat nece ...
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
zaujimalo by ma ci by sa dalo vymenit original displeja za taketo navigacne http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.47345 a aby ukazovalo aj to iste co original navigacne nemate niekto skusenosti zo zapojenim konektora na displeji original navigacneho
Laguna II Grandtour 1.9dCi, r.v. 2001
- S3m8a
- Senior member
- Příspěvky: 1384
- Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
- Bydliště: Vysočina - ČR
- Kontaktovat uživatele:
ahoj tak s tim ti ja bohuzel nepomuzu, ale nekdo tu uz displej menil, ale za nejaky tusim VDOt.danes píše:zaujimalo by ma ci by sa dalo vymenit original displeja za taketo navigacne http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.47345 a aby ukazovalo aj to iste co original navigacne nemate niekto skusenosti zo zapojenim konektora na displeji original navigacneho
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak konecne nastal mensi posun. Na jednom z vrakacu jsem objevil lagunu kombi s carminatem. Za kabelaz chteji 3000kc (kompletni svazek v pristrojovce), otazka zni, neni to moc?
Dalsi a mnohem dulezitejsi otazka je, ze kabelaz pochazi z anglickeho vozu, bude pasovat do palubky s levostrannym rizenim? Podle meho nazoru by to nemel byt problem ovsem kdo vi???
Diky za cenne rady, Ales.
Dalsi a mnohem dulezitejsi otazka je, ze kabelaz pochazi z anglickeho vozu, bude pasovat do palubky s levostrannym rizenim? Podle meho nazoru by to nemel byt problem ovsem kdo vi???
Diky za cenne rady, Ales.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
- S3m8a
- Senior member
- Příspěvky: 1384
- Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
- Bydliště: Vysočina - ČR
- Kontaktovat uživatele:
jak jsem psal - mel jsem to komplet, s tim ze s ivezmu co potrebuju v podstate za 6000,-, takze me se 3000,- za kabelaz zda dost, to jestli bude pasovat z anglicaku to ti nepovim...
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 608
- Registrován: úte led 04, 2005 22:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zásobený vrakáč je v Holubicích Eurovrak. Kabeláž tam určitě mají, včera jsem tam kupoval nahradní mechaniku k navigaci.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
- S3m8a
- Senior member
- Příspěvky: 1384
- Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
- Bydliště: Vysočina - ČR
- Kontaktovat uživatele:
no ona je otazka i za kolik by to meli;)
kazdopadne jak jsem psal pri popisu toho co jsem absolvoval ja - zvladli jsme to vykuchat z celyho svazku celkem dobre, moc tech kabelu neni a ja vim ze kdyz to delal elektrikar tak ze to udela dobre takzeto i napojil do auta a vsechno jede jak ma... jen se musim odhodlat k vymene anteny, moc se mi nechce shazovat ten strop...
nevim jak je rozdelena elektrika u laguny, ale vymena celyho svazku znamena i hlavni privod do motoru vymenit ... a znamena to v podstate vybrakovat cely interier !!! tak bacha na to...
kazdopadne jak jsem psal pri popisu toho co jsem absolvoval ja - zvladli jsme to vykuchat z celyho svazku celkem dobre, moc tech kabelu neni a ja vim ze kdyz to delal elektrikar tak ze to udela dobre takzeto i napojil do auta a vsechno jede jak ma... jen se musim odhodlat k vymene anteny, moc se mi nechce shazovat ten strop...
nevim jak je rozdelena elektrika u laguny, ale vymena celyho svazku znamena i hlavni privod do motoru vymenit ... a znamena to v podstate vybrakovat cely interier !!! tak bacha na to...
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
ak chces ja ti predam cele navigacne aj s kablamiamat píše:Tak konecne nastal mensi posun. Na jednom z vrakacu jsem objevil lagunu kombi s carminatem. Za kabelaz chteji 3000kc (kompletni svazek v pristrojovce), otazka zni, neni to moc?
Dalsi a mnohem dulezitejsi otazka je, ze kabelaz pochazi z anglickeho vozu, bude pasovat do palubky s levostrannym rizenim? Podle meho nazoru by to nemel byt problem ovsem kdo vi???
Diky za cenne rady, Ales.
Laguna II Grandtour 1.9dCi, r.v. 2001
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jde dodělat navigaci na LII?
Tak už jsem přestal věřit, že se vůbec někdy podaří navigaci do mé lagu dodělat a snažil jsem se navi prodat. Naštěstí jsem na polském allegru narazil na borce co nabízel kabeláž k navigaci. Po pár mailech a krkolomném domlouvání (on neumí moc anglicky, já neumím polsky, takže domluva byla dost kreativní) jsem za nim vyrazil (od Ostravy cca 100km) a začaly se dít věci. Týpek si říká "renault doktor" sám má Lagunu 2 Initialku a specializuje se na elektroniku v renaultech. Není pro něho problém udělat cokoliv. Opravdu se vyzná. Měl připravený pár tenkých kablíků které vypreparoval ze své lagu (instaloval si tam DVD Carminat z verze po faceliftu) a jal se je instalovat do mého auta.
Původně jsem myslel, že mi proda kabeláž a já si doma pohraju. Chyba lávky. Kdybych to měl dělat doma tak bych s tím ani nehnul. U mé stávající kabeláže přerušil několik žil a na ty navázal nové kabely s novými koncovkami. Když jsem to viděl tak mě omylo a už jsem přemýšlel kolik mě bude stát odtahovka zpátky do ČR... Nicméně frajer bez návodu nebo nějaho taháku hned věděl na kterou žílu sáhnout a v jeho podání vypadala celá instalace tak jednoduše až se tomu nechtělo věřit. Za deset minut měl hotovo. Zapojili jsme navi a světe div se, krásně najela. Nakonec jsme ještě zjistili, že displej co jsem k navi dostal měl pár mrtvých pixelů tak mi prodal zbrusu nový kousek za 200zl což je luxusní cena (displej byl opravdu nový, né zánovní).
Bezproblému jsem dorazil domu a na mě pak už bylo jen natáhnout anténu s kabeláží až na střechu (naštěstí jsem už měl ploutvičku na GSM, tak jsem nemusel nic vrtat) a celkově navigaci uchytit do palubky.
Takže navigace mi krásně funguje a jsem opravdu spokojen.
Celkové náklady:
4900Kč (za kompletní set navigace vč. antény s drátem a novou výplň kastlíku) koupeno v září 2010
400zl (cca 2400Kč) za kabeláž vč. instalace do vozu. V této sumě je i nový LCD displej. Realizováno v dubnu 2011
Jak je patrné, sháněl jsem půl roku člověka co by prodával kabeláž nebo byl schopen mi upravit stávající. Kdybych věděl dopředu co s tím bude starostí, tak na to kašlu hnedka.
Na co by se měl připravit zájemce o tuto úpravu:
- snažte se sehnat vždy celý komplet nikoliv po částech. Kompletní navigace musí obsahovat: řídíc jednotku s CD mechanikou, ovládací panel, displej s krytem (kapličkou), GPS anténu, drát k anténě, anténní drátek (cca 15cm) mezi ovládací panel a rádio (kvůli TMC informacím), nový kastlík (s výřezem pro CD mechaniku), kabel k propojení LCD a CD řídící jednotky.
- k výše jmenovanému patří ještě kabeláž. Což je trochu problém, protože kabeláž pro navi není samostatná, ale je součástí hlavního svazku v palubní desce. Tento svazek propojuje veškerou elektroniku ve voze a sahá až do motoru. Nedá se bez odstrojení kompletního interiéru vyměnit!!! Na to velký pozor. Stávající kabeláž se musí vždy upravit a doplnit o nové konektory které navi potřebuje.
- navigace propojuje kromě svých jednotlivých komponent (CD, ovládací panel, LCD) i rádio, dálkové ovládání rádia pod volantem, kecafon (musí být ve voze přítomen jinak nepojede hlasové navádění) a dodatečnou releovou krabičku co je před spolujezdem (nad kastlíkem).
- propojení LCD a CD řídící jednotky není součástí svazku kabeláže, ale je propojené samostatným drátem, který musíte mít!
Natáhnutí anténního kabelu k GPS probíhá podél obou pravých prahů a vede do pravého boku zavazadelníku (nutné sundat tapec, je neuvěřitelně pevný a je téměř nemožné s ním jakkoliv manipulovat). Na pravém boku pod tapecem se nachází držák anténních konektorů (rádio, GSM, GPS). Tady kabel končí a napojuje se na cca metrový drát vedoucí přímo z antény.
Pro instalaci antény (za předpokladu, že už máte na střeše anténu na GSM) musíte shodit tapec pravého obložení C sloupku, oddělat obě zarážky zadní protisluneční roletky, tešnění kufru a opatrně shodit tapec střechy(tapec se jen odkloní od střechy tak na 5 - 10cm). Tapec je velmi křehký a dá se jedoduše zlomit. Zde je nutné dát velký pozor na anténu HandsFree karty (zelená deska velikosti 20 x 5 cm). Vede k ní dost křehký kablík. Tato anténka je nalepená na tapecu. Pak už musíte odšroubovat GSM anténu (nejlépe račnovým klíčem). Kabel z GSM antény vycvakenete z plastových držáčků které vedou až do pravého boku zavazedelníku. Nasadíte GPS anténu s kablíkem přes střechu a opět tento kablík vedete přes plastové držáčky do pravého boku zavazadelníku kde jej propojíte s kabelem co vede z palubky z CD mechaniky.
Instalace GPS antény a vedení její kabeláže se zdá být prkotinou, ale hrál jsem si s tím 4 - 5 hodin. Je to dost namáhavá práce. Určitě by to šlo i rychleji, ale chtěl jsem si s tím pohrát tak ať po tomto zákroku vše vypadá jako předtím.
Nyní mám tedy v autě plně funční navigaci Carminat a jsem moc rád, že to mám konečně za sebou.
Všem zájemcům o tuto upravu doporučuju si přečíst výše popsané a zvážit, zda-li se do toho vůbec má cenu pouštět. Osobně bych do toho znovu nešel.
Malé vyhodnocení samotné navigace Carminat (CD verze):
klady
+ Špičkové mapové pokrytí, je srovnatelné s TomTomy. Navigace je tedy výborně použitelná.
+ Navigace obsahuje i bohatou sbírku POI
+ Navigace má gyroskop a je napojená na řídicí jednotku vozidla, takže i bez signálu GPS je schopná udržovat reálný směr vozidla a bezproblému navádět.
+ Zobrazení rádia na barevném displeji je parádní. Veškeré nabídky (nastavení, výběr stanic) se nyní zobrazuje v roletkovém menu přes celý displej. Nikoliv v jednom řádku. Je to přehledné a efektní.
+ Zobrazení otevřených dveří nebo info ze snímačů tlaku je na velké displeji taky super
+ Pro navigaci je skvělé zobrazení "split screen" kdy máte nalevo mapu a napravo info o změně směru
+ Po nastartování se objeví barevné logo Renault na modrém pozadí. Vypadá to pěkně.
+ hlasové navádění je velmi kvalitní. Rozhodně kvalitnější než v TomTomu apod.
Zápory:
- řádek s rádiem často mizí a musí se zapínat (třeba tím, že dáte pauzu). Jinak se sám třeba nezobrazí (neví někdo jak na to??)
- po nastartování je nutné vždy odkliknout hlášku, že jste četli manuál. Pak kliknout podruhé pro aktivaci navigace a pak potřetí pro zobrazení mapy. Takže při každém startování musíte třikrát kliknout to dosti obtěžuje a je to zkrátka velice otravné (kéž by někdo věděl jak to odstranit)
- nikdy nenajede po nastartování mapa (viz. bod výše) vždy je nutné ji manuálně zapnout...
- přepočet trasy (po přejetí doporučeného odbočení) je někdy dosti zdlouhavý
- celkově není rychlost navigace kdoví jak úžasná.
- CD mechanika je někdy hlučnější
- Byl jsem docela překvapen zobrazením mapy. Zvyklý z moderních navigací, jsem čekal, že šipka zobrazující mou polohu bude uprostřed a pohybovat se bude mapa. Zde se však vykreslí vždy jedna obrazovka mapy a po ní jezdí malá černá šipečka v kolečku. Až se šipečka dostane vždy tak cca 2cm k okraji začne se načítat další obrazovka ve směru kam jedete. Toto mě zpočátku dost mátlo. Zejména když moje šipka je vyobrazena jako malé černé kolečko které se v husté městské zástavbě snadno ztratí a pak na mapě hledáte, kde že to vlastně jste. Je to daň za to, že navi nemá vlastní paměť a mapy neustále v reálném čase načíta z CD. Kdyby se měla pohybovat mapa šipka by stála tak by se z CD mechaniky asi kouřilo.
- Obrázek autíčka se snímači tlaku se objeví až když je nějaký problém - nezvyk oproti neustálemu zobrazení vedle malého černobílého displeje)
- Zatím mi nefunguje TMC (ale to je věcí aktualizace firmwaru navigace).
- Neustále nastavování intenzity displeje. Za slunečného dne musím nastavit maximální jas a v noci ho zase snížit. Automatika je samozřejmě přítomna, ale je vázána na světla. Když jsou světla vypnuté je pro navigaci den a tedy denní nastavení jasu displeje. Když světla zapnu tak si myslí, že je noc. Vzhledem k celoročnímu svícení je tato funce nepoužitelná a musíte nastavovat manuálně. Zde udělali soudruzi frantíci velkou chybu. Vždyť třeba klimatizace má čidlo osvitu, které by bylo schopno dodávat spolehlivé informace o okolním světle a díky tomu nastavovat jas či denní a noční řežím. Veliká škoda. Vzhledem k tomu, že je veškerá elektronika vozu propojena multiplexní sítí, tak kdyby navigace chtěla klidně se k tomuto údaji dostane. Je to tedy jen věcí softwaru.
- manuální posouvání mapy pomocí šipek na ovládacím panelu je nepoužitelná funkce. Samotné posouvání je velmi pomalé a pak co chvíli musí navi načítat další a další obrazovky s mapou což docela trvá.
Přes všechny ty zápory jsem s navigací velmi spokojen. Některé věci sice otravují (mizející pruh rádia, trojklik po startu, ...), ale je potřeba si uvědomit, že je to navigace z roku 2001. V době kdy jsme měli každý klasické CRT televize, mobil vážil jak ruční granát a vypadal jak cihla, nejmobilnější notebook vážil 10kg a stál 150 000Kč, stolní PC mělo výkon dnešní mikrovlnky. V tomto prostředí musela tato navigace vypadat jako produkt ze seriálu Star Trek a snad i proto byla její pořizovací cena mezi příplatky laguny 85 000Kč.
Původně jsem myslel, že mi proda kabeláž a já si doma pohraju. Chyba lávky. Kdybych to měl dělat doma tak bych s tím ani nehnul. U mé stávající kabeláže přerušil několik žil a na ty navázal nové kabely s novými koncovkami. Když jsem to viděl tak mě omylo a už jsem přemýšlel kolik mě bude stát odtahovka zpátky do ČR... Nicméně frajer bez návodu nebo nějaho taháku hned věděl na kterou žílu sáhnout a v jeho podání vypadala celá instalace tak jednoduše až se tomu nechtělo věřit. Za deset minut měl hotovo. Zapojili jsme navi a světe div se, krásně najela. Nakonec jsme ještě zjistili, že displej co jsem k navi dostal měl pár mrtvých pixelů tak mi prodal zbrusu nový kousek za 200zl což je luxusní cena (displej byl opravdu nový, né zánovní).
Bezproblému jsem dorazil domu a na mě pak už bylo jen natáhnout anténu s kabeláží až na střechu (naštěstí jsem už měl ploutvičku na GSM, tak jsem nemusel nic vrtat) a celkově navigaci uchytit do palubky.
Takže navigace mi krásně funguje a jsem opravdu spokojen.
Celkové náklady:
4900Kč (za kompletní set navigace vč. antény s drátem a novou výplň kastlíku) koupeno v září 2010
400zl (cca 2400Kč) za kabeláž vč. instalace do vozu. V této sumě je i nový LCD displej. Realizováno v dubnu 2011
Jak je patrné, sháněl jsem půl roku člověka co by prodával kabeláž nebo byl schopen mi upravit stávající. Kdybych věděl dopředu co s tím bude starostí, tak na to kašlu hnedka.
Na co by se měl připravit zájemce o tuto úpravu:
- snažte se sehnat vždy celý komplet nikoliv po částech. Kompletní navigace musí obsahovat: řídíc jednotku s CD mechanikou, ovládací panel, displej s krytem (kapličkou), GPS anténu, drát k anténě, anténní drátek (cca 15cm) mezi ovládací panel a rádio (kvůli TMC informacím), nový kastlík (s výřezem pro CD mechaniku), kabel k propojení LCD a CD řídící jednotky.
- k výše jmenovanému patří ještě kabeláž. Což je trochu problém, protože kabeláž pro navi není samostatná, ale je součástí hlavního svazku v palubní desce. Tento svazek propojuje veškerou elektroniku ve voze a sahá až do motoru. Nedá se bez odstrojení kompletního interiéru vyměnit!!! Na to velký pozor. Stávající kabeláž se musí vždy upravit a doplnit o nové konektory které navi potřebuje.
- navigace propojuje kromě svých jednotlivých komponent (CD, ovládací panel, LCD) i rádio, dálkové ovládání rádia pod volantem, kecafon (musí být ve voze přítomen jinak nepojede hlasové navádění) a dodatečnou releovou krabičku co je před spolujezdem (nad kastlíkem).
- propojení LCD a CD řídící jednotky není součástí svazku kabeláže, ale je propojené samostatným drátem, který musíte mít!
Natáhnutí anténního kabelu k GPS probíhá podél obou pravých prahů a vede do pravého boku zavazadelníku (nutné sundat tapec, je neuvěřitelně pevný a je téměř nemožné s ním jakkoliv manipulovat). Na pravém boku pod tapecem se nachází držák anténních konektorů (rádio, GSM, GPS). Tady kabel končí a napojuje se na cca metrový drát vedoucí přímo z antény.
Pro instalaci antény (za předpokladu, že už máte na střeše anténu na GSM) musíte shodit tapec pravého obložení C sloupku, oddělat obě zarážky zadní protisluneční roletky, tešnění kufru a opatrně shodit tapec střechy(tapec se jen odkloní od střechy tak na 5 - 10cm). Tapec je velmi křehký a dá se jedoduše zlomit. Zde je nutné dát velký pozor na anténu HandsFree karty (zelená deska velikosti 20 x 5 cm). Vede k ní dost křehký kablík. Tato anténka je nalepená na tapecu. Pak už musíte odšroubovat GSM anténu (nejlépe račnovým klíčem). Kabel z GSM antény vycvakenete z plastových držáčků které vedou až do pravého boku zavazedelníku. Nasadíte GPS anténu s kablíkem přes střechu a opět tento kablík vedete přes plastové držáčky do pravého boku zavazadelníku kde jej propojíte s kabelem co vede z palubky z CD mechaniky.
Instalace GPS antény a vedení její kabeláže se zdá být prkotinou, ale hrál jsem si s tím 4 - 5 hodin. Je to dost namáhavá práce. Určitě by to šlo i rychleji, ale chtěl jsem si s tím pohrát tak ať po tomto zákroku vše vypadá jako předtím.
Nyní mám tedy v autě plně funční navigaci Carminat a jsem moc rád, že to mám konečně za sebou.
Všem zájemcům o tuto upravu doporučuju si přečíst výše popsané a zvážit, zda-li se do toho vůbec má cenu pouštět. Osobně bych do toho znovu nešel.
Malé vyhodnocení samotné navigace Carminat (CD verze):
klady
+ Špičkové mapové pokrytí, je srovnatelné s TomTomy. Navigace je tedy výborně použitelná.
+ Navigace obsahuje i bohatou sbírku POI
+ Navigace má gyroskop a je napojená na řídicí jednotku vozidla, takže i bez signálu GPS je schopná udržovat reálný směr vozidla a bezproblému navádět.
+ Zobrazení rádia na barevném displeji je parádní. Veškeré nabídky (nastavení, výběr stanic) se nyní zobrazuje v roletkovém menu přes celý displej. Nikoliv v jednom řádku. Je to přehledné a efektní.
+ Zobrazení otevřených dveří nebo info ze snímačů tlaku je na velké displeji taky super
+ Pro navigaci je skvělé zobrazení "split screen" kdy máte nalevo mapu a napravo info o změně směru
+ Po nastartování se objeví barevné logo Renault na modrém pozadí. Vypadá to pěkně.
+ hlasové navádění je velmi kvalitní. Rozhodně kvalitnější než v TomTomu apod.
Zápory:
- řádek s rádiem často mizí a musí se zapínat (třeba tím, že dáte pauzu). Jinak se sám třeba nezobrazí (neví někdo jak na to??)
- po nastartování je nutné vždy odkliknout hlášku, že jste četli manuál. Pak kliknout podruhé pro aktivaci navigace a pak potřetí pro zobrazení mapy. Takže při každém startování musíte třikrát kliknout to dosti obtěžuje a je to zkrátka velice otravné (kéž by někdo věděl jak to odstranit)
- nikdy nenajede po nastartování mapa (viz. bod výše) vždy je nutné ji manuálně zapnout...
- přepočet trasy (po přejetí doporučeného odbočení) je někdy dosti zdlouhavý
- celkově není rychlost navigace kdoví jak úžasná.
- CD mechanika je někdy hlučnější
- Byl jsem docela překvapen zobrazením mapy. Zvyklý z moderních navigací, jsem čekal, že šipka zobrazující mou polohu bude uprostřed a pohybovat se bude mapa. Zde se však vykreslí vždy jedna obrazovka mapy a po ní jezdí malá černá šipečka v kolečku. Až se šipečka dostane vždy tak cca 2cm k okraji začne se načítat další obrazovka ve směru kam jedete. Toto mě zpočátku dost mátlo. Zejména když moje šipka je vyobrazena jako malé černé kolečko které se v husté městské zástavbě snadno ztratí a pak na mapě hledáte, kde že to vlastně jste. Je to daň za to, že navi nemá vlastní paměť a mapy neustále v reálném čase načíta z CD. Kdyby se měla pohybovat mapa šipka by stála tak by se z CD mechaniky asi kouřilo.
- Obrázek autíčka se snímači tlaku se objeví až když je nějaký problém - nezvyk oproti neustálemu zobrazení vedle malého černobílého displeje)
- Zatím mi nefunguje TMC (ale to je věcí aktualizace firmwaru navigace).
- Neustále nastavování intenzity displeje. Za slunečného dne musím nastavit maximální jas a v noci ho zase snížit. Automatika je samozřejmě přítomna, ale je vázána na světla. Když jsou světla vypnuté je pro navigaci den a tedy denní nastavení jasu displeje. Když světla zapnu tak si myslí, že je noc. Vzhledem k celoročnímu svícení je tato funce nepoužitelná a musíte nastavovat manuálně. Zde udělali soudruzi frantíci velkou chybu. Vždyť třeba klimatizace má čidlo osvitu, které by bylo schopno dodávat spolehlivé informace o okolním světle a díky tomu nastavovat jas či denní a noční řežím. Veliká škoda. Vzhledem k tomu, že je veškerá elektronika vozu propojena multiplexní sítí, tak kdyby navigace chtěla klidně se k tomuto údaji dostane. Je to tedy jen věcí softwaru.
- manuální posouvání mapy pomocí šipek na ovládacím panelu je nepoužitelná funkce. Samotné posouvání je velmi pomalé a pak co chvíli musí navi načítat další a další obrazovky s mapou což docela trvá.
Přes všechny ty zápory jsem s navigací velmi spokojen. Některé věci sice otravují (mizející pruh rádia, trojklik po startu, ...), ale je potřeba si uvědomit, že je to navigace z roku 2001. V době kdy jsme měli každý klasické CRT televize, mobil vážil jak ruční granát a vypadal jak cihla, nejmobilnější notebook vážil 10kg a stál 150 000Kč, stolní PC mělo výkon dnešní mikrovlnky. V tomto prostředí musela tato navigace vypadat jako produkt ze seriálu Star Trek a snad i proto byla její pořizovací cena mezi příplatky laguny 85 000Kč.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Jde dodělat navigaci na LII?
Za úspěšný výkon ti gratuluji. Popsal jsi to velice výstižně a pro doplnění, pokud do toho vložíš češtinu, tak to pak opravdu nemá chybu.
S tím posouvání po mapě, je to tak, ale je tam funkce kdy šipka(auto) stojí uprostřed displeje a mapa se posouvá, ale zde programátor nějak nepřemýšlel, protože se mapa vždy naorientuje na sever, tak třeba nelogicky musíš v hlavě obracet směr jízdy.
S tím posouvání po mapě, je to tak, ale je tam funkce kdy šipka(auto) stojí uprostřed displeje a mapa se posouvá, ale zde programátor nějak nepřemýšlel, protože se mapa vždy naorientuje na sever, tak třeba nelogicky musíš v hlavě obracet směr jízdy.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- S3m8a
- Senior member
- Příspěvky: 1384
- Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
- Bydliště: Vysočina - ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jde dodělat navigaci na LII?
amat: zeptam se - napichaval ti to i na multplex? ja to mam dodelane, ale tim, ze to bylo pro me i pro kamose elektrikare poprve jsme to nestihli vsechno _ nemam zapojeny teplomer, pasy a dvere, ABS vedlo nekam do motoru to jsme netahali (predpokladali jsme ze je jen pro rychlost jizdy a zesilovani hlasu navi
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade
Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga
Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris
Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris
Safrane V6 BiTurbo
bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw
Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"
- ToJa
- Grafoman
- Příspěvky: 2232
- Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
- Bydliště: Lipov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jde dodělat navigaci na LII?
Me by spis zajimala ta predelavka na DVD navigaci,rekl ti k tomu neco blizsiho?
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů