Zdravím,
potřebuji vyměnit výměník topení u svého Rapida. Vzhledem k podobnosti s 5kou to dám sem. Zde na fóru je nějaký návod na výměnu topení a sundavání palubky, kde to lze najít (snad Anarki to psal?)? V sekci "co a jak" jsem to nenašel. Pokud to tu není, nemohl by mi někdo, kdo už si tím peklem prošel, napsat postup a nějaké tipy? Fotky navíc jsou jen vítány. Díky
Výměna topení, palubka
Moderátor: Moderators General
- Anarki
- Člen RCČR
- Příspěvky: 3889
- Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
- Bydliště: Atomograd
- Kontaktovat uživatele:
Hm, neviem ako presne to bude u Rapida takže budeš musieť improvizovať.
Všetko z palubky dole, budíkovku, šilt, vypínače, panel ovládania kúrenia, popolník so zapaľovačom, spodné plasty(pod volantom, tunel na rádio, poistkovú skriňu)...
Popozeraj kde to drží pod volantom, na ľavej aj pravej strane a ešte niekde pri telese s kúrením.
Demontuj skrutky a malo by to ísť všetko von. Pri vyberaní opatrne, na palubke sú prichytené káblové zväzky.
Pod kapotou odpoj hadice čo idú do radiátora kúrenia.
Keď to máš vrhni sa na tunel kúrenia, ten drží tuším na 4 šrubách, odpoj všetky prieduchy kúrenia, prípadnú elektriku. Vyber vonku celé teleso kúrenia a tam máš radiátor kúrenia ako na dlani. Môže byť dodatočne prišrubovaný dvoma skrutkami ale nemusí.
Dobrá rada, kúp si Valeo, je trochu drahší ale je z hliníku a kúri. Druhovýrobné šmejdy z mosadze nekúria vôbec.
Veľa štastia.
Všetko z palubky dole, budíkovku, šilt, vypínače, panel ovládania kúrenia, popolník so zapaľovačom, spodné plasty(pod volantom, tunel na rádio, poistkovú skriňu)...
Popozeraj kde to drží pod volantom, na ľavej aj pravej strane a ešte niekde pri telese s kúrením.
Demontuj skrutky a malo by to ísť všetko von. Pri vyberaní opatrne, na palubke sú prichytené káblové zväzky.
Pod kapotou odpoj hadice čo idú do radiátora kúrenia.
Keď to máš vrhni sa na tunel kúrenia, ten drží tuším na 4 šrubách, odpoj všetky prieduchy kúrenia, prípadnú elektriku. Vyber vonku celé teleso kúrenia a tam máš radiátor kúrenia ako na dlani. Môže byť dodatočne prišrubovaný dvoma skrutkami ale nemusí.
Dobrá rada, kúp si Valeo, je trochu drahší ale je z hliníku a kúri. Druhovýrobné šmejdy z mosadze nekúria vôbec.
Veľa štastia.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ...
Bacha na parazit Kooperativu
Vzhledem k tomu, že se na výměnu topení chystám teprve tento týden a protože už jsem pomalu zkoušel sundavat palubku - nic moc zatím Anarkiho návod je good, ale při pokoušení se sundat palubku jsem neustále bojoval s tím, že něco ulomím, protože nevím,kde je jaká a taká páčka či něco jiného. Mám tento typ palubky,který je zde na odkazu (auto není mé, ale uživatele R5):
http://renaultclub.cz/index.php?p=prezentace&clen=537
Pokud by již někdo sundaval zrovna tuhle palubka, bude jen rád za "špeky", na které mám dát pozor, ať je neulomím
http://renaultclub.cz/index.php?p=prezentace&clen=537
Pokud by již někdo sundaval zrovna tuhle palubka, bude jen rád za "špeky", na které mám dát pozor, ať je neulomím
Re: Výměna topení, palubka
Ja som iba dal dole kryt s tesnenim z hadic plus hadice od motora, plynovy pedal, brzdovy pedal, odpojil tyc volantu od podlahy a dal bokom potiahol dobre za hurenie a rychlo vymenil a bolo
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů