Renault 5 - co a jak?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Renault 5 - co a jak?

Příspěvek od Robert » čtv čer 02, 2005 00:04

Možná mi to nebudete věřit, ale po pár letech s velkými vozy, oblíbil jsem si malinké vozítko Renault 5. Jako slepý k houslím :lol: přišel jsem ke kousku s označením Baccara a mám tu čest se v něm vrtat. :)
Vlastně si ho původně pořídil jeden východočeský Renaultový magnát, kterého jsem o to škvrně zcela bezelstně připravil.
Tímto se ti, Honzo omlouvám a slibuji, že ti ho někdy půjčím.
No, možná jsem se trošku unáhlil... slibuji, že se na něj můžeš přijet někdy podívat. :P
Děkuji, že jsi nás spojil.

Jako každé starší auto má i toto se svými stošesti tisíci km závad požehnaně.

Už při prvním svezení upozornila na sebe převodovka a patrně i spojkové ložisko. Šelest při akceleraci, hučení při deceleraci a opět šelest při sešlápnuté spojce, doufám, potvrzuje moji diagnózu.

Vrzání při sebemenším pohybu volantem, nefunkční centrální zamykání na dveřích řidiče, podivné drnčení od podvozku při deceleraci, neobvykle slabý brzdný účinek a zadrhávání výfukem na každé trošku větší nerovnosti, to vše jsou první mé dojmy, které stále nekazí nadšení.

Při prvním tankování mě potkalo další překvapení. Do nádrže se nevejde přes 70 litrů, jak jsem zvyklý, ale již 37 natankovaných litrů postačilo k tomu, aby se benzín začal někudy tlačit ven a pod autem se udělala louže o průměru asi jednoho metru. Na tuto situaci sice nejsem zvyklý, ale zaplatil jsem palivo a po ověření, že již více nic neteče, odtlačil vozidlo dále od stojanu. Po sklopení zadní seačky a odejmutí krytu plováku, zjistil jsem, že palivo uniká právě tam. Uklidnil jsem se a nenápadně odjel.


Už se ani nedivím, že byla potvůrka na prodej. :wink:
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » čtv čer 02, 2005 08:51

To ses teda ukázal v pěkným světle :lol: :lol: :lol:

U tý nádrže zkus ještě dotáhnout ten plovák - je to tam stejně řešený, jako v 25ce - nejdřív to ale vyšroubuj a mrkni na to těsnění, jestli mu vůbec něco je. Sundat by to neměl bejt problém, když to netěsní a není to tudíž přilepený.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » čtv čer 02, 2005 12:14

Budu si muset vyrobit nějaký přípravek na povolení té kruhové pojistky. Má to celkem dost velký průměr, takže mi připadne normální, že teče. Asi auto dlouho nejelo a těsnění seschlo nebo bude rozpraskané.

Převodovky je mi celkem líto, protože dobře řadí. Stejně bude muset dolu kvůli spojkovému ložisku a teď dotaz, jak se převodovka vyndá ven? Jde jen převodovka nebo musí i motor?
Je tam JB3 034, která by měla být pomalejší, než do GTE.

Celkem jsem byl překvapen, když jsem při demontáži výplní dveří zjistil, že jsou přilepené tmelem. Dostat je tam potom zpátky bude asi taky zajímavé. Předmětem demontáže bylo odhalení závady na centrálním zamykání. Servomotorek se zasouvá a vysouvá dosti mizerně, takže to bude chtít jiný.

Místo záslepky jsem osadil rádio originál Renault Philips. 6 wattů na kanál mi připadne až až pro sluchátka, ale mé uši si zvykly na HiFi, takže se ta záslepka asi bude ještě hodit. Śkoda, že se tam nevejde ta věž z pětadvácy. :?
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » čtv čer 02, 2005 15:48

Ten plovák když není utaženej na krev, povolíš rukou. Když to nepůjde, stačí si pomoct třeba šroubovákem a kladívkem, postupně poklepáváním po obvodu vyšroubuješ i zašroubuješ.

Vyndat převodovku lze samostatně, je to však ježek v kleci :lol:
Nejdřív odstranit všechny přebytečný věci, který by mohly bránit ve vyjmutí převodovky vrchem (včetně kapoty). Pokud se bude demontovat L-poloosa (jako že asi jo), vypustit z převodovky olej, odpojit poloosy, vypodložit převodovku i motor, oddělit převodovku od motoru včetně startéru, odšroubovat silentbloky - 1x pod LP světlem na převodovce, 1x pod altíkem na motoru a 1x vzadu uprostřed na převodovce. Pak motor co nejvíc vyklonit a přitáhnout k pravýmu podběhu (tam zafixovat) a již přijde na řadu ta operace s vlastním vyjmutím převodovky. Není to nemožný, ale člověk se u toho navzteká, při týhle práci by dal já nevím co, bejt v tom autě místo 5tikvaltu jen 4kvalt, ten deklík neskutečně překáží :twisted:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » čtv čer 02, 2005 16:00

No a co kdybych tu převodovku vyrval i s motorem, nebylo by to jednodušší?
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » čtv čer 02, 2005 17:02

No jednodušší. Nemyslím, toho místa na šířku moc není a musel bys všechno poodpojovat a při vytahování vrchem moc dávat pozor, aby se něco nepoškodilo. To by už bylo snazší oddělat komplet skupinu pohonu včetně rámu a kastli zdvíhnout. Ale zase se nevyhneš tomu, že vše musíš odpojit od kastle (benzínový hadičky, kabely, lanka, výfuk, hadice k topení, volantovou tyč od řízení,..).
Samotnou převodovku vrchem - až to budeš dělat potřetí, bude to otázka pár minut - jde jen o to přijít na ten fígl s vykroucením převodovky z motorovýho prostoru - prostě ježek v kleci 8) Kup si ten hlavolam a až to budeš zvládat, můžeš se bez obav dát do tý převodovky :P
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pát čer 03, 2005 08:39

U pětadvácy netřeba přemýšlet nad hlavolamem, to udělali už jiní, takže jde vyndat motor i s převodovkou nebo samotnou převodovku. Stačí mít jen sílu (nebo dostatečně silnou hydrauliku :wink: ).
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pát čer 03, 2005 08:59

I tu je ta nádhera:

Obrázek

Že je, Honzo, pěkná, viď. :P
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pát čer 03, 2005 09:33

A tady ještě další z rodiny:

Obrázek
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pát čer 03, 2005 10:45

Pětka do kapsy:

Obrázek
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » pát čer 03, 2005 11:34

Moja R5 je na rozdiel od Robertovej srot, ale bude z toho (dufam, ze aj pomocou Vasich rad) pekne auticko. Mam uz aj par fotiek. Ak by bol zaujem, tak ich poslem, ale nepochopil som ako fotky pripojit. :oops:
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pát čer 03, 2005 13:51

Kdyby ses touto pětkou svezl, také bys měl pocit, že jedeš se šrotem. :wink:

Fotku můžeš poslat dvěma způsoby, ale oba jsou podmíněny uložením fotek kdesi na internetu pomocí ftp.

Potom zde buďto napíšeš link a fórum bude rychlejší, neboť nebude fotky načítat nebo Obrázek a fotka se zobrazí zde.

Rozhodně fotky pošli a měj na paměti, že z blízka vypadá auto většinou hůře, než z dálky.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon čer 06, 2005 11:02

To rádio mi nedá spát. Zatím jsem zkusil zaměnit originál Philips za VDO Dayton s CD. V klidu CD hraje a až bude čas na projížďku uvidím, jestli není náklon mechaniky už moc velký.
V Dialogys jsem si všiml, že plastový tunel s rádiem se dělal ve variantě, kdy nad sebou byly dvě štěrbiny. Ihned mě napadlo, že by se tam dala napasovat věž z R25. Kde jen ten tunel sehnat?

Další věc, která mi leží v hlavě, je montáž palubního počítače. V podstatě potřebuji tři věci, aby nějak fungoval.

1) digitální údaj o počtu otáček kol
2) údaj o množství paliva v nádrži
3) údaj o průtoku paliva

První dva údaje by neměl být problém získat, ale co údaj o průtoku paliva? Opět jsou dvě možnosti:

1) údaj z ECU
2) údaj ze zvláštního snímače - průtokoměru

Palubní počítač hodlám připojit k motoru F3N 1721ccm jednobodý vstřik, má někdo tip, kde údaj o toku paliva vzít.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Doktor
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: čtv říj 14, 2004 06:54

Příspěvek od Doktor » pon čer 06, 2005 13:29

No, já nevím - abych se přiznal, tolik to auto neznám, ale domnívám se, že přes ECU snad palivo nejde, ne ?

Ono totiž u většiny aut se vlastně ani neměří vlastní fyzický průtok paliva - spotřeba se obvykle bere jako relativní údaj podle vstřiku paliva - tam se to dá jakž takž matematicky vyjádřit. To je také důvod, proč nám často vydrží nádrž více (nám s těžší nohou méně, že :lol: ), než by odpovídalo okamžitým spotřebám...

Kluci, kteří si bastlili tripmastery pro závodní auta, nebo plecháče, tak vím, že obvykle používali čidlo průtokoměru z Trabanta - novější typy měly jakejsi "ekonoměr", kterej ukazoval na stupnici z LED diod okamžitou spotřebu (no okmažitou, s třísekundovým zpožděním, no...). Jenže vím, že se tam nějak muselo řešit to, že novější auta (pochopitelně i R5) mají vratný potrubí od karbecu, takže je problém stanovit, co skutečně proteklo do vejfuku a co se vrátilo zpátky do nádrže. Zkusím se na to zeptat, jestli tě to opravdu zajímá...

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » pon čer 06, 2005 15:02

Samozřejmě, že mě zajímá každý nápad.

Když nepřijdu na standartní řešení, budu ho muset něčím nahradit.

Přes ECU že nejde palivo? Fyzicky určitě ne, ale na některém pinu by měl být digitální údaj. Však právě ECU řídí velikost dávky paliva, takže dovede palubnímu počítači poskytnout o tomto informaci. Opět jsem v Dialogys nalezl chytrou větu ve smyslu, že motory s elektronickým vstřikováním nemají fyzické měření průtoku paliva a tuto informaci sdělují přes ECU.

Na jedné straně motor odebírá nějaké množství paliva a na druhé straně je měřeno zůstatkové množství paliva v nádrži. Ve skutečnosti tyto dva údaje spolu vůbec nesouvisí, jediný údaj, který je na základě množství paliva v nádrži vypočítáván, je dojezd.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
adammc
Člen RCČR
Příspěvky: 47
Registrován: čtv čer 17, 2004 17:08
Bydliště: Kyjov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adammc » pon čer 06, 2005 16:39

Robert píše:Další věc, která mi leží v hlavě, je montáž palubního počítače. V podstatě potřebuji tři věci, aby nějak fungoval.

1) digitální údaj o počtu otáček kol
2) údaj o množství paliva v nádrži
3) údaj o průtoku paliva

První dva údaje by neměl být problém získat, ale co údaj o průtoku paliva? Opět jsou dvě možnosti:

1) údaj z ECU
2) údaj ze zvláštního snímače - průtokoměru

Palubní počítač hodlám připojit k motoru F3N 1721ccm jednobodý vstřik, má někdo tip, kde údaj o toku paliva vzít.
Taky bych si chtěl vyměnit přístrojovku za typ s palubním počítačem a tak nějak jsem přemýšlel o způsobu a myslím, že by to nemělo být složité. Vždyť R21 se sním dělala (dokonce i s tímhle motorem (F3N čtyřbod)), takže by vše mělo být připravené. Teď už ji jenom sehnat a hurá do experimentů :)

To jediné, co bude třeba, bude popis pinů řídící jednotky a ty jsem tu dokonce někde viděl povalovat na fóru a přístrojovku :)
minulost - R21 GTS "Symphonie" 1.7i/69kW sedan r.v.92

Doktor
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: čtv říj 14, 2004 06:54

Příspěvek od Doktor » úte čer 07, 2005 06:14

No ale vždyť to právě říkám - palivo se neměří FYZICKY - jako údaj pro výpočet spotřeby se obvykle bere úhel natočení "škrtící klapky" vstřikovacího čerpadla - protože trysky mají samozřejmě kalibrovaný průměr, je možné jedoduše spočítat, jaké množství jimi "proteče" v závislosti na čase a otevření ventilu. U jednobodu je to pochopitelně ještě daleko jednodušší.

Je to tak i proto, že z úhlu ventilu se dá poměrně reprodukovatelně odvodit okamžitá spotřeba. Kdežto když se měří fyzický průtok, tak se to obvykle dělá vrtulkou, jejíž otáčky se nějakým způsobem snímají (obvykle opticky) a derivace této funkce dá průtok. Avšak tím pádem je pochopitelně třeba počítat se setrvačností, neboť průtok se takto dá vyjádřit pouze jako časová funkce - tedy stejný problém jako u výše zmíněného trabantího ekonoměru, "okamžitou" spotřebu bychom zjistili až za pár sekund - v okmažiku, kdy už není okamžitá...

Ježišmarja, ten předchozí odstavec je pěkně zamotanej, co ? :wink:

Každopádně si myslím, že to bude dost náročná a zbytečná práce. Přijde mi mnohem jednodušší sehnat celé auto s počítačem (mimochodem, když nad tím přemejšlím, ještě jsem žádnou 5ku naživo s počítačem neviděl :shock: - akorát v návodech). Ale - kdo chce kam, pomožme mu tam. Co zjistím, to předám... :?

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » úte čer 07, 2005 08:23

Máš pravdu, Doktore, ten odstavec je opravdu pěkně zamotaný a abych mu já i ostatní porozuměli, pokusím se ho převyprávět:

Škrtící klapka slouží pouze k regulaci množství vzduchu, který jde do motoru, úhel jejího natočení cosi vypovídá o předpokládané zátěži motoru, ale spotřebu z něj nespočítáme ani u motoru, který má kontinuální měření její polohy. Motor F3N je beztak osazen pouze spínačem krajních poloh. Škrtící klapka se nalézá přímo na motoru na dílu, který připomíná karburátor.

Vstřikovací čerpadlo = podávací čerpadlo, nalézá se pod autem u nádrže a přes palivový filtr tlačí palivo k motoru pod tlakem vyšším, než je vstřikovací. Tlak je redukován a přepouštěn zpět do nádrže.

Doba otevření vstřikovacího ventilu je funkcí mnoha parametrů (teplota chladící kapaliny, teplota nasávaného vzduchu, podtlak v sacím potrubí, poloha škrtící klapky, údaj z lambda sondy, atd. ) takže mi nezbývá než se shánět po výsledné hodnotě této funkce - době otevření vstřikovacího ventilu. U starších motorů s vícebodým vstřikováním jsou vstřikovací ventily spojeny paralelně, takže výpočet množství dodávaného paliva se příliš od jednobodého vstřiku neliší.

Asi už nemá význam řešit otázku průtokoměrů, chceme-li osadit palubní počítač na motor s elektronickým vstřikováním, průtokoměr je řešením na motory s karburátorem.

Zapojení přístrojovky mám (včetně palubního počítače). I zapojení ECU mám, ale to zapojení řeší především životně důležité funkce motoru a nějaký nadstandart, jako palubní počítač tam řešen není. Asi by to chtělo zjistit měřením na voze, který palubní počítač má. Ke zkompletování mi vlastně schází jenom způsob připojení ECU k palubnímu počítači. Jeden drát, ale kam s ním?

Také jsem od montáže palubního počítače ještě nedávno odrazoval, ale tam jsme řešili jeho přeprogramování, aby fungoval i s jiným typem snímačů, než pro který byl stvořen. Zároveň šlo o celkem modrní auto - Megane, jehož majitelé jsou předpokládám především uživatelé. Pětka je auto, ve kterém se majitel neustále vrtá a předpokládám i jeho vyšší technickou zdatnost.

Každopádně, kdo se domnívá, že zasune pár modulů do předem připravených konektorů, toho zklamu, podle stupně výbavy je třeba doplnit nějakou kabeláž, ale kdo do toho aspoň trochu vidí, stačí mu jen schéma a nemusím již dále nic říkat.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Doktor
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: čtv říj 14, 2004 06:54

Příspěvek od Doktor » úte čer 07, 2005 08:53

Je to možný - jak jsem již předeslal, pětku se stříkačkou neznám (mám starou TS s dvojitým weberem a novou Super5 se solexem), to co jsem psal mám odkoukané ze své orezlé schízy 924 Porsche. Taky u favorita, kterýho jsem měl (byl to rok 94), byl snímač na klapce. U té 924 není jenom obyčejnej elektromagnetickej ventil na vstřiku, ale je tam skutečný čerpadýlko, navíc ještě servo, jímž se natáčí úhel vstřiku. Je to poměrně starý auto, tak jsem předpokládal, že u R5 to bude podobný. Je fakt že monotronic u Favoritů byl taky jenom ON/OFF - jednou jsem se v tom vrtal.

Dobře, pomiňme tedy technické aspekty, ale abych mohl zůstat v opozici - položme si otázku. K čemu je v R5ce palubní počítač ? Pokud jen tak, jakože to je něco, co tam každej nemá, tak to jo a plně s tím souhlasím a podporuju. Ale jestli má sloužit opravdu ke sledování údajů, tak to není nic pro mě... Dost mi to ubírá výkon motoru :lol: !

BTW - možná by stálo za to, až to budeš realizovat, udělat takovej malej fotoseriálek - pro následovníky...

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » úte čer 07, 2005 10:13

Zda je tento konkrétní kousek 5ky připraven pro alternativní montáž BC, zjistíš Roberte snadno - vyndáš hodiny a myslím ze stejnýho svazku, jako je konektor pro ty hodiny, je vyveden (nebo není) konektor pro BC - delší, myslím zelený a na malinkatý piny, vedou k tomu i vodiče menšího průřezu. Aspoň takto jsem to měl u 5ky GTT, stejně je to i u 9/11kyTurbo (ani jedno z nich však nemělo ECU a vstřikování - netuším, jak to tam bylo řešený). Bude-li tam, je vyhráno. Nebude-li, nastane bádání se záměnou elektroinstalace nebo jinou úpravou.. :roll:

Jo, a nemusíš jim prozradit úplně fšechno, co je v plánu namontovat :twisted:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » úte čer 07, 2005 11:33

Kdybych měl prozradit úplně všechno, jako třeba zástavba motoru Z7W včetně převodovky AR4, pochopí všichni, že pětku stavím čistě do standardu pětadvácy. Mám jich doma několik a nechce se mi kupovat náhradní díly na dva různé typy :lol:

Dobrá, s plánovanými úpravami trošku zpomalím, protože nápadů je více a dokončeno není nic, takže hezky postupně.
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » úte čer 07, 2005 11:39

A k čemu je v pětce palubní počítač? Je to něco, co tam jen tak někdo nemá. Prostě je to príma, když na něm skáčou nějaká čísla, ne? :wink:
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Doktor
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: čtv říj 14, 2004 06:54

Příspěvek od Doktor » úte čer 07, 2005 12:24

:D :D :D To jo, jenže vony někdy skáčou až moc. Zejména okamžitá spotřeba je údaj, kterej ve mě občas vyvolává nepříliš radostné pocity...

Uživatelský avatar
Robert
Senior member
Příspěvky: 1135
Registrován: stř led 12, 2005 12:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert » úte čer 07, 2005 12:58

U R25 jsem byl nesvůj, když spotřeba byla podezřele vysoká, u R5 budu nesvůj, když spotřeba bude podezřele nízká. Potom si budu říkat: "On mi snad někdo přes noc do nádrže dolil nějaký benzín" :lol:
R25 V6 Turbo Baccara ( 91 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... 6-turbo-29, R5 1,7 Exclusiv ( 88 ) http://cs.renault-club.cz/vozidlo/renau ... clusiv-149 Hledám nadšence pro R5, uvažuji o prodeji

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » úte čer 07, 2005 14:09

K tý okamžitý spotřebě - zatím jsem jel maximálně za 112 L/100km s půjčenou 21kou 2L.Turbo, s mojí za nějakejch 45 nebo kolik.
Tu další 21ku - "dárce orgánů" tímto stylem zkoušet nehodlám, přecijenom už se mi nechce opravovat utrženej stabilizátor přední nápravy a prohlížet spoustu dalších věcí, zda něco neupadne apod.
Ale bylo docela příjemný jet přes celou Prahu (ze Stodůlek po Pražským okruhu, přes Barandovský most, Jižní spojku.. až na D11) a přitom sledovat spotřebu okolo 4.5-4.9 okamžitou a 6 celkovou od výjezdu :o A to s motorem 2.2i pod kapotou :P V 5ce s 1-bodem? To bude benzín v nádrži fakt přibejvat a okamžitá spotřeba bude v zápornejch hodnotách :lol:
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Odpovědět

Zpět na „Renault 5 1985-1992“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů