Výměna topení, palubka

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
sumss
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: čtv říj 23, 2008 22:48

Výměna topení, palubka

Příspěvek od sumss » ned říj 10, 2010 17:38

Zdravím,

potřebuji vyměnit výměník topení u svého Rapida. Vzhledem k podobnosti s 5kou to dám sem. Zde na fóru je nějaký návod na výměnu topení a sundavání palubky, kde to lze najít (snad Anarki to psal?)? V sekci "co a jak" jsem to nenašel. Pokud to tu není, nemohl by mi někdo, kdo už si tím peklem prošel, napsat postup a nějaké tipy? Fotky navíc jsou jen vítány. Díky

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » ned říj 10, 2010 21:31

Hm, neviem ako presne to bude u Rapida takže budeš musieť improvizovať.

Všetko z palubky dole, budíkovku, šilt, vypínače, panel ovládania kúrenia, popolník so zapaľovačom, spodné plasty(pod volantom, tunel na rádio, poistkovú skriňu)...

Popozeraj kde to drží pod volantom, na ľavej aj pravej strane a ešte niekde pri telese s kúrením.

Demontuj skrutky a malo by to ísť všetko von. Pri vyberaní opatrne, na palubke sú prichytené káblové zväzky.

Pod kapotou odpoj hadice čo idú do radiátora kúrenia.

Keď to máš vrhni sa na tunel kúrenia, ten drží tuším na 4 šrubách, odpoj všetky prieduchy kúrenia, prípadnú elektriku. Vyber vonku celé teleso kúrenia a tam máš radiátor kúrenia ako na dlani. Môže byť dodatočne prišrubovaný dvoma skrutkami ale nemusí.

Dobrá rada, kúp si Valeo, je trochu drahší ale je z hliníku a kúri. Druhovýrobné šmejdy z mosadze nekúria vôbec.

Veľa štastia.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

sumss
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: čtv říj 23, 2008 22:48

Příspěvek od sumss » pon říj 11, 2010 21:12

mnohokrát ti děkuji. Později doplním, co se lišilo. Jinak koupil jsem na rady místních Valeo, tak jsem na to zvědav :)

sumss
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: čtv říj 23, 2008 22:48

Příspěvek od sumss » ned lis 07, 2010 21:27

Vzhledem k tomu, že se na výměnu topení chystám teprve tento týden a protože už jsem pomalu zkoušel sundavat palubku - nic moc zatím :D Anarkiho návod je good, ale při pokoušení se sundat palubku jsem neustále bojoval s tím, že něco ulomím, protože nevím,kde je jaká a taká páčka či něco jiného. Mám tento typ palubky,který je zde na odkazu (auto není mé, ale uživatele R5):
http://renaultclub.cz/index.php?p=prezentace&clen=537

Pokud by již někdo sundaval zrovna tuhle palubka, bude jen rád za "špeky", na které mám dát pozor, ať je neulomím :D

5turbo
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: ned srp 16, 2009 12:51
Bydliště: SK

Re: Výměna topení, palubka

Příspěvek od 5turbo » ned srp 07, 2011 11:28

Ja som iba dal dole kryt s tesnenim z hadic plus hadice od motora, plynovy pedal, brzdovy pedal, odpojil tyc volantu od podlahy a dal bokom potiahol dobre za hurenie :) a rychlo vymenil a bolo :D

Odpovědět

Zpět na „Renault 5 1985-1992“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů