Problémy se stříkačkou C3J - někdy nestartuje, někdy se dusí

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Dalibor Vít
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: pon led 19, 2004 18:39

Problémy se stříkačkou C3J - někdy nestartuje, někdy se dusí

Příspěvek od Dalibor Vít » úte lis 08, 2011 10:47

Ahoj,
neuměl by tu někdo poradit k občasným problémům se startováním C3J/760 se systémem Siemens-Renix?

Jsou to v podstatě tři různé problémy, které se občas, nepravidelně objevují při startu:

1) Studený motor, nastartuje okamžitě, ale ihned se potácí k zemi a zhasne. Po opakovaném startu už většinou OK, drží zvýšený volnoběh a otáčky pomalu klesají. Rozjezd a jízda je pak v pohodě. Stává se tak cca 1x za 3 studené starty.

2) Podobná situace, nastaruje ihned, otáčky drží, ale ne v obvyklé výši ale poměrně nízké, na studený motor - ani ne 1000/min. Problém je ale s jízdou, na přidání plynu se dusí, rozjezd je skoro nemožný, nemá výkon, když už se nějak rozjedu tak na přidání plynu reaguje dírou ve výkonu, škube atd. Někdy pomůže motor zastavit (nebo spíš udusit pokusem o rozjezd) a nastartovat znovu, pak se najednou stane, že už je počáteční volnoběh vysoký a výkon na rozjezd pak v pohodě. Jakoby se něco přeplo do jiného "módu". Tohle se stává tak 1x za 10 startů.

3) Teplý až motor, odstavený tak 15 minut. Dlouhé startování a ani neškytne. Až po dlouhých desítkách vteřin trápení startéru naskočí a je cítit benzín z výfuku - bohatá směs nebo až přechlastaný motor. Stává se tak 1x za 10 teplých startů, velmi nepříjemné.

4) Tyhle všechny závady pak za jízdy s zmizí, auto funguje bezvadně, průměrná spotřeba na celou nádrž je stále pod 5 litrů, delší cesty umí i za 4,5. Ale je tu ještě jedna věc, auto má na 90% plynu lepší výkon jak na 100%. Prostě po došlápnutí plynu na doraz to mírně poleví.


A teď co jsem zatím zjistil:

Lambda sonda by měla být OK, dávaná nová sice už před pár lety, ale nemá najeto moc. Před tím, když byla vadná, tak se s tím skoro nedalo jet, od té doby je to v pořádku - až na bod 4 a nemění se to.

Servomotorek volnoběhu nějak funguje, po zastavení motoru se s celkem slušným rachotem vysune, po nastartování pomalu zajíždí až se otáčky ustálí tam, kde mají být. Ale nedá se vyloučit, že se tak nechová vždy, možná občas zablbne...

Snímač teploty vody je tady na čerpadle a je zapojený.

Zbytek jsem zatím nekontroloval, tak se ptám, čím tak asi začít. Dřív jsem měl R11 s jednobodem F3N a tam to fungovalo absolutně na jedničku, tepo nebo zima, vždycky bez chyby. Některé závady mi připadají protichůdné, to škubání a dušení studeného motoru by svědčilo o ochuzení směsi po otevření klapky (nebo spíš o jejím neobohacení ze strany vstřikování), ten ne-start teplého motoru zase spíš o příliš bohaté směsi. A to okamžité zastavení motoru po startu zase jakoby nebyla pootevřena klapka servomotorkem, nebo možná byla, ale zase chudá směs. Jestli jste někdo něco podobného řešili, díky za každý tip. Jezdit se s tím sice dá, ale jsou to kraviny, které naštvou.
Dalibor

R5 TL 1990 (C3J)
Megane 1.4 16V 2001
Megane RT 1.6e 1996
R11 GTX Cheverny 1988 (F3N)
R5 TL Parisiene 2 1984

Uživatelský avatar
R5
Člen RCČR
Příspěvky: 230
Registrován: pon dub 14, 2008 02:16
Bydliště: Praha

Re: Problémy se stříkačkou C3J - někdy nestartuje, někdy se

Příspěvek od R5 » stř lis 09, 2011 16:49

Ahoj, já mam s tímhle motorem taky problém při startování, spíš mam pocit, že ho to přechlastává, tak musim vždycky chvilku počkat než se rozjedu, než se ustálej otáčky, a houpat plynem protože jinak mi to chcípne. Po zahřátí je to ok. Kdybych jel hned tak mi pak bude lítat volnoběh nahoru a dolu....chystám se na výměnu, nebo alespoń vyčištění čidla vody. Nahoře vyčistit kontakty a pak spodek čidla co je zašroubovanej, jestli už neni obalenej sajrajtem za ty roky....
Honza :mn7:
Renault Super 5 Campus, 1390 ccm, 43 kW, r. v. 1990
O mém autíčku: http://renaultclub.cz/index.php?p=prezentace&clen=537
Ex Renault Super 5 Spring, 1397 ccm, 44 kW, r. v. 1988
Ex Renault Megane Grandtour, 1.4 16V, 70 kW, r.v.2002
Renault Megane IV Grandtour, SCe 115, 84 kW, Zen, r.v. 2018

Dalibor Vít
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: pon led 19, 2004 18:39

Re: Problémy se stříkačkou C3J - někdy nestartuje, někdy se

Příspěvek od Dalibor Vít » úte lis 15, 2011 08:24

Sám se zeptej, sám si poraď. Závada odhalena. Někdo se v tom kdysi dávno rýpal a prohodil dva stejné typy konektorů mezi sebou. Takže snímač teploty směsi (2-pólová zásuvka) byl zapojen proti spínači plného plynu (2-pólová vidlice) a vidlice na svazku motoru pro snímač teploty byla zase propojena se zásuvkou na svazku pro zapojení spínače plného plynu. Krom toho, že ty odbočky ze svazku k sobě délkově takto ani moc nepasovaly, to musel být fakt koumák. Výsledkem bylo, že počítač motoru měl na snímači teploty směsi nekonečný odpor, takže jakoby měřil teplotu nějakých -20°c a k tomu nikdy nedostal informaci o plné dodávce plynu. Všechny závady, které jsem popsal, do sebe najednou krásně zapadají. Motor dostával směs jakoby nasával velmi mrazivý vzduch, proto špatně startoval, měl výkonové díry a po otevření plynu naplno neobohatil dostatečně směs takže mu klesl výkon. A ještě zhasínal často hned po startu.

A teď to důležité - všechny tyhle příznaky zmizely, teď to jde nádherně za plynem už od úplně studeného motoru, krásně to startuje a na plný plyn to reaguje jako když do tebe střelí.

Každopádně hodně jsem kolem toho vstřikování bádal, takže kdyby někdo potřeboval poradit, můžu dát své teoretické i praktické rady.

A ještě otázka do vzduchu na konec: nevěděl byste někdo o pěkných sedačkách do R5 Super 3-dveřka? Mám tam model "total žebro", prosezené, rozskřípané, rozvrzané, bortící se do všech stran a to pocitově strašně zhoršuje dojem z jinak pěkného auta...
Dalibor

R5 TL 1990 (C3J)
Megane 1.4 16V 2001
Megane RT 1.6e 1996
R11 GTX Cheverny 1988 (F3N)
R5 TL Parisiene 2 1984

Uživatelský avatar
Peťa
Advanced member
Příspěvky: 430
Registrován: pát říj 26, 2007 10:19
Bydliště: Zlín

Re: Problémy se stříkačkou C3J - někdy nestartuje, někdy se

Příspěvek od Peťa » úte lis 15, 2011 12:07

Ahoj, tak to je super, že jsi na to došel. Taky mám R5 s tímto motorem a taky čas od času s tím bojuju. Kde je tam čidlo nasávaného vzduchu, v hliníkovém sání? Nějak si to nemůžu uvědomit. To čidlo plného plynu jsem teď měnit, takže to vím.

Jinak mám na prodej tyto sedáky

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Pište raděj SZ prosím :-)

RED DWARF

Dalibor Vít
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: pon led 19, 2004 18:39

Re: Problémy se stříkačkou C3J - někdy nestartuje, někdy se

Příspěvek od Dalibor Vít » stř lis 30, 2011 21:16

Ahoj,
trvalo mi to ale k odpovědi - v sacím potrubí jsou dvě čidla, jedno je našroubováno ze zadní strany sání a míří kolmo přímo jakoby do motoru, dostaneš se k němu z pravé strany auta a to je teplota směsi, za studena je na něm odpor okolo 5-7 kOhm, druhé čidlo je přístupné z opačné strany motoru, je v sání našroubováno těsně u hlavy a míří do sání z boku motoru (jeho osa nikdy neprotne motor) a to snímá jakousi referenční teplotu motoru. Je to alternativa k čidlu teploty vody, které u mého motoru není. U některých ale je čidlo vody našroubované v záslepce vodního kanálu hlavy (na opačné straně hlavy, než je vodní čepradlo) a u těch pak zase není čidlo v tom sání. Jo a obě čidla jsou shodné a jejich země jsou propojeny do jednoho bodu na jeden pin řídící jednotky.
Jak se ukázalo, teplota směsi má zásadní vliv na kvalitu směsi hlavně za studena, při startech a pod. Od doby, co jsem to zapojil jak se patří, to šlape jak hodinky.

K těm nabízeným sedačkám zatím dík, ale to bych šel z louže pod okap ;-)
Dalibor

R5 TL 1990 (C3J)
Megane 1.4 16V 2001
Megane RT 1.6e 1996
R11 GTX Cheverny 1988 (F3N)
R5 TL Parisiene 2 1984

bartman1000
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned srp 07, 2011 10:20
Bydliště: ZR

Re: Problémy se stříkačkou C3J - někdy nestartuje, někdy se

Příspěvek od bartman1000 » čtv pro 15, 2011 22:40

Ahoj,
mám Lagunu 2.0i RXT 1998 83kW LPG. Podle toho co čtu, mám podobný problém (již od koupi)
1. Problém:
Starty: ráno chytne hned (ať už v garáži 15° nebo venku např. -2°), ale s velmi nízkými otáčkami (na studený motor) a občas chcípne; odpoledne , když jedu z ranní směny dlouho točí, pak vždy v průběhu dne také ; při startu cca do 5min od chcípnutí nastartuje jak má s vyššími ot. (ukázkově !) - takto to je každý den s naprostou přesností. Jako kdyby si auto do rána odpočinulo nebo co :-)

2. Problém
Kontrolka servis-hlášení "Kraftstoffeinspritzung funktion gestört, bitte..."-motor se klepe, netáhne, jede jakoby na 3 válce - toto se děje zcela sporadicky nezávisle na počasí a teplotě (hlášení je i když jedu na LPG). Na LPG jede ale zcela normálně i při zahlášení této chyby=> něco asi z bohatostí směsi a jízdě na LPG to zřejmě "nevadí". Co bych ještě zmínil, tak občas při jízdě nejde za plynem v rozsahu do 2000 ot. (opět sporadicky)

Hledal jsem na tomto fóru, ale tyto problémy jsem zde nenašel natož řešení až dnes, ale je to jiné auto a osmiventil. "Ze skály" to ještě házet nechci, jezdí jinak dobře (spotřeba 7,5-8 Ben., 10l LPG)
Za případné rady předem děkuji !

Odpovědět

Zpět na „Renault 5 1985-1992“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti