Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Moderátor: Moderators General
Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Ahojte, mám problém s elektronickým sytičem. Motorek, který nastavuje klapku, nedostane impuls. Zkoušel jsem druhý motorek i měnit RJ. Nevíte někdo co všechno na to má vliv? Je to problém v kabeláži, nějaké relé nebo snad čidlo? Díky
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Zaměřil bych se na čidlo teploty vody pro ten "sytič". Musí ho řídit jedině informace o teplotě vody.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Díky za typ. Jsou tam myslím 2 čidla, jedno ve vodní pumpě a pak je nějaké v tom hliníkovém sání. Které jsi myslel, to v pumpě, že?
Márty píše:Zaměřil bych se na čidlo teploty vody pro ten "sytič". Musí ho řídit jedině informace o teplotě vody.
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Budu upřímný, že si už nepamatuju, jak to tam, je, (přeci jen mám TLko ) ale jedno čidlo musí být ke kontrolce na palubce (to je popřípadě zdvojené, má li štít přístrojů i ukazatel stavu teploty) a druhé bude pro volnoběh samostatně.
Zkusím pohledat...
Zkusím pohledat...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Našel jsem, kupodivu...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Ve vodní pumpě je čidlo, které má buď 1 nebo 2 kontakty podle výbavy. Jeden kontakt je pro ručičtu teploty a druhý pro kontrolku přehřátí. Vidím to teda na to čidlo v tom sání, protože si teď neuvědomuju, že by tam bylo ještě nějaké další. Když by sis vzpoměl, jak to bylo, byl bych moc rád. Díky
Márty píše:Budu upřímný, že si už nepamatuju, jak to tam, je, (přeci jen mám TLko ) ale jedno čidlo musí být ke kontrolce na palubce (to je popřípadě zdvojené, má li štít přístrojů i ukazatel stavu teploty) a druhé bude pro volnoběh samostatně.
Zkusím pohledat...
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Díky moc, jsi nejlepší! Hned nato mrknu, jak budu doma.
Ty máš Dialogis, že? Jakou verzi, chtěl bych si to taky stáhnout.
Ty máš Dialogis, že? Jakou verzi, chtěl bych si to taky stáhnout.
Naposledy upravil(a) Peťa dne čtv úno 28, 2013 11:04, celkem upraveno 1 x.
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Čidlo v sání, je na teplotu nasávaného vzduchu. Je potřeba teplota vody. Podle té dokumentace je v hlavě.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Neni zač, koukám, že jsme psali rychleji, než četli
Mám, starou někde z internetu, myslim, že 3.80, ale data PDF mám ze zdrojů mimo internet a mažu u toho data z každé stránky co postuju, aby nebyla cesta odkud to je. Mám totiž jinak nůž na krku
Někdy je to pakárna, něco hledat, protože pdf v něčem nespolupracují, když je Dialogys starý.
Mám, starou někde z internetu, myslim, že 3.80, ale data PDF mám ze zdrojů mimo internet a mažu u toho data z každé stránky co postuju, aby nebyla cesta odkud to je. Mám totiž jinak nůž na krku
Někdy je to pakárna, něco hledat, protože pdf v něčem nespolupracují, když je Dialogys starý.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Jo no, byl jsi rychlejší než já
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Stačí i čidlo odpojit a zkusit startovat. Ř.J. by si měla nastavit hodnoty "nouze" aby motor běžel.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Nastartovat jde, ale musí človek šlapat na plyn. Jsem zvědavý, jak se to bude chovat po odpojení a po výměně čidla. Pak dám vědět. Díky zatím.
Márty píše:Stačí i čidlo odpojit a zkusit startovat. Ř.J. by si měla nastavit hodnoty "nouze" aby motor běžel.
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Jen pro upřesnění, v tom dokumentu je chyba, to čidlo u C3J je na sacím potrubí na straně spolujezdce a ne na hlavě válců
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Prolítl jsem to tu jen zběžně, ale jestli máš C3J, musíš rozlišovat vstřikování Bendix od Renixe, jsou v tom rozdíly a systémy nejsou moc kompatibilní. Napiš celý typ motoru podle štítku, případně vyfoť diagnostickou zásuvku (zásuvky). Jak budu mít čas, mrknu na to, kdysi jsem to už pro někoho hledal.
To co ti Martin označil platí pouze pro motor C3JA700, který má vstřikování Bendix a 2 diagnostický zásuvky snad typu Bosch nebo co. Tohle je ale nejstarší a málo používaný typ, ostatní C3J mají už Renix, hledej to v těch tabulkách mimo kolonku C3JA700, a zásuvka je klasická renaultovská 12tipinová.
To co ti Martin označil platí pouze pro motor C3JA700, který má vstřikování Bendix a 2 diagnostický zásuvky snad typu Bosch nebo co. Tohle je ale nejstarší a málo používaný typ, ostatní C3J mají už Renix, hledej to v těch tabulkách mimo kolonku C3JA700, a zásuvka je klasická renaultovská 12tipinová.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Ahoj, mám tu 12tipinovou zásuvku. Vyměnil jsem obě čidla, co jsou v tom hliníkovém sání, zkoušel jsem více motorků i RJ a pořád to nastavování klapky nefunguje. Zkusím ještě otestovat ten motorek, údajně ty krajní kontakty (celkem 4) jsou napájecí. Potom už mě napadá jen problém v kabeláži. Jestě po vypnutí motoru cvakne relé v době, kdy se to má nastavovat. Není někde kompletní elektrické schéma, abych to mohl projit? Díky
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Napiš mail, pošlu ti pdf-ka
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Ještě jednou děkuju za zaslané materiály. Podle nich jsem zjistil, že jeden problém byl v tom motorku, co nastavuje škrtící klapku. Po vyčištění zase funguje. Při napojení na autobaterii vyjizdí i zajíždí. Teď mám ale další problém, že motorek nereguluje jak má. Jakmile po nastartování ten výstupek zajede dovnitř, už znova nevyjede a při dalším nastartování nereguluje. Obvykle po vypnutí motoru vyjel a nastavil škrtící klapku. Když by někdo věděl, kde by mohl být problém, budu rád za každou připomínku. Díky
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Přelož si z toho pdf o vstřikování strany 78-81 a měl bys podle toho najít příčinu - zase pozor na odlišnosti Bendix a Renix, doteď jsi nenapsal celý typ tvýho motoru. Letmým pohledem do schématu myslím, že to ovládá přímo řídící jednotka, ale chyba nemusí být přímo v ní. Může být špatný konektor řídící jednotky nebo někde vadný kablík na trase od konektoru. To musíš projít multimetrem.
V řídících jednotkách od vícebodu v případě zaseknutí regulačního ventilu volnoběhu odchází integrovaný obvod ovládající ten ventil. Pokud něco takovýho je i v řídící jednotce u 1-bodu a měl jsi z nějakýho důvodu nefunkční ten motorek, mohlo se stát něco podobnýho. Ale je to jen nástřel, nevím.
V řídících jednotkách od vícebodu v případě zaseknutí regulačního ventilu volnoběhu odchází integrovaný obvod ovládající ten ventil. Pokud něco takovýho je i v řídící jednotce u 1-bodu a měl jsi z nějakýho důvodu nefunkční ten motorek, mohlo se stát něco podobnýho. Ale je to jen nástřel, nevím.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Jedná se o Renix Injection. Ty stránky jsem samozřejmě proletěl. Už jsem o tom slyšel, že to v té RJ často odchází. Dá se to případně opravit, nebo mám kdyžtak shánět jinou RJ? Díky
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Co jsem slyšel o tom vícebodu, tak prý ten integrovaný obvod k regulačnímu ventilu se samostatně sehnat nedá, že je to něco co nikde jinde není, takže jen vypreparovat z jiný ŘJ. Ale jestli je to stejný u 1-bodu, to nevím. Jestli máš možnost vyzkoušet jinou ŘJ, která je v jiným autě opravdu funkční na 100%, hned bys věděl, jestli je to v ŘJ nebo v kabeláži/konektoru. Když jinou nemáš, zkontroluj nejdřív co máš teď. Pokud jsi ještě nerozdělal ŘJ, tak to udělej - třeba v ní najdeš něco na první pohled špatného - spáleného, zaoxidovaného apod.
Ty stránky prolítnout nestačí, je opravdu potřeba si to přečíst/přeložit (myslím že teď by měly už stačit jen tyhle 4 str.), přemýšlet nad tím a postupovat krok za krokem podle těch pokynů
Ty stránky prolítnout nestačí, je opravdu potřeba si to přečíst/přeložit (myslím že teď by měly už stačit jen tyhle 4 str.), přemýšlet nad tím a postupovat krok za krokem podle těch pokynů
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Re: Problém s elektronickým sytičem u jednobodu
Tak R5 opravena a el. sytič zase funguje. Problém jsou měl jak v motorku, tak v řídící jednotce.
Pokud by měl někdo stejný problém, tak můžete zkusit následující postup. Vyzkoušet motorek, jestli je funkční (zapojit ho přímo na baterku, napájecí kontakty jsou ty dva směrem do středu) Zkuste i měnit plus a mínus podle toho, v jaké poloze motorek zůstal, jestli zajetý nebo vysunutý. Pokud není funkční, tak je potřeba ho rozebrat, zkontrolovat a vyčistit, případně vyměnit uhlíky. Pozor, součástky vevnitř jsou docela malé, tak bacha, ať se něco nepoztrácí. Po namontování ale pouze zajel a při dalším startu neregulovat. Pomohla až výměna řídící jednotky.
Pokud by měl někdo stejný problém, tak můžete zkusit následující postup. Vyzkoušet motorek, jestli je funkční (zapojit ho přímo na baterku, napájecí kontakty jsou ty dva směrem do středu) Zkuste i měnit plus a mínus podle toho, v jaké poloze motorek zůstal, jestli zajetý nebo vysunutý. Pokud není funkční, tak je potřeba ho rozebrat, zkontrolovat a vyčistit, případně vyměnit uhlíky. Pozor, součástky vevnitř jsou docela malé, tak bacha, ať se něco nepoztrácí. Po namontování ale pouze zajel a při dalším startu neregulovat. Pomohla až výměna řídící jednotky.
Pište raděj SZ prosím
RED DWARF
RED DWARF
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů